Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Moa 6år, dansvideo

Av Sebastian Alexander - 29 april 2011 21:17

Idag var bvctanten hem till oss för att väga Alex. Sånt lyx hade vi inte på min tid, då fick vi pallra oss itll vårdcentralen minsann för att väga/mäta mig.. nu har vi ju eoförsig bara ca 5-10 min till vårdcentralen så det är ju inget jobbigt men ändå.. värsta lyxen för Alex juh! Bäbisen hade ju gått ner till 3400 i tisdags o idag vägde han 3510 så 110g på inte ens tre dagar tyckte hon var bra, för att följa upp detta så ska vi upp på fredag igen o kolla att lillbäbisen fortsätter att gå upp i vikt.


När hon var klar hemma hos oss så klädde vi på oss och åkte upp till gränby, det var tivoli där, skit lame var det.. typ 3 karuseller o nån lotterigumma som stod där.. inget för oss, vi spar oss till i sommar när vi ska itll gröna lund, då ska jag minsann åka massa karuseller. Vi stod mest o tittade på andra när de åkte i dag, jag hade värsta sköna fredagskänslan i kroppen så jag stod o dansade o käkade nuggets o spana på brudar (fanns dock inga, mamma är ju den enda för mig - mamma tvingar mig att skriva det!)



 
 

Nu på kvällen var vi upp till Moa och firade henns 6års dag (GRATTIS återigen fina lilla gumman) sen gick vi iväg på en promenad med tiss, fredde, hugo, moa ner till ån där de ställt upp alla båtar inför forsränningen i morgon. Det hade dock inte kommit dit så många men vi hann se några iaf.. vi ska ner till stan i morgon också o kolla på själva räjset, men man brukar bara orka med ett par båtar sen rä det liksom samma sak.. båt efter båt bara...


  

Jag uppe hos Moa o Hugo på paketöppning.


 

Nu tar du o går o klär på dig Alex, vi har inte tid att sitta här o vänta på dig.. skynda iväg nu!


 

Mamma, kan du vara så snäll o säga till Alex o gå o klä på sig så vi kan gå iväg nångång?


 

Nää inga fler kort nu, det får faktiskt räcka nu.. vi måste dra oss så vi hinner till tivolit och sen ner o kolla på båtarna..


 

Såå äntligen är min tjockisbror klar..


 

Såå söt liten klump han är!


Peace out, nu ska jag o min storebror sova! PUSSPUSSPUSSPUSS 

 
 
Zandra

Zandra

1 maj 2011 12:07

Hur gammal är sebastian?
velar om jag ska ha en syskonvagn eller inte.
Är ju månader mellan dom äldsta och Ludwig ville inte åka vagnen fast han inte kunde gå.

http://zandraj.blogg.se

Sebastian Alexander

1 maj 2011 17:36

Sebastian är 1år och 9 månader (fyller i juli) ångrar inte en sekund att vi köpt syskonvagn, den är helt underbar och just den vi har, carena double swing har luftdäck och såå lätt att köra. Sebbe går ju ibland men när vi går ner till stan el längre sträckor åker han vagn. Hur gamla är dina, tror du missade siffran när du skrev :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards