Alla inlägg under juni 2012

Av Sebastian Alexander - 30 juni 2012 19:30


Jag tror bestämmt att lillbrorsan tittat för mycket på vad pappa gör om dagarna.... hahahahha



 

Så där gör pappa också.. hoppar upp naken på diskmaskinsluckan, snurrar runt och sjunger (gapar) hahahaha nejdå, vi bara retas med dig pappilurven!! 

Av Sebastian Alexander - 29 juni 2012 20:57


Det är väl en av de största händelserna i ett barns och föräldrarnas liv :) Bäbisen kan gå! Alexander kan gå!! Spana in lilla läckerbiten :) 



 

Av Sebastian Alexander - 27 juni 2012 20:08


Lilla gubbisen GÅR! Idag har han tagit sina första steg! Det såg så jäkla gulligt och roligt ut! Åhhh vad han är bra, vår lilla Alexander!!! Kamera batteriet tog slut när vi skulle filma så ni får hålla tillgodo med några bilder på sötnosen när han gör grimaser. Han älskar att rynka ihop sin näsa i liksom frusta :)


 

Vill ni se.. oki, då kör vi.. börja rynka näsan.. 



 

..lite mer.. o så.. börjar vi frust... VÄNTA! 



 

.. ska bara käka lite först.. så! 


 

Då rynkar vi näsan.. 



 

..och frustar, in och ut.. sååå!! :) 


Idag har jag varit på äventyr ska ni veta, jag fick följa med pappa på jobbet! Som jag har längtat, jag packade min ryggsäck redan igår kväll. Imorse 645 när pappa ringde och sa att han var på väg, flög jag ur sängen med stora ögon, ut till hallen o tog ryggsäcken.. glömde bort att jag bara hade pyjamas på mig. Mamma hade aldrig sett mig klä på mig så fort :) Jag skulle ju självklart ha med frukosten i bilen, som pappa gör. Det var så klart mackor, som pappa har och de skulle sååklart, ligga i en plastpåse.. precis som pappa gör med sina mackor. Jag hade med mig mackor, dricka, kakor och en tidning. Det var nog den bästa dagen i hela mitt liv! :) Jag slutade aldrig prata, varesig med pappa i bilen eller när mamma kom och hämtade oss. Jag hjälpte pappa att bära paket och vid varje stop vi gjorde skulle JAG själv klättra ut ur bilen, bära paket och klättra in i bilen själv. Det är ju en bit upp så det tog ett tag men pappa stod snällt o väntade medan jag klättra in o ur :) Det var nästan alla kunder som sa att pappa hade en liten hjälpreda med sig (jag alltså) och så fick vi höra flera gånger, att jag var pappa upp i dan :) När vi hade lämnat alla paket så åkte vi och åt korv och glass! Åhhh det var sååååå roligt! Jag var dock skittrött så däckade i soffan efter maten nästan.. :)


 

Så.. kakor, godis, tidning, filt, gosedjur.. allt är med! 



 

Redo för äventyr! Kudden, ryggsäcken och jag drar nu! 



 

Nyvaken och glad! 




Solbrillor på och kaka i handen. Klockan är inte ens 7, men är det sommarlov så är det, då får man äta kakor tidigt :)


 


Nyss hemkommen ifrån jobbet, smutsig och jävligt trött!! :)


Imorgon kommer Moa och Hugo hit, vi ska baka muffins. På fredag ska vi ha kalas för Hugo för han är inte hemma när han faktiskt fyller år. Så på morgonen ska mamma, jag, äv, bobo o kickan dra till toys ur us och kolla efter några paket. Vi ska försöka hitta nån billig trehjuling åt mig också, jag har en plast trehjuling som jag fick när jag var typ 1½ år och den är alldeles för liten nu.. Så det ska vi se om vi hittar, då blir den en tidig 3års present från mamma o pappa :)


Det var det.. då hörs vi imorgon, förhoppningsvis med laddat kamerabatteri så vi kan filma sötalex! :) 


Må gott, gör inga brott och ät gärna lite granskott :) 


Av Sebastian Alexander - 26 juni 2012 07:06


Mamma o pappa säger att jag är i kiss o bajs åldern.. mest bajsåldern.. vet inte om jag håller me.. det är ju inte varje mening som innehåller ordet bajs.. bara nästan :)



 

Av Sebastian Alexander - 25 juni 2012 19:42

 

Saftiga Vaniljcupcakes

Receptet ger ca 12 stycken


2 1/4 dl vetemjöl
1,5 dl socker
1 1/4 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
75 g smör, minst rumsvarmt
1 dl mjölk

 1 ägg

1 tsk vaniljpulver (eller 2 tsk vaniljsocker)
 

Gör så här:

  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Blanda mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke tillsammans med smöret. Är smöret lite hårt kan du köra det i mikron i ett par sekunder.
  3. Häll i hälften av mjölken och blanda smeten slät.
  4. Vispa resten av mjölken tillsammans med ägg och vaniljpulver.
  5. Rör sedan ihop mjöl- och mjölkblandningen och rör om tills allt är blandat.
  6. Fyll muffinsformar till max 2/3 (jag brukar oftast fylla dem till hälften).
  7. Grädda i ugnen i cirka 17-23min

Vanilj- och Marshmallowfrosting


150-175 g smör
4-5 dl florsocker (beroende på hur söt du vill ha den)
1 burk marshmallowfluff
3 msk marsanpulver
1/4 tsk vaniljpulver
 

Gör så här:

  1. Låt smöret bli rumsvarmt.
  2. Vispa ihop allt i en skål. Börja med att ta det mindre måttet smör o florsocker, och ta i mer ifall du tycker att det behövs.
  3. Vispa tills den är fluffig och spritsbar.
  4. Spritsa dina cupcakes.

Får du frosting över så kan den förvaras i kylen.


Receptet har jag hittat på www.sockerrus.se


Av Sebastian Alexander - 25 juni 2012 19:27


hehe vi börjar sakta men säkert nära oss dagens datum, nu är vi framme vid i fredags, midsommar. Vi var bjudna hem till moster tiss o fredrik. Vi grillade, badade i poolen och hoppade studsmatte. Åhhh vad roligt de var att hoppa, ingen av de vuxna kunde sluta hopppa, vi barn fick vänta på våt tur :) Bobo och kickan var i Ängelholm o kunde ju därför inte komma...:)


 

Jag o mosing badar i poolen..


 

pappa och hugo hoppar studsmatta..


 

.. ja.. pappa hoppar, hugo får sitta still för att inte flyga av studsmattan..


 

Annica solar..


   Moster tiss och morfar grillar..


 

Mormor gosar med Max..


 

Jag och mamma gosar..


 

Fredrik fixade all mat o tillbehör..


 

Det gjorde du bra fredrik! Moster tiss o morfar också som grillade!!


 

*nom nom*


 

Mamma hade bakat vaniljmuffins med marschmallowfrosting, Garnerade med sockerblommor - solrosor som hon gjort själv.


 

 

*gott gott* recept kommer att komma inom en snar framtid.. :)


 

Moa njöt av muffinsarna..


 

.. och lekte gris emellanåt :) hahaha hon satt med masken på o lät jättehögt.. *gryyymt. gryymmt* så där som grisar låter :)


 

Jag var mer inne på glass o jordgubbar, som de också fanns.. mera glass... mera!


 

Alex hade gett upp allt ätande, han satt o lekte med bilar istället. När man säger BIL till alex så säger han bruum brum :)


 

*nom nom*


 

Tack moster tiss och fredrik för att vi fick komma! (moster ammade max när bilden togs)

Av Sebastian Alexander - 23 juni 2012 09:38

Oj vad kort vi har som vi ska visa, vår bra idé om att skriva inlägg raseras ju lite då vi har lite mycket att göra just nu. Vi är framme vid lördagen nu, då var rixfm här i Uppsala, på fyrishov så vi hade ju nära och bra. Synd bara att det nästan spöregnade hela tiden :( Vi satte på oss regnkläder och drog iväg ändå, första stop var tivolit. 



 

*glad sebbe* Nu åker tåget tuuuttuuut



 

*alex lite ledsen* vänta på mig.. jag vill ju också åka! :( 




*sebbe* Nä alex du är för liten för att åka med i tåget. Mamma o pappa får inte åka och då kan ingen hålla i dig.. sorry, nu kör jag!



 

*besviken* suck



 

men sebbe.. eftersom jag inte fick åka tåg kan du inte vinna nån nalle åt mig istället då.. så jag får nått kul.. 



 

*ivrig alex hejjar på* Åhh nära sebbe.. hejja hejja hejja!! Kom igen! 



 

JAAA! Jag fick en nalle, tack sebbe!! *glad alex igen*



 

Usch vad det regnade och bara dåliga artister som uppträdde..



 

Vi drog till lekplatsen de hade inne på området och lekte istället. Efter 2 timmar i spöregn gick pappa o alex hem medan jag o mamma väntade för att lyssna på de två sista artiserna. Vi hade varit där så länge så vi kunde lika gärna lyssna klart på två till. Lagom till sista artisen kom Moa och Hugo!!!! *glad sebbe*



 

Får jag lov? 



 

*dansa dansa*


 

Eric sa adee uppträdde..



 

Så jäkla dålig, var tvungen att ha dubbla öronskydd hööhöh *skojja!*



 

*tittar vad Moa gör till låten "put your heart in the air" Eric skrek att alla skulle hålla upp ett hjärta i luften..



 

Moa håller upp ett hjärta.. 



 

oj lite krånligt det här.. då ska vi först forma fingrarna tll ett hjärta.. check!



 

oj.. ja sen ska armarna tydligen upp över huvudet.. oki.. börjar svinga armarna så de ska komma u pp över huvudet samtidigt som jag håller händerna som ett hjärta..



 

Så! Jag klarar det!! So put your heart in the aiiiir! 



 

Moa satt på mosters axlar, jag satt på mammas axlar, och hugo på bobo axlar, allt så vi skulle kunna se så bra som möjligt. 



 

Två koncentrerade kusiner :)



 

Jag vann fyra nallar! nööjd*



 

Jag kollade mig just i spegeln.. WOOT! har du klippt mig mamma!!??



 

*sebbe tröstar* men det ser bra ut Äv, du hade så långt hår förr ju..



 

Ahh oki.. kanske är lite bättre nu då :)



 

Gullungar!! 



 

Här är förresten mitt 3års kort jag fick på dagis som jag berättade om förr..



 

Fröknarna tar kort på mig under dagen så man får se vad jag gjorde på min 3års dag (nu firade de ju mig tidigare så detta är vad jag gjorde på min låtsas 3årsdag)



 

Ute o lekte i sandlådan, lagar bilar.. 



 

Åt mat och drack ut fina glas.. 


Nu ska vi äta lite frukost innan vi ska dra ut en sväng. När vi kommer tillbaka blir det lite trix ifrån Alex sida, han är bra på det han :P 


Av Sebastian Alexander - 20 juni 2012 19:59

 

*en lite nervös sebbe ska hålla i max* Så ja maxan, du behöver inte skrika.. kom o ligg här hos bästa kusin :)



 

*försöker trösta* Sååja... schhh.. jaha äru lessen för du vill gosa, ja men jag är inte den som säger nej till lite gos.. 



 

*kramar om lilla maxan*



 

*och så kör vi en liten puss på det också* Såå är det bättre nu, Max? Bra lilla kusinen, vill ju att du ska vara glad och trivas! 


 

*har dock inte all tid i världen för gos* Nä nu maxan får du vänta lite, bolibompa på tv nu serru *tittar koncentrerat på tvn*



Ovido - Quiz & Flashcards