Alla inlägg under juli 2012

Av Sebastian Alexander - 31 juli 2012 06:55


Saknar ord.. 


         


  Helt underbara!   


Av Sebastian Alexander - 31 juli 2012 06:50


Nu kommer de sista bilderna ifrån mitt kalas. När man fyller år så är man ju kung för en dag :) Jag är ju jämt kung men nu hade jag en krona på huvudet också.. den var inte av guld så då tänker jag inte ha den, lillebrorsan fick den istället, det tyckte han var najs. Vi måste lägga upp lite info om oss två här snart, det har hänt så jäkla mycket under sommaren som vi lärt oss så ni skulle baxna om ni visste :) Men först kommer de sista bilderna på kalaset då: 


 

Kungen över alla.. iaf över mig själv :) Men ingen jäkla plastkrona *suck*



 

Du.. Sebbe... skulle jag kunna få låna din krona? 



 

Jaaaa den passade perfekt! *nom nom äter mat ssamtidigt*



 

Hiiiiiiiiiiiiiiihihihi nu är JAG kungen över alla! :) 



 

Köpte oss en liten present till Annica :) Snart så.. :)


Av Sebastian Alexander - 28 juli 2012 20:29


hehe OPPS, hade redan gjrot ett inlägg med våra muffins men nu vart det andra bilder hehe.. Här kommer iaf tårtan dårå som pappa kirrade åt mig,t ack för det farsan! :)


                 

Ljusa bottnar och choklad bottnar. Fyllning var hallonmousse, rockyroad och chokladganache. Spacklad med smörkräm. Täckt med Sp. Dekorationer av SP.


 

Av Sebastian Alexander - 28 juli 2012 20:21


Nu har vi äntligen fått bilderna ifrån bobo så här kommer bilderna från våra muffins som jag och mamma gjorde och tårtan som pappa gjorde (med lite assistans av mamma hihi)


 

Kossor


  

 

Grodor


  

 

Grisar


 

 

Mina favoriter - Lejon


 

 

Kyckling


 

 

Nallar / björnar


 

 

Får



 

 

Det var vaniljmuffins med dekorationer av sugarpaste.

Av Sebastian Alexander - 27 juli 2012 08:17


Här är muffinsarna som vi gjorde till mitt kalas. Jag valde vilka djur vi skulle ha, vi glömde dock att göra bi och nyckelpiga men det kommer en väl en dag när vi får göra de också :) Muffinsarna var saftiga vaniljmuffins - recept HÄR  och kladdkakemuffins - recept HÄR. Dekorationerna är gjorda i sugarpaste. 


       

Lejonet är min favorit! 



     


Det var alltså ett lejon, groda, kyckling, får, gris, ko och nallebjörn. 

Av Sebastian Alexander - 27 juli 2012 07:53


Jösses.. vad har vi glömt? JOO att visa bilder från mitt kalas den 17 juli nä jag fyllde TRE år! :) Vi hade tagit massor av bilder med bobos kamera men vi får aldrig korten (bobo hör du det!! :) Vet ni.. samma dag som jag fyllde år så fick jag ju presenter av bla farfar.. vet du att mamma fick en ppresent också? Eller mamma o pappa, men mamma använder den ju jämt.. hon fick en hel kamera! Med värsta zooooooomen och grejjer! Så nu har vi en skitbra kamera, men vi har inte förstått oss på inställningarna ännu så vissa bilder är ljusa och vissa lite mer gråa :) Mamma, pappa o Äv väckte mig med sång o paket :) Jag fick frukost på sängen och ett paket med en STOOOOOOR talande rorribil :) När jag ätit och vi gick upp stod ett jättestort paket i vardagsrummet.. till mig! :) Gissa vad det var där i? Här kommer iaf lite bilder sen mitt kalas: 


 

Jag och Alex tar vårt morgonbad.. är det kalas ska man vara ren o fin :)



 

I paketet var det en trehjuling!! Jag har haft en liten plast trehjuling som är trasig och alldeles för liten, jag slår i mina ben i styret hela tiden så nu fick jag äntligen en ny cykel! Har varit ute och cyklat som en tok nu :) Gamla morsan o farsan hinner inte ifatt mig när jag cyklar :)



 

Av bobo och Kickan fick jag 7 st cars kalsonger.. 





Av Max & co fick jag, som ni ser på bilden, en boll... hahaha närå jag bara skojja Max! :) Det är ju maxan på bild, ingen boll.. men bra lika är dom,m förutom att max är SÅ SÖÖÖT! :) Jag fick tre stora lådor playdoh av mina kusiner o moster/fredrik! Nu kan jag o ch mamma baka o dega så det står härliga till hehe Mamma blir ju lite sur om jag tar hennes sockermassa, hon säger att den kostar så mycket, men nu har jag egen som hon inte ska få röra!



 

Opps.. jag råkade visst spela på Moas mobil.. uppskattas tydligen inte... hehehe



 

Bobo, kickan, Fredrik och hugo var där.. 



 

Annica, morfar, petter var också där.. 



 

moa, max, moster tiss var också där. Full fart! 



 

Vi bjöd på tårta (som pappa gjorde!!!) plus muffins - som kommer i ett eget inlägg för de var så coola :)



 

Efter kalaset, runt 19 så gick vi iväg för att äta ute, eftersom sibylla ligger närmst så fick det bli det stället :) Efter en lång dag av folk, presenter och sång så var Äv ganska så trött.. hihi



 

.. jag också men visade det inte. Var tvungen att äta upp min niknik först (niknik är mcdonlads/max/sibylla för mig - varför jo för att en dag när jag varliten skulle vi ha picknick men mamma o pappa åkte och köpte happymeal på mcdonalds och sa att nu ska vi ha picknick med det och inte det gamla vanliga bröd/dricka och jag trodde/tror att det heter niknik när man ska äta ute hahha så.. därför) 



 

På vägen hem la jag mig ner i vagnen... trött.... trött........



 

Tröttast! *zzzzzz*



 

Alex hittade en bil som han skulle leka med så han vaknade till :) 



 

På morgonen efter så kom mina kusiner förbi, vi skulle gå till lekplatsen och leka lite. Alex sov så länge så jag ledsnade till slut och väckte honom.. försiktigt.. 



 

Provkörde min nya hoj ute. På med hjälmen! 



 

Posekort till mamma sen kör vi så det ryker! 



 

Efter leken drog vi hem till morfar en stund och hängde. Käkade lite grillad kyckling, sallad, tsatsiki och persiskt pitabröd. Mums, mums, MUMMA! Jag älskar att doppa pitabrödet i tsatsiki! 



 

Vi blev 5 st mindre än vad vi trott på kalas så mamma hade lite dekoration över som inte behövdes på tårtan (detta är en låtsas tårta, nicke nyfiken är ätbar)



  

Eftersom tårtan var till mig så fick jag äta upp all dekoration :) 


Nu väntar vi bara på bilderna från bobo så vi kan visa upp tårtan som pappa gjorde! BOOBOOOO *skäller på boob* tiihiiii 

Av Sebastian Alexander - 25 juli 2012 20:51


Alexgubben är världens kittligaste unge, han skrattar o tjuter  o skriker så högt och roligt. Man kan inte tannat än skratta åt honom när han låter så, vi försökte fånga honom på en liten video idag :) 



 

Av Sebastian Alexander - 24 juli 2012 21:31

Åkte me bästa bästa BÄSTA ankan idag. hooonk hooooooonk *tutar som en lastbil* hehe

Ovido - Quiz & Flashcards