Alla inlägg under juli 2012

Av Sebastian Alexander - 23 juli 2012 21:18


Mamma lånade Rubärts kamera en dag för att ta lite kort på hennes tårtor och muffins, hon var ju tvungen att ta lite bilder på läckerbiten him slef - mig alltså - hon var så nöjd för rubörts kamera har värsta zooooomen, man kan komma nära.. nära.. NÄRA och mamma älskar ju att zooma och ta närbilder, eller vad säger ni , annica, tiss o ruböört? höhöhö


         


ÅHHHHHHHHHHHHHHHH jag blir helt galen av kärlek till dig Sebastian! VIlken underbar människa du är, kan inte förstår att JAG får vara med dig varje dag och se hur vacker o fin du är, alla saker och ord du lär dig. Du är så omtänksam och hjälpsam så det är inte klokt. Du är smart, rolig, busig och ett riktigt charmtroll som verkligen visar vad du tycker o känner. Jag ÄLSKAR dig min son!!!

Av Sebastian Alexander - 23 juli 2012 21:12

 

*Alex - lalala sitter och häller saft i mammas ostbågar*


 

*mmm vad gott.. NOT! - fy vad de smakar illa.. hoppas inte mamma får reda på vad jag gjort-- tittar upp och ser att mamma stirrar på mig*


 

AHHHHHHHH står du o lurar på mig mamma?! Hur kan du spionera på din lilla lilla son.. gå bort på en gång och ta bort kameran - inga bevis!


  

ta bort kameran sa jag! *springer efter mamma*


 

*försöker skräma mamma* aaaaaaa nu tar jag dig och din kamera!

Av Sebastian Alexander - 22 juli 2012 22:08

Jag, äv och mamma tog bussen till ikea i fredags medan pappa va på midnattsrallyt. Vi käkade frukost med moster tiss, fredrik, max o morfar. Mys! Jag o äv va alldeles i extas när vi fick åka BUSS! Äv va så lycklig o tjöt av skratt hihi

Av Sebastian Alexander - 19 juli 2012 13:05


Nu har vi massor av bilder att uppdatera med. Eftersom det var 100år sen mamma skrev här inne så har vi glömt bort datum för när vi gjorde allt.. men tror att det här var förra tisdagen när vi var i Enköping och hälsade på farfar. Vi skulle grilla med farfar och Peter. Innan vi skulle börja med grillningen så ville farfar visa oss parken i Enköping, de hade nån utställning med olika motiv o så.. elelr ja... när ni ser bilderna kanske ni fattar :) Det fanns 5 olika områden/motiv - fjäll, strand, skåne, gotland och skog. Ni kan ju titta på bilderna o se om ni kan gissa rätt.. 


Lets gooo:


   

Detta var ju så klart fjäll. Det såg man ganska lätt med lingon o grejs på marken, fjället bakom farfar och sånna plankor (som hade nått spec. namn enl. farfar).. 



   

Inte så svårt att lista ut kanske.. detta var strand. Gammelfarfar sitter och tar igen sig lite, han har ju vandrat över fjället och nu genom en hel strand :P



   

Man ser ju där jag går att detta är.. skog :) 



     

Visst är det vackert?! Detta är ju, som man ser på rauken på mittbilden.. gotland. Längst hela baksidan på den vita muren hade de målat med tjära så det luktade SÅÅÅÅ GOTT!! 


 

 

Mamma såg på en gång att detta var skåne pga av det höga gräset, det var väldigt typiskt skåne. Pappa o farfar tyckte att huset var typiskt skåne. Jag och Alex tyckte att äppelträden var typsikt skåne (kivik) höö höö nää det tyckte vi inte men men :) 



 

Denna bild ska oxå höra till skåne men den fattade ingen av oss.. att det går typ vattenfall i skåne? *clueless*



 

Vi hittade ett växthus också. Bredvid huset hade de en ört trädgård.. 



 

Farfar ropade på mig, han ville visa mig en humla som satt på en blomma och var dö.. nä menade att han sov, det var iaf vad mamma och pappa sa till mig. Han skulle sova ganska länge trodde dom.. han var väl trött?! :)


 

Här hänger humlan o sover :)



 

Alex orkade inte gå efter oss utan satt och hade det skönt i växthuset.. :)


 

Jag o farfar kunde inte sluta titta på humlan.. så facinerande :) 


 

Alex körde lite gymnastik i växthuset.. 



       

Efter träningspasset drog han i sig en barkbit! 





Farfar och jag spanar in blommor.. manligt värre :P


 

Men fick dra oss tillbaka när Alex ville vara med farfar ett tag.. 



 

Alex visslar och är nöjd, ute o går promenad med farfar! Men.. vad skådar hans ena brunöga? (ja hans ögon alltså.. de är ju bruna... alltså brunöga hahahaha)



 

.. en bil! Klart jag o brorsan ska åka en PV! 


 

Väl hemma så korkade vi upp grillen..



 

.. men så kom regnet just när vi skulle börja grilla! Det rörde oss dock inte i ryggen, vi satte på oss regnkläder och paraply så stod jag o farfar o grillade iaf! 


 

Håll koll på köttet nu farfar, det börjar nog bli klart! *pekar på grillen*




Innan vi droghem så inventerade vi farfars verktygslåda..


 

han hade MYCKET saker, många skruva och spikar också upptäckte vi :)



 

Vi bjussade på hamburgarmuffins.. 


 

innan jag, världens tröttaste Sebbe..



  

och Alex, världens goaste Alex, dorg hem och la oss och sov efter en jättefin dag!!! 


PUSSpissKRAMkjam

Av Sebastian Alexander - 18 juli 2012 17:18

Dagen efter ett 3års kalas får man faktiskt äta pizza ute *mums* jag ääälskar pizza :)

Mat
Av Sebastian Alexander - 16 juli 2012 07:34


Gulligaste evah!!! 



 

Av Sebastian Alexander - 14 juli 2012 14:14

 

Kolla, vilken poseare jag är :) Värsta fotomodellen.. 



 

Ut med rumpan, in med magen..



 

Lyft upp benet lite så där snyggt..



 

YES! Vad bra jag är! Jag kan puta med rumpan, suga in magen, lyfta på benet OCH titta bakåt.. så skillad..


 

Ahhhhhhh *skriker* nu börjar det bli för många grejjer på en o samma gång.. 



  

Nä jag klarar inte det här längre, det är bara skit att posa och vara modell, tacka vet jag att gå o skrota i tärdgården och kolla på blommor.. hehehe 


Gjorde ju en tåra åt farsan, har ju visat den på mammas blogg www.graddnos.bloggplatsen.se och på fejjan OCH så får ni se den här :) varsuguuuuuuu:


 

     

Vita bottnar med rockyroad fyllning och hallon mousse. Mums, mums, mums :)



 

Morsan passa även på att slänga ihop lite socker blommor.. 



 

.. denna gång vart det gullvivor.. alltid trevligt :) 



 

Glömde visa, om nu nån är intresserad. Vi var ut och käkade i fredags för att "fira" att pappa hade semester. Vi åt på american pan pizza vid fyra mackarna.. folk säger att det skav ara gott, men det var det inte. Inte pizzorna iaf :( Mamma åt det här, kyckling, pommes och tsatsiki. Det var gott, ingen superduper höjdare, var lite dålig smak men helt OK! 



 

Jag och Alex delade på en vesuvio.. nja.. typ en 2a av 5 möjliga. Pappas pizza (som vi inte har kort på) får faktiskt MINUS. Pappa som älskar pizza kunde inte äta klart den. Den var så otroligt motbjudande! Kommer inte ihåg vad den hette, tror mexicana, det var iaf köttfärs på den men det var som.. ja jag vet inte, smakade SÅ illa alltså :( 



 

Lillis käkade lite pommes istället för pizzan..

Av Sebastian Alexander - 13 juli 2012 16:10


 

Tröttmössa.. jag orkade inte vara vaken.. jag kämpade in i det sista men klarade det inte :) 



 

Somnade bredvid pappa när han satt och meckade.. 



 

.. på köksbordet :) 


Ovido - Quiz & Flashcards