Alla inlägg under mars 2012

Av Sebastian Alexander - 31 mars 2012 21:20


Ahaa! Det trodde ni inte va.. att det faktiskt skulle komma ett till inlägg idag :) Vi brukar ju oftast säga att det kommer ett till men så somnar vi el gör nått annat så vi inte hinner.. men idag har massa håll sig ifrån att sova för att skriva lite här. Måste visa vad Alex lärt sig, så jäkla stolt man är över knubbisen:



Sen så vill mamma gärna påpeka att jag har lite svårt att bestämma mig. Vad man än säger åt mig att göra, el väljer åt mig ska jag ALLTID ha nått annat. Tar mamma fram en svart tröja, då ska jag ha en vit, tar mamma fram den vita tröjan då ska jag ha en svart o så håller det på HELA tiden! Typ som här, när jag skulle ha just det där glaset som pappa INTE tog fram..



   

Idag har Annica o Linus varit här. Vi bjussa på lite middag som tack´för hjälpen med bilrutan. Mamma åt ceasarsallad resten av oss åt helstekt fläskfile med egnagjorda klyftpotatisar, beasås och sallad. Det verkade gått hem för det var helt rent på tallrikar o fat hihi När vi ätit upp så satt jag och Annica o snackade lite o kom fram till att vi skulle ut o gunga. Sagt o gjort, 1830 drog vi ut till lekplatsen och gungade men fasen så kallt det var. Efter ett tag så åkte Annica o Linus hem igen och vi gick in. Innan de åkte hann vi besätmma att Annica ska sova över här, i MIN säng med MIG! Vi ska gå på bio nåndag och linus får KANSKE följa me :)

 Annars en softich dag, vi har tvättat och vikt tvätt, dammsugit, skurat golv o städat. Diskat och vattendammsugit soffan helt ren, sån skillnad! Det är en svart soffa och vi barn har kladdat den full med mackor, kex, mjölk och gröt, och då var den aboslut inte svart länge, men nu, efter att pappa använt våtdammsugaren så är den klockren igen. Sååååå jekla lecker :)


Mamma o jag har gjort en tårta. Vi skulle ha ätit den idag men farfar ringde imorse o sa att han ska komma upp o fika imorgon så vi sparde tårtan till då. Mamma o jag kirrade lite dekorationer till den ikväll istället. Fyllningen är vitchokld och hallonmousse och dekorationen är vita khallor med en liten grej som vi ska försöka oss på. Hoppas det fungerar, kan bli en fin tårta då. Gul o vit istället för rosa som vi haft på de senaste tårtorna :)


Nu ska vi nog krypa ner i sängen o kolla på film, vi har hyrt två st, nån virusfilm som pappa kollar på och en komdei som mamma ska se, med jim carrey och några pingviner kommer inte ihåg vad den heter.. så det var väl bra info det här, kan inte namnet på nån film :)


Dåsåååååååå så "ses" vi imorgon!

Gonatt och PUSS! Förresten.. har ni sett Alexander nånstans??



 

Av Sebastian Alexander - 31 mars 2012 08:15


Helg igen, najs, och snön är tillbaka, inte helt najs :( Det kommer stora flingor och verkar blåsa sjukt mycket ute brrr. Vi som tänkt cykla hem till mormor o morfar idag och kolla om vi skulle grilla men i dont think so va. Istället ska vi tvätta lite nu på morgonen och sen.. ja jag vet inte.. inte cykla iaf!


Igår var vi ner en snabbis till studenternas och kollade när det var träning inför VM i isracing som går nu i helgen. Fy faarao vad det lät! Alex sov men vaknade som ett skott när de körde.. vi stod nämligen precis vid banan. Vi stannade kanske en halvtimme sen drog vi så alex skulle få sova plus att det var lite så kallt ute också. Vi åkte för att kolla efter några presenter till Moa och Alex som fyller snart. Vi drog upp till gränby och kollade men hittade inget. El jo en leksakstelefon som han älskar att prata i, dock var han så ledsen när vi gick där så vi mutade honom med telefonen o då blev han glad. Känns löjligt att slå in den nu när han lekt med den så vi kammade noll i present inköp. Ska upp till toys r us med moster i veckan o se om vi hittar något.


I torsdags var vi hem till mormor också, vi behövde laga en grej... på bilen... nämligen så rasade rutan ner IGEN! Men nu rasade den ner helt i dörren så vi fick inte upp den nått alls. SNÄLL som Linus och Annica är så hjälpte de oss att fixa den.


 

Vi lyckades få upp rutan ur dörren genom att ta bort insidan av dörren.. när allt det var kirrat o dörrsidan hängde så såg vi en liten varningsskylt, att man inte fick hålla på där eftersom vi har sidoairbag hihi men nu vare försent, vi hade ju redan tagit bort allt :)


 

Vi lät grabbarna, pappa och Linus stå på den sidan där airbagen var. Ingen av oss andra ville stå där iaf den utlöstes.. men bra ide att ställa två killar där..... höhöhö Det vart svinkallt så efter ett tag så drog jag, alex, mamma o mormor in till morfar istället. 2 timmar tog det för kanka, pappa o Linus att fixa rutan. TACKTACK, vad ni är underbara som ställer upp och hjälper!!!!!  


 

Vi som var inne lekte och busade. Mormor satte upp oss två i stolen och satte fart och snurrade oss..


 

Vi skrattade och skrattade..


 

och tjöt av skratt när mormor kittlade oss! :)


 

Alex blev trött som attans o la sig för att chilla en stund innan vi åkte hem.


Nu måste vi städa lite o sortera tvätt, återkommer snart igen, har massor av bilder och filmsnuttar på G här :)

Av Sebastian Alexander - 27 mars 2012 10:09


Gomorgon!

Hoppas allt är bra med dig! Här är det bra, dock känner vi av att klockan ställts fram, svårt att lägga sig i tid på kvällen och upp tidigare än vanligt. Har kommit försent till dagis både igår och idag hehe imorgon SKA vi komma i tid, försöka iaf :)


Det går inte en enda dag utan att vi får höra från käna och okända folk på stan som kommer fram och säger att jag o Alex är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lika! Joo.. vi är ju det, vi är ju syskon liksom.. :) Det är alltid roligt att höra folk säga det men ibland så liksom.. ja.. jo.. vi vet att vi är lika, tack o hejdå. Mamma tog kort på oss en morgon och jag skulle härma Alex och också suga på tummen, sen fortsatte mamma ta kort bara, helt vanligt. När vi tittade igenom korten så såg vi att vi var rätt lika och att vi göra lika saker! Bilderna här under har hänt, det är inget som mamma sagt åt oss att göra el så. Vi har tillochmed lika kläder på oss hahaha men kolla på bilderna, vi är nog lika varann, mer än vad vi tror.



 


 

hihihi vi gör samma saker helt appråpå, mamma bara tog kort och på alla tre gör vi samma sak :)HÄr dunkade vi in våra huven i varann o började gråta bägge två..


Mamma är sugen på att göra en tårta, vi ska bara hitta nått att fira, kanske att det är tisdag.. det måste man fira va? Bra, då gör vi en tårta idag :) Mamma o jag har kirrat lite tårtdekoration men efter att mamma tagit kort så gjorde hon misstaget att ha kvar dekorationen framme.. bredvid MIG dessutom.. kan bara gå på ett sätt: De kittlar dödskönt i kistan! Mums så goda de var :)


 

Legobitar, några sneda, några tjocka, några ojämna, ALLA GODA!


 

I fredags åkte mamma, jag, alex och fina kanka till Thuns. De fanns tyvärr inte mycket där som passade oss. Det blev några stumpor, kalsonger till mig och skålar till mamma. Jättefina, mamma ska åka tillbaka senare när hon fått barnbidraget och köpa några till :) Vi använda skålarna när vi käkade mat, ceasarsalld.


 

Jag SKA lägga på min egen mat och INGET, absolut IIINGET fick nudda dressingen i mitten! Jag blev galen när jag tappade i en gurka där i, jag pillade o försökte få upp den utan att nudda dressingen, not good. Men till slut så kom gurkj**eln upp och jag kunde fortsätta lägga på mat (sen att jag inte åt upp nått alls spelar väl ingen roll)


 
Mamma var inte rädd att ta för sig av maten inte.. hon äter (??) nutrilett i veckorna och på helgen ÄTER hon mat.. som synes dårå :)


Just fan, glömde! Jag höll ju på att slå halvt ihjäl mig en dag!! Jösses! Vi busade i sängen, jag drog ner på golvet med näsan före och fick världens största sår! Jag drog ut till köket fort som attans, på med plåster och allt blev bra :)


 

Jag kan själv sätta på plåster.


 

Buhuuu så synd det var om mig! Nu sitter mamma här o gaggar om att jag hittar på lite.. jag ramlade nämligen aldrig ner från sängen, säger hon. Jag bara fick världens minsta puff av Alex på näsan och inget hände, inget sår.. inget! Men mamma snackar ju bara.. klart jag gjorde illa mig :) Jag lovar, det är inte bara att jag gillar mina plåster jag fick av farmor i julklapp. De med blixten mcqueen på. Jag sätter på plåster överallt där jag har en liiiiiiten prick så även med näsan.. el nä jag menar.. jag fick ett stort sår o behövde verkligen plåster.. (noot!)


Nu ska mamma o Alex städa lite här hemma, leka, äta och busa. De funderar på att ta cykeln och hämta mig o pappa sen när vi slutat. Mamma har sån fruktansvärd huvudvärk så får se om den blir bättre blir det nog cykeln, annars går de bara och hämtar mig så får pappa cykla hem själv.. återstå att se..


 

Den här UNDERBART goa älsklingen är jätteförkyld :( Han snorar, hostar o är lite slö.. snuttungen! Krya på dig söt!

Av Sebastian Alexander - 26 mars 2012 19:16


Nu har lillgosen Alex somnat. Han däckade på en gång, med tummen i munnen :) Jag och pappa sitter o käkar en liten macka inna vi ska gå o sova.

Vilken härlig dag det har varit idag! Dock var jag sjukt trött imorse, mamma drog upp rullgardinen o öppnade dörren 730 men jag bara sov o sov, hörde itne ens att tvn var igång el att mamma o Alex satt o käkade frukost :) Klockan 8 bar mamma ut mig och äntligen, enligt mamma, vaknade jag. Det var bara att käka frukost, klä på oss och sen dra till dagis. När mamma kom och hämtade mig åkte vi till pappas jobb och hämtade upp honom sen drog vi och slängde massa grejjer på sopstationen. Vi har rensat bland våra leksaker, fyra proppfulla påsar fick vi ihop som skulle slänga. Rensade på balkongen och i förrådet, hela bilen var proppfull med skit :) När vi kom hem så gick vi alla ut och lekte på lekplatsen, alex kröp omkring i sandlådan o käka sand, jag gungade och grävde hål  med min spade. Mat, lek o bus sen däckade Alex och jag ska snart gå o sova, skönt!


Förra onsdagen fyllde mormor åt, mamma bakade en tårta åt henne.


 

Hade choklad och en jättegod egengjord jordgubbsmousse med färska jordgubbar.


 

Skulle egentligen gjort en helt annan tårta men det gick inte så bra så det fick bli en väldigt rosa tårta :)


 

med skruvar, pärlor och rosa/vita blommor med glitter.


Funkade iaf, hoppas jag :)

  

 

Skulle ha haft detta på tårtan men eftersom jag fick lov att göra en rund bolltårta så fick jag inte plats med namnet nånstans.. ska föreställa brodyr, eftersom mormor älskar att sy och brodera.. men hon fick dessa på sidan om :)


Så här såg det ut i väntan på att vi skulle äta tårta..


 

moster tiss, fredrik, pappa o bobo.. alla med näsan i telefonerna :)


 

Snälla mamma, kom inte o anklaga.. jag har inte ätit nån kaka! Vad är det där.. där borta, kolla mamma! *pekar o tittar åt ett annat håll, mamma tittar också bort - lättlurad som hon är*


 

*måste hinna få on en kaka till innan mamma ser mig.. tryyyyycker in en kaka.. den ska in.. så!* MUMS!


 

Äsch, lägg av med att ta kort på mig nu, jag har INTE ätit nån kaka!


 

Precis som med Annica gjrode vi egna kräjsi ajs kort.. ett på mig..


  '

.. och ett på alexgubben.


 

Moasötnosen är så underbar emot Alex, hon vill mer än gärna bära på honom, mata honom, vara med honom, sitta bredvid honom.. helt underbar är hon!


 

Här "kidnappade" hon Alex så mama o pappa fick äta upp maten. Hon försöker lära Alex nått spel.. gullungar!


Snart är det halvåtta hos mig som mamma alltid ska se så vi får väl avsluta här.. men som vanligt innan vi drar så ska vi visa en liten bild.. nämligen på Alex efter att han badat..


   

Mmmmm hår resande nyhet va?

Av Sebastian Alexander - 26 mars 2012 19:16


Nu har lillgosen Alex somnat. Han däckade på en gång, med tummen i munnen :) Jag och pappa sitter o käkar en liten macka inna vi ska gå o sova.

Vilken härlig dag det har varit idag! Dock var jag sjukt trött imorse, mamma drog upp rullgardinen o öppnade dörren 730 men jag bara sov o sov, hörde itne ens att tvn var igång el att mamma o Alex satt o käkade frukost :) Klockan 8 bar mamma ut mig och äntligen, enligt mamma, vaknade jag. Det var bara att käka frukost, klä på oss och sen dra till dagis. När mamma kom och hämtade mig åkte vi till pappas jobb och hämtade upp honom sen drog vi och slängde massa grejjer på sopstationen. Vi har rensat bland våra leksaker, fyra proppfulla påsar fick vi ihop som skulle slänga. Rensade på balkongen och i förrådet, hela bilen var proppfull med skit :) När vi kom hem så gick vi alla ut och lekte på lekplatsen, alex kröp omkring i sandlådan o käka sand, jag gungade och grävde hål  med min spade. Mat, lek o bus sen däckade Alex och jag ska snart gå o sova, skönt!


Förra onsdagen fyllde mormor åt, mamma bakade en tårta åt henne.


 

Hade choklad och en jättegod egengjord jordgubbsmousse med färska jordgubbar.


 

Skulle egentligen gjort en helt annan tårta men det gick inte så bra så det fick bli en väldigt rosa tårta :)


 

med skruvar, pärlor och rosa/vita blommor med glitter.


Funkade iaf, hoppas jag :)

  

 

Skulle ha haft detta på tårtan men eftersom jag fick lov att göra en rund bolltårta så fick jag inte plats med namnet nånstans.. ska föreställa brodyr, eftersom mormor älskar att sy och brodera.. men hon fick dessa på sidan om :)


Så här såg det ut i väntan på att vi skulle äta tårta..


 

moster tiss, fredrik, pappa o bobo.. alla med näsan i telefonerna :)


 

Snälla mamma, kom inte o anklaga.. jag har inte ätit nån kaka! Vad är det där.. där borta, kolla mamma! *pekar o tittar åt ett annat håll, mamma tittar också bort - lättlurad som hon är*


 

*måste hinna få on en kaka till innan mamma ser mig.. tryyyyycker in en kaka.. den ska in.. så!* MUMS!


 

Äsch, lägg av med att ta kort på mig nu, jag har INTE ätit nån kaka!


 

Precis som med Annica gjrode vi egna kräjsi ajs kort.. ett på mig..


  '

.. och ett på alexgubben.


 

Moasötnosen är så underbar emot Alex, hon vill mer än gärna bära på honom, mata honom, vara med honom, sitta bredvid honom.. helt underbar är hon!


 

Här "kidnappade" hon Alex så mama o pappa fick äta upp maten. Hon försöker lära Alex nått spel.. gullungar!


Snart är det halvåtta hos mig som mamma alltid ska se så vi får väl avsluta här.. men som vanligt innan vi drar så ska vi visa en liten bild.. nämligen på Alex efter att han badat..


   

Mmmmm hår resande nyhet va?

Av Sebastian Alexander - 26 mars 2012 19:16


Nu har lillgosen Alex somnat. Han däckade på en gång, med tummen i munnen :) Jag och pappa sitter o käkar en liten macka inna vi ska gå o sova.

Vilken härlig dag det har varit idag! Dock var jag sjukt trött imorse, mamma drog upp rullgardinen o öppnade dörren 730 men jag bara sov o sov, hörde itne ens att tvn var igång el att mamma o Alex satt o käkade frukost :) Klockan 8 bar mamma ut mig och äntligen, enligt mamma, vaknade jag. Det var bara att käka frukost, klä på oss och sen dra till dagis. När mamma kom och hämtade mig åkte vi till pappas jobb och hämtade upp honom sen drog vi och slängde massa grejjer på sopstationen. Vi har rensat bland våra leksaker, fyra proppfulla påsar fick vi ihop som skulle slänga. Rensade på balkongen och i förrådet, hela bilen var proppfull med skit :) När vi kom hem så gick vi alla ut och lekte på lekplatsen, alex kröp omkring i sandlådan o käka sand, jag gungade och grävde hål  med min spade. Mat, lek o bus sen däckade Alex och jag ska snart gå o sova, skönt!


Förra onsdagen fyllde mormor åt, mamma bakade en tårta åt henne.


 

Hade choklad och en jättegod egengjord jordgubbsmousse med färska jordgubbar.


 

Skulle egentligen gjort en helt annan tårta men det gick inte så bra så det fick bli en väldigt rosa tårta :)


 

med skruvar, pärlor och rosa/vita blommor med glitter.


Funkade iaf, hoppas jag :)

  

 

Skulle ha haft detta på tårtan men eftersom jag fick lov att göra en rund bolltårta så fick jag inte plats med namnet nånstans.. ska föreställa brodyr, eftersom mormor älskar att sy och brodera.. men hon fick dessa på sidan om :)


Så här såg det ut i väntan på att vi skulle äta tårta..


 

moster tiss, fredrik, pappa o bobo.. alla med näsan i telefonerna :)


 

Snälla mamma, kom inte o anklaga.. jag har inte ätit nån kaka! Vad är det där.. där borta, kolla mamma! *pekar o tittar åt ett annat håll, mamma tittar också bort - lättlurad som hon är*


 

*måste hinna få on en kaka till innan mamma ser mig.. tryyyyycker in en kaka.. den ska in.. så!* MUMS!


 

Äsch, lägg av med att ta kort på mig nu, jag har INTE ätit nån kaka!


 

Precis som med Annica gjrode vi egna kräjsi ajs kort.. ett på mig..


  '

.. och ett på alexgubben.


 

Moasötnosen är så underbar emot Alex, hon vill mer än gärna bära på honom, mata honom, vara med honom, sitta bredvid honom.. helt underbar är hon!


 

Här "kidnappade" hon Alex så mama o pappa fick äta upp maten. Hon försöker lära Alex nått spel.. gullungar!


Snart är det halvåtta hos mig som mamma alltid ska se så vi får väl avsluta här.. men som vanligt innan vi drar så ska vi visa en liten bild.. nämligen på Alex efter att han badat..


   

Mmmmm hår resande nyhet va?

Av Sebastian Alexander - 26 mars 2012 10:57


Puh! Nästan en timme har det tagit att sortera och ladda upp kort och filmer till sidan och nu är vi klara.. vad händer? Joo, jag (alex) vaknar efter en sovstund i vagnen så vi hinner inte visa bilder o sånt nu, men ett videoklipp slänger vi upp.. storebror använder sitt för tidiga påskägg som telefon o snackar med mormor.. knasbror!



 

Av Sebastian Alexander - 21 mars 2012 07:25


Åh vilket väder ute redan, solen skiner och det är plus 7,7 o klockan är bara strax efter 7 på morgonen. Underbart! Idag ska mormor komma och hämta mig på dagis! *jaa* Jag ringde och frågade om hon ville hämta mig nån dag och det ville hon ju så klart, vi bestämmde att bästa dan var idag så, ja då får det bli så. Igår när jag pratade med kanka så fick jag nästa glada överraskning, hon och linus ska också komma och hämtra mig!! Jag blev såååå glad! Nu kommer alltså både mormor, annica o linus! Jag ville att de skulle komma redan nu på morgonen men mamma sa att alla de ligger o sover så jag måste vänta... suck. När jag slutat så ska/MÅSTE jag få åka Linus bil hem, den är så rolig för den har en kotuta! Mööööö låter den när man tutar :) Jag brukar ringa kanka för att fråga om jag får åka i Linus bil, dock på morgonen el kvällen o då har varken dom el jag tid.. men nu som sagt passa det ju perfa! Längtar!!!

 Mamma åker iväg och ska köpa present till mormor och hämta upp pappa innan de också drar hem till mormor, hon fyller ju år idag!


GRATTIS MAMMA/MORMOR/SVÄRMOR PÅ FÖDELSEDAGEN!  28 blire va?   


Jag och mamma förberedde lite på tårtan igår så den hinner stå kallt ett dygn och suga åt sig alla smaker och gotta på sig. Fyllningarna är väl eoförsig ingen hemlis men jag väntar med att avslöja dom innan mormor sett och smakat tårtan. Men ett litet tips är följande...


 

hihi inte så svårt att räkna ut va? Färska jordgubbar.. kan ni förstå hur gott det luktade! Sommar, sol, sitta ute på altan, värme.. allt underbart!!


 

Kolla jordgubben, den är som tre vanliga jordgubbar! Värsta biggot :)


Vi tog oss en liten cykeltur och mötta upp pappa igår också, mamma hade köpt med sig några kakor så vi fikade när vi kom fram (pappa brukar inte vara klar när vi kommer dit utan vi har ca 10-15min på oss innan han kommer) Alex ville såklart också smaka och det tyckte vi att han fick, ett chokladrån satt han och mumsade på och blev helt chokladig på hela overallen :)


 

Hmm vad är detta? ser ganska najs ut..


 

Mmmm det vare också! *nom nom nom nom - kladd på overallen... nom nomn.. kladd kladd*


 

Jag ska ABSOLUT ha på mig min ryggsäck.. gissa var vi ska?


 

Tidigt en söndagsmorgon?


 

Joo vi drog till Enköping och hälsade på farmor! Farbror Peter var där också, vi blev bjudna på massa god mat och så sprang jag efter den stackars katten hela tiden :) och ropade darmor.. darmor (farmor) hela tiden :) Jag ritade en superläcker katt till henne också som hon fick för att sätta upp på kylskåpet (?) Tyvärr var batteriet i kameran slut så blev bara kort från mammas mobil..


 

Jag och bästa darmor spelade lite piano, hon ska lära mig spela massor sen, nu när jag spelade lät det lite.. si o så :)


Nu... frukost och dagis!   

Ovido - Quiz & Flashcards