Alla inlägg under december 2011

Av Sebastian Alexander - 28 december 2011 21:02

 

Moa och Alex leker så fint, Moahar bäddat ner "lillagubben" som hon säger i pappas datastol.. mysigt han har, både kudde, täcke o fina lampor i håret.. hö hö hö


 

Alex var dock lagom glad över att sitta i stolen.. destu gladare blev han när han lyckades "rymma" ifrån Moa..


 

Oj... tror Moa såg att Alex rymt... sitt still Alex så kanske inte Moa ser att du är där.. rör dig inte!


 

BUUU Moa! Jag lyckades rymma ifrån dig och nu rymmer jag vidare, du kan inte ta mig *retas* he he


 

Yes! jag hann till bilen, nu kör jag ifrån er allihopa.. HÖÖÖ HÖÖÖ.. el.. va? Ska pappa visa hur man byter batterier på hans bil.. måste se! Stanna bilen, jag ska till pappa!!

  

 

*jätteintressant pappa*


 

Kom igen Alex, vi kör kapplöpning, vem vinner bort till dörren?!


 

Jag (sebbe) vann! jag fick välja pris och då valde jag att "topa äv" = sopa alex dårå.. så.. ja.. jag tog sopborsten och.. sopade på alex hehe


Imorse var vi på IKEA med annica o Linus och käkade frukost. Mums så gott det var, jag tror att jag tog TVÅ hela TUGGOR av mina mackor.. o nån klunk mjölk sen vart det full rulle mot att hoppa i soffan o busa :) Imorgon ska vi dit igen, då också med morfar hihi så jäkla najs!


När vi gick hem idag sa jag till mamma, "bebbe om mamma" = bebbe tycker om mamma o så gav jag tanten en kram o gosade med henne.. hon blev skitglad o jag kände att jag gjort dagens goda gärning hihi jag tycker om mina kusiner också.. jag sa till mamma att "bebbe om moa kiko" = jag tycker om moa o hugo hihihi men det gör jag faktiskt.. vi har jättekul ihop. Kolla tex vad vi gjort uppe hos moa o hugo en kväll..


 

Ritat på ben, UNDER fötterna, på rumpan o händerna! hahaha precis när jag kom ner så satt mamma i badet o sa att jag måste bada så jag fick inte behålla min teckning så länge :)


Igår var varken jag eller Alex på så bra humör.. mamma sa att vi var lite gnälliga.. hon spelade in en liten snutt när vi satt o åt mat för hon skulle visa oss när vi blir äldre hur vi gör.. så.. som en liten mysig gonattvisa lämnar jag er med ca 30sek underbar sång av mig o Alex :) Ha ljud på!



 



Av Sebastian Alexander - 23 december 2011 21:41

 

Vet ni en grej? 


 

Åhh det är en så rolig grej så jag måste berätta.. 


 

.. jag får nästan ont i magen av dig jag ska berätta... det är så kul!


 

.. oki.. då kör vi.. jag... säger det bara rakt ut liksom..  jo.. 


 

.. imorgon är det JULAFTON! ho ho ho vad roligt!! 


 

Min FÖRSTA jul! Vad jag förstått på mamma, pappa, Sebbe, Moa, Hugo blandannat så kommer det bli jättekul! Så jag läntar o ser fram emot det jättejättemycket!! 


Aa men då vet ni det.. om ni inte visste det ännu alltså hehe

Av Sebastian Alexander - 23 december 2011 07:14


 

Kom Alex, jag skjusar in dig i rummet, mamma vill ta ett julkort på oss tydligen... hopp ombord på pulkan! 


 

Gulliga o fina tomten Sebbe! 


 

Gullunge o finaste tomte Alex!! Men... nått saknas...


 

*Alex frågar sebbe snällt* Hörru, kan jag få låna tomtemössan.. jag ser inte ut som en riktig tomte annars.. 


 

*sebbe retas* Njaaa jag vet inte.. vad får jag för det då? En extra julklapp? Okiokii.. du kan få låna.. *sebbe lånar ut tomtemössan till alex*


 

*alex blir överlycklig* Åhhhhh vad snygg jag blev nu eller hur?? (JA!)


 

*varken jag el alex orkar vara med på fler kort så vi satte oss o lekte ett tag istället..* hehe Men jaaaaa mamma, sluta tjata! Du ska få ett kort ute vid granen också... kom igen, vi skyndar oss - vi måste leka mer! 


 

*sebbe säger* Kom Alex så ska jag fixa till dig inför fotograferingen.. lite smink kanske?! höhöhö


 

*alex blir sur* Men lägg av, jag vill inte ha smink på mig! ta bort!! 


 

Herreguuud mamma, vad taskig Sebbe är! *alex ledsen*


 

*alex säger* Nu drar ajg härifrån om du ska vara taskig o sminka mig.. :( 


 

Oki.. förlåt Alex, jag skulle inte ha sminkat dig om du inte ville... förlåt.. kompisar?!

*alex skrattar o förlåter sebbe* Japp, kompisar! Nu fixar vi det här så vi får gå o leka.. ta kortet då mamma! 


 

GOD JUL ALLA SOM LÄSER!!! 


Tack för julkorten som vi har fått och FÖRLÅT att vi varit så seega i år och inte skickat ut julkort.. :( Men kortet här över är till er och så vill vi önska er en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!! 


Nu ska vi göra oss klara och ta bussen ner till stan, möta upp mormor o köpa de sista julklapparna! Vi hörs senare! PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

Av Sebastian Alexander - 21 december 2011 20:09

 

Hmm är det jag - sebbe, eller är det Alex? 


 

Äre Jag - sebbe, eller är det alex? :) 


 

Sebbe eller Alex? 


 

Sebbe eller Alex :) 


Den första är sebbe, den andra är alex, den tredje är sebbe och den sista Alex.. men visst 17 är vi lika! 


 

På denna bild har vi rört till det lite.. här är det Alex på första, jag på andra, jag på tredje och alex på sista.. för att göra det enkelt.. alex är nakenfis på bägge två, jag har blå tröja på mina två kort... hajjar ni? 

Av Sebastian Alexander - 21 december 2011 18:08

 

Vi tänkte ta ett kort på hela familjen mupp, men pappa råkade först hamna utanför.. (tar ett till kort)


 

sen sa mamma att pappa inte fick lipa... (tar ett till kort)


 

.. så då lipade JAG istället :) (tar ett till kort)


 

Tillslut blev det ett ganska bra kort iaf :)


 

GULLUNGAR! 


Mamma håller på o fixar o trixar i fotoshåp och word så snart ska det komma en bild till er alla, från oss alla.. men .. snart alltså.. mamma måste bara veta hur hon ska klippa ut o klistra in, sen kommer bilden :) 


Av Sebastian Alexander - 18 december 2011 19:00

 

*nom nom.. äter o glufsar i sig kex* Jo.. *tuggar* jag.. *tuggar*... *hela munnen full* jo jag skulle.. *tuggar*


 

.. jag tänkte titta in o visa er en grej..


 

*tuggar* ska bara... *tuggar* äta lite mer.. *tuggar o äter tuggar*


 

såå.. nu har jag tuggat klart.. jo jag skule ju visa er en grej.. en rolig grej *hihi* är ni beredda?! 


 

Taaadaaa!!! Ser ni?!?!?! Ku va??! *glad o stolt* 


 

Mäh.. ser ni inte... vänta.. *GAPAR stort* NU DÅ?! Ser ni?? Mina TVÅ TÄNDER!!! 


 

.. skulle ni vilja se en till grej? 


 

..oki.. håll i hatten... kolla vad jag kan! 


STÅ UPP I STOLEN! *yeah.. funky, jag är så jävla bäst.. yeeaaah funky funky*


Mamma o pappa blir dock inte lika glada.. el jo.. de brukar klappa händerna o säga att jag är duktig o sen säger de att jag inte får stå så.. vet inte riktigt hur jag ska takla det.. hur ska man förstå vad de menar.. ska jag, eller ska jag inte.. får jag el får jag inte? Får får får? Nä får får inte får, får får lamm.. OKII 

Av Sebastian Alexander - 16 december 2011 12:34


   Lill-Linus och Stor-Linus :)   

Av Sebastian Alexander - 16 december 2011 12:10




 

*alex* mamma... vi skulle ju laga mat.. inte ta kort.. jag är beredd *alex tar grytlapparna*

*sebbe* nom..nom..nom *äter*


 

*sebbe är sur för att mamma tar kort hela tiden*

*alex smilar upp sig* hihi ta kort då morsan! Sen lagat vi mat! JA! *alex pekar mot sebbes håll* mamma.. kolla in surisen.. bara för att han inte vill vara med på kort längre så blir han sur hihi


 

*alex funderar o funderar på vad det är sebbe äter hela tiden egentligen* Får man smaka sig en bit brorsan? 

*sebbe halar fram en ostbåge och ger den till alex* *nomnomnomnom alex äter o äter*


 

*alex säger* Åhh det var ju skitgott! Vi skrotar maten o kör på ostbågar istället *nomnomnomnom*

Ovido - Quiz & Flashcards