Alla inlägg under september 2013

Av Sebastian Alexander - 9 september 2013 12:01

*pappa sitter och snackar lite med Philip, han berättar en historia*


 


Gud så spännande det ska bli farsan, börja berätta så får vi se vad du har att komma me! 


 

*lyssnar noga*.. oj.. wow.. va, är de sant? Var det en bäbis som hade hängtuttar? Konstigt ändå :)



 


hahaha vad roligt, den bäbisen skulle jag vilja se! haha vad kul farsan :) 


 


Boxade du på tuttarna då? Det skulle jag ha gjort, ba köra värsta vänstern, eller högern ba.. tjoff rakt på tutten! 


 


Men vänta.... nu börjar jag fundera här. Det är väl inte så att.. 


  

.. det är väl fasen inte min tutte du snackar om farsan? Okii den hänger lite men testa käka gröt du så får du se vad den gör med kroppen. Min fasta kropp är borta, nu har jag bara en grötkropp, fast den är ju bara för jäkla underbar, bara så du vet! 


Av Sebastian Alexander - 9 september 2013 11:43


Som alla vet har ju vädret varit helt underbart denna sommar! Vi har inte åkt iväg på nån resa utan varit hemma o lekt, badat och njutit av solen. Vi har varit till Enköping några gånger och hälsat på. Just denna dag (i juni) så bade jag i havet för första gången detta år. Jag var lite tveksam först, vet ju inte vad för djur o grejs som finns i vattnet, men efter nån sekund så hade jag snackat med mig själv och intalat mig att de var kul att bada ute.. och det var det!! Alex var lite rädd och lite för liten kanske, han höll sig mest vid stranden/vattenbrynet. 


                                 

Lilla Philip sov som vanligt :)  Jag hade så kul i vattnet, sprang fram o tillbaka, kastade stenar och sand, plaskade och tillslut vågade jag sätta mig ner :) Vi gick till farfars båt, åt lite glass sen vidare till en gunga som de har vid vattnet. Jättefin o härlig dag. 




Av Sebastian Alexander - 8 september 2013 12:55

 

Philip till Alex - Hörru *knuffar till alex för att få uppmärksamhet*



 

Philip viskar till Alex *blablabla viska bla* 

Alex lyssnar uppmärksamt.



 


Alex - VA?! Jag kan inte tro det? Är det sant Philip? 


  

*Alex tittar surt på Sebbe och tänker att Philip hade nog rätt.. sebbe HAR ätit upp all vår choklad*

*sebbe njuuuuter av chokladen* Såå enkelt att lura av småbrorsorna godiset hehehe



Av Sebastian Alexander - 8 september 2013 12:41


700 bilder.. 700bilder är vad jag lyckats skrapa ihop och lagt in här i mitt lilla arkiv så nu är det nog bäst vi sätter igång och delar lite bilder :) Funderar på om vi ska gå från dagens datum o bakåt eller ska vi börja i juni/juli o gå fram till dagens datum? *hm* Jag tror vi kör från juni/juli o fram till dagens datum, vi får se hur mycket vi kommer ihåg och med mammas minne så lär de inte bli mycket :P 


 

Lilla Alex går längst fram, med grå flecejacka o tummen i munnen :) Han ville inte vara med och sjunga, när han såg att mamma stod i publiken så sprang han till henne o satt där under hela sångstunden. 



 


Jag - kungen, går nästan längst bak, i blå tröja o gråa byxor. Jag går bredvid min kompis, Maja.


  

Här sitter jag i min fröken Lenas knä. 


     

Alex övergav mamma för att sitta hos farsan, han kom lite högre upp då och kunde se lite av oss som stod på en kulle. Mamma är ju inte världens längsta så där gick det ju inte att se nått ifrån :)



  


Vi sjöng några låtar, sen tackade vi av de kompisar som ska börja i förskoleklass på en skola i närheten. Blandannat kusin Hugo som nu går i skolan. Vi fikade och fick visa föräldrarna vår avdelning och lite av det arbete som vi gjort under året. Detta var på en tisdag och på torsdagen gick vi vår sista dag innan sommarlovet, inte alls för tokigt tycker jag :) 


Av Sebastian Alexander - 8 september 2013 08:21


Mamma ville så gärna använda lite space i min blogg att visa upp några bilder på Alex, hon är alldeles förtjust i honom medan jag är alldeles förtjust i att bråka med honom höhö  


   



Av Sebastian Alexander - 8 september 2013 08:15


Ojojoj vad vi har väntat o väntat på att denna sida ska komma igång.. och nu ska den det! :) Vi har tagit bilder varje dag för att kunna lägga ut här men sen har det inte blivit av då mamma haft lite tårtor att göra men nu är det slut med det, nu blir det full koncentration här :) Välkommna alla nya och TACK alla gamla för ni stannat kvar :)   


 

Vi har väntat...



  o

..och väntat men nu verkar sidan ska komma igång igen! :) 


Men då vet ni det, då kan ni titta in här snart igen om ni vill, vill ni inte så.. gört inte men ni som gört - tack! Vi ses snart :)




Ovido - Quiz & Flashcards