Alla inlägg under januari 2013

Av Sebastian Alexander - 19 januari 2013 09:51


Gomorgon i kylan! 


Vi har legat sjuka här hemma, jag, alex o mamma har haft feber, frossa, ont i kroppen och hosta så har inte kunat varit in här. Pappa har dock klarat sig hitills, hoppas inte han åker på nått. Vi ska iväg till IKEA nu och köpa ett täcke till mig, jag behöver ett lite längre, jag har bara ett kort spjälsängstäcke så nu fåre vara slut med det. Innan vi drar lämnar vi er med lite bilder sen i julas när jag och Alex bakade pepparkakshuset. Vi gjorde det på eftermiddagen och på kvällen så hade vi redan haft sönder det och ätit upp godiset, världens kortlivaste pepparkakshus :) 


           

Av Sebastian Alexander - 14 januari 2013 11:19


Yoyo, what´s up? Sitter och äter lite innan vi ska lägga oss, idag är vi faktiskt hemma. Alex har haft feber frekväll, lörd o söndag. Idag var febern borta men han ägnade hela natten åt att hosta o snora och hålla alla oss vakna så vi är hemma och håller mamma sällskap :) Vi blir hemma imorgon oxå. När vi ringde till dagis så sa fröken att den senaste halvtimmen hade det rint nästan hela tiden för det var flera barn som haft feber och nu hosta, så det är nått som går, eller bara att vädret är.. torrt *låtsas veta vad torrt och.. itne tortt väder är* Idag ahr mamma fått jobba lite iaf, inte bara ligga o slöa i soffan. Vi ville ha frukost, yoghurt, sen ville Alex ha glass (eftersom han är sjuk så får han glass) klart jag skulle ha glass oxå, sen lite saft på det. Mammas frukost var oboy och det såg sjukt gott ut så det ville vi också ha. Kom samtidigt på att jag vill ha en hoppmacka (en rostade macka.. den hoppar ju ur maskinen så jag säger hoppmacka om det) då vill ju Alex också ha en sån macka och så höll det på från 7 när vi gick upp till 915 så mamma ledsnade och la sig i soffan och drog på sig täcke o sa att vi fick klara oss själva :) jag drog till datan och tittade på film och alex drog in i vårat rum och sysselsatte sig med att dra ut varenda klädesplagg från hans bryå, min byrå och bäbisens byrå, får pappa nått att jobba med när han kommer hem hohohoho


Har som sagt just ätit lite lunch, varit tåfflor (höhö - våfflor) åt mamma, pasta och skinksås till oss grabbar, alex har inte så mycket aptit och käkade upp all skinka sen var han klar, jag sitter och har fullt upp med att få i mig allt, jag har faktiskt blivit skitbra poå att äta! Det har gått upp o ner och BVC har haft lite koll på mig men nu går det åt mycket mat här hemma, som tex så åt jag 8 nuggets plus pommes en dag (jämfört med att jag bara åt två, tre förr) plus äpplen och va fortfarande hungrig :) Vöxer så det knakar, både på längd och bred hihi 


 

Ja mamma är lite sne så korten blev lite snea också :) Men jag undrar.. du sa att Äv var sjuk, mamma.. har han mask i (på) magen? hohohooh



 

Jaa ävis har svårt att släppa julen och sin tomtemössa, all jul är nedplockad här hemma men mössan fick vi inte röra, den använder Äv fortfarande. 



 

Jag är ganska trött nu mamma, ska vi gå o sova? 



 

MÄN, vad är det där? Ett... garnnystan mitt på bordet? Mamma? *funderar o undrar*



 

Det är mammas nya ljusstake som hon är så nöjd med :)



 

Ah, den var ju läcker *grrr gör tigertecknet* 



 

Nu är jag väldigt trött.... måste sova nu.. 



 

Sluta med att ta kort nu, mamma. Nu drar jag till sängen o sussar en stund. PUSS



Nu vill Alex gå o sova lite så nu måste mamma pysa, jag har inte lärt mig skriva helt själv än så när mamma drar så blir det inget mer inlägg utan vi återkommer :) 


pusspisspösspusspisspiss

Av Sebastian Alexander - 13 januari 2013 18:27


I lördags var pappa på enduro tillsammans med farfar o farbror Daniel. Mamma behövde en lampa från IKEA och snäll o underbar som Robert är kom han och hjälpa mamma. Hon får inte bära, stressa eller göra alltför många knut, och  att gå med mig o Alex på IKEA är inte en helt enkel match när man är själv hihi Vi bjussade Robert på mat som tack för hjälpen innan han drog hem till sig själv, tyvärr glömde han ju allt han köpt så vi körde hem det till honom när kl vad 17 o kickan slutat så hon fick skjus hem också. Vi hittade två lampskärmar som blev skitfina i köket, dock var det lampor itll vardagsrummet som mamma var på jakt efter så vi får helt enkelt dra till IKEA igen någondag hehehe synd.. NOT! 


Lite bilder som bobo tog på honom och Alex innan vi drog iväg på shoppingrundan. 


       


Alex har haft feber i två dagar nu och har precis lagt sig för att sova men nu vaknade han igen. Måste dra. puss

Av Sebastian Alexander - 11 januari 2013 09:22


Måste bara visa bild sen igår kväll när mina gosisar somnat. Alex härmar Sebbe på ALLT, det är så kul att se när de tex står framför tvn och sebbe står på ett visst sätt, då ser man hur Alex smygtittar på Sebbe lite och så justerar han sina fötter o ben så han står exakt som Sebbe gör :) 


 

Alex kryper gärna tätt tätt intill sin idol :) (tur att Sebbe sov annars så blir han lite less på att Alex jämt är på honom hihi) 



 

  Ganska lika på både huvudform, hår o öron tycker jag :)


Av Sebastian Alexander - 10 januari 2013 12:18


Nämen, vad är nu detta? :) Nu när mamma är sjukskriven så har hon lite mer tid att skriva här inne, såg att vi inte varit så aktiva sen i augusti 2012 så har precis laddat upp 90 bilder :) Mamma fastnade i gamla videon sen jag var liten och häpnade över hur lik Alex är mig, både till sättet, utseendet och rösten. Ska ladda upp den videon sen så får ni oxå se :) 


Mamma är sjukskriven 2 veckor till att börja med eftersom tanten börjat få sammandragningar, ont i magen och högt blodtryck pga av detta mirakel:


 


Ska tillbaka till läkaren den 22 och se vad de säger, om hon ska börja jobba lite lätt igen eller bli fortsatt sjukskriven. Mamma har lite svårt att tagga ner, igår, första dagen på sjukskrivningen, sprang hon runt ändå o städade, plockade och hade sig men det fick hon betala för, under eftermiddagen fick hon jätteont igen och kunde knappt gå med mig till tandläkaren, vi fick gå saaaaaakta o stanna ett par gånger men tillslut kom vi fram. Jag skulle på koll hos tandläkaren och jag var så taggad o pratade hela tiden. Både pappa o mamma blev lite förvånade eftersom jag oftast är blyg men nu babbla jag på med både en tandläkare vi mötte i korridoren plus min egna, jag fick leka i stolen, pilla på allt och tända lampan. Hon räknade mina tänder, kollade runt i munnen och konstaterade att jag hade ett par hål.. närå! Allt såg superbra ut och jag fick TVÅ leksaker ifrån skattkistan PLUS en tandborste, länge sen jag var så lycklig hahaha när vi gick sa hon hejdå, alex stannade till, vände sig om, satte upp handen ovanför huvudet och sa hejdå, jävla sötnos! Sen tog han mammas hand och sa kom då, som att det var han som varit hos tandläkaren och skulle gå hihihi, den där lilla gobiten alltså! 


 

Precis nyvaken på julaftonmorgonen, lite småjobbigt med en blixt i ögonen liksom. 



   


Nu ska mamma redan hämta oss på dagis, vi går bara ett par timmar om dagen så mamma får vila i lugn o ro men hon saknar oss så mycket så vi behöver inte gå så länge som när hon jobbar. Skönt tycker vi hihi men dååsååååååååå, då hörs vi lite senare :) 


PUSSPISSPÖSS

Ovido - Quiz & Flashcards