Alla inlägg under oktober 2010

Av Sebastian Alexander - 5 oktober 2010 19:19

Heeej sötnosar!


Idag har jag haft en jättebra dag på dagis. Fröknarna sa att de var sån skillnad på mig denna vecka jämfört med förra då jag var lite sjukt. Vi testade ju att jag skulle gå en stund i måndags o en testade vi i fredags men det funkade inte.. jag orkade inte med tanterna o alla tjejer som springer efter mig så i fredags var mormor o ankan snäll o hämtade mig så slpp mamma åkte tidigare ifrån jobbet.

När mormor o anka hämtade mig så var jag ju tvungen att berätta om alla tjejer som jagar mig, jag babblade o babblade hela vägen hem till mormor. Väl hemma så verkade ankan fått ont i öronen för jag pratat så mycket.. Precis så brukar pappa säga.. att när jag börjar prata på riktigt så alla förstår då kommer pappa få så ont i sina öron. Jag pratar rätt mycket nu o om jag är brås på mamma kommer pappa på skavsår.. säger HAN.. jag o mamma brukar ju inte prata så mycket.. vi bara berättar om olika saker som är jätteviktiga att berätta..


Nu på kvällen tog vi en cykeltur till affären. Det var skitlänge sen vi cyklade o gissa om jag var glad! JIIIHAA! Jag satt o spanade o tittade o var jättelycklig. Vi bestämmde att vi ska ut o cykla nån gång i veckan för ajg tyckte de var så förbaskat kul! :)


Vet ni nått mer om är kul? äsch... jag får berätta om nån vecka :) Men de är en bra grej :D


 

Ursäkta mig morsan.. vad sa du nuuu??


Ska jag sova.. nu? hahahaha öhh NÄ! Klockan är ju bara 1830!


haha du kan ju inte allvarligt tro på det? hahahah 1830.. då lägger sig BÄBISAR inte tuffa grabbar som JAG!


Hörru din kanin! Va inte störig o håll med mamma! jag är vaken om jag vill vara vaken! sen tyst med dig!


höhö jag sänkte den där störiga kaninen.. ser du att benen ligger på mitt huvud.. jag tog hand om honom på mitt sätt :)


 

Jo men morsan, jag är inte störig.. jag sa bara åt kaninen att han inte ska vara störig emot MIG! O det är min kanin så jag gör vad jag vill med den!    


              

hahahah tur, nu slipper vi den där kaninen.. hahahah HAHAHAHHA


 

Är DU lika lycklig som jag.. ingen som är störig mot lilla sebbe heheheh


 

Vad sa du? Är kaninen här ändåå? hehe nää jag tror dig inte... hehe


  

Åh shit! vad är det där??! Det är ju kaninen!!! HJÄLP!


 

hahaha jag lurade dig!!! blv du rädd att den var tillbaka?!


'    

Shit undrar vem som blev lurad eg... morsan.. har har jag på mitt huvud? är kaninen tillbaka?!


   

Ja jävlar, den var här igen! :D jaja eftersom det är pappas kanin sen han var liten så får jag väl inte förstöra den nått mer... suck vad tråkigt det blev nu.. :(


        

mamma, ta kort på min nyckelpiga, visst är den fin?!


 

Ja men ta ett kort på mig också dårå om du måste... är det här en bra pose?


 

Det här ärockså en ganska bra pose va? jag kan ju det här *pose, pose*


 

Nä men nu får du pysa morsan, jag vill bade i fred utan kameror!


Hej hej alla tjejer! Här inne är det fest!


   

Jaaa.. även gamla mormor o farmor får också vara med på partyt.. kom då! :)

  

Så: LETS PARTY! Åhh suck.. jag får inte partaya för mamma nu.. msåte sova.. vi hörs imorgon!!


PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

Av Sebastian Alexander - 4 oktober 2010 17:11

Hej alla söta!!


Nu har vi flyttat till den här sidan.. hoppas det blir lite bättre med bilderna här. På den gamla sidan kunde mamma bara ladda upp en bild i taget och det tog så lång tid då. Men nu jäklar går det undan.


I helgen bjöd vi mormor, morfar robert o anka på trerätters middag. Vi började med räkmacka, sen tikimasala kyckling, tsatsiki o pommes och efterrät var glass, strössel, chokladsås o fruktsallad. Oj vad mätta vi blev! Mormor var så snäll och tog med sig en påse ostbågar BARA till mig.. gissa hur många avundsjuka blickar jag fick.. alla ville smaka.. ingen fick smaka :D


Sen har mamma köpt en ny kamera så alla bilder har olika inställningar bara för att vi håller på att testa vilken som är bäst.. men varsuuguu här är lite bilder sen helgen!



   

Mormor hade köpt ostbågar till MIG! Alltså var de bara jag som åt! hehe


Morfar o Robert tittade såå avundsjukt på mig.. de ville så gärna ha.. mmmm.. ostbågar.. mmmm... blåsning! Ni får inte smaka lalala *lång näsa*


   

Annicha var inte heller så glad att inte få smaka ostbågar.. hehe men söt är du anka!


 

Jag sitter o käkar lite förrätt... toast med sallad, avokado, räkor, majonäs, citron o dill. Jag fick en toast... bara..


 

Pappa, Annicha o morfar smaskar i sig massa mat..


Robert o fina mormor..


Alla samlade.. mamma testa kameran o de här var väl ingen bra inställning.. bättre kan du morsan!


Nu har jag rymt hemifrån ett tag. Moa o Hugo kom precis hem ifrån dagis o så fårgade dom om jag ville följa me.. JAAA KLART! så jag gick in i hissen o vinkade itll mamma o sa "hejhej" hon såg lite ledsen ut.. sen hörde jag att hon sa.. "min bäbis åker iväg till sina kompisar nu.." hon har lite svårt att släppa mig tror jag... tanten!


pusspusspuss



Av Sebastian Alexander - 3 oktober 2010 08:31

       

Jag älskar mama, och mama älskar mig!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards