Alla inlägg under februari 2012

Av Sebastian Alexander - 29 februari 2012 10:18


 

Men kan du förstå vilket gott degistivekex detta var mamma! *nom nom*


 

Ja visst får du smaka, varsåguuuu att ta en smakbit! *bjussar mamma på godaste kexet evah!*


 

*nervös* Öhh.. mamma.. du fick bara ta EN bit.. inte hela kexet... Var är mitt kex? Är det i din mage nu?.. Jag skulle vilja ha tillbaka det...... *nervös o lite ledsen...* Kexet?!


 

Ahgg jag blir SÅÅ arg! Hörru katten, haru hört?! Mamma käkade upp hela kexet! ARRGGGG!


 

Jaha.. vad ska jag äta på dårå!? Hur kunde du.. skäms du inte mamma?! Dame you!


 

Ojoj vilket god bil... not!


 

Mm.. får väl käka hammare istället så... åhh så gott.. NOT!


 

Egentligen borde DU fått äta hammare mamma.. inte jag... grrrr.. blir så sur!


 

Mmm.. vilken god megafon.. den är borde du egentligen få äta mamma.. ditt mega fån :)


(mamma går iväg och hämtar ett nytt kex till alex)


 

Åhhhhh *kastar mig över kexet* Åhhhhh kexet, vad jag har saknat dig! *nomnomnom*


 

hehe nu kan du glömma att du får smaka mamma! Det är MITT Kex!

(mamma går iväg och hämtar ett eget kex åt sig själv hehe)


Har inte uppdateras oss på hur vi utvecklas på länge ju.. mamma o pappa utvecklas ju inget alls.. snarare att de invecklas o vecklas ihop för de börjar bli så gamla höhö men jag o alex växer o har oss..


Jag, sebbe alltså, the man:


Jag använder INTE blöja.. bara på dagen på dagis men där ska vi också börja avsluta blöjeriet. Jag har inte använt blöja på natten på kanske... 3 månader och nu har jag även slutat på dagen. Jag har fått en egen toalettring, med fiskar på. Tror du att man är STOLT över den eller?! JAA! Jag bär med mig den överallt, tillochmed har den som hatt ibland hehe hade med den hem till mormor i helgen också så jag kunde visa upp hur fin den var.. tror mormor blev avis.. hon vill nog också ha en sån men.. nixpix.. det är MIN så.. chilla tanten :)


Jag äter som en HÄST nästan.. från att ha varit kinkig med mat till att det första ordet jag säger när jag vaknar är MAT o allra helst.. FISK! Älskar fiskpinnar o fiskbullar! Tycker inte om tillbehören så mycket, dvs, ris/potatis o lik.. utan bara själva köttet el fisken!


Jag ska gör ALLTALLTALLTALLLLT själv! Och allra helst ALLTALLT ALLLLT till ALLA andra också! Jag ska öppna o sätnga micron, jag ska ta fram kastruller, jag ska vispa, jag ska hämta kläder, jag ska öppna dörren, jag ska torka mig själv, jag ska klä på Äv.. ja.. precis ALLT ska jag göra, och får jag inte det så jävlar får jag utbrott och skriker! Som dock går över på en sekund när mamma frågar om vi ska göra nått annat hihi


Jag är FAKTISKT världens finaste o snällaste  och bäst på att säga förlåt! Jag säger det ofta och varje gång jag gjort mamma/pappa/alex ledsen el arg.. då springer jag fram, säger flåt, kramar om o ger en puss.. det är ganska smart av mig tycker jag. För tex mamma smälter ju varje gång jag gör så så hon kan inte vara arg på mig nångång hehehe så jag kommer undan med mycket *hehehe* Jag säger också väldigt ofta jag "jag älskar" tex mamma/pappa/äv.. igår när vi var på väg till dagis så sa jag till mamma, helt plötsligt att jag älskar Moa.. det gör jag ju, vi har så roligt ihop när vi leker! Älskar kikoo också!  


Jag väljer mina egna kläder och försöker klä på mig, men det går inte riktigt bra ännu.. 


Jag klättrar upp till mamma o pappa på nätterna o vill sova bredvid mamma. jag brukar säga en grej som mamma alltid skrattar åt, hur trött o grinig hon är när jag kommer upp o bökar i sängen.. jag sover nämligen bredvid hennne och under hennes täcke.. ibland drar hon det tillsig så jag inte får täcke över hela kroppen så då säger jag till henne.. när jag är lite trött o inte riktigt vet vad jag säger.. *säger med sömnig röst* Ojj jumpan stikkej fjam hhahahhaha mamma skrattar lika mycket varje gång! För er äldre som inte förstår oss yngre så säger jag alltså "ojj rumpan sticker fram".. alltså att jag inte får nått täcke på rumpan och den sticker fram ur täcket HAHAHA


Jag älskar bolibompa, helst fåret shuan, nicke nyfiken och toystyory. Har tillochmed lärt mig att man kan sitta vid pappas data och kolla på film där, istället för på tvn!


NJaaaa det var väl lite om mig.. jag är så bäst på allt så skulle ta år o dar att skriva.. vi lägger in lite info om Äv också tycker jag.. min lillebror.. han är busig men fyy så underbart söt han är!!


Alex info:


Blev 10 månader förra veckan.


Har fått 6 tänder!


Äter o äter o äter hur mycket som helst. Men inte barnmatsbrukar längre, utan vill ha vår mat, som smakar lite mer. Favorit är kyckling.


Älskar gröt!


Dricker ut barnglas själv, och äter smörgåsrån själv. Favorit pålägget är leverpastej. Har även fått smaka mjukt bröd och det gillade han också.


Blir helt förstelnad när "drömmarnas trädgård" kommer på tv.. det är några knäppa figurer på bolibompa som makapaka, upsydaysi och igglepiggli :)


Hans favoritleksak är.... en BOK! Vi har en bok om just drömmarnas trädgård med ljud i, man ska trycka på olika knappar så kommer olika ljud, även en bok med djur i, när man trycker på knappen så hör man djurläten.. när han får tag i en vanlig bok utan knappar så försöker han ändå trycka på sidorna och hoppas på ljud.. GULLE!


Igår, 28/2 så stod han helt själv, utan händer, utan bara på fötterna :) Han kryper i väldig fart och springer BAKOM sin gåstol, han tar sig upp och går längst med möbler.


Säger mama, baba. Pratade med mormor i telefon igår för första gången och var helt tagen. Satt hela tiden o sa baba baba baba ibland utan ljud bara rörde på läpparna, som en iqbefriad fisk HAHAHA *ironiiii!*


Sover i egen säng men har lärt sig att klättra upp i mammas/pappas säng och vill ligga bedvid PAPPA! Han gosar in sig vid pappas huvud och sover så gött där!


Tycker om att ta på mig o busa på mig när vi sitter bredvid varann i vagnen. Vill ofta ha MIN uppmärksamhet och fullkomligt älskar att leka med mig. Kiknar av skratt när jag kittlar honom!


Jaaaa men se där.. då vaknade lillis och då får vi ta o runda av här.. vi har filmat alex när han var helt galen en kväll, han babblade, skrattade o tjoade, kastade sig, kröp o sprang fram över golvet med sin gåstol.. vi visste inte vad som tagit åt honom, han var så glad o lycklig.. det var en lördagskväll... :) Men vi har så mörkt så man ser nästan inget.. kanske lägger ut filmerna ändå.. får se :)


Ha en finfin dag!

  




Av Sebastian Alexander - 28 februari 2012 07:17

 

Morfar, tack för mysstunden men jag vill faktiskt gå till ankan nu.. släpp mig..


 

Hej mysankan.. håll i mig hårt nu så morfar inte tar tillbaka mig igen.. vill ju sitta hos dig..


 

.. men vafan ankan ska du också hålla på att ta kort på mig *suck*


 

Det godkänner jag inte.. *tittar bort och är sur*


hörru du kexet.. *pillar lite i örat för att smöra lite..* istället för att ta kort, kan du inte bära upp mig lite så jag ligger bättre..?


 

.. kom igen nu kanka.. ta iii.. så.. lägg mig bättre nu och så ger du mig lite tårta.. keep it coming..


 

*nom nom* gott med tårta!

Av Sebastian Alexander - 27 februari 2012 11:06


Hinner inte skriva så mycket nu...


 


..  pga den här .. snälla.. goa... ängeln? Eller?! Jag kan berätta för er att han är en BUSUNGE! Ojojoj vad han håller på o retas o busas. Hinner inte skriva så mycket för att han har lärt sig stänga av datan nu haha han ser den inbjudande blå knappen som lyser när datan är igång, han kryper snabbt till den och trycker in den och poof så är datan avstängd.. som alldeles nyss.. mamma satt och laddade upp närmare 20 bilder så mitt i allt så stängs hela datan av, hon tittar ner och vem sitter där o är nöjd.. ALEX :) Nu har vi fått upp en bild iaf så håll till godo med den :) Fler borde komma ikväll, var ju så länge sen vi skrev så måste uppdatera oss lite o visa bilder.. ha en fin dag i solen! 


  

Av Sebastian Alexander - 23 februari 2012 11:56


Jihoo! bilen gick igenom besiktningen utan minsta anmärkning el "bra at veta" Den var toppen sa han, vi hade skött om den väldigt bra (måste vara förra ägaren för vi har bara haft bilen 6 månader. så tack:)


Jihoo nummer två, vi har fått tillbaka mammas kamera nu! Den har varit sönder sen innan jul, typ november nångång när nån (läs: jag) råkade springa in i den när mamma filmade så den rasade i golvet och gick sönder. Nu har vi fått tillbaka den, de har bytt ut hela objektivet.. allt på försäkring så det kostade oss inte en krona! Då blir man ju ännu mer lycklig :) 


Jihooo nummer tre, idag är min sista dag på dagis för veckan, sen helg. Mindre kul är att min bästa fröken Anneli slutar idag :( Hon ska börja jobba på en förskola närmare hennes hem så hon slipper pendla så mycket... skittråkigt tycker jag.. vi har varit och köpt en liten skål till henne som vi ska fylla med godis så får hon en liten present av oss.. kommer ju sakna henne.. bästa Anneli!


Jihoooo nummer fyra.. Annica o Linus kommer hit idag och ska hjälpa till att borra upp en hylla åt mamma på en betongvägg.. först sa mamma EN hylla.. sen vart det visst 4 tillslut hehehe får se om Linus orkar borra så mycket, skitjobbit att borra i betong juuu


Vettni.. att mamma har tänkt starta en blogg.. anntingen en till blogg el om vi ändra fokus i denna blogg... ha inte bestämmt än.. men lutar att vi startar en till blogg.. gissa vad den ska handla om? Mammas stora intresse...... :) Mamma lyckades tillochmed få pappa att prova på intresset igår, med jävligt bra resultat! Kolla o gissa om ni vet vad de ska handla om :)


     

Pappa har jgort grodan och mamma har gjort rosen hihihi visst blev ni stumma av beundran för hur bra pappa är, som värsta bagaren juh! :) Men just precis.. bloggen ska handla om bakning/tårtor/kakor o allt som hör till.. ska bara försöka få till en fin sida först bara... robert el mormor kan ni hjälpa mamma? Hon vill ha en ljus, fin sida, helst med ljuslila o ljusrosa o vitt och fina bilder på olika saker :) Robert.. vilken sida är bäst att jobba i? är det blogger?


Nu ska Alex få lite mat, vi hörs sen! TACK för att ni läser!! PUSS

Av Sebastian Alexander - 20 februari 2012 10:08


Kan ni förstå.. att nu börjar vi bli friska! Efter mammas psykbryt i torsdags då allt var skit och dåligt så har det nu vänt! Mamma och pappa är inte magsjuka längre, jag är inte lös i magen el magsjuk och Alexgubben har nästintill slutat att hosta! De trodde hostan kunde pågå i 6-8 veckor men det blev knappt två veckor. Han har börjat äta jättemycket också, och blöjeksemet är på väg bort! Allt börjar ordna upp sig, så då blir man lycklig!

 Vad som oroar lite är att jag givk till dagis idag och det var ju i fredags det satt en lapp om att vinterkräksjukan var där och tio fall bara på en dag... hoppas HOPPAS jag inte får den! För visst kan man få den även fast man haft den? Mamma pratade med en tjej som haft vinterkräksjukan och symptomen stämde in på mamma, hon kunde inte behålla nått, bara en klunk vatten så kom det upp igen, orkade inget, låg bara hela dagarna och ont i lederna.. usch.. hoppas vi inte får det igen!


Ja annars händer det inte så mycket här hemma, pappa jobbar och ska till naprapaten idag, jag går på dagis, mamma o alex är hemma o städar och busar.. som det ska vara.


Tänkte dela med mig av ett recept på mat och en efterätt.. varsuguuuda! (videoklippen kom nog i fel ordning..)


 
 

Vi var aldrig hem till mormor o morfar i lördags, ingen mådde så braav varken oss, moster tiss med familje el bobo så vi får ta det en annan gång. Kanske på lördag? På lördagkväll ska vi ha melodifestivalsmys hos oss.. om ni (moter tiss med familj, bobo med familj, kanka med familj) vill komma?


Nu vaknade Alex så vi hörs senare!   

Av Sebastian Alexander - 17 februari 2012 21:10


Mmmm.. vad ska man säga?! En varning först dårå.. för att detta kommer bli ett klag o gnäll inlägg! Såå.. vad gör vi en kväll som denna.. jo.. barnen sover o jag sitter o vilar i sängen.. efter en dag fylld av spyor och hosta! IGEN! Hellskotta! *grr* Så.. det började med att jag var ju lös i magen, magsjuk, kom tillbaka på dagis, har varit lite hes o snorig och igårkväll o natt vad händer?! Joo jag kräks igen.. o inte bara EN gång.. utan 56 gånger! Orkar inte :( inte mamma el pappa heller.. hela dagen har jag kräkts till och från.. jag är pigg o leker mellan gångerna, men så tar jag mig nått att äta/dricka o då kräks jag.. en positiv sak är ju att jag lärt mig hur man ska göra nu iaf så att säga. Jag springer in på toan, lyfter på locket, kräks, tar papper och torkar mig om handen, tar handspriten och klappar händerna går ut från badrummet o återgå till att leka.. helt oberörd.. mamma o pappa är så stolta över mig :) jag är ändå vid ganska gott humör trots kräkningarna.. Alex är inte på bra humör.. som om det inte var nog med "kikhostan" så har han fått ett fruktansvärt blöjeksem.. det ser inte najs ut stackarn! Vi bytte blöjmärke och hans förkylning  o rinniga näsa har bidragit till att han varit lös i magen o då haft "frätande" bajs så att vi bytte märke på blöjorna spädde på eksemet ytterligare så.. ja.. vi smörjer o luftar honom o det har blivit lite bättre.. hostan också.. men än är det uppförsbacke med honom.. äter fortfarande skitdåligt o sover mest hela dagarna.. idag har han dock skrattat lite när mamma lekte kurragömma med honom.. alltid något..


Pappa är det bra med, han jobbade idag, mamma äre också bra med.. lite illamående men det är väl för att hon torkat spyor efter mig och bajs efter blöjlös alex... och vettni.. om inte det var nog.. vad tror ni mamma o jag gjorde igår?! Var på BARNAKUTEN! Mamma fick ett råd att ställa ättika i ett glas så skulle det ta bort dålig lukt hemma och eftersom vi haft magsjuka o bajs i en veckas tid nu så tog hon rådet. vad jag inte visste var att man inte skulle dricka det.. mamma hade ställt upp det i fönstret så jag inte skulle nå, men jag tog en stol och klättrade upp (mamma var inte i rummet) sen bara skrek jag rakt ut o grät o fick kvälvningar.. mamma kom springandes o jag visade att jag råkat druckit ättika :( om det bara hade stannat vid det så hade det väl varit ok.. men nu var det så att jag kräktes ett par gånger efter att jag kräkts (pga av magsjuka eller åttika.. vet ej..) vi ringde giftinformation o berättade o de tyckte att vi skulle ta det säkra före det osäkra och åka upp till akuten för säkerhetsskull.. så.. ja.. mamma o jag åkteiväg igår runt 20.. fick träffa en läkare som sa att om jag kan äta glass så var det ingen fara så han kom med en nougatglass, jag fick äta upp den, allt var topp o vi fick åka hem igen. Puhh! Äntligen nått som vi hade tur med!


Vi tar en liten paus med gnäll o klaget och muntrar upp oss med lite djur tycker jag.. varsuguuu:



 

Så.. då återgå vi till det vårt liv kretsar om.. spyor och magsjuka.. fan man blir ju illamående bara av att läsa allt det här hahaha men pratade med moster tiss nu.. hugo ligger också o kräks.. o fredde var magsjuk tidigare i veckan.. hon sa att det hade kommit upp en lapp på dagis idag, om att vinterkräksjukan går där och bara idag hade det varit TIO fall! Jävla vad det sprids snabbt! om ni ser oss.. spring åt andra hållet :) Mamma har ledsnat rejält på det och har idag lagt ALLA leksaker som går i diskmaskinen o tvättat skiten, tvättat alla kläder, ytterkläder, mattor, dukar, handdukar, sängkläder. Köpt handsprit och sprayat ÖVERALLT, alla handtag, stolar, bord, ytor, datorer, dosor, dörrar, frys/kyl, handfat, toa, badkar, nycklar, tagit ut alla sopor, varenda litet toapapper som finns.. allt man kan tänka sig! Hon har damsugit, skurat och tillochmed haft handsprit på golvet för att få död på några jävla baciller! Vi tvättar oss i handsprit bara vi rört vid nått och delar inte på nått, tex glas, gaffel o lik..


Happ.. men.. nu kan vi väl släppa det här.. men man blir ju lite lätt irriterad o trött.. men man måste ju hamna på botten för att kunna ta sig upp så nu kan man fan inte komma längre ner i spyor än vad vi är.. nu finns bara en väg och det är upp och ut ur detta! :)


 

Tror Alex håller me.. han ser ut att vara less på detta nu... hihihi


Imorgon skulle vi åkte på familjegympa, jag, mamma, Moa och hugo.. men tror inte det blir så nu.. vi ska se imorgonbittie hur alla vi mår o så.. på kvällen ska vi hem till mormor o morfar för att äta födelsedagsmiddag o kolla melodifestivalen... hmm... mormor o morfar.. vill ni fortfarande ha alla oss där när ni läst detta? hahaha

Vi är så seega så ni får jämt se bilderna typ en vecka efter allt hänt hihi så här kommer förra helgens bilder när vi var hemma hos bobo o kickan o kolla melodifestivalen..


 

Jag, dj bebbe, skötte musiken..

  

 

Alex tuttade på tummen som han allllltid gör!


 

.. sen tuttade han lite mer..


 

..sen.. tuttade han lite mer och spelade..


 

..sen spelade han och.. tuttade lite mer..


 

Jag ahde sån jäkla kul kväll med musik och dans med bobo, det var snart dags att gå hem så jag drog i mig biran snabbt som attans..


 

.. o somnade på golvet.. udner bordet.. hur faan hamnade jag här?!


Innan jag lämnar er ska jag visa er min sjukt söta, gulliga, roliga, charmiga, busiga och glada lillbror.. ÄV som jag kallar honom.. eller ännu hellre ÄBIS..


 

Kan ju inte bli mer än kär i denna kille... så underbar, så tjock, så len, så mjuk, så vacker, så pluffsig, så oskyldig, så fin, så varm, så jäkla perfekt!! Underbara du!


Då hoppas vi på en bättre dag imorgon och innan jag lämnar er ska ni få en lite present av mig.. el present.. ni ska få nått att tänka på.. nått som vi haft i ett par dagar nu.. en riktigt tjock... varm.. lite.. mjuk.... slemmig spya med lite härliga bitar i.. HAHAHAHHAHAHAHAHHAH tänk på det ni innan ni somnar o.. SOV GOTT!! HOHOHOHOHOHOHOHOHOHOHOH

Av Sebastian Alexander - 15 februari 2012 10:02


Hejsan hallå!


Har varit lite sjukstuga här hemma. Började med att jag var lös i magen nästan en vecka, Alexander har en mild variant av kikhosta, mamma låg magsjuk igår och sprang o kräktes under natten o förmiddagen och nu är det pappas tur *suck* Skulle behöva en sanering av lägenheten o tvätta bort alla jäkla basiller *blää* Vi var upp till läkaren i måndags med Alex eftersom han inte åt nått, inte gjort det på tre dagar så vi ville kolla upp för det verkade som att han hade ont i halsen. Så fort vi försökte ge honom mat så hostade han, han verkade hungrig för han sträckte sig efter skeden men hostade så fort han fick den.. stackars bäbis :( Vi drog upp och de sa att det går en mild version av kikhosta nu, inte lika intensiv som kikhosta utan lite mildare.. hon sa att hostan kunde hålla i sig i 6-8 veckor.. men tycker redan nu att hostan blivit bättre.. inte lika ofta och vi har fått i honom lite gröt o frukt.. dock ingen mat ännu. Så det verkar gå åt rätt hål iaf.

Mamma hade kännt sig dålig en tid men det hade inte hänt nått förren natten mot igår.. då fick hon springa upp flera gånger o kräkas. Hon frös o svettades om vartannat o var sååå svag i kroppen, bara låg o flämtade o svettades.. pappa fick serva både mamma och oss barn. Han var SÅ snäll! Han tillochmed åkte och handlade mat för hela veckan plus rosor till mamma! Gulliga pappa, han kan ju! hihi inatt vaknade pappa av att han var dålig i magen så samma visa igen.. han är dock lite piggare i kroppen men fryser han också.. suck! Måste bli friskare snart! Ska ju hem till morfar i helgen och fira honom, han fyllde år igår, på alla hjärtans dag! GRATTIS MORFAR! jag har gjort ett litet inslag till morfar här.. skruva upp ljudet ordentligt nu morfar så du hör! :)



Vi försökte gå till affären imorse fö ratt köpa lite sockerdricka, o fy faraoo vad det blåste ute! Filtarna flög av vagnen o man såg nästan inget.. jag satt i pulkan o Alex låg o sov i den varma vagnen.. lyllo han.. hihi nej jag ivlle faktisktåka pulka nu när det äntligen kommit så här mycket snö! Såg så fint ut i morse när vi vaknade.. tjock, fluffig mjuk härlig vit snö! Underbart! Synd på blåsten bara!


Åhh måste berätta att jag gjorde gamla mamma glad igår.. hon sa att hon tänkte äta upp mig för jag är såååååå söt o gullig hehehe hon undrade var jag fått det ifrån o jag svarade från "pappa" men mamma var inte lika övertygad... hahaha *ironi*

Ja iaf.. mamma låg i soffan med täcke, o när jag kom hem ifrån dagis så sprang jag till mamma på en gång o sa heeeeej o pussade henne (hade ju saknat mamma) hon blev jätteglad men kunde inte röra sig ifall hon skulle kräkas igen.. jag tyckte så synd om henne.. se en gam
  mal tant i nöd liksom.. så jag kröp ner bredvid henne, under täcket o låg och pussade på mammas panna hela tiden.. hon blev så glad o varm i kroppen. Sen smekte jag mamma över kinden o frågade om mamma hade ont i magen, då sa mamma ja.. jag tyckte så synd om henne så jag blev ledsen då :( Mamma kramade mig o sa att det snart blir bättre, så då pussade jag henne igen o då sa mamma att hon inte hade ont i magen längre (för att inte göra mig ledsen igen..) så sken hela jag upp o så pussade jag på mamma 1000 gånger o var såå glad! Jag låg bredvid henna hela kvällen o vi pussades jättemycket o jag klappade henne på pannan o kinden.. tror att hon blev bra så fort för att jag tog hand om henne.. hon säger att det var så iaf :)


Märker ni att vi fått nytt tagentbord? Nu saknas inte E o J längre :) OM det är stavfel i texten så är det för att tagenterna sitter fel på det här tagentbordet hohohoho inte mammas el mitt fel.. så ni veeeeeeet!


Nu ska vi tvätta sngkläder o dammsuga lite så det känns lite renare här hemma. Ikväll ska ni få se en konsert med mig, men först.. gisssa djuret:



 

Adjöken fröken o chilla killar, vi hörs!   

Av Sebastian Alexander - 11 februari 2012 10:28


Här hemma målas det för fullt, mamma är alldeles illamående efter all sprayfärg :) Men det lukar gott iaf hihi Nu är stolen klar och lampan, men hon hittade lite fler saker att måla om.. hon sa tillochmed att hon ska måla om pappas högtalare hahaha han sa att det var OK men mamma skojjade bara :) Kamera batteri är slut så det bli bilder senare, måste ladda batteriet till ikväll, då ska vi vidare på vår melloturné, idag ska alla vi hem till robert och kickan. Tyvärr kommer inte Moa o Hugo att vara där men får försöka klara mig utan det.


Note to me self: Fråga moster tiss om fästet till cykelkärran.


Pappa och alex ligger o sover, tar sig en förmiddagslur. Jag och mamma sätdar och tvättar, snart dags att gå ner och fixa 5 maskinen.. Sen ska vi dra hem till mormor/morfar en snabbis och hälsa på, jag ringde mormor igår och grät för jag ville åka hem till dom men mamma sa att klockan var mycket och vi snart skulle sova.. så idag har hon lovat mig att vi ska åka dit *yippie* men först åka o köpa mer färg till mamma hihihi (det var det mamma som skrev, önsketänkande.. inget jag godkänt att vi ska göra!)




 

Nu ska vi dra oss till tvättstugan, hoppas ni får en finfin dag!


  

Ovido - Quiz & Flashcards