Alla inlägg under april 2012

Av Sebastian Alexander - 29 april 2012 21:09


Moa hade önskat g en svampbob tårta till sin 7 årsdag. Sagt och gjort.


       

Han har faktiskt en stor lång näsa så fick han även här på tårtan :)


Fyllning: Dulche de leche (kolakräm) och chokladpudding.

Av Sebastian Alexander - 28 april 2012 20:26


Gjort en liten liten ätbar conversesko. Svettigt och pilligt men tillslut blev den klar. 


   

Ska göra lite bättre snören men blev väldigt nöjd med den!

Av Sebastian Alexander - 28 april 2012 08:03


Igår fick vi äntligen komma upp till jsukan och träffa lilla max! Vad liten han var!! Hans huvud var så litet och så mjukt o lent.. Han var trött o hungrig så han låg bara o tutta och somnade sen. Det var jag, Moa och mamma som åkte upp. Alex var såå trött för han hade inte sovit på hela dagen och så var han snorig så pappa stannade hemma med honom. Moa och Hugo skulle sova hos mormor. När vi gick förbi Moas skola på väg hem från en stantur med bobo så vinkade vi till Moa, då såg vi att hon sprang till fröken, sen kom hon springandes till oss. Mamma frågade när mormor skulle hämta henne, men då sa moa att hon redan sagt åt fröken att hon skulle gå hem med oss nu hahaha så.. jaa klart snuttan fick sluta då och följa med oss hem. Vi gick hem, lekte lite, åkte förbi affären och köpte godis, dricka o tidningar till moster tiss o fredrik. Upp och snosade på bäbisen sen skjusade vi hem mosing till mormor. Vi stannade kvar där ett tag och pratade innan mamma o jag drog hem. Jag märkte på en gång att nått saknades i bilen.. "ingen äv som skriker" så jag plötsligt till mamma. hahaha  mamma tyckte det lät så kul, att jag typ märkte att inte äv var med för att det var så tyst :) 


Tydligen har lillsnorpan fått gulsot så de kom inte hem igår men vad vi förstod så skulle läkaren skriva ut dom idag, lördag. Det var redan bestämmt! Bra då kanske vi får kolla på bäbisen i lugn o ro hemma :) *längtar*


Ajust det, när vi kom hem från sjukan så.. SJÄLVKLART ville mamma ha en till bäbis men pappa säger NEJ bestämmt! Aldrig, never, nono, inte, nää! Jag tycker om bäbisar så jag kom på bästa lösningen! jag sa faktiskt "vi kan köpa max" HAHAHAHAHAHAHA tror inte tiss o fredrik går med på det :)


HIttade på en bra grej förresten på affären. Jag har inga problem med att borsta tänderna och gör det självmant morgon o kväll, tycker det är kul och älskar smaken av tandkräm. Men hittade den här och tyckte det gjorde tandborstnngen ÄNNU roligare. 


 

Ett timglas som går att sätta fast på spegeln så ska man borsta till sanden runnit ner (nähää?!) Sånt timglas har de på bolibompa också, till klädracet så jag blev så glad att vi har ett timglas vi också :)


I torsdags så var vi ut och lekte i regnet. Jag skulle ABSOLUT ut o leka fast det regna så alla hängde på ut, tillochmed Äv, jag var schysst o lånade ut "min"gunga, då blev pojken glad :)


 

Glad liten älskling i regnet! 


 

Mamma tycker det ser lite kul ut när vi är ute o går. Alex har blå mössa o grä dräkt. Jag har grå mössa/keps och blå dräkt.. snygg combo :)


 

Mammas utsikt uppe vid vagnhandtaget. Fin fina killar säger hon!


Nu ska vi baka tårtbottnar och fyllningar till Moas tårta. Vi hörs senare! PUSS o KRAM din lilla bana..m? 

Av Sebastian Alexander - 27 april 2012 07:37


Gjorde en kärlekstårta till pappa för nån vecka sen, glömt lägga upp en bild. Tårtan är från mig, mamma o alex till älsklingen pappa  


 

Vit tårta med liljor i ljuslila och blå kulor runt kanten. 


   

Kommer dock inte ihåg fyllningen :)

Av Sebastian Alexander - 26 april 2012 19:03


Vi försökte ta en bild under varje timme den 20:e när Alex fyllde år, men vi glömde bort det under fm så det blev inte så många, men detta var vad vi pysslade med..


 

Blåste upp och hängde ballonger i taket. 


 

Jag o brorsan gjorde lite mat åt oss själva.. 


 

Äv frös så väldigt så han hade fötterna i ugnen.. galna unge, skrek jag åt han :P


 

Jag tvingade mamma att bära omkring på mig i den här lådan hela förmiddagen, tillslut ledsnade hon o ställde mig på bänken o där fick jag sitta, morgon, lunch, eftermiddag o kväll... höhöh närå men nära vare, att hon lämnade mig där..


 

Hitta tjockisen! Mamma la äv uppe i sängen, när hon skulle titta till honom var han borta.. som tur var hittade hon på honom.. han hade ramlat ner så han låg på sängramen :) (till höger om röda kudden)


 

Jag käkade macka chillandes på soffkuddskanten.. 


 

Eftersom det var Alex dag fick han äta sin mat uppe på köksbordet (han blir GALEN om han inte får sitta där när han ska äta.. o det får han inte förutom idag, därför han är så jäkla lycklig) 


 

Jag var så schysst och lånade ut min mat till grabben.. lite tjafs i början men vi löste det tillslut. 


 

Alex fick en.. ja vad ska man säga uppblåsbarboll leksaksgrej? 


 

Han var väldigt nöjd med den! 


 

Ett kort utav oss.. till vårt eget kakmonster :) 


 

Jag fick också present för att jag klarat ett år med Alex, då ska man få nått tycker jag :) Fick en grej som man skjuter upp i luften så snurrar den.. a men den var faktiskt rolig! Jag o kusinerna försökte samsas (gick inte bra - den gick sönder)


 

Sandra, Rosita, Kickan, Bobo - fikasugna männsikor! 


 

Morfar, Linus, Annica, mormor, ÄNNU mer fikasuga människor! 


 

Av Rosita, Sandra, Leffe, Sonny, Camilla fick vi pengar, blommor och ett kort! TACK!   



Kortet var skitgott! *nom nom*


 

Av Bobo och Kickan fick Äv en råsnygg tröja, smurf, en COOOL smurf! TACK!  


 

Långt in på småtimmarna, när partyt var slut och alla festsugna människor gått hem så somnade vi på en gång, orkade inte ens bråka om att Alex låg så nära mig.. bara.. somnade! 


 

Dagen efter vare dags för nästa party, farmor, farfar, daniel, maria, nora och linus kom för att parta, fika, umgås och chilla. 


 

Gulliga Nora hade gjort en kyckling till Äv som han kunde hänga upp i rummet om han ville :) TACK gullunge!   


 

Äv fick en stor lastbil, badleksaker och en bamse som har en bitring. Perfekta saker, TACKTACKTACK!   


 

Även av farmor fick JAG en present för att jag stått ut med Alex ett år.. guess woot?! 



Bakkläder och saker! Nu ska jag o mamma baka så mjölet yr och kakor bränns.. nä menar... att vi ska baka goda bra kakor :) (av farfar fic k jag även godis för att jag.. ja ni vet.. stått ut med äv ett år) TACK, helt underbart!   


 

Tack för att ni kom, alla party och fika sugna människor! Tänk att vi har så fina personer i vårt liv! Tack och.. hejdå nu måste ni faktiskt gå.. jag är trött.. adjööö! *säger alex*


   

Joo n måste gå, även fast ni vill stanna o festa så är klockan mycket.. nu måste ni gå... puss o hejdå! 

Av Sebastian Alexander - 26 april 2012 07:52


Oj vad det har hänt grejjer de här senaste dagarna, började med att i söndagskväll/natt blev både pappa, jag och alex magsjuka! Vi sprang om varann på väg upp till toa (jaa alex låg kvar i sängen o kräktes.. jag också faktiskt..) vi bytte i sängen efter att jag varit framme, o då var det alex tur, bara byta i sängen igen plus alla gosedjur. Jag kunde inte sova så jag o mamma la oss i soffan gick nån timme sen kräktes jag ner soffan också o den gick inte direkt att byta så vi gick in i sovrummet igen o la oss och då var det dags för alex igen... vi bytte IGEN men tillslut lyckades vi somna allihopa. På morgonen var jag o Alex bättre o pigga, inte ett spår av magsjuka. Vi ville ha mat, vi sprang omkring o lekte så det var lugnt för oss. Pappa därimot var väldigt seg och blev illamående så fort han rörde sig så han låg i sägen eller soffan hela dagen. Mamma, jag o alex dammsöga, skurade, sanerade toaletten, tvättade hur många maskiner som helst, sätdade, vädrade och bäddade rent o nya handukar.. ALLT för att få bort varje spår av magsjukebakterien *blää* dagen efter blev dock mamma dålig, kom under förmiddagen, men eftersom mamma inte ätit nått på 1½ dag så kom det aldrig upp nått men så fort mamma rörda sig minsta lilla, typ byte sida i sängen så fick hon springa upp på toan men inget kom :( Så var det igår också men nu börjar vi bli pigga allihopa! Pappa jobbar men jag är hemma ifrån dagis idag, dels för att det är min sista dag på veckan så då kan jag lika gärna vara hemma plus att eftersom mamma var dålig i går så får jag inte gå om jag fått mammas smitta..


 Jag är ledig en vecka nu! sweeet! Som vanligt, ledig på fredagar sen ledig valborg och röd tisdag så på onsdag först kommer jag tillbaka till mina kompisar, två dagar sen ledig igen :) najsbajs


Det stora som hänt är ju att min kusin fötts!! VÄLKOMMEN MAX och grattis på födelsedagen!   Han vägde 3260 och var 49cm. Har bara sett bilder på honom men ska få träffa honom idag eller imorgon *längtar* har pratat om min "sin" (kusin) hela dagen igår. Blev jätteledsen när jag inte fick åka upp o träffa honom :( jag började gråta i bilen o sa att jag ville till "sinennnn" jag ville inte åka o handla (som jag annars älskar) ville bara till sinen. Imorse sa mamma att idag ska vi åka och tärffa honom, jag hoppade ner från soffan o sa att jag tar med mig min macka i bilen (jag satt o käkade frukos, klockan var 7,10) haha mamma sa att vi ska åka senare.. jag blev liite ledsen men mamma lovade att jag skulle få träffa honom idag så det känns kul! Skulle köpa en hund åt honom iår också men hittade ingen. Viktigt att det var en hund, ingen nalle som mamma sa! 


Vi var ju och bytte däck hos mamma kusin sonny för nån dag sen. Jag tittade beundransvärt på när han höll på, han hade en "borr"maskin som gick jättesnabbt att ta bort muttrarna med, han lyfte upp däcken, tjoff tjoff, bytte däck, tjoff tjoff så var det klart! Igår så cykla jag omkring och plötsligt körde jag upp på DVDspelade som låg på golvet, mamma frågade varför jag stod där. "sonny ska byta min däck" sa jag o satt o väntade.. hahaha mamma frågade om det gick bra, "jaa han ska bara borra o byta däck sen är det klart" svarade jag. Mamma var väldigt förundrad över att jag kom ihåg att vi kört upp bilen på en sån.. grej när vi skulle byta däck.. o att sonny "borrade" bort muttrar o sånt.. smart grabb jag är:) 


 


Bilder från kalaset kommer i nästa inlägg, nu måste vi gosa o lägga Alex, han är snorig och har nog fler tänder på G, han gnuggar o biter frenetiskt på allt.. see ya! 


ps. såg den här tröljan på HMs hemsida men den var slut i alla storlekar så fort som f*n drog jag o mamma itll gränby och vi hittade en i min storlek.. nöjda vi var! KOmmer bli skitfin i sommar när jag fått lite färg på kroppen och ljusare hår :) mamma har paxat mig o Alex i sommar som sina "killar" så hon ber alla er tjejjer att vänligen backa undan! Särskillt du, den där blonda smala saken.. ANNICA! :P:P:P:P


   

Av Sebastian Alexander - 23 april 2012 12:33


Här är Alexanders andra födelsedagstårta (hade kalas både på fredagen och lördagen så vart två stycken) Magsjukan är här och hälsar på, alla tre killar åkte på den, jag klarade mig hehe nu ska det städas, tvättad och saneras. Återkommer senare! 

piis aut! 


     

Av Sebastian Alexander - 22 april 2012 09:24

Lillsnos ramlade och slog ögat i diskmaskins luckan.. han var inte glad :( Snorig, trött OCH gjort illa sig.. pappa och Äv har gått och lagt sig nu medan jag och mamma håller till i tvättstugan..  

Ovido - Quiz & Flashcards