Alla inlägg under oktober 2011

Av Sebastian Alexander - 30 oktober 2011 18:39


Vi träffade på vår granne idag och hon frågade hur festen var hihi det var lite kul för att hon är inte den smartaste kniven i knivlådan, hon har liksom.. supit o knarkat upp sina celler o ändå hade hon koll på att vi hade brakfest.. kanske hade hon sett lappen vi satt på dörren, välkommen på pyjamasdisco hihi det var iaf gulligt av henne att fråga hur vi haft det, tycker jag o mamma. 


Dagen har gått i städningens tecken, vi började med att städa ut bilen, dammsuga o tävtta rent överallt i bilen, vi åkte o tvätta o vaxa bilen, iväg o köpa lite oljor o vätskor itll bilen o fyllde på till topp, handlade lite inför dagens mat. Efter maten dammsög vi hemma, skura golven, bar ut alla papper, bar ner massa saker i förrådet, tvättat 6 maskiner och NU ska vi vila.. äntligen :) Men rent o fint är det o det är alltid skönt.. Maten vi fick idag var kalops.. vi gjorde lite till Alexander också, två burkar vart det till honom o till efterrätt fick han frukt (ananas o persika) och lite turkisk yoghurt, oj jäklar vad han åt, han blev proppproppmätt! 


Här kommer två videon från igår, när vi hade dans med leroy (tror han hette så..)




 

Jag har blivit jättesnorig, mamma tyckte jag var lite varm men humöret är på topp, jag springer omkring o busar som vanligt så jag lär gå till dagis imorgon, får hoppas att värmen går ner under natten bara. Imorgon ska mamma träna o köra spinning, under tiden är jag, pappa, alex hemma hos mormor o morfar, vi skulle äta tunnbrödsrulle o pappa längtar ihjäl sig efter det! :) 


Aja.. vi hörs imorgon, jag hoppas att ni har det bra och du.. man dör inte av att lämna en kommentar då o då hihihihihihi pusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 30 oktober 2011 09:33


Vilket drag det var igår! Det var sånt tryck på vårt disco att vi fick släppa in folk i omgångar hihi först kom Annica hit vi chillade lite o dansade o så.. sen kom Moa o Hugo då blev det livat vi skuttade omkring, dansade, skrek, busade, hoppade o ÅT. Eftersom vi bara bjudit in Moa, Hugo o Annica trodde vi att det var klart o vi var redo att festa.. men vad händer då?! Det ringer på dörren o alla blir lite förskräckta.. öhh.. eftersom vi har låst entredörr så är det inga som kan komma in oanmäld.. o vi väntade oss inga fler.. Moa öppnade dörren, Annica tittade ut i hallen o sen backade hon bakåt o såg rädd o nervös ut.. mamma som stod i vardagsrummet o inte såg nått blev lite nervös när hon såg annicas  blick... vem är det som kom till oss mitt på kvällen, mitt i vårt disco??


  Det var nån som hade spindlar i örhängena.. 


   Stora döskallar på sin svarta klänning..


   Röda låånga naglar, svarta stumpor, svart klänning o svart kofta.. Klänningen var gjord av svart plastpåse o var såå jäkla snygg gjord! 


   Låånga svarta ärmar på klänningen... men vem är det som kom o skrämmde oss på kvällen?! 


   MORMOR!! Det var ju mormor som kom hem till oss! Vi visste inte alls att hon skulle komma!! Ojjj vad roligt, alla skrek o var jätteglada! Det var kvällens höjdpunkt, gud så kul! Mormor hade fixat o haft sig sen dagen innan, klänning, döskallar, spindlar o hatt.. hahahah såååååå jäkla snygg o gud så kul att du ville engagera dig i vårt disco mormor! Vi blev jätteglada o paffa! Mormor fick parkera bilen på andra sidan gatan så hon gick till oss i den här outfiten HAHAHAHA tänk er de stackars människorna som är ute o tar en enkel promenad på lördagskävllen, så kommer den här .. varelsen hahahahha jösses så kul!


   Mormor fick lugna ner sig med lite kaffe :)


Jo så då hade ju Annica kommit, Moa, Hugo o mormor.. och så ringer det på dörren IGEN! Nu var det Robert o Kickan som kom också!! ÅHHH vad kul att alla ni ville komma o vara med o dansa o leka! Det var tänkt som en disco för Moa, Hugo o mig (sebbe) men slutade i att vi lekte o alla vuxna stod o dansade till olika roliga danser (video kommer!!) Pappa ville inte vara med utan var i sovrummet, Alex låg o sov, tiss o fredrik var uppe hos sig men tittade ner när vi skulle dansa.. det var en skitkul kväll, tack för att ni ville komma, jag tror att alla barn (o mamma!) uppskattade att ni ville komma o särskillt mormor som klädde ut sig! Annica, Moa o jag (sebbe) hade pyjamas på oss, det var ju faktiskt pyjamasdisco så.. TACK!!!!! 


 

Punchkottar o lakrissnören blev spindlar.. 


 

Vi gjorde ju lite gosaker till festen, ni fick ju gissa lite igår vad allt skulle bli.. här är facit. De avklippta sugrören, gelatin o cola blev cola maskar som vi la i isbitar till välkommstdrinken..


 

Chokladpinnar, vitchoklad, mandelspån o rödkaramelfärg blev fingrar!  haha dessa var de många som tvekade innan de åt :) Visst är de snygga o läskiga på samma gång! (o en blodig kniv hohoho)


 

Här håller annica på med snittytan av fingrarna.. där kniven skurit.. hehehe


 

Vi hade lite överblivet godis o gjorde spindlar som klättrar över hjärnor.. 


 

Min pyjamas som lyser i mörkret var med som en dekoration.. 


 

Lite oranga pumpor som hänge i taket..


 

Jag sitter o målar ögon o mun som vi ska ha till ett spöke..


 

Målade även lite ögon o pumpor som vi hängde upp lite varsom helst..


   

Ett öga satte vi över titthålet på utsidan av dörren :)


   Vi hade en läskig häxa i hallen.. haha vi hade släckt ner o mamma höll på att sätta upp sista sindelnäten o glömde bort häxan.. så hon står med ryggen emot den.. sätter upp spindelnät.. backar o kommer åt nått, vänder sig om ser häxan o skriker HAHAHA chicken!! 


   Spindelnät och fladdermöss på bord o i näten..


   Svarta fladdermöss som vi hade lite överallt.. 


   "matbordet" där vi tillbringade mesta delen av kvällen :) Mamma försökte göra stutar av papper o satte en ballong där i som en glassstrut.....


   Vårt läskiga spöke med ögonen o munnen som jag målade tidigare...


   Linus lånade ut ett blåljus åt oss, skithäftigt ljus, som en disco kula.. tack Linus! 


   jag i en av mina kostymer för kvällen..


   K

usinerna.. sötnosar! 


   Småhäxorna, jag o Hugo..


   "matbordet" var populärt hihi



   Min andra kostym för kvällen :)


   Hugo, charmören, bjöd upp mormor på en dans! 


  Jag o Moa chillade, snackade om livet o käkade gott..


   Festdeltagarna :) (kolla in Moa hihi)


   Fint mormor.. hahaha


   Sötaste häxorna, jag o mormor! 


Allt efter att kvällen led dansade vi mer o mer, men innan ni får se videon så bjussar vi på en infördiscovideo.. varsuguu o förlåt för Alex skrik, han var så trött o ville sova men mamma ville bara filma klart...



hahahaha nu ni, jag har glömt ladda upp filmen o de tar sån tid så som en cliffhänger så får ni vänta till i eftermiddag tills dans videon kommer upp, det kommer vara värt väntan :) 

Av Sebastian Alexander - 29 oktober 2011 10:26


Hallå o go ´morgon! 


Ikväll smäller det, vi ska ha ett HALLOWEEN PYJAMAS DISCO! Wiii! Vi har bjudit in Moa, Hugo o Annica. Mamma tar varje chans hon får att anordna en fest/kalas. Hon älskar att fixa inför festen.. igår var snälla Annica här och hjälpte till, vi åkte o handlade massa grejjer och förberedde lite halloween godis vi ska ha ikväll. Ni får se lite iblder o gissa vad vi gjorde :) 


 

Chokladpinnar, vit choklad, mandelspån o röd karamellfärg.. vad blir det?



Sugrör, cola och gelatinblad.. blir??


   

Punchkottar och lakrissnören blir....???


Svaren får ni i inlägget som kommer senare i eftermiddag el ikväll.. får vi se om ni gissade rätt :) 


Igår var mamma ut och åt med hennes gamla jobb, de var på Svenssons Stationen.. inget höjdare direkt.. maten är OK (absolut inte värt sitt pris dock) fin inredning med guud vad segt det var att få in maten! Mamma hoppade över en förrätt och tog torsk med potatispure och hollandiesås till varmrätt och en creme brüle tilll efterrätt, mamma åkte 1830 o var hemma till 2230, det längsta hon varit ifrån oss nångång, men det gick ju bra. Pappa var vaken när mamma kom hem, det trodde man ju inte.. men sen såg mamma varför.. ALEX.. lillgubben var vaken o låg o snackade så pappa kunde inte sova :) Alex sov inte mycket alls, han somnade kl 00.00 vaknade kl 4, ammade o sov till 6 sen vaknade han o har varit vaken sen dess.. *gäsp* 


Vi har precis dekorerat lite inför discot, satt upp spindelnät, fixat ett skelett, spöke och en häxa. Lagt ut svarta maskar och annat grejjs.. kommer bli kul det här tror jag :) 


 

Jag är redan satt på min halloween outfit.. LÄCKER! yeah! :)


 

*Alex sitter o tittar när pappa o Sebbe gungar* 


 

*lite sur/ledsen..* jag vill också gunga mamma... 

*mamma säger* Ja klart du får, kom så tar vi bäbisgungan.. 


 

*hmm npff* Bäbisgungan?!



hahaha skulle jag, gunga i en bäbisgunga... Näääähää du! 


 

.. får jag ingen stor gunga så får det vara..... 


 

.. då sitter jag hellre här o kollar när pappa o Sebbe gungar istället... 


   


Nu ska vi iväg på en promenad, sen städa bilen o bara invänta discot ikväll! ha det bra! pusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 27 oktober 2011 06:13


Vi var hem till momo igår o tittade på lilla äbiskatten, ojojoj vad söt den är och sååå liten! När jag slutade dagis igår så kom mormor o ankan dit och överraskade mig! Varken jag eller mamma visste att de var där utan när vi klätt på oss och gick mot bilen så var det nån som ropade och det var mormor! Jag sprang fram till henne och kramade henne, sen såg jag ankan o blev så glad så jag började babbla o busa på en gång. jag tog ett snack med min anka o frågade om jag fick åka i deras bil hem, o det fick jag ju. VI gjorde ett litet stop på affären först, vi skulle in på willys o handla, men innan det så drog mormor in på ica för att köpa kattmat till bäbiskatten, när hon kom tillbaka med maten så tog jag den o sprang till bilen, jag skulle ju hem til katten.. fort! Men mamma o ankan ropar på mig, vi skulle ju in på willys också o handla.. attans, jag hade glömt det, jag ville hem till katten bara! :) Vi handlade o jag hjälpte mormor att bära hennes korg, SEN drog vi hem till katten. Jag hann inte ens få av mig jacka el skor utan drog fram till katten på en gång. Han är lite rädd för mig när jag dundrar fram så han springer oftast ifrån mig, men jag är inte sen på att jaga efter honom o så håller vi på ett tag.. Jag ledsnade dock efter en stund o tog en macka o satte mig vid mormors data o kollade på Cars.. o favoriten bärgar´n! 


 

Förra helgen tog vi oss en picknick på lördagsmorgonen, k 9 begav vi oss ut på äventyr.. 


Vi hittade en lekplats där jag kunde gunga, det är det absolut bästa som finns! När jag var liten så vågade jag inte gunga utan det var i början av denna sommar som jag upptäcke gungan o nu vill jag aldrig sluta gunga!


 

Vi hade med oss mackor med ost, dricka, mariekex och bananer. Jag var så snäll o skulle låta min macka få åka ruschkana.. 


 

.. det gick inte såå bra.. jag fick hålla til godo med bananer o mariekex istället :) (det var liksom min plan.. tänk själv om du får välja mellan kex el macka.. 100 av 100 gånger väljer man ju kex hihi)


På lördag ska vi ha DISCO, halloweendisco! Åhh vad kul det ska bli! Jag har bjudit in mina kompisar/kusiner Moa och Hugo o.. ja.. det blir vi tre, el fyra om Alex är vaken.. joo så tyckte ankan att det lät så kul så hon kommer också, o kanske Linus! Men Moa har bestämmt att det är PYJAMAS HALLOWEEN DISCO och det betyder att man måste ha på sig pyjamas om man ska få komma in :) Igår var mamma, jag, moa o hugo upp till gränby o köpta lite läskiga saker till discot o idag ska vi köpa ballonger, spindlar, spindelnät o kanske nått mer läskigt.. Mamma o ankan ska baka läskiga saker, som daggmaskar, spindlar o göra bloddricka *brrrrr* Moa var sååå gullig igår emot mamma. Mamma frågade om Hugo o Moa gillade popcorn (jaa) o om de gillade chips (jaaa) o ostbågar (jaa) ojoj vad jag måste köpa mycket saker sa mamma då, jaa o så godis också sa Moa, ojoj det också.. jaaa jag får väl göra det om det är disco sa mamma, o glass så både hugo o Moa i kör.. men då sa mamma.. nää det har jag inte pengar till, vi ska ha så mycket annat, men då sa moa.. "du kan få våra pengar..." GULLUNGE! Mamma sa att de behövde hon inte, utan det är mamma som ordnar disco o då så köpet hon grejjerna, men Moa sa då.. men det är ju vi som önskar saker.. hon är sååå fin den tjäjjen! Du har gjort ett bra jobb med henne o Hugo, moster tiss!! 


 

jag sitter o snackar med Alex.. han säger inte så mycket så jag spanar på lite cars istället... 


  .. mmm.. vad gott du luktar i håret sebbe.. vad är det för schampoo? *frågar Alex*


Kl 520 vaknade Alex i morse och nu kl 6 vaknade jag.. varför vet jag inte för vi ska inte gå till dagis förren kl 815.. men vi sitter här o käkar lite fruskot o tittar när mamma gör ljuslyktor, rätt så fina om vi får säga det själva, ni får se sen när de är klara.. 


Hoppas på en fin o varm dag trots regnet som vräker ner.. pusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 26 oktober 2011 12:12

Åhh momo o mopa har fått en liten kissemisse! TUFFY heter han.. såå liten. Jag fick följa med och hämta hem honom, tror du man var lycklig eller? Satt o snackade i bilen hela vägen dit! När  vi var där så frågade kattmamman om vi ville ha en katt, så gav hon MIG katten o jag knallade därifrån ja o trodde allt var klart.. men momo o ankan skulle snacka lite med kattmamman o så också.. när vi väl satte oss i bilen så somnade kissen i mitt knä! Vi svängde förbi vårat hus innan momo o ankan åkte hem till sig, men när vi kom hem så ville Alex gärna klappa kissen men Alex har inte så långa händer/armar så jag fick hjälpa honom.. 


 

Kom kissen.. vi ska gå till Alex så han också får klappa dig! 


 

Kom ska jag hjälpa dig lilla Alex, du når ju inte ens fram *sebbe tar tag i Alex hand o DRAR fram den så han kan klappa katten.. så snäll Sebbis!*


 

Vi ses idag kissen, när jag slutat dagis så åker vi hem till momo, bara för att få träffa dig, o lite för att träffa kanka också.. 



 

Alex har blivit alldeles röd där plåstret satt när han fick sprutan.. mamma är allergisk emot sjukhusplåster, kanske Alex också? 


 

I helgen bestämmde sig mamma o jag att vi skulle baka kanelbullar... mamma jgorde degen, jag kavlade..


 

.. men vad det tog på krafterna.. jag la mig o kolla lite bolibompa istället o väntade på att mamma skulle baka klart så man fick provsmaka en alldeles nybakade, varm kanelbulle med mjölk till..


 

Förresten så har vi ändrat plats på vårt köksbord.. ser väl ok ut? Mamma funderar om hon ska måla bordet i vitt.. mamma har ju alltid gillat allt med svart o ska bara ha svart, men nu vill hon bara ha vitt.. bordet är farfars gamla så vi kanske ska snacka med farfar Klister först o se om vi får måla om.. pappa säger dock att vi får måla.. hihi


 

Alex kastade bort mig från sackosäcken.. han ville sitta där själv o tugga på leksaker.. grrr.. men.. snäll som man är så överlät jag platsen till honom.. så jävla snäll storebror han har hö hö hö


Nu ska vi äta lite lunch, sen hämta mig på dagis, sen momo o KATTEN! Den hter förresten TUFFY om jag inte sagt det, momos andra katt heter BUFFY.. så buffy o tuffy.. smågosingarna!

Av Sebastian Alexander - 25 oktober 2011 06:46


Gomorgon! 


Idag är vi uppe med tuppen, Alexander är inne i sin "vakna-tidigt-så-mamma-knappt-får-sova-nått-alls-tid" Redan kl 6 ligger han o snackar och skrattar i sängen, det är mysigt o höra o mamma brukar ligga o skratta åt honom, men det är ändå ganska tidigt.. jag sover vidare ja, mamma o Alex går upp så jag ska kunna sova ostört (det tackar vi för) både i söndagskväll och igår kväll la jag mig ganska sent, så får se hur pigg jag kommer vara idag när mamma väcker mig.. Oj nu vaknade jag precis... ett ögonblick...............................


Så nu har jag vaknat också, ahh blev inte så många timmar som jag hoppats på men vad gör det om 100år? Förresten hörrni, på fredag ska jag till tandläkaren! De vill att barn ska till tandis redan vid 2 år så det ska lära sig miljön.. jag tror  det är skit, jag lär ju glömma hur det var hos tandläkaren om ett år, om jag nu ska gå dit en gång om året... Jag kommer iaf VÄGRA öppna munnen o visa mina fina tänder :) De ska inte tro att de bara kan komma här o bända upp munnen på mig o titta hehe 


Nu har Alex ledsnat på att vara vaken också nu hinner inte mamma sitta här och hjälpa mig att skriva, vi ska iväg till dagis, träffa ankan, iväg o fixa mammas ögonbryn, sen iväg till Gränby och köpa papper, vi ska göra ett eget farsdagskort plus att ankan ska köpa lite saker så klart vi följer med o shoppar :) Vi såg såå mycket julsaker igår när vi var ute o tittade, mamma ville ha allt.. men köpte inget.. det får bli liite senare, fast mamma ÄLSKAR julen och snön så väntar hon ändå ett tag till innan hon köper julsaker.. men har bestämmt att granen ska stå framme 1 advent så man hinner njuta av den lite, o 1 advent iår är runt 27 november tror jag o då ställer vi in granen också *LLÄÄNNGGTTAARR*


 


Vi har inte hunnit ladda upp alla nya bilder så ni får en gammal bild på Alex, så fin han är va?!


Hörs sen pusspuss

Av Sebastian Alexander - 21 oktober 2011 07:34


Gomorgon! 

Fredag och jag är som vanligt ledig idag, underbart, lovely, toppen! Just nu sitter vi o äter fruskot och kollar på Cars, jag ÄLSKAR bärgarn! Alex vaknade kl 6 i morse (exact på minuten som vanligt) han låg o babblade med mamma i sängen så jag vaknade av det, så idag var alla vi uppe tidigt. Vi tittade ut och såg att det var minus 0,3 och massa frost ute.. stackars pappa som cyklar till jobbet i de graderna.. han cyklar runt 5 o då var det säkert ännu kallare, vi sa till honom att ta bilen men han sa att det var ok.. men vi kommer iaf komma och hämta honom! Saknar pappa..


Nu äntligen kommer alla dopråd, på dopet fick alla en lapp o skriva ett råd till Alexander, det var inte så allvarligt utan lite på skoj el om man ville ta det seriöst s var det kanon. Mamma och pappa tyckte det var kul att läsa vad alla skrev och att råden var bra, kul att se vad han "känner" för Alex och vad för råd man ger honom. Tack för ni ställde upp o gjorde detta!! Jag avslöjar inga namn och jag hoppas det är OK med er som skrev att jag skriver ut dom nu, jag skriver inte i nån ordning utan bara hur korten ligger, även de par som skrev på samma lapp har jag blandat.. då köör vi:

  • Se till att du får godis ALLA dagar, inte bara på lördagar! 
  • Kom ihåg att inte leka med elden! 
  • Vi fick ett hygienråd också, alltid bra att ha! Det har med att göra när man tvättar sig på de nedre regionerna, då är rådet - dra huden bakåt, inte framåt!
  • Se till att mamma och pappa betalar allt :)
  • Använd kondom!
  • Lyssna inte på mamma och pappa när det gäller bilval, köp inte saab, köp volvo! (mamma håller inte me, saab är bäst hihi)
  • Va alltid positiv (mamma håller me!!) utbilda dig till ett yrke så kommer det mesta gå!
  • Se till att ta vara på din storebror!
  • Glöm inte att titta åt bägge håll när du ska gå över gatan! (fick två sånna råd.. alltså är det ett viktigt råd)
  • Gräset är inte grönare på andra sidan..
  • Se till så att mamma (det var dock inte mamma...) kör ner dig i ån igen (hahaha)
  • Se till att inte bli en hjärtekrossare nu Alexander :) (nää han ska bara vara med mamma hela livet så.. hihi)
  • Alexander, titta ordentligt innan du går över gatan. 
  • Ät upp grönsakerna!
  • Åk till Rom!
  • Blicka alltid framåt!
  • Lev i glädje och frihet (jättefint sagt!)
  • Morgonstund har guld i mun
  • Du ska veta att jag jämt finns här för dig och att du alltid är välkommen till oss. (tack!)






Det var de råden vi fick, visst var de fina, roliga och seriösa?! Tyckte de var kul att det var så blandad hög av råd, de ska vi ge till Alexander senare i livet. Ska först framkalla massa bilder ifrån dopet och sätta in en bild på den som skrivit rådet bredvid själva rådet. Kommer bli en fin present till Alex.. tack igen för ni ville ställa upp! Vi fick lite mersmak på detta så mamma har två böcker /en till alex och en till mig, sebbe) där det finns redan ifyllda frågor och meningar som man ska svara på eller fyll i vad man tycker och tänker. Den tänkte vi skicka runt lite i släkten och hoppas ni vill fylla i dom också.. just nu är den och cirkulerar hos mormor o morfar, men så fort de är klara så skickar vi den göänra vidare till Enköping och hoppas ni vill fylla i den också! 


Nu är frukosten klar, magen full o Alex trött hehe så ska gosa lite med honom o sen lägga honom en stund igen medan mamma o jag ska rita lita.. Hörs sen! 


pusspusspusspusspuspsusspuss


 

Lillstefan.. mamma tycker jag är SÅ lik pappa..... 


 

och lillmaja.. HAHAHAHA.. skitlik mamma ju (på dubbelhakan)


 

Nä nu är jag såå trött.. måste gå o sova nu.. hejdå

Av Sebastian Alexander - 20 oktober 2011 14:41

Idag blir Alexander 6 månader! Tänk att vi fått en sån underbar kille till vår familj!
             
 
Du firar din dag med feber, snorig näsa, lös i magen och med MASSOR av kärlek ifrån mamma, pappa och Sebastian!
Tack för att du kom in i vårt liv, tack för att din kärlek ger oss ett ljusare liv, du är underbar, glad och charmig, vacker, snäll o alldeles varm i både själv o hjärta! Som det stod i texten/låten vi hade på ditt dop, du är värdefull! Inte bara för mormor o farmor, inte bara för dina kusiner el farbröder, morbröder o mostrar, inte bara för min, mamma o pappas skull utan för framtiden.. tänk att framtiden får en sån fin kille med ett hjärta av renaste guld.. VI ÄLSKAR DIG ÄLSKADE GUBBEN! 

Ovido - Quiz & Flashcards