Alla inlägg under juni 2013

Av Sebastian Alexander - 4 juni 2013 10:33




Gomorgon! 


Vilken natt mamma haft, lillsnutt är så jätteförkyld och inte sovit många minuter i sträck :( Han har feber, hostar och är jättesnorig. Det är inte så lätt för honom att äta eftersom allt kommer upp igen för han har slemhosta. Älskade lilla snutt, hoppas han blir frisk snart! Jag och Alex har ju flyttat in i eget rum sen en tid tillbaka men vi är inte riktigt med på noterna att sova själv på nätterna utan drarhellre upp till mamma o pappas säng. Testa själv att sova i ett rum med din lillebror wsparkandes på dig, det är inte så att jag är rädd eller så, nejnej utan det är att jag inte vill bli sparkad på *host* När jag vaknar så för att få lite uppmärksamhet så brukar jag gallskrika och då vaknar ju Alex och gallskriker han oxå till mamma eller pappa kommer in, tar de för lång tid för dom så kommer jag o Alex knatandes tillsammans och hoppar upp i deras säng hehe suprise liksom! 


Idag är det sommarfest på dagis! Vi ska sjunga och ha fika ute på gården. De ska även tacka av de barn som slutar för att börja skolan, blandannat lillhugo :) Hoppas regnet håller sig borta, skittrist om det ska regna o blåsa när vi ska sitta i gräset juh. Förra året skulle pappa o fredrik hjälpa förskolan att bygga ihop en markis som skulle var aöver sandlådan. Den var ganska så megator men rektorn sa att det skulle gå fort för de var bara att tjoffa ihop. Jo jag tackar.. vi satt där (för att vara ett stöd till pappa o fredrik) till efter 18 på kvällen! Dvs över 3 timmar tog det! Så iår ska vi snabbt som attans därifrån så de inte frågar oss igen om vi vill hjälpa till med nått :) 


Vi går bara idag tisdag och imorgon onsdag sen har vi sommarlov, fyy tusen vad najs. Då ska vi bada, äta glass, rulla i gräset, springa barfota... eller ja det slutarväl som vanligt, att jag o Alex bråkar, sparkar och slåss. Lägg till mycket skrik o gnäll på det så har vi nog gjort klart hur våra dagar kommer se ut hehe Jag är bar aså nöjd att jag lärt mig sparkas och köra karate så jag måste ju testa det på allt, varende buske, varenda blomma o varende liten jäkla grej ska det sparkas på när vi går till förskolan. Även Alex får smaka på min karate ibland :) Mamma tjatar om att jag ska sluta men jag lyssnar inte på henne längre, hon har gnällt lock i mina öron. Det tuffaste är ju att Alex hämrar mig så han ska oxå sparka och ha sig på allt han kommer åt. Han har även tagit efter mitt ordförråd som består av bajs, bajs, bajs, bajs och nån liten svordom. Det har vi mamma att tacka för, hon försöker bättre sig så jag inte ska höra henne men ibland slinker det ur nått litet ord och då är jag snabb att snappa upp det och använda det typ.. dygnet runt :) Det är inte mycket som passerar mig utan jag tar åt mig alla ord och handlingar som mamma och pappa gör, man kan väl säga att de två har märkt hur de själva är genom att se på mig. 


Nu ska vi dammsuga och skura lite här hemma innan vi ska försöka få i bäbis lite mat. Ja ni fattar väl att det är mamma, inte "vi" jag har nämligen ingen mjölk i mina tuttar om ni nu trodde det :) 




Lillsnutt försöker sova.. 


 

men är så förkyld och vaknar hela tiden.. 


Gör ett nytt försök att sova med lite mer mörker...


Ovido - Quiz & Flashcards