Alla inlägg under augusti 2012

Av Sebastian Alexander - 25 augusti 2012 19:07


Tänkte visa några av mammas tårtor som hon pysslat med den senaste tiden :) Hon får många frågor om hon vill göra tårtor och det rä klart! Om ni vill beställa en tårta av morsan så skriv här på sidan, på hennes fejsbok eller till hennes mail :) 


                                     


puh! :) Fler bilder finns på mammas sida HÄR

Av Sebastian Alexander - 19 augusti 2012 18:18


Shit, vilke god mat vi åt idag! Vart så mätt, men orkade inte sova direkt efter lunchen så satte mig vid datan för att kolla på lite film..

   

Ahaaa... då förstår jag varför jag inte visste vilken film jag sett :)

Av Sebastian Alexander - 19 augusti 2012 11:20


Häääääjäää! 


Vet ni vem jag är?! :P Kan ju säga att vi har haft o göra varje dag, det har varit dagisinskolning, mamma har börjat jobba igen, tårtor, vardag och allt möjligt så vi har inte hunnit in varken här eller på mammas baksida HÄR 


Alex började på dagis 13 augusti, då hade vi inskolning tre hela dagar och det gick skitbra! Han var jättenyfiken och glad över massa nya leksaker och kompisar. På torsdagen fick mamma gå därifrån runt 10 och komma tillbaka till efter vilan 14. När mamma gick så vinkade hon och sa hejdå, då vinkade Alex tillbaka och inget mer med det.. gick jättebra! :) På fredagen var mamma inte med alls, utan gick hem runt 9, vi klarar oss sååå bra utan henne, skönt att slippa ha henne i hasorna hehe. Jag själv hade längtat efter alla kompisar och cyklarna på gården så jag har så jäkla nöjd att vara tillbaka. Dock vard et många som fortfarande hade sommarlov så det var lungt och rätt tyst, det gillade jag :) Mamma började jobba i måndags och då måste vi börja på dagis kl 7 så vi äter frukost där. Det är bara jag och Alex som äter frukost av alla typ 78 barn :) Det är vi två plus fröknar som sitter där vid bordet :) Jag är så trött på morrnarna när mamma lämnar så jag brukar bara sitta och stirra i väggen :) Fröken frågade om jag ville ha smörgås men då himlade jag bara med ögonen och svarade henne inte hehehhe tuffing, I know! :) Lillis - Alex - är så jäkla lycklig, han tar emot mjölk och smörgås och charmar fröknarna. Han skrattar och busar med dom.. han har väl inte lärt sig än att han inte ska vara för nära tjejjer - tjejbasiller! 


Det går bra för morsan på jobbet också, sjukt drygt att pendla och se pengarna gå upp i rök/bensinångor.. men men, så är läget och då får man göra det bästa av situationen, mamma har laddat upp med massa musik och kan för en gångs skull lyssna jävligt högt utan att vi får oni i öronen :) Det är så bra också, för mamma slutar 14 och pappa slutar 1430 och mamma åker förbi pappas jobb på vägen hem så han får skjus varje dag plusa tt bägge två kommer till dagis och hämtar oss! Vi får då åka bil hem plus att morsan slipper både hämta och lämna bägge oss själv, najs, najs, massor av baaajs :PP 


Ja och tårtor... tårtor, tårtor... massor av tårtor. Idag har mamma FYRA tårtor att göra! Puh en är klar, tre kvar :) De tre ska en man hämta imorgon men eftersom vi jobbar och är på dagis ska snälla bobo komma hit och vara tårtvakt och tårtutlämnare *viktigt jobb!!* TACK bobo för att du ställer upp!    Du ska få en förta! *40 kronor hihi)


Tillbaka till att vispa, spackla, täcka och dekorera tårtor :) TACK för att ni läser, ni är  UNDERBARA!! 


          

Min första fruktstund på dagis, sebbe sitter i kepsen och blå tröja, jag sitter mittemot, bredvid min fröken. Jag har blå/svart randig tröja och blå galonisar. 


Av Sebastian Alexander - 10 augusti 2012 09:55



  


 

*jag sitter o leker lite med Maxans leksaker i babygymmet* 


 


Maxan, jag kommer snart, ska bara hämta en grej. Hur kommer man ut från detta gym? *funderar*



 

Jäklar, jag trasslade in mig! Hur gör man för att komma ut?! 

  


 

Max, kan du komma med lite ideer om hur jag ska komma ut ur gymmet? (max ger ett jättebra tips, gå ut vid väggen, då har du inte bågen över dig) höhö



 

Yes! Det fungerade, tack Max! Men.. oj.., du behöver inte bli ledsen, vänta lite så kommer jag snart tillbaka! 


 

Alex ropar på brorsan - Sebbe, kan du sitta barnvakt ett tag, jag kommer snart! *sebbe sitter lugnt och fint o tittar på max.. bästa barnvakten :)*



 

Så ja Max, nu är jag tillbaka.. det gick väl fort, nu behöver du inte vara ledsen igen! *pusspuss på pannan*

Vettu, nu har vi legat så länge på golvet, ska vi sätta oss i babysittern istället? Jag bär dig, kom *äv bär iväg med max till babysittern* 



 

*sätter mig på huk så jag kommer i samma höjd som Max* Så nu tittar vi på alla björnar.. den gula var väl fin? 



 

.. men den verkar inte fungera... *testar att snurra, men den sitter fast*



 

*hallå nallen.. ska du ta o snurra, vi vill se dig snurra - försöker få igång nallen men den sitter fast.. *



 

Hallå, farsan! Kan du komma och hjälpa oss lite? 



 

Nä tyvärr, grabbar, jag är upptagen med att rocka rockring :) 


  

Oki, det gör inget.. vi får klara oss ändå Max. Du och jaaaaag max, vi klarar oss bra ändå! 


Av Sebastian Alexander - 9 augusti 2012 12:11


Visade ju en bild i fårr ainlägget.. om ni visste vad det var :) jag har bara sett sånt på film, trodde inte aatt man gjorde så på riktigt.. men.. tydligen :) Mina kusiner, Nora och Linus, har en hamster och när hon ska springa runt i huset så springer hon i en gul plastboll hahaha såg så kul ut! :) 


Varsuguuuuuu:



 

Av Sebastian Alexander - 9 augusti 2012 12:00


I fredags körde vi en liten kräftskiva, en LITEN kräfskiva med tanke på att vi var 10st och TRE åt kräfotr, resten skulle ha kyckling, grillskiva, kycklingkebab o pommes :) Alex smakade på kräftan.. tror inte han gillade det :) Jag vägrade, jag käkade mina kycklingspett jag fick av Moa och Qiko. Max var liten ledsen och grät och eftersom mamma inte heller äter kräfotr så tog hon med Max på en promenad runt i de vackra omgivningarna i gsunda... *host* vi drog itll basketplan och lirade lite basket, sen kräktes max i vagnen, på sig själv och mamma så då var det bara att gå hem igen. Vi var kvar där en stund, tills det blev kväll inna vi drog hem. Trötta, mätta och belåtna!


 


                       

Sebbe - inte upprätt, Qiko - lite mer upprätt, Äv - överdrivet upprätt :) 


Till nästa inlägg ska ni få en smygtitt, kan ni gissa vad detta är? 


 

Svaret kommer i nästa inlägg :) 

Av Sebastian Alexander - 4 augusti 2012 20:30


Jag hade ju nagellack på en bild i ett tidigare inlägg, då ska mamma att hon skulle visa er, hur och varför jag hade ddet. Nu kommer det :) Vi var hemma hos moa o hugo en dag, vi badade, hoppade studsmatta o fikade. Moa och jag var på övervåningen, plötsligt kommer vi ner och mamma höll på att dö av skratt, detta var vad hon såg :) 


         

Vi hade tillochmed tagit av mina kalsonger och satt på mig ett par rosa trosor HAHAHAHA mamma håller på att skratta ihjäl sig när hon skriver detta.. jag bryr mig inte särskillt.. jag tyckte jag var snygg :) 



       

Av Sebastian Alexander - 4 augusti 2012 20:11


Förra veckan var mammas farmor Maud uppe hos oss och hälsade på. Ja uppe hos morfar och hälsade på men vi var där hemma varje dag så vi kan säga att hon hälsade på oss. Maud bor ju nere i göteborg och vi träffas bara en gång om året, om ens det.. tråkigt men det blir så ibland. Därför var det så kul att hon kom upp hit och hälsade på. Ena kvällen så körde vi grillkväll med alla på besök. Här kommer en hel bildradda på kvällen:


                            


Vi grillade kyckling, fläskkotlett, chicken kebab (tror jag de hette). VI hade potatisgratäng, rotfruktsgratäng, sallad, baugetter, ostar och lite annat smått o gott. Mums så gött det var! :)


Jag tyckte Måååt (som jag kallade henne) var störtbra! Jag och hon stod en kväll och kastade pappersflygplan till varann från balkongen. Jag var ju bäst :) Jag kastade ner från balkongen och hon skulle försöka kasta upp.. gick inte så bra, det beror inte på tyngdlagen, att det är svårt att kasta ett pappersflygplan x meter upp i luften, utan det var ju för att JAG är så himla bäst! :) 


Har inge bilder, men vi var hem till moster tiss och fikade och badade en dag också med Måååt och en annan dag var vi hem till bobo o kickan o fikade. Vi fick jättegoda hallonmuffins med kokos - receptet tack! :) 


Efter 4-5 dagar här ås åkte Mååt hem igen, vi skjusade henne och vinkade av henne vid tåget. Efter det så åkte jag, äv, mamma o morfar upp till gränby och shoppade lite :) Sen drog vi en repa på stan, cruisade och chillade lite (pappa var på rally/enduro/cross) Vi åkte kl 13, kl 18 var vi hemma igen så det var en lååång dag :) Mamma, jag o äv åt ute på mcdonalds, passade på att leka lite där också, sen var vi hem och mös i soffan. Pappa smsade och sa att han skulle sova över i enköping så vi gick och la oss, alla tre i mammas o pappas säng och somnade i en stor klump :) Det var en mysig dag!! :) 






Ovido - Quiz & Flashcards