Alla inlägg under april 2011

Av Sebastian Alexander - 29 april 2011 21:17

Idag var bvctanten hem till oss för att väga Alex. Sånt lyx hade vi inte på min tid, då fick vi pallra oss itll vårdcentralen minsann för att väga/mäta mig.. nu har vi ju eoförsig bara ca 5-10 min till vårdcentralen så det är ju inget jobbigt men ändå.. värsta lyxen för Alex juh! Bäbisen hade ju gått ner till 3400 i tisdags o idag vägde han 3510 så 110g på inte ens tre dagar tyckte hon var bra, för att följa upp detta så ska vi upp på fredag igen o kolla att lillbäbisen fortsätter att gå upp i vikt.


När hon var klar hemma hos oss så klädde vi på oss och åkte upp till gränby, det var tivoli där, skit lame var det.. typ 3 karuseller o nån lotterigumma som stod där.. inget för oss, vi spar oss till i sommar när vi ska itll gröna lund, då ska jag minsann åka massa karuseller. Vi stod mest o tittade på andra när de åkte i dag, jag hade värsta sköna fredagskänslan i kroppen så jag stod o dansade o käkade nuggets o spana på brudar (fanns dock inga, mamma är ju den enda för mig - mamma tvingar mig att skriva det!)



 
 

Nu på kvällen var vi upp till Moa och firade henns 6års dag (GRATTIS återigen fina lilla gumman) sen gick vi iväg på en promenad med tiss, fredde, hugo, moa ner till ån där de ställt upp alla båtar inför forsränningen i morgon. Det hade dock inte kommit dit så många men vi hann se några iaf.. vi ska ner till stan i morgon också o kolla på själva räjset, men man brukar bara orka med ett par båtar sen rä det liksom samma sak.. båt efter båt bara...


  

Jag uppe hos Moa o Hugo på paketöppning.


 

Nu tar du o går o klär på dig Alex, vi har inte tid att sitta här o vänta på dig.. skynda iväg nu!


 

Mamma, kan du vara så snäll o säga till Alex o gå o klä på sig så vi kan gå iväg nångång?


 

Nää inga fler kort nu, det får faktiskt räcka nu.. vi måste dra oss så vi hinner till tivolit och sen ner o kolla på båtarna..


 

Såå äntligen är min tjockisbror klar..


 

Såå söt liten klump han är!


Peace out, nu ska jag o min storebror sova! PUSSPUSSPUSSPUSS 

Av Sebastian Alexander - 29 april 2011 08:54

 

Mosing gör sin värsta/bästa grimas..


 

Sen skulle hon hjälpa mig att göra en ful grimas..


 

Då drar vi n er vid kinderna och så lite så .. o så lite så.. så där! Nu! Min fulaste grimas..


 

Jag har en till grimas på lager, som jag kan klara av att göra själv! *bläää*


 

Nu måste vi chilla lite efter alla grimaser.. softich!


(tack tiss för korten!)

Av Sebastian Alexander - 28 april 2011 18:40

Oj vad tiden går! Bäbis är redan en vecka och en dag! Vi har just kommit hem från en liten promenad med Moa, Hugo o Tiss. Vi gick till affären o köpte lite ballonger till moa som ska ha kalas på lördag då hon fyller 6år! Jag fick åka i Moas vagn tillsammans med Hugo o Moa åkte i min vagn tillsammans med Alex, men vi släppte inte varann med blicken, vi satt o tittade vad den andra gjorde hela tiden, min bästa kusin Moa, jag älskar när hon är här! Alex låg o sov i vagnen hela tiden, han är så snäll o go, jag tycker såå mycket om honom. Jag försöker bära upp honom o sätta han i mitt knä men när jag väl fått han i knät blir jag lite nervös o vill att mamma/pappa tar tillbaka honom. Men så fort dom tagit honom så saknar jag honom o vill hålla i honom igen :) Jag försöker slita bort honom i från tutten, men då är mamma där o stoppar mig *suck* men mellan måltiderna o sömnen så får jag iaf hålla honom.


 

Bäbis hade sina fina stumpor på sig, ser nästan ut som att det är ett par skor va :)


 

Tröttmössa!


Imorgon ska vi ut o leta present till Moa, jag tror vi har kommit på bästa presenten, kommer bli såå bra! Vi ska till toy´s r´us, mamma brukar ha väldigt svårt att hålla händerna i styr där inne, o jag tror att varje gång vi varit in där har hon köpt nått så jag hoppas det blir så i morgon också.. jag behvöer verkligen en stor spade att gräva i sandlådan me, jag behöver verkligen bilar, jag behöver verkligen sommarleksaker.. jaa det är väldigt viktiga saker jag behöver så ska ta ett snack med morsan i morgon. Hon köpte en nicke nyfiken affish i dag som vi ska sätta upp på dörren el väggen, ni får se resultatet senare.


Igår fick vi tid på vårdcentralen 1840 (!) för att ta bort mammas agraffer. Det gick ju superbra, såret hade läkt och det hade blivit riktig hud där nu så nu slipper mamma oroa sig för att såret ska spricka upp igen som det hände efter att jag föds. Mamma får leva som vanligt nu, bara hon inte bär mig el tränar på 8 veckor så är det bra.


Imorgon kommer BVC hem till oss o gör en kontroll på bäbisen. Vi var upp på återbesök i tisdags och då hade bäbis gått ner ifrån 3690 till 3400. Men det var vanligt i början så det är inget vi oroar oss för, vi fick testa hörseln också och bäbis hörde såå bra. Sen in till barnläkaren där han lyssnade på hjärta/lungor o pillade o böjde o hade sig och även där.. allt KANONbra! :) Bra bäbis vi har!


Efter många dagars ledighet är jag nu tillbaka på dagis, skitkul (not höhö) jorå men det är kul att vara tillbaka i gemet, vi har börjat med utelämning nu så varje morgon slipper vi gå till på dagis o ta av oss utan nu stannar vi ute o leker fram till lunch. Det har gått väldigt bra att vara på dagis måste jag säga själv.. alla brudar hade ju saknat mig så det är juh roligt höhö i onsdags var farmor här och hälsade på och följde med och hämtade mig på dagis. Alex fick lite kläder av farmor, så snällt av farmis! TACK!


 

En groda tröja, byxor, mössa..


 

hakklapp, pyjamas, body.. allt ifrån snälla farmor!


Ja en liten uppdatering blev det, det är så svårt att hinna med att skriva här inne nu när både jag o min lillebror vill ha uppmärksamhet och att bäbis ammar varannan timme från kl 22 - 4 ungefär så mamma är ju ganska så jättetrött på dagarna.. men vi ska försöka göra små korta inlägg istället för långa inlägg en gång i veckan, bra va? :)


Vi va på utflykt till alnäs (ett ställe vid vattnet där man kan klättra i träd, gå hinderbana, spela vollyboll, fotboll, basket klätra på klättervägg.. ja allt möjligt) i helgen, både lördag o söndag var vi där. SUPERVARMT o fint väder och picknick med mormor/morfar, robert/annicha/linus, tiss/fredrik/moa/hugo. MYSMYSMYS


 

Fredde, jag o moa picknickar..


  

Moa sitter o göra grimaser åt mig, knäppisunge :P


  

Pappa o jag gungar i lianen *fram o tillbaka, fram o tillbaka*


 

JIIHOOOO, inte för högt bara pappa, då blir jag rädd!


 

Bäbis låg o sov hela tiden.. som vanligt..


Hörs i morgon PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

Av Sebastian Alexander - 25 april 2011 19:30

 

Wii, jag ska få hålla min lillebror för första gången! Spännande!!


 

Såå, vad duktig du var på att ligga still alex, impad man blir :)



  Titta! jag håller min lillebror nu!! (med liite hjälp av mamma)


Eftersom det är sista påskdagen idag så hinner jag slänga in några påskbilder. Vi hade ju påskpyssel på dagis för ett par veckor sen, jag fixade en snygg påsk"korg", jag målade det och klistrade på ögon. Mamma klippte ut själva mallen.. man blir ju nästan stum av förundran, förstår att ni underar hur jag kan måla så fint.. en begåvning säger jag bara.. skills liksom :)


 

Ena fina sidan (det är ju självklart en.... tupp)


 

Andra fina sidan (det är en kyckling som ni säkert ser själva:)


 

Den tredje fina sidan (det är en höna)


 

Den fjärde fina sidan (det är en kyckling)


Jag har fått påskägg av mormor, som ni ser tycker mormor att jag varit VÄLDIGT snäll!


 

Allt godis är till mig! Äggen ni ser ligga bredvid är bara ögongodis.. godiset på bordet är MITT höhöhö


 

Alex är ju för liten för godis så han fick en påskhöna av mormor istället.. såå söt!


Nä nu ska vi ta o rulla vidare emot sängen.. hörs i morgon PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS alla fina människor!! 


Av Sebastian Alexander - 25 april 2011 10:08

 

joråå så atte lite lika är vi va.. lutar oss åt olika håll bara :)


 

HJÄLP! Shit pommes, vad är det där för något?! Vad starkt ljus det är.. *ta bort*


 

Lillbäbisen sitter o myser hos mama.


 

Sebastian, kom o lek med mig! Vi kan leka... tittutleken? Snääääällllllllaaaaaa!


 

sebbe: Oki, jag håller för dina ögon då! Var är jag nånstans, var är sebbe?

alex: *skriker*


 

sebbe: tittut, här är jag!!

alex: *skriker*


 

sebbe: ja det här var ju roligt.. du var ju jättekul att leka med.. NOT!

alex: *skriker*


 

Premiärtur i bilen på väg till mormor för grillkväll, nääjs!

alex: mm vad kul det var.. ojojoj hoppas ni verkligen ser min glädje över att åka bil.. jajaja.. *ironi*


 

alex: jag sover o sebbe vakar över mig så ingen gör nått dumt emot mig..

sebbe: men du tuttar ju bara hela dagarna el sover.. el bajsar *bläää*

alex; men det är snällt att du ändå sitter bredvid mig o inte vill vara ifrån mig..

sebbe: mm.. jag gör de inte självmant, jag blir tvingad..

alex: de tror jag inte.. jag tror du gillar mig! :)

sebbe: mmmnjaaa *hosthost* kanske lite då :)

alex: bara lite?

sebbe: nää ganska så mycket dårå, äru nöjd nu?!

alex: jaa *rapar efter maten*

sebbe: blääää


pusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 24 april 2011 20:26

och grattis på födelsedagen!


  20 april 2011 klockan 14:11 föddes en helt perfekt, underbar, efterlängtad o älskad kille.. våran lilla Alexander!  


   



 

     


           


         


                                 


  Finner inga ord för hur älskad du är Alexander! Även om jag använder alla världens finaste kärleksord jag kan komma på kommer jag inte ens i närheten av hur jag känner för dig och sebastian! Ni är mitt liv, mina änglar, mina lungor och mina små gullhjärtan! JAG ÄLSKAR ER så in i bomben mycket, till evigheten och tillbaka!   


Stefan: VI GJORDE DET!  Världens två finaste barn finns hos oss! Du är min klippa, min underbara älskling. Du finns här för mig precis hela tiden, hjälper, lyfter upp mig, glädjer mig, jag känner sån trygghet och värme ifrån dig! Kan inte förstå att det finns en sån underbar männsika i denna värld och som dessutom bara är MIN, MIN MIN MIN! Hoppas jag kan ge tillbaka en bråkdel av allt du ger mig.. du är min värld, pappa till två små gullungar och mitt livs kärlek! JAG ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET älsklingen min!!!   


  Stefan Maja Sebastian  Alexander  


LIVET FÖR FÖR JÄVLA BRA IBLAND! JIIIHOOOOOO  


pusspusspusspuss        

Av Sebastian Alexander - 17 april 2011 19:48

Jag ligger här med feber igen, det var bättre i morse och under dagen men nu under kvällen kom febern tillbaka igen PLUS att jag kräkts.. bläää jag ligger o försöker sova nu men går så där halvdant, jag somnaro vaknar om vartannat.. jobbigt, är ju såå trött o vill sova, men är samtidigt så varm o myror i kroppen så kan inte sova..


Vi har tvättat o städat idag, sen skulle vi ta oss en tur ner på stan men mamma hade så ont av foglossningen så vi tog bilen istället o drog en repa :) Vi åkte ut till rörken där pappa körde lite radiostyrd bil, sen åkte vi vidare o runt, runt till ulvakvarn blandannat och runt där. Jag somnade ganska så snabbt i bilen så jag hann inte uppleva det där riktigt men men haha när vi kom hem var vi ut till lekplatsen en stund, mamma o pappa fastnade vid sandlådan, de satt där hela tiden o byggde slott, gropar, trappor o alla möjliga figurer, tror att DE hade roligast. Jag gungade, lekte i det lilla huset o kastade sand, åkte ruchkana o klättrade. Supermysigt juh!


Här kommer lilla jag med sand till hinken.


 

Jag gräver o gräver o bygger ett torn..


 

jag och pappa tittar att hans radiostyrda bil sköter sig..


 

jag är förste karosshållaren.


 

Ett svårt men viktigt jobb är det, jag klarar det galant! :)


 

Snart så får jag sätta på karossen på bilen..


 

SÅ, vilken precision, vilket lagarbete, vilken karosshållare jag är!! Grymt jao!


Nu ska vi försöka sova så hörs vi i morgon, PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPSS

Av Sebastian Alexander - 17 april 2011 09:55

Goomööra!


Välkommen till sjukstugan IGEN! Nu är det jag som har feber, tror att det är för att alla mina tänder är på G. De stora tänderna längst bak har kommit upp nu, el de håller påatt spricka upp så snart har jag en käft full med gaddar höhöhö i natt var ajg sååå varm så mamma låg o svettades för jag låg nära och pappa tyckte också det var så varmt plus att han hade sin hosta så han gick upp i natt o la sig på soffan för att inte väcka oss med sin hosta, sötnosen pappa! Hoppas vi blir friska snart allihopa! Om jag el pappa är sjuka så får vi inte träffa bäbis i början och det VILL vi juh, så nu kurerar vi här hemma med ostbågar o festis o lite glass :)


igår hade jag också feber men var ändå pigg och ville SJÄLVKLART leka med Moa o Hugo. De kom ner redan på morgonen när Tiss o Fredrik fortfarande låg o sov och söta som dom är kom de ner med en festis åt mig! Gullungar!

Vi satte oss vid pappas data och kollade på toy story 3 (vi har tappat bort dvdn så vi kollade på youtube istället på små filmsnuttar - gick ju bra det me!)


 

Tripp trapp trull i kusiner Nilson/Hallén.


Kan inte slita oss en sekund ifrån toy story 3! :)


Jag fick ett par nya pjucks igår också, slipper jag gå i gummistövlarna nu när snön smält och det inte är så blött ute, jag fick ett par najsiga gympadojjor, kanske syns lite dåligt men detta är vad ni får se och då får ni hålla till godo med det :)


 

Ja nu kanske ni bara ser en snygg kille, men försök slita blicken ifrån mig o lite längre ner så ser ni mina skor :P


Åh vilket fint väder det var igår, och när det är fint väder så drar vi ju ut till ultuna och picknickar. Alla vi åka dit, mamma/pappa/jag, tiss/fredrik/moa/hugo, robert/kickan, annicha/linus, mormor/morfar. Vi köpte med oss mackor o dricka, sen tog vi fram våra filtar o satt i solen, vi var där i nästan två timmar! Åhh så skönt o roligt vi hade! Vi spelade fotboll, vi åt, vi sprang, vi kollade på kanoter o båtar, jag/moa/hugo satt i mosters bil o tutade så de blev helt galna på oss! :D men vi sket i det höhöhö vi tutade på och skrattade åt att de skrek på oss hehe


 

Mormor tuggar macka för glatta livet, annicha/linus gav varan syrgas som morfar sa (de pussades hela tiden alltså) hihi


 

TUUUUT TUUUUUT sa det om bilen när vi buskusiner var där :)


 

Jag o Mosing leker med nån snurrgrej.


När vi ätit klart o alla var lite trött av lek o solen (som var väldigrt varm - blåste nästan inget) så skulle mamma o pappa byte till sommardäck och de fick hjälp av annicha/linus så de åkte iväg åt ett håll, medan jag fick följa med hem itll mormor/morfar o leka med mina kusiner (näähäääää?!) Vi bestämmde oss nämligen för att vi skulle grilla så alla skulle samlas hemma hos mormor. När mamma/pappa var kalra med däcken åkte vi och handlade och sen hem o grillade, fläskfilé, hamburgare o pommes, jooooo man var ganska nöjd med den maten - SKITGOTT var det! (opps, mamma får utskällning av moa varje dag för att mamma svär så mycket.. och säger SKIT hela tiden haha) Pappa o fredrik skötte grillningen, jag var lite hänig av febern o satt mest hos mamma, moster o mormor fixade med maten. Robert försökte hjälpa mamma med bärbara datan som krånglar. Vi kollade innebandyn, STORVRETA VANN!!! *yäääj* Sen drog vi hem o jag somnade på en sekund efter att vi satt oss i bilen. När vi kom hem vaknade jag men mamma o jag la oss i soffan, släckte ner o kollade på.. toystory... ETT (inte 3!) somnade ganska fort då. MYSDAG!!


 

Kickan, mormor, pappa och fredrik.


 

Hmm.. jag vet inte om det ser ut att gå så bra för grabbarna när de håller på att grilla.. haha


 

Morfar fick gå dit o hjälpa dom lite, men det blev bra till slut hihihi


Idag ska vi tvätta lite (håller på nu) och så har vi städat... funderar på att gå ner till stan el ut o leka lite idag, ser ut att vara ganska så fint väder ute.


Återkommer i em med vad som händer i veckan!! *MYS* och bilder på mitt läckra påskpyssel!


PUSSPUSSPUSS

Ovido - Quiz & Flashcards