Alla inlägg under juni 2011

Av Sebastian Alexander - 30 juni 2011 20:36


Gokväll!!


Shit pommes vad länge sen vi skrev, nu skäms man lite.. men vi har faktiskt varit sjuka o vädret har varit toppenbra så vi har knappt suttit vid datan.. det blir bara ett snabbt inlägg för vi ska sova o ha oss nu.. mammas kamera är trasig, hon har beställt en ny som kommer nästa vecka så vi har inte så många kort att bjuda på.. men mamma snodde roberts kamera när vi var hos mormor i tisdags så nån bild får ni så ni behöver inte misströsta hehe


 

Två sjuka bäbisar.. *snor, host o snörvel*


 

Men tillsammans ska vi klara det, vi ska råda bot på sjukdomen, eller hur lillkorven Alex?


 

Tillsammans är vi starka.. haha shit vilket dravelsnack.. vi är förkylda o snoriga men det går ju över (mamma har fått variga utslag på sina fingrar pga av vattenallergi så hon har fått kortisonsalva med antibiotika så hon har inte kunnat böja på fingrarna men nu börjar de faktiskt bli bättre..) Aja vi återkommer i morgon då har vi hunnit kollat igenom korten på minneskortet, tills dess.. från oss smågrabbar, till er korvar.. SOVGOTT , DRÖM SÖTA DRÖMMAR, HA EN FINFIN DAG o massor av pussssssar

Av Sebastian Alexander - 26 juni 2011 08:16


Gomorgon!


Sjukstuga här idag :( Sebastian har feber, snorig o ligger o säger "aj aj" hela tiden.. han pekar på olika ställen på kroppen så vet inte riktigt vad som gör ont.. hoppas det inte gör alltför ont o att det inte är nått galet.. han har fått alvedon nu efter att ha haft hög feber hela natten.. den hjälpte nog för han somnade om på en gång o har sovit rätt länge nu.. Vi ska ändå försöka ta oss ut till Funbo, till Annicha o Linus o få lite hjälp med bilen, vi ska byta stötdämpare o byta motorolja. Mamma skulle egentligen iväg o träna idag men hon har inte sovit en blund i natt pga Sebbe så vi hoppar över det, men hon var o köpte en pilatesboll igår så hon ska iaf göra några övningar på den. Hon är inne på en detox av pepsi också, hon drack ingen pepsi igår o hitills igen idag :) Hon är faktiskt inte ens sugen på pepsi.. hon sitter här med sitt vattenglas o det funkar det också.. Aja.. nu skriker Alex så nu måste vi dra.. hörs senare!


*Alex säger* Du Sebbe.. *knackar på axeln*


 

*Sebbe säger* Ja vad är det Alex?


 

VIll du se ett trick? Jag kan ta din näsa *tar Alex näsa*

*Alex säger* Nej inte så Sebbe, jag undrade bara om du kan hjläpa mig att trassla ut fiskarna i mobilen..


 

Ja klart jag hjälper en lillkorv i nöd :) Då ska vi se..


 

*Sebbe meckar o trasslar med fiskarna..*


 

*Alex säger* Hejaheja Sebbe.. hoppas du kan lösa det! *tittar spänt på när storebrorsan jobbar*


 

TADAA! Jag gjorde det! Så varsugu min lilla korvbror, nu är fiskarna fria o du kan spana på din favorit - den blå fisken.


 

Det var så lite så Alex, du kan tillochmed få en puss för att du är så söt o snäll o vet att det är MIG man ska fråga när man behöver hjälp, inte mama o papa, det är JAG som är meckarnisse nummer ett!

Av Sebastian Alexander - 25 juni 2011 17:57


Hallååj!


Mamma, Alex o jag sitter o leker o myser i vårat rum... Jag meckar med en lampa, mamma försöker få Alex att titta på en leksak, o Alex.. ja han tittar inte på leksaken, han bara stirrar o sitter o gungar i babysittern..


 

Hörru Alex, du har ju massor av leksaker, kan du inte leka med nån av dom?

*Alex säger* Neeee.. jag är inte intresserad.. jag vill bara sitta här o .. sitta här liksom..


 

*mamma tänker... ja så gott det går iaf höhö* ska jag våga?.. vågar jag?.. JA jag gör det! Here we go...


 

*smack* Yes, mamma fick en puss av Alex! Alex verkar inte vara lika förtjust..


 

Jag ska visa hur det går till Alex när man pussar brudar, kolla in detta..


 

*SMAACCKKK* Puss på dig mamma!


 

Mamma och hennes underbara ängel Alexander - Jag älskar dig!   


 

Mamma o hennes underbara ängel Sebastian - Jag älskar dig!  


 

Nu posar vi allihopa *säger mamma* Alex kör ju råschysst stil juh!


 

Du är för cool Alex för att vara med på kort.. du kan väl liksom.. glida ner lite så vi får ta kort själva..


 

*Alex vägrar glida ner.. han VILL vara med på kort*


 

*Alex kämpar o kämpar för att ta sig upp igen*


 

Mammas underbara småälsklingar! Ni betyder livet för mig!


Vilken slödag vi har haft idag, inte många knop gjorda idag inte.. Moa o Hugo har varit här så vi var ut en stund till lekplatsen o lekte, jag var så trött dock, jag bad mamma lägga sig i gungan så jag fick ligga i hennes knä o sova.. jag var en sekund från att somna.. Nu är det inte långt ifrån att jag somnar heller.. jag tjatar o tjatar på mamma att vi ska gå o sova men hon ville bara ge er några bonus kort först.. varsuuguu:


     


Visst är min lillebror söt och han är SÅ snäll ska ni veta! Han skriker o gråter nästan aldrig, bara om han får ligga på rygg, det gillar han verkligen inte! Aja nu måste vi dra o bädda sängen så jag får gå o sova..  pusspusspusspusspusspuss


ps JAG GICK PÅ POTTEN IDAG! Tre gånger! höhöhö den du!

Av Sebastian Alexander - 23 juni 2011 18:07

 

*alex säger..* öhh.... vad gör ni? vad händer?!


 

Men hjälp! Vad gör ni??!??!


 

Blää! Detta är INTE ok.. fy! *alex dissar mamma o pappas pussar totalt*


 

*sebbe säger* Vänta! Jag vill också vara me o pussas!


 

Puss lillkorven Alex!!


 

Yes! Nu är det min tur, nu ska ni pussa mig också!


 


iiiiiiiiiii hihihi mysigt!

 

Stolt storebror!


Nu ska vi iväg o shoppa lite! pusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 22 juni 2011 12:52


Mamma säger att hon är sockerberoende, hon säger att man kan inte bli annat när man ser dessa två underbara mirakel:


Sebastian  


 

Alexander  


Ni två är de vackraste som finns i hela universum, tack för att himlen givit mig de bästa änglarna.. JAG ÄLSKAR ER! / mamma


Av Sebastian Alexander - 22 juni 2011 11:22


Halloj!


Ahh det börjar närma sig sommarlov nu, oj vad jag ser framemot det, jag är lite seg på mornarna nu när det ska upp i tid till dagis, det är nått jag kommer ändra på, jag ska ligga o dra mig hur länge som helst nu :) Om inte mamma drar upp mig för att gå ut på promenad vill säga.. hon säger att vi ska ut o gå fast jag är ledig.. hm.. vet inte om det är OK.. jag får fundera på det o se hur jag gör. Leka ska vi göra iaf, mamma har sett så många lekplatser när hon varit ute o gått om dagarna så vi ska på lite lekplatsutflykter under sommaren, så slipper vi bara vara på våran (även fast den är den bästa..)


En liten hälsning till mormor: Kräm fräschen som mamma köpte med paprika/chili, den var jättegod till fläskfilén! Åh vad vi åt igår, du måste köpa o laga den rättan nån gång :)


Igår kom moster Tiss o Fredde förbi oss på kvällen o snacka lite skit och lite allvar om vår resa vi ska göra i sommar.. vi ska till ullared, mamma är GLAD, pappa är.. glad.. hehe jag o alex vi är glada för Moa o Hugo ska me, det ser vi mest framemot. Vi ska bo i en egen stor stuga, som heter ullaredparadise - kan det bli bättre? hehe Det ligger 4km från Ullared, så det är ganska nära o bra. Vi har 6 bäddar så vi funderar på om de vuxna får en egen säng o så ställer vi ihop två sänger (om det går) där ska jag, Moa o hugo sova.. ÅH VAD KUL DET KOMMER BLI! VI åker ner på söndagen o sover en natt, sen ska vi hem igen :) Men det är det värt, vi kanske hittar på nått längst vägen hem (el ner.) sen ska vi till skansen o gröna lund och kanske till furuvik. Sen blir vi nog hemma under sommaren/semestern, det är ganska skönt det också.


Nu till midsommar vet vi inte riktigt vad vi ska göra, vi är bjudna till enköping, till pappas kompis, men det är ganska lång väg att åka (han bor en bit utanför stan) o om pappa sover över där ska vi åka dit med honom, hem o sen hämta honom o hem igen..lite drygt.. o bara åka dit för nån timme känns lite trist också.. vi får se.. det lutar åt att jag, Alex o mamma iaf åker hem till mormor o träffar MOA o HUGO! (har inte sett dom på nästan 2 veckor..) så får vi se hur pappa gör :)


Mamma, är det sant.. får jag göra det nu..?


 

Får jag sätta mig vid det dukade bordet o hugga in på en macka fast ingen annan kommit o satt sig?! Yes! Ro hit en macka nån..NU! hihi


 

Lilla Alex frös o vi hade inte mössan nära.. det fick bli en filt till sötnosen.. ja säg.. det funkar!  


 

Hörru Alex... du får ju ta o sitta upp själv.. lite får du engagera dig :)


 

*alex säger* jag känner mig trött o hänig.. ska nog sova nu tills vi hämtar storebror på dagis..


pusspuspsuspsuspsusspuss

Av Sebastian Alexander - 20 juni 2011 19:50


Gokvällens storkorvar!


Lillkorvarna Nilson här igen :) Nu fungerar det att ladda upp bilder, så nu har vi laddat upp ganska så jättemånga bilder :) Idag var jag tillbaka på dagis efter helgen o ledigheten, shit vad kul det var att vara tillbaka igen, alla kompisar o alla leksaker o lekar! Jag har haft massor av energi idag, sprungit omkring, busat, skrikit, kastat saker o varit allmänt busig o "galen" :)


Lillkorven Alex ligger o sover, jag måste ge honom beröm idag. Han badade i dag och han älskade det! Jag själv är ju inte så förtjust i att bada, men Alex måste fått nått på sned i skallen eftersom han gillade att bada :) Han låg helt stilla o bara stirrade, sen började han plaska med fötterna o bara låg o njöt medan mamma hällde vatten över honom. Inte ens när han fick vatten i ansiktet/ögonen brydde han sig.. imponerande! När han badat klart hoppad jag o pappa i (ja.. vi bytte vatten först.. hehe) det går bra att bada om jag får bada med pappa, annars inte. Men medans vi badade så hade mamma o Alex lite babymassage, mamma smörjde in stackarn med massa salva, kammade håret o smörjde lite mer.. när hon kom in i badrummet o visade upp Alex i sin snedlugg så såg jag nog att han skämdes, han hade kräm i ansiktet o luktade gott.. stackarn :) Mamma visade upp honom i spegel o jag tror han såg sig själv! Han började skratta o "jollra" det var jättekul att se!!! Jag o pappa badade o hällde vatten över hela badrummet, när vi badat klart lyckades jag smita ifrån mammas insmörjning, jag är toknöjd över det! hehehe


I helgen har vi mest städat, tvättat, handlat o röjt i förrådet. Det är rent o snyggt här hemma nu, det VAR det iaf, efter en dag är det tillbaka i samma gamla smuts igen.. Vi var hem till mormor i lördags o grillade, pappa var med farfar i strängnäs o kollade rallycross SM.. För nån vecka sen började Alex att le/skratta, nu är det tydligare o han gör det ofta.. watch this:


           

Undrar du varför Alex skrattar så mycket? Det är nån som får han på bra humör...


 

MORMOR!   


Mamma har gått omkrign o tjatat om ett par glas hon såg på affären här omdan, hon ville köpa men visste inte om hon verkligen skulle det.. men igår slog hon till, hon köpte dom. När vi kom hem så visste hon dock inteom hon skulle ha de som dricksglas el ljusstakar.. hon bestämmde sig till slut för att ha de som ljusstakar och köpa nya o ha som dricksglas :)


 

De är jättefina på kvällen när de lyser lite svagt om ljusen i glasen.. bra gjort mamma hehehe


  

Själv fick jag lite schampo o tandkräm..


 

Vi var ut en sväng idag o lekte, jag tog med min hoj o latchade lite..


 

Alex... ja.. sov..


 

Gullunge!   


 

Lillkorven ligger o spanar på sina fiskar..


 

Han älskar den blå fisken..


 

*Sebbe sitter o tittar på film i sovrummet och ignorerar Alex skrik.. *


 

Nej Alex, jag har faktiskt inte tid för dig nu.. nångång måste jag få ltie egen tid.. jag ska kolla klart på min film..


  

MMMAAAAAAMMMMMMMAAA! *alex skriker efter mamma*


 

buuuhuuuu *drarrar på läpparna* Jag får inte vara med o titta på film med Sebbe.. buuuhhuuuuu


 

*mamma säger* Kom här o var med på lite bilder med mig istället..

*alex säger* jiihoo.. vad kul.. jättekul *ironi*


 

Det här var ju jättekul!! *säger mamma*


 

Jag vill inte vara med längre! *buuhuuu gråter*


 

Så här gör vi mamma.. JAG drar.. jag drar till sängen o lägger mig o sover.. verkar roligare!


 

*sover*


 

Måste bara visa Alex "skor" innan vi drar oss till sängen o sover allihop..


 

Tjaarååå! Gonatt, sov gott, drömt sött och vakna utvilad! Ha en fin dag i morgon!


pusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 20 juni 2011 12:43


Det går inte att ladda upp bilder på sidan så ni får hålla tillgodo med den här bilden o vänta till i em/kväll o hoppas det kommit igång då. Bilden är ifrån dagis, vi har läst en saga om en pojke, Nemo, som hittar en vante o i den flyttar olika djur in. Sen spelade vi upp en teater om vanten o alla djur, jag var en mus. Jag har målat musöronen själv.. jag är nöjd, skratta inte, som mamma o pappa gjorde när de såg bilden (bilden är tagen ifrån ett inplastat kort som fröknarna fixat  åt mig..)



Sebbe som mus i dagisteatern "Nemo hittar en vante" 2011


Nu ska mamma o Alex dra iväg o hämta mig på dagis, sen ska vi nog vara ute o leka lite, solen börjar titta fram här nu.. hörs senare!


pusspusspusspuss


Ovido - Quiz & Flashcards