Alla inlägg under november 2010

Av Sebastian Alexander - 14 november 2010 10:04

GRATTIS MIN FINASTE OCH BÄSTASTE PAPPA I HELA VÄRLDEN PÅ FARSDAG! JAG ÄLSKAR DIG! (MAMMA OCKSÅ..)


Kan du lipa så här sebbe?


 

Ja jag tror de.. kolla då!


   

Lilla bäbissebbe.. bara några minuter gammal är jag.. tuff som fasen redan då höhö


                                         

Blä.. inga jäkla pussar farsan..


 

Skynda dig ta kort morsan, innan pappa försöker pussa mig igen!


 

NEEJ!!! Han hann nästan pussa mig.. måste dra....


Grattis farfar o morfar på farsdag också!!!

 

 

Av Sebastian Alexander - 9 november 2010 19:38

 

I magen:

Den här veckan börjar fostret att producera det bruna fettet som ska hålla barnet varmt efter födseln. Under graviditetens sista trimester (sista 3 månader) kommer fostret att lägga på sig flera lager av fett för att skydda det och hålla kroppen varm. Vikten har fördubblats de senaste två veckorna. Moderkakan växer också för att ge fostret tillräckligt med näring och syre. Den är nu 2.5 centimeter tjock och innehåller tusentals blodkärl som ger näring och syre från moderns kropp.  


150gram, 18cm lång.


Ja det var bäbisen den här veckan. Om mamma stod de bara att pga av allt xtra blod så kommer nog svettas mer o bli lättare nästäppt.. stackars tant.. INTE!


Det var alltså vecka 17


Jag är bättre idag, men enligt dagis så måste man vara hemma minst en feberfri dag.. så den hade jag idag o imorgon får jag gå till dagis igen! Jiihoo! Då ska jag reta tjejerna o sno leksaker från grabbarna höhö


Idag kom värsta snöovädret. mamma var SÅÅ nervös när hon skulle köra hem.. som tur var hade väl de flesta på E4an inte kört snabbare än 70 så mamma var nöjd. Det blåste o snöade nått fruktansvärt.. mamma var lite rädd.. när hon kom hem var hon såå nöjd o glad att hon klarat det haha kärringar... suck.. pappa vaglad att hon kom hem o smörade lite för henne.. jag sa till henne att växa upp, köra bil med lite snö är väl inte hela världen höhö.. nejdå.. inte så illa.. men jag gav henne inte alltför mycket uppmärksamhet iaf. .


Jag o pappa har varit till stan idag o köpt en julklapp till mamma! Hon blev så glad o frågade om HON fick slå in den själv.. pucko tänkte jag men sa inget..Jag tror mammas julkärlek börjar smitta av sig på pappa.. eftersom han redan köpt julklapp.. tydligen bara jag kvar i familjen som är nogerlunda normal.. höhö


jahaa... vi har inga bilder o visa... vi väntar på robert el ankan att de ska ge oss bilder sen i fredags när mormor, morfar, ankan var så söta o kom o hätmade mig på dagis för vi skulle mata fåglar.. så i väntan på det får ni några bilder sen jag var liten.. mamma brukar ju gilla att visa sånna :)


PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

                    

Hörru morsan o farsan.. varför skrattar ni jämt åt min tjocka breda näsa.. gå o lägg er i stället!

Av Sebastian Alexander - 8 november 2010 17:11

Idag är jag sjuk :( IGEN!! Jag hade jättehög feber igår kväll.. somnade hos mamma redan vid 17... usch har inte sovit så bra.. bara varit så varm :( Lite snorig men annars bara varm.. Eftersom mamma har varit hemma med mig så mycket o de är lite folk på hennes jobb så stanande farsanbaloo hemma hos mig idag. fan vad najs.. ingen tant som tjatade o pratade hela tiden.. MEN vet ni.... jag råkade höra pappa när han pratade i telefon med mamma.. han sa.... jag kan inte smälta det.. han sa... "jag har skavsår i öronen.. sebbe kan ju inte sluta prata" VA?!?! har jag blivit som mamma?!?!? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! jag har ju abra så mycekt att bertätta om.. jag pekar o säger.. dididaaa om ALLT o ALLA o ALLT o ALLA o verkligen ALLLLLT!!


Nu är de lite bättre med mig, jag har ju fått lite oboy o yoghurt så det blev lite bättre.. plus lite.. *viskar* julmust hehe mamma kunde inte stå emot så nu ahr jag fått smaka julmust o de vill jag ha flera gånger till!


Nu ska vi bada PUSSPUSSPUSSPUSS


Mm vad gott med frukost..


 

Vill du ha en macka mamma, oki, jag fixar åt dig..


 

Så lite smör här också.. nu ska vi se.. så klart!


 

Lurad mamma!! Jag behåller macka själv! höhö


 

Men skrik inte på mig mamma...jag skojade..


 

Förlåt då.. ska aldrig mer skoja... :(

 

Skojade DU med mig mamma?! haha vad roligt! Så du blev inte arg.. vad bra!


 

Åhh vad skönt, jag blev lite rädd först att du vart sur på mig.. haha


 

hahaha bara för att du itne blev arg mamma så ska du faktiskt få en macka.. på riktigt!!


 

Så! varsuuguuu mamma, en macka!


 

Vad sa du nu då? Var de inget smör på mackan..?


Var är allt smör då...?


 

hahaha de går inte att lura dig!!!


 

JAG har ätit upp allt smör!! MUUUUMS

Av Sebastian Alexander - 4 november 2010 19:45

                             

hahaha oj vilken rolig grej, jag måste få berätta!


hahaha oj det är SÅÅÅ kul!!! Jag kan inte sluta skratta.. vill ni veta?


Ska jag berätta mamma?? :)


Åhh jäklar, jag fick nått i mitt öga.. aj... mitt höger öga.. shit!


Ahh jäklar, jag fick i bägge ögonen nu!


Morsan, hjälp din son.. jag har fått nått i bägge ögon...


Ahh såå.. nu är det glas klart... så... vad skulle jag säga..


jag har glömt bort.. jag tar mig en macka istället... mmm..


Macka... muuumms...


PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

Av Sebastian Alexander - 4 november 2010 19:27

                      

Av Sebastian Alexander - 3 november 2010 20:06

 

Öppna munnen då mormor...


 

Joo men kom igen nu då.. hur ska jag annars kunna hjälpa dig... öppna nu!


  

Så.. nu trycker jag dit löständerna så blir allt kanoners! höhö


  
Ja varsågo mormor, de var så lite så. Kul att jag kan hjälpa dig! Nu kan du tugga ordentligt, måste kännas skönt :)


 

Jag har fått en ny säng. Jag har alltid vägrat att sova i spjällsäng så nu ahr jag fått en stor säng. Jag sover såå skönt i sängen o om det skulle vara så att mamma vill ligga nära mig på natten *hosthost* så kan hon bara glida över i min säng lite snabbt..


 

 

Ja.. så ser sängen ut, en alldeles vanlig säng!


 

Glömde ju visa sen i lördags, hur bra jag verkligen är. Jag både äter glass o sitter ner!


  

OCH STÅR UPP... ja.. jag är för bra helt enkelt.. man blir ju mörkrädd hur mycket jag kan! höhöhö


  

Åh gud jäklars.. jag har ju glömt berätta vad som händer i mammas mage.. varje tisdag går hon ju in i nya vecka.. då ska vi se...


Vecka 16:

BÄBIS:

Fostret kan hålla huvudet upprätt och utvecklandet av ansiktsmuskler gör att det kan uppvisa olika ansiktsuttryck, till exempel rynka pannan och kisa. Muskelrörelserna börjar att bli koordinerade. Öronen sitter på rätt plats, likaså navelsträngen vars fäste har flyttats ner på magen. Fostret tömmer sin blåsa varje 40:e-45:e minut. Det är möjligt att avgöra kön med hjälp av ultraljud.

 Om fostret är en flicka bildas under veckan flera miljoner ägg i hennes äggstockar. Eftersom en kvinna inte kan reproducerar ägg ska dessa räcka till hennes cirka 400 ägglossningar i livet.

Fostret är nu en liten minibebis som du skulle kunna hålla i en hand.  Fingrar och tår är tydliga. Barnet är cirka 16 centimeter och väger cirka 150 gram. Naglarna börjar bli tjockare på fingrar o tår, nervsystemet fungerar och benen i kroppen blir allt hårdare. Ögonlocken är slutna och bakom dom rör sig ögonen långsamt. Barnet har förmodligen redan nu utvecklat sitt smaksinne. Fostret kan höra och rycker till om det är ett plötsligt ljud vid magen. Ljudnivån o magen är ungefär som när man står vid en trafikerad väg.


Mamma

Några få kvinnor, framför allt omföderskor börjar känna sparkar redan nu, men det kan också dröja flera veckor till. De känns som ett sprattlande grodyngel och kan lätt blandas ihop med gaser och tarmrörelser. Stanna upp och känn efter och lär känna barnets rörelser. De blir mer och mer tydliga. Din kropp fortsätter växa och midjan försvinner mer och mer. Ditt hjärta pumpar runt en större blodmängd än vanligt vilket kan göra att du lätt blir andfådd.


Thats it!! PUSSPUSSPUSSPUSS




Av Sebastian Alexander - 2 november 2010 19:04

I lördags mådde pappas så dåligt så han stannade hemma, jag o mamma åkte till mormor o käkade lite smörgåstårta MMMM, eftersom de var lördags så köpte söta mormor lördagsgodis åt mig och så fick jag en burk att ha godiset i..


Här är min burk.. men vad lätt den är..


VEM HAR ÄTIT UPP MITT GODIS?


MORMOR är det du som ätit upp MITT godis?! SKÄMS PÅ DIG!


Gå in i skamvrån med dig.. men.. är det inte du? Vem är det då?


Nu komemr jag upp på övervåningen, VEM AV ER HAR ÄTIT UPP MITT GODIS?


Annicha, är det du?? Var är du....??! Buffy.. är det du?!?


Hörru, Buffy.. man får inte ätit upp mitt godis, förstår du?! Är det inte du heller... men..


MAMMA, det var du hela tiden!!!!! Nu klipper jag av ditt hår så du lär dig en läxa!!!! (nej de var inte mamma heller.. de var SEBBE!)


Tacka vet ajg morfar.. han bjussar på korv istället för att sno godis.. godis som en liten liten kille ska ha... lördagsgodis... hur kan man?? (men det var ju DU som åt upp allt Sebbe-..)


 

Ro hit lite kaffe istället mormor.. jag behöver nått stark nu..


 

Jaaa, chilla lite tanten.. jag ska inte dricka upp allt... take it easy now!        


Jag tar mig en glass istället.. kanske man får äta i lugn o ro.. fast mamma ser bra sugen ut..


     

Hör och häpna, INGEN snodde min glass.. jag åt upp HELA glassen själv!


Men.. vad gör mamma o annicha på bordet??


Hörrni brudar... vad gör ni? Oj förlåt.. ni var så lika mamma o annicha i ansiktet.. höhöhöh


         

Mormor, visst är den här lik annicha.. o den andra mamma?! höhö


PUSSPUSSPÖSSPÖSS                          

Ovido - Quiz & Flashcards