Alla inlägg under mars 2011

Av Sebastian Alexander - 21 mars 2011 10:20

Jag älskar att leka med mina kusiner, mest är det jag o Moa som leker. Hugo tycker det är skönt att "slippa" Moa så när hon är här nere så passar hugo på att spela på datan utan att nån tjej stör (som tjejer nästan alltid gör..)


Moa o jag brukar busa, hoppa i sängen, trolla o bara.. leka. Kolla på film gör vi också, då sitter vi bredvid varann i soffan, el i sittpuffen. Det är ksitkul att vara med Moa för hon är så snäll o rolig, hon brukar kittla mig, jaga mig o leka kurragömma. Ibland blir hon lite irriterad på mig när vi leker kurregömma för jag brukar komma fram självmant, hon vill ju leta efter mig.. men va fasen, orka sitta o trycka i ett hörn :)


Igår körde hon runt, runt, runt med mig i vagnen inomhus, OJ vad jag skrattade! Fick så ont i magen för vi skrattade hela tiden! Jag blir så ledsen när Moa måste hem o äta, el om hon bara måste hem ändå, då brukar jag storgråta, riktiga tårar rinner nerför kinden o jag börjar nästan skaka o sträcker mig efter henne, jag vill juh inte att hon ska gå hem ifrån mig! Mest av allt vill jag att hon ska sitta fast i mig hehe


Hon är som en liten mamma åt mig, hon brukar klä på mig ytterkläderna, el ta av mig dom om vi varit ute. Hon bär mig ibland och hjälper mig med massa saker. HON ÄR SUPERSÖT!! Hugo är också världen gulligaste lillakille o vi brukar leka med bilar, men nu är det mest Moa som gäller faktiskt...


Moa drar omkring mig i vagnen, innan vi skulle ut o gå en sväng.


    

Jag o Moa relaxer framför "toystory 3" Ser ni Moa? Hon ligger där under min nicke nyfiken kudde :)  

Vi äter lite kvällsmat och dricker lite gött framför... ja precis "toy story 3"


 

Vi sitter i knä o tittar på..... "toystory...3!" kunde man inte tro va?! :)


 

Sötisarna! Kolla in mitt vampyrhår hehe


 

Busungar!


 

Ibland kommer hugo ner o gör ett gästspel, här snackar vi lite killsnack o bilar i hallen.


 

Det var bandyfinal igår, så vi gick ut o gick en liten nätt sväng på 3(!!!) timmar! jag satt mest i vagn men varierade mig lite med att sitta på pappas axlar också! Shit vilken utsikt, jag såg juh allt! hade jag suttit hos morsan hade jag väl knappt sett över snön.. så det fick bli fina pappiluttens axlar!


 

Vi gick motströms med barnvagn.. inte populärt bladn typ 22000 åskådare.. men de flesta var faktiskt scyssta att släppa förbi oss även om vi fick höra några ord om att hur man kunde ge sig ut med vagn en dag som denna.. JO, vi har väl lika stor rätt att vara ute som alla andra.. puckon höhöhö *Störig* efter denna bild fick jag springa själv i stadsparken, men de var sååå lerig o jag busade med pappa o sprang omkring o sen *splatter splatter* så låg jag i leran.. sweeet! :)


 

Jag har hjälpt farsan att klippa sig, joo.. men.. det ser juh för jävla bra ut alltså! (pappa var inte nöjd, han vill alltså INTE ha helt rakat.. så nu får han gå med en sån där.. ja....... "stig" i huvudet)


 

Ähhh farsan... de är ju skitsnyggt, börja inte gagga o gnälla som morsan nu, vi grabbar håller juh i hop! yeaaah

Av Sebastian Alexander - 17 mars 2011 12:32

  

När Moa slutar dagis för dagen brukar hon ringa på portelefonen - denna vita telefon alltså - mamma brukar svara o säga hejhej o sen kommer Moa in till oss. Då blir jag ÖVERLYCKLIG! Men när hon gått hem och på morrnarna så brukar jag klättra upp i stolen o hoppas att Moa ska ringa på dörren så vi kan leka.. ibland lyfter jag luren o säger hejhej o hoppas på att nån ska svara.. 


  

Här är jag på väg till dagis, det var lite kyligt nu på morgonen - de var bara is ute. Jag brukar hoppa i vattenpölarna när vi är på väg till bilen. Najs!


  

Brr.. min lilla näsa blev alldeles röd fast vi bara har några meter ifrån bil till dagis.


Igår var vi ute på dagis, vi var på den stora gården, där det är större utrymme, mer att leka med och inte så mycket is, kular o snö. Jag klättrade för första gången upp jsälv i rutschkanan o åkte ner själv! JIHOO, och förken Annelie berättade att jag inte alls är lika "fröknig" som jag varit, jag måste alltså inte vara med fröken hela tiden utan jag går omkring där o leker o hittar på saker själv el med mina kompisar. Det har med skorna att göra, mina gamla muminskor var så små så jag fick ont i fötterna så jag satt helst i vagnen o tittade på, men med mina nya fina vattenpjucks så går det mycket lättare. Nu är det roligare att vara ute!


På samlingen läser vi om en liten kille som heter NEMO, han får följa med hem alla oss barn en dag så får vi hitta på något med honom. Det har varit de stora barnen som fått tagit hem honom för att vi små kanske inte förstår el bryr oss, men nu har fröken bestämmt att vi också ska få hem honom så jag var först ut. Jag tog hem honom igår och vi snurrade o dansade. Sjöng "imse vimse spindel" tillsammans med honom och så var han med när vi åt mat o när jag lekte med Moa o Hugo. Idag ska vi prata om det på samlingen (mamma skrev en lapp vad vi gjort eftersom jag inte "orkar" prata om vad vi gjorde höhö


  

Jag o dagis NEMO käkar en kaka.


Appråpå prata, pappa o mamma fick sånna skavsår i öronen igår! Efter att de hämtat mig så babblade jag oavbrutet i 10 minuter, men jag menar, mamma brukar alltid fråga hur jag haft det på dagis o vad vi gjort o så, jag brukar vara lite trött när hon hämtar mig så jag brukar inte svara, men nu tänkte jag vara förberedd så jag drog av hela veckan så hon skulle bli tyst. Mamma o pappa bara satt o skrattade åt mig när jag pratade, jag sa mest "dipdapp, dipdapp" mamma undrade om vi sjungit nån vårsång om att snön började drippa ifrån taket.. ?!? ÖHH nää jag berättade att jag lekt och ätit mat på dagis, att vi har haft brandlarm o att vi fick springa ut i bara strumpor.. det förstår väl alla?! Vårsång.. *fnys* skulle inte tro det, du får börja lyssna ordentligt mamma!


Förresten så kan jag nästan säga bil, det blir - bibi. Och när vi hade brandövning nu i tisdags så frågade mamma om det hade tutat på dagis, JA självklart sa jag, ett brandlarm borde ju fungera så iaf tycker man, att det tutar. Jag visade mamma hur det lät genom att tuta på min näsa (vi sjunger ofta hammrar o spikar låten o i slutet så kör bilen iväg o tutar o då brukar mamma tuta på min näsa) så därför när hon frågade om det tutat på dagis så visade jag det genom att trycka på näsan höhö cooolio!


Veckans trix - sätta en kork på tån: VARSUUGUU!


  

Ser ni på tån, att korken sitter där? El är ni helt KORKade?! höhö


  

Oki, här kommer en närbild så ni ser extra bra hur fantastisk jag är. Ser ni precisionen, balansen, coolheten och INGA HÄNDER.. detta är något man inte kan träna sig till, detta är SKILLS - färdigheter, alltså.. ja.. att jag är bäst helt enkelt! höhö


 

Denna nyckel är min bästa vän, vi gör nästan allt tillsammans, vi meckar, skruva o skruvar. Idag fixade vi min stol, den behövdes sänkas ner lite så jag inte slår i benen i bordet. Finafinafina pappaälskling hjälpte mig att skruva o mecka. Tack söta pappa!


  

Resultatet.. ja.. det är ju bara för fint, man blir så lycklig av att jag är så bra o häftig hahahaha


Mamma vaknade i natt med världens magont o trodde det var på G, hon började skaka o frös så hon låg med täcket hela vägen upp till hakan o la kuddar runt sig för att behålla värmen medan hon hade så ont i magen. Men hon lyckades somna o när hon vaknade hade hon bara ont i ryggen o att de dunkade lite ifrån magen men inget mer. Nu är det bra med tanten igen, men hon tycker att hon förtjänar lite choklad så vi ska till affären när jag slutat dagis o muntra upp tanten höhö


Jaaaaa jag vet att jag är bra o det vet ni också :) MEN vet ni HUR bra jag är?! Jo om jag säger så här, jag sover i EGEN säng och HELA natten lång.. ja.. då baxnar man, man kan bara falla ihop platt på golvet o beundra mig HAHAHAH *stolt liten sötnos*


imorgon är mammas sista dag på jobbet, på lördag ska mamma iväg o pappa ska vara barnvakt. På måndag fyller mormor år och då blir det tårta o kaka, på onsdag ska mamma till mVC o titta på bäbis och på lördag är det fest för mormor. På tisdagen efter det ska mamma till ultraljud o kolla bäbisen o se hur står den är jämfölrt med hennes bäcken o sen ska hon till läkaren direkt efter o prata. Sen är vi inne i APRIL o lite närmare bäbisfödelse, sweeet. Jag klappar, nyper o pussar på magen - längtar efter lillebror!

Av Sebastian Alexander - 9 mars 2011 19:17

Idag var mama till MVC, el barnmorske... avdelningen? som det heter i dagens läge. Det gick ganska bra, mamma är inte så förtjust i tanten som hon går oss, mama ångrar sig att hon inte bytte från första början för redan vid inskrivningen så tyckte mamma hon var skum.. men nu är det ju nästan färdigbakat i magen så vi får hålla ut med tanten lite till iaf. Mamma käkar två stora järntabletter plus flosyra varje dag men ändå var järnvärdet väldigt lågt, det på låg på 99 och de borde väl ligga på ca 120-130 sa BM (barnmorskan) hon sa att mamma måste börja äta mer järn, vilket då mamma avslöjade att hon inte tycker om kött.. BM fick en chock o undrade varför mamma inte berättat det tidigare.. mamma sa ba.. jaa.. jag vet inte.. så hon blev lite sur på mamma o sa att nu måste hon äta böner o  paltbröd.. el.. vörtbröd.. äsch skitsaksamma, mamma tänker f*n inte äta det iaf! Hon kan sträcka sig till blodpudding o mesmör för det tycker hon om.. plus tabletterna o folsyra varje dag. SFmåttet som mäter magen var på 33, vilket följde min kurva, det var lite över det normala men det kan bero på att han ligger högt upp el mycket foster vatten. el att mama är tjock o bäbis är tjock höhö hjärtljudet låg mellan 140 - 155 och det var för att de väckte bäbis när de höll på att böka på mammas mage o då blev väl han stressad, stackarn! Hon sa även att han har mycket plats att röra sig i magen och att huvudet ligger neråt med INTE fixerat. Ryggen ligger på högersida av mammas tjocka mage. Sett från mammas håll alltså. Mamma kan inte skillnad på höger o vänster så det är på den sidan där mammas hjärta inte är, så det borde väl vara höger från mamma sett.. Dåså det var det.. inget mer va? Hmm.. fick tid till tillvätultraljud, ska dit 29mars kl 13 o läkartid direkt efter. Det ska kolla hur tjock min lillebror är och om mamma ska få kejsarsnitt el inte..


I måndags fyllde lite stumpan ANKAN år! GRATTIS i efterskott min gulliga moster! *kärlek* Vi var hem till mormor o de efter dagsi/jobb och käkade lite mat och fick tårta o kakor. MUMS! Jag busade med Buffy också, varsuugu.. ett videoklipp på det:



Imorgon jobbar mamma, sen är hon ledig på fredag igen för att åka till läkaren på ackis o snacka om förlossningen o skriva brev o shit. På lördag kommer farmor hit, då ska vi till IKEA tror jag, sen på kvällen är det MELODIFESTIVALS FINAL! Sweeet! Mamma köpte TRE packet salami idag som hon ska frysa in. Man får juh tydligen inte äta sån om man är gravid om det inte fryts i tre dygn innan så nu ligger det på bakteridödande frysning så morsan kan äta på lördag.. SWEEET!

På söndag händeringet tror jag.. nästa vecka är mammas sista vecka på jobbet, ska bli skönt. Måndagen den 21 (mormors födelsedag) så börjar jag med nya tider på dagis, nu har jag gått 845-1510 - alla dagar, men nu ska jag gå 830-1330 månd-tors, dvs LEDIG på freeeedagar! NAJSBAJS


 

Nu tar du och äter det du blir bjuden på pappa, va inte så kinkig! Gapa för farbror Sebbe nu!


 

GAPA SA JAG! Så hääääär!


 

Nehe.. men skit i det då.. kollar väl jag på film istället *suck*


 

*lipar* nää jag har inte tid för dig nu far.. jag är mycket upptagen!


 

Jag har precis badat o mamma har kammit mitt hår, ser ju för f*n ut som en skolpojke från 50talet. mormor/morfar, farmor/farfar, leffe/rosita, lizzie.. ni vet PRECIS vad jag snackar om va.. ni har ju varit där.. höhöhöhöhö *Retas*


 

Jo.. jag försöker kolla på film saom sagt.. pys nu morsan.. orka va med på bild hela tiden! Just DÄR tittar jag!


 

Det bästa som finns är att sitta i pappas data stol o lyssna på musik i hörlurarna, jag lyssnar helst på musik med lite trummor o beat, typ seanbanan - skaka rumpa, och lotta engberg hehe tyvärr så är detta SANT! jag älskar det! PLUS att man slipper morsans gnäll o tjat!


 

Hör inget tjat..


 

Hör inget gnäll..


 

Hmm.. äre det morsan jag hör nu? ... *ignorerar*


 

Nää det är nog bara hennes röst som borrat sig in i mitt lilla huvud.. får nästen ont i huvudet av den där rösten..


 

Önskar jag kunde proppa igen kakhålet på henne ibland, då slipper jag alla dessa pussar o sånger hon håller på med..


 

eller hur farsan!! Visst vore det en bra ide.. vill du hhjälpa mig? Bra! *klappklapp på axeln* då har vi en plan! Du o jaaaaaa pappa! :)


 

Jag ska snart sova, ska bara gympa lite innan.. sträcker baksidan av låren..


 

Sträcker på vaderna..


 

Blev ganska trött snabbt nu kände jag.. måste.. nog.. gå.. o ....


 

SOVA! PUSSPUSSPUSSPUSSPUSPSUSPUSS

Av Sebastian Alexander - 8 mars 2011 18:58

Goookvällens! 


Ahh imorgon har mamma semester, najs va? Hon ska upp till MVC och kolla hur bäbisen mår, och eftersom hon har så många semesterdagar så tar hon ledigt hela dagen. Ska ringplinga moster anka också o höra vad hon ska göra hela dan.. för hon lär väl inte gå i skolan höhö


 

Lite småtrött bäbis innan vi ska iväg till dagis..


 

en lite småsmutsig bäbis innan vi ska iväg till dagis..


 

en alldeles förträffligt söt bäbis innan vi ska iväg till dagis!! *LOVE*


Idag går mamma in i vecka 34, dvs 6 veckor kvar NAJSBAJS! som vanligt när mamma är på pappas data så kan hon itne klistra in texten om vad som händer i vecka 34, men ni får den kanske senare ikväll el i möra.. och så får vi höra på MVC vad de säger.. mamma tycker magen är så liten jämfört med mig, men man kanske bara är van att se en stor mage att man inte riktigt tänker på hur stor den faktiskt är.


Jag har fått nya pjucks, regnpjuks blev det. Alltså, vadderade gummistövlar. Mina tuffa muminskor har blivit för små och så hittade vi ett par på coop för halva priset så vi slog till direkt och köpte dom. Till det hör en kul historia.. vi betalade skorna och när vi var klara så fick jag sätta på mig dom redan i affären, utanför dörrarna så visade mamma mig en vattenpöl o sa "där sebbe, hoppa i vattnet där borta med dina nya skor, du kan juh det nu" jag lubbade dit o .. TJOFF! Joo.. men mamma.. om du kunde öppna ögonen så skulle du se att det var IS, inte vatten *suck* så jag druttade på rumpan el framåt på mage faktiskt o då gick juh isen sönder o jag blev helt blött om overallen.. mina snygga gummistövlar, klarade sig.. borde juh varit tvärtom :)


 

Här är mina vattenpjuks!


Varje dag på dagis så skriver de lite om vi gör om dagarna. När iv är ute så brukar de stå att jag suttit i vagn, det är juh det enda jag gilar, men idag så stod det "sebastian har klättrar i kanan och krattat snö" jag tror det har att göra med mina nya skor, de andra var så små för mig så jag fick ont i fötterna (kanske därför jag blev så där röd o svullen om tån när jag fick pencellin??) men nu håller jag på o har mig hela tiden. Appråpå dagis, gud, nu har mina fröknar skvallrat om mig.. de har avslöjat att jag ritat på väggar och på tavlor på dagis och att jag är VÄLDIGT busig.. de säger att jag är väldigt förändrad och börjar få lite humör o temperament (säkert efter pappa heheheh) jag lekar massor med de andra barnen och upptäcker saker hela tiden. Mamma o pappa har fått smaka på det där om att jag förändrats.. nu vet inte mamma vad hon ska skriva för det är så mycket, men några punkter är följande:


  • När jag ritade på väggen, sa mamma till mig ordentligt och sa att så gör man verkligen INTE *blablabla* jag bara tittade på henne o när hon skrikit o gnällt färdigt, tog jag pennan o slängde den på henne, vände mig om o gick.. snacka om att hon blev paff.. hon bara satt kvar o sen började hon skratta.

  • Jag fick ett glas vatten, men samma sekund som jag fick det slog jag det ur mammas hand så hon tappade allt, sen sprang jag där ifrån.

  • När jag får mat så vänder jag tallriken upponer över bordet, el kastar mat/bestik/glas/tallrik över bordet o skrattar. mamma o pappa skrattar inte.

  • Jag skulle få välja godis ur en skål, mamma tyckte jag tog lång tid på mig o sa välj nu, då blev jag skitförbannad o sa *Grrrrrr* o slog omkull skålen.

  • Pappa o jag väntade på mamma medan hon var i affären, hon tog så jä**a lång tid på sig så jag började skrika.. el.. mer... morra HELA tiden, tillslut orkade pappa inte med mig (el att mamma tog lång tid på sig) så vi gick ut ur affären. Jag fortsatte att morra.
  • Dagis har sten koll på att ingen använder tuschpennor i närheten av mig, för jag snor dom o börjar måla på EN sekund..

  • Jag TOTAAAAALVÄGRAR att sitta i kundvagn, mamma o pappa tycker inte om att handla längre..

Jag tycker detta är ett lite påhopp som mamma gör nu, anklagar mig för massor.. men det enda jag har att säga är.. HÖ HÖ HÖ HÖ HÖ HÖ HÖ HÖ NAAAAJSS!


Mormor, morfar, robert o ankan var här i söndags o käkade lite mat, jag glömde ta kort.. men oj så trevligt vi hade det! Jag käkade ballerinakakor, BARA chokladtutten i mitten, sen var jag klar med den kakan.. tog en lite o samma sak där. Blev väl sisådär 5 kakor, BARA chokladtutten dock :) Jag lekte med mina kusiner hela dagen/helgen, ajg o hugo busade i soffan o kittlade varann, moa ville bara titta på Toy Story 3, ananrs är det hon o jag som leker mest, men idag var det grabbarnas dag:


 

Bus o lek i soffan..


 

 

hehe nu har jag snott din jacka Hugo, våga ta tillbaka den då! *Retas*


 

men lek försiktigt med mig.. jag är så ju såååå liten..


 

Men du kunde låta mig få ha jackan ett tag iaf.. jag tog den faktiskt först..


 

ge tillbaka din jacka Hugo, jag ville ju testa den!


 

Ska vi kramas Hugo o inte bråka nått mer? *försöker lura.. jag SKA ha jackan..måste.. ha den.. ska bara dra ner här.. *


 

Oki, ha din jacka då.. jag får klara mig utan.. jag blev lite trött av allt bus.. *gäsp*


 

Måste nog vila en liten stund hos dig bästa kusin Hugo *försöker sno jackan en sista gång*


 

hahaha nää det fungerar inte! Jag får lägga ner detta nu, du får ha din egen jacka Hugo, det är Ok för mig!


 

Buskusinerna! *kärlek*


Nu ikväll så gick jag själv in itll sängen, la mig där i, pekade på pappa o sa att han skulle lägga sig bredvid mig, sen sa jag till mamma att lägga på täcke på mig o pappa och sen sätta igång tvn.. sen låg vi i sängen i mös, jag o pappa.. VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!


Nu ska vi sova, PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS


 

  Hugo, jag o Moa i mormors knä! Finaste nånsin!! *kärlek o lycka*

Av Sebastian Alexander - 6 mars 2011 18:42

Jag är lite trött faktiskt.. men innan jag går o sover tänkte jag visa mitt fantastiska trix jag kan..


Först knackar man sig i huvudet.. sen..


 

..drar man sig i örat och då stänger sig ögat!! Kan ni förstå vad begåvad man är?! höhöhö


Detta har jag ärvt efter pappa hehe


PUSSPUSSPUSSPUSS 


Av Sebastian Alexander - 3 mars 2011 18:33

 

vecka 33 med Sebbe *kärlek*


  

vecka 33 med bäbis *kärlek*

Ovido - Quiz & Flashcards