Alla inlägg under januari 2011

Av Sebastian Alexander - 3 januari 2011 07:26

Åh! Nu har vagnen kommit! vad snabbt det gick, de brukar vara lååång väntetid på vagnar, men den fanns p ålagar o vi beställde den i onsdags va.. sen var de nyår och idag såg vi att den kommit till Uppsala. Företaget skickade den med DHL så pappa hämtade den på jobbet i morse så nu är den på hans bil så vi får inte se den förren i em.. åhh vad roligt det ska bli o se den o provköra med den hemma på riktigt liksom o inte bara lite i affären! ÅHHHH! :)


ja stackars lilla pappa började jobba idag.. han var ändå ganska ok med det, han trodde inte det skulle bli så mycket att göra idag så det kan vara lite skönt att börja jobba igen o få lite vardag. Pappa har ju varit hemma sen 21 december så han har varit ledig i två veckor. Jag och mamma börjar båda på dagis o jobb den 11 december. En tisdag.. de har planeringsdag på måndag så då är alla skolor o dagis lediga o mamma ska till MVC för sin första koll efter ultraljudet. Jag tror man får lyssna på hjärtat då och så ska väl tanterna snacka lite så jag ska hem till mormor. Mamma ska vara där kl 14 och pappa slutar 15 så då drar ajg till mormor o morfar istället!


VettNI?!?! I.... jaaa... vilke dag var de..... fredags va? Nyrå.. visst vare så? Då var vi hem till mormor o morfar på dagen och hälsade på. Mamma o pappa trodde nämligen inte de skulle vara vakna vid 12 så vi nyårsfikade på dagen. MEn iaf, det viktigaste var.. jag matade kissen alldeles själv! HAN ÅT IFRÅN MIN HAND! Jag satt bredvid torrfodret och valde ut alla de runda bitarna och gav till Buffy och han åt från handen, usch det kittlades jättemycket så jag drog bort handen i början men sen vande man sig.. det var jättekul! Han fick kattgodis också, han o jag är kompisar nu.. väldigt bra kompisar!


Vi fick knäck o ischoklad av mormor o morfar. Robert hade gjort knäcken, jag fick inte smaka men pappa o mamma kunde inte sluta äta så de var nog väldigt goda. Jag höll mig till ischokladen. Den hade Willys..... gjort bra höhöhö


just det.. ankan om du läser detta o mamma med sin gravidhjärna som glömmer allt glömmer att säga till dig, kan du skicka bilderna sen jag matade buffy? tack sötnos! *pusspsuss*


Blää.. både moster tiss o moster anka har halsfluss :( Ankan har haft ont i halsen tillochfrån i 4 månader så hon var till läkaren o ville operera bort mandlarna, men de fick hon inte.. men de såg att hon hade halsfluss så hon fick medecin.. o igår så fick moster tiss också åka upp, hon var helt förstörd o kunde knappt gå el prata och de sa att hon också hade halsfluss. Så nu ligger bägge brudarna med medecin och vi hoppas de blir bättre snart!! Stor kram till er o puss när ni är friska, jag vill inte bli sjuk...


Nu har vi köpt kamera! Pappa hade en lååång genomgång med mamma om att hon måste vara försiktig och ta det lugnt med kameran. JAJAJAJJAJAJ KÖP DEN sa mamma bara haha men pappa sa till henne flera gånger att hon ska vara försiktig med kameran. Hon lovade det och vi köpte den. Så nu kan vi ta kort igen :) Här kommer ett smakprov på nått vackert höhö:


 


Japp, jag har massor att berätta mer men nu måste jag o mamma fixa lite med mitt leksaksgarage.. vi hörs senare! PUSSPUSSPUSSPUSS

Av Sebastian Alexander - 2 januari 2011 08:02

 

Det ser värre ut än vad det är.. jag håller bara på att tvätta mig.. helt själv!


 

och så lite mer här.. o här... så! Nu är det klart.. så fin man blev va? :)


Jag hjälper som vanligt till att laga mat, nu blir det lasange.


   

Om jag är tjött... lite då.. ganska.. så jätte mycket tjöttis....


 

Tur att Moa och Hugo hjälper mig att bada så jag blir ren fast jag är så tjött..


 

Håll i dig farsan! jag kör nu!!


 

Hjälp! jag glömde bältet.. o jag kör ju som en galning precis som pappa... shit pommesfrites! Måste ha bälte nästa gång!


 

Nu tar vi det lilla lugna va pappa.. nu kör vi sakta..


 

jag fick den här leksaken av farfar. Den har ratt o växelspak, blinkers o vindrutetorkare, cdmusik o allt möjligt. COOL. men nu börjar mamma o pappa ledsna på musiken/ljudet... de börjar faktiskt bli vansinniga på denna.. tack farfar.. vad snällt av dig hälsar mamma o pappa.. hahah men JAG ÄLSKAR DEN!


 

Kissen.. komsikomsi.. sebbe ska inte göra dig illa............ kommmmsiiii


 

haha nu har jag dig!!! *spana in dregelfläcken på tröjan* KISSEN! hihi


    

Mamma skriver detta på pappas data o då kan hon ju inte flytta korten som hon vill.. så julklappsutdelningen hos farmor går baklänges.. tack för presenterna farmor, men jag måste dra! * springer efter kissen*


 

jag fick en lastbil med släp och djur ifrån farbror Peter.. TACKTACK!


Åhh mjuka paket.. vad kan de vara.. vad kan de vara.. kläder! vad kul!.. nästa! :)(det var ett par jättefina bruna byxor o vit tröja.. tack snälla farmor)


   

ÅHH EN TIGER!!!! Bästa julklappen juh farmor!!! TACK! Den sover med mig i sängen varje kväll!


 

Ännu mer julklappar??! El jaha.. just de.. vi tog juh korten från fel håll liksom.. här i låg juh tiger.. fasen.. jag som trodde de var fler julklappar... :)


 

Hur kan ni dra omkring på mig i pulkan i nästan 40minuter!? Ser ni inte att jag fryser? gud...


Jag o kissen i pulkan.. trodde vi bara skulle åka omkring i nån minut..


 

Ohhhh nu börjar jag frysa... Åhhhhh vad kallt.. hem.. tack... NU!


   

Mina ögon har frysit fast nu.. NU :::: GÅR::::: VI::: HEM::::!


 

Ta ditt sista jäkla kort då mamma.. sen går vi.. pusspusspusspuss HEJDÅ

Ovido - Quiz & Flashcards