Alla inlägg under augusti 2011

Av Sebastian Alexander - 19 augusti 2011 07:05

 

Hörru Hugo, nu tar du o väntar på mig, jag springer inte lika snabbt som du *går med bestämmda steg*


 

skit *slår ut med armen* mamma vill ta kort på oss.... spring Hugo... spring! 


 

Förlåt att vi sprang ifrån dig mamma... vi är helt enkelt för snabba för dig o tänkte inte på att du var så seg höhöhö 


 

Mamma kom gåendes efter oss med lillkorven.. han var vaken o var såå glad o pratsam :)


 

Vi lekte lite följa john på vägen hem.. vi gick bredvid där de håller p åatt bygga o gräva, vi var tvugna att stanna o titta lite.. 


 

ååh hejohå.. då ska vi se.. jag ska bara försöka att komma upp här *stånk o stön, når inte upp riktigt* äähh.. Hugo.. det går inte så bra det här.. 


 

Hur gör du? Jaha.. du har bara gått upp liksom? Men ja kan inte , når inte upp med armarna eller så står jag för långt ut så jag bara ramlar.. *tråkigt*

 

Jag vill inte stå här o titta mamma.. det var inget roligt längre.. :( 


 

Vi klättrar i grushögen istället *jaa! - klättra klättra, ramla ner, klättre klättra*


 

Mamma, du kan aldrig gissa vad jag hittade! Kolla! GRUS/STEN! *wow vad med grus det fanns i grushögen* :)


Idag kommer min efterlängtade anka hit o ska shoppa med mamma. Mamma har nån ide om att hon ska såga ur figurer ur trä.. mm.. mamma som är så händig, det ska bli jääkligt intressant o se :) Vi ska upp till gränby o köpa lite kläder till mig också, jag har nästan bara tshirts hemma  o på morrnarna när vi går till dagis så är det lite kyligt så nån långärmad tröja behövs också. Vi får se vad vi hittar, hoppas på nått iaf. 


Jag är ledig ifrån dagis idag så kanske att jag kan gå o hämta Moa/hugo på skola/dagis! De har varit med och hämtat mig varje dag hela veckan på dagis o jag har varit sååå glad o sprallig när jag sett dom. Sen har vi varit oskillaktiga hela eftermiddan/kväll. Igår var mamma, moster tiss, jag, Moa o Hugo ute o lekte jättelänge, vi cyklade, lekte o klättrade *glad o lycklig*


Nu ska vi äta lite frukost o vänta på att ankan hör av sig el tittar  förbi.. känner jag henne rätt så måste vi nog vänta lääääääänge.. vi är redo att åka nu men hon kommer väl framåt 14 när hon vaknat hohoohoh *puss ankan*


Har du roligt i gymmet Alex? Du.. verkar lite... seg o ligger väldigt stilla.. Alex? 


 

Ahh du har somnat.. otippat att du sover.. men du är ändå den FINASTE LILLEBROR I VÄRLDEN!      

Av Sebastian Alexander - 17 augusti 2011 21:08


Är det lillördag så är det, o det innebär dans o för mig är dans  breakdans! Så.. nu kör vi! *dunka dunka*




Jahaaa.. det var det.. har dansat så mycket så jag är alldeles slut.. natti!


pusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 17 augusti 2011 06:43

 

Hjälp, jag kan inte ta mig ner ifrån sängen själv...


 

ey.. morsan.. lite hjälp va? Skulle behöva komma ner här ifrån o leka på golvet lite.. 


 

Jag vet väl inte varför jag inte kan ta mig ner *rycker på axlarna*.. 


 

..kanske för att jag inte lärt mig gå än? *ironi* eller vad säger du mamma? 


 

Va? Tror du inte jag kan ta mig ner för jag är en liten knubbis? 



Mmm kan ju ligga nått i det... me bär ner mig nu istället så jag kan leka!


Ännu en dag på dagis och idag börjar Moa i skolan! Hugo är sjuk så han stannar hemma och mamma är barnvakt för moster Tiss ska vara med Moa i skolan.. men som tur är slutar hon före mig så Moa hinner följa med o hämta mig idag igen! *jaaa*


Hörs senare dårå, hoppas du får en fiiin dag, ser ut at vara fint väder också! Hoppas det blir lite mörkare snart så man får tända alla myslampor o ljus.. mest av allt längtar mamma till JULEN! Hon vill ha in granen med allt glitter o alla smålampor. I år firar vi julen hemma hos oss så mormor o morfar o hela familjen kommer hit, jättekul! Men aja, nu är det inte jul utan lite sommar kvar.. vi hörs sen!

pusspusspusspusspusspusspusspusspuss


Av Sebastian Alexander - 16 augusti 2011 19:24

 

Imorse när jag precis vaknat, mamma o Alex var redan vakna o Alex stod o tittade på bolibompa. Jag hade saknat Alex för jag hade ju inte sett han på hela natten.. så jag satte mig helt enkelt hos honom.. mys hohoho


 

Påklädd o redo för dagis! Det gick ganska bra på dagis idag dock med undantag vid maten. Jag fick sitta vid bordet där en vikarie satt o det var inte ok för mig. Efter halva maten så började jag skrika o en av de nya små killarna som satt vid mitt bord höll för öronen för han tyckte de lät så mycket.. löjligt tycker jag, men min fröken Marita kom ifrån ett annat rum o hämtade mig så fick jag leka medan alla andra åt.. respekt kallas det! hahaha


 

Så här glad var jag när jag kom hem ifrån dagis o snacka om mätt också, vi målade idag och fröken berättade för mamma att jag ätit mer av färgen än vad jag målat med, jag hade målat o ätit om vartannat, jag ville fixa en kul o konstnärlig blöja.. vi får se vad som händer, fotobevis kommer om blöjan är extra fin :)


 

Mamma har beställt en förstoring av oss, den är nästan en meter lång, jättecool om jag får säga det själv.. 


Idag har Moa o Hugo varit nere hos oss hela dagen nästan o lekt. Det har varit en jättebra dag idag, vi har skrattat å ätit tillsammans. Först åt Moa här hos oss o sen gick vi upp o då fick jag äta uppe hos dom, hos bägge två vart det korv.. smaskens!


 

Titta vilken fin sten vi fick av Annicha när hon o Linus varit på öland. VIlken fin tanke av ankan! We Love!  


 

Jag o Alex fick också en varsin målarbok.. med stora häftiga maskiner o lastbilar.. jag har inga pennor så jag har inte ritat i de ännu.. mamma ska köpa till mig på fredag så då ska jag dra några streck o rita fint hahaha


Nu kallar sängen.. vi hörs i morgon! 


Peace! *från alex*


pusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 16 augusti 2011 09:14


Goooooooooomorgooooooooooooooon fina du!


Andra dagen på dagis och idag gick det lite lättare. Igår var jag helt toltat förstörd över att behöva gå dit, jag grät när mamma sa det, jag kastade mig om hennes hals o tårarna riktigt sprutade, mamma försökte med allt o trösta mig men inget funkade.. jag ville bara inte till dagis. När vi kom dit så grät jag jättemycket, fast min favoritlärare Anneli kom o lyfte upp mig o gosade lite så bara grät jag. Mamma var ju tvungen att gå o jag såg på henne att det var jobbigt o tungt, men men... jag grät i kanske 10 minuter sen lugnade jag ner mig o insåg att det kanske inte är så farligt på dagis ändå. Jag såg alla mina kompisar igen, lärare och leksaker. Jag vart så glad tillslut att jag sprang omkring o lekte med allt, och till maten åt jag två portioner! (rösti o falukorv med MASSOR av ketchup). Jag sov i ölver 1½timme och Lena fick väckta mig när mamma och.. MOA kom o hämtade mig! Åhhhhh jag vart så glad när jag såg Moa, jag började skratta o busa på en gång fast jag nyss vaknat. jag fick höra av mamma att Moa varit nere hos mamma hela dagen! Mamma var så glad att Moa ville bara där nere fast ajg inte var hemma. Moa hade komit ner runt 10 med en kladdkaka till mamma o sa att hon fick den, sen hade Moa börjat bygga koja och pratat med mamma, hon blev kvar där nere till nästan 18-19 på kvällen! Mosing är så underbar så det var bara jättekul att hon ville vara med mamma tyckte mamma :) Gulliga Moa passade även Alexander.. mamma damsög o skurade golvet, då började Alex skrika, så Moa satte sig på golvet bredvid babysittern och gungade Alex så han nästan somnade.. du ser nog inte det är Moagumman.. men TACK för att du är så fin o hjälpte mamma!!  


 

Moa drog tvillingvagnen hela vägen till dagis och hela vägen hem, duktiga tjejen! Hem så SPRANG hon hela vägen. Jag stod upp i min sittdel o skrek av förtjustning när vi flög fram över trottoarer, hoppandes o nästan vältes.. jag hörde mamma ropa ibland.. AKTA! AKTA! Sen skrattade hon bara, hon hann inte ifatt oss o insåg att hon inte kunde göra nått åt det :) Shit vad jag o Moa skrattade iaf när vi flög fram, Alex sov o fattade nog inget..


 

Vi var ju faktiskt TVUGNA (?) att bada vagnen, vagnen ville faktiskt det.. så då är det klart vi lyssnar på den.. vi tog också av av skor o strumpor o bada fötterna lite hihi 


 

Lite kallt o grusigt var de allt.. *försöker hitta en millimeter att stå på utn att få ont i fötterna.. balans.. balans*


Idag ska vi dra oss upp till gränby med moster o barnen (de är lediga o börjar skola/dagis imorgon). Mamma är på jakt efter kakeldekoration, de finns på lagerhaus, men om hon går in där så kommer hon alltid ut med massa annat så för plånbokens skull tänker hon inte gå in där.. säger hon NU iaf.. vi får väl se när vi kommer upp till gränby hehe


Vi hörs senare! 

pusspusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 15 augusti 2011 06:16


Idag är det tillbaka till dagis, det är lite nervöst men samtidigt kul. Jag längtar efter att få vara ute o åka ruschkana o åka båten vi har på dagis, o träffa mina kompisar ska bli roligt. Kommer nog sakna mamma o Alex dock.. vill inte att de ska gå ifrån dagiset o lämna mig där... mamma säger att jag kommer ha roligt idag o att mamma kommer tillbaka efter lunchen.. men ändå.. 


Vi var ute o gick en dag på stan och mamma såg så fina blommor som hon var tvungen att ta kort på.. är inte det lite.. tantvarning, att mamma ser fina blommor o tar kort på dom?! Hon ville iaf det för hon vill ha sånna blommor när vi köper hus nångång i framtiden.. 


 

Hela bron är täck med sånna här blommor på bägge sidor (bild tagen med mobil, lite dålig)


 

"Åhh de är så fina färger" gick mamma o tjatade om hela tiden.. blablabla, blommor som blommor, ogräs som ogräs.. jag skiter i vilket, men morsan var ju glad o det var ju kul.. typ..


Det är tur att jag har en lillebror så att jag kan låna hans saker ibland.. jag har lednsat på mina gamla valiga leksaker o grejjer så då åker hans saker fram.. här om dan när jag satt o kollade på film o alex sov så drog jag fram hans babysitter o kollade på film.. 


 

Lite suddig bild, jag gungade samtidigt som mamma tog kort med mobilen.. 


 

Gungade så mycket att jag blev alldeles yr.. o hungrig, jag drog ett par ostbågar o kände mig genast bättre!


Mamma har rensat sin mobil på bilder, vi hittade blandannat den här bilden på sötaste lillebror evah!



   

Alex i sin fotbollsdräkt.. nr 9 precis som Zlatan.. hoho nää jag vet inte vilket nr Zlatan har men Alex kommer bli den nya Zlatan o då ska han ha nr 9..


 

Själv är fotboll inget för mig utan jag kommer stå vid sidan om o käka lite mat o hejja på Alex istället..


 

Cool pizza va? En fisk för er lite äldre tanter o gubbar som inte ser så bra ;) (ser ni tillochmed nosen på fisken, heter det nos förresten, kanske.. fisknäsan?)


Eftersom jag har fyllt år så har jag fått presenter, kolla vilken cool tröja jag fick utav Anders, såååå snällt av dig Anders! När jag fick tröjan hade jag på mig den hela dagen och natten, sen tvättade vi den och så fort den var torkad så satte jag på mig den igen.. vackert.. så vackert :) 


 

Är ni beredda att se tröjan.. ni kommer gråta en skvätt för den är sååå jäkla najs hehe


 

TADAA! Coooool tröja till en coooool kille! Tack snälla fina Anders för presenten! Ja för er som inte ser, hur ni nu kan undgå det, så står det SAAB.. så jäkla vackert alltså!   


Nu är det snart frukost o dagis, vi hörs senare! Tack för att du tar dig tid att läsa, fin du är!


pusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss  

Av Sebastian Alexander - 14 augusti 2011 14:12


Yihoo look who´s back (mormor: kolla vem som är tillbaka) sebbe and alex is in da house, yeahyeahyeah! 

 Vi har fått låna en kamera av farmor så nu har vi lite kort att visa, det är mycket roligare att skriva om det är bilder till inläget än en massa löjlig text bara. Såå nu ska jag ta massa kort o visa vad vi gjort o vad vi gör om dagarna, kan börja med att vi var ut till farmors nya killes sommarhus, jättefint hus i ett lugn läge. Vi pratade, fika, grillade o lekte, det var en jättekul dag, men både jag o Alex somnade så fort vi hoppat in i bilen, det tog oss nästan 1½ tim för oss att åka hem så vi hade massor av tid på oss att sova, trodde vi skulle vakna bägge två när vi kom hem men vi fortsatte sova o gjorde det hela natten lång (just nu ligger både, pappa, alex o jag o sover.. men jag har som vanligt sagt åt mamma vad hon ska skriva så hon hjälper mig med det nu hihi) och ps.. INGEN ramlade i plurret denna gång, Alex låg så fint i vagnen, o vagnen stod på land med broms o allt i.. ingen risk för repris ner i vattnet :)


 

Framför huset, jag o pappa lirar fotboll, farmor insåg att jag skulle besegra henne om hon var med på en match så hon gick iväg istället..


 

Pappa dribblade bort mig hela tiden... det var inget kul.. jag vill inte spela... jag VILL sitta i solen o sola istället för att spela fotboll.. *inte*


 

Men det är inget kul när pappa fuskar.. jag hade bollen så kom han o tog den.. inte ok.. eller hur mamma?


 

Här är två av mammas drömmar, först pappa (mammas dröm man) sen granen! Jösses, tänk om mamma kunde få in den i huset o pynta till julen.. ojoj mamma dregla o skaka när hon såg granen, hennes livs vackraste gröna sak :) De ska inte ha kvar granen (den täcker för mycket för solen) så mamma funderade på att dra hem den.. men... njaa.. vi hade ju lite fullt i bagageluckan så den skulle nog inte så plats... hehe men mamma ska förstora det här kortet så hon kan drömma om granen :)


 

En bastu.. o pappafuskare som snott bollen ifrån mig :)


 

Vattnet.. 


 

Jag doppade mig i vattnet, jag traskade ut... jaa det var väl iaf... 4 cm ifrån land, rakt ut i havet. Så jäkla tuff man är ibland, såg avundsjuka blickar på mig, att jag vågade gå ut så långt :) 


 

Det var lite kallt i vattnet så jag o farsan drog upp på en sten istället.. 


Du pappa.. kan vi dra o kolla på fiskarna?

  

 

Kusinerna Linus och Nora, farbror Daniel stod o fiskade på bryggan... ser ni Linus fiskespö? En stor gren.. han är smart han.. NÄSTAN liksom som mig :P


 

Försök till familjekort.. men lillkorven låg o sov så vi får ta ett kort vid senare tillfälle..


*snark, gäsp, sova*


 

Här är bordet nere vid vattnet där vi satt o åt..


 

Jag käkade lite chips i väntan på kääääket (maten)..


 

Alex hade vaknat o var hungrig.. 


 

.. hungrig...



o ännu mer hungrig..


¨

Men morsan o farsan, vad skådar mitt öga? har Alex nya solhatten på sig? 


 

*voila* - visar upp sin nya hatt med handen* fin? De tyckerf inte jag!! ta av den!


 

Då lånar jag den, tack brorsan! Visst passar den på mig? 


 

Men allra allra bäst passar den på dig pappa! Där får du tillaka för att du fuskade o tog bollen av mig o dribblade bort mig.. hohoho


   

Jag o Linus ute är bergsklättrar o bestiger stora berg o stenar.. mest stenar faktsikt.. ganska så små stenar.. men.. de ser ju ut som att vi är högt upp på ett berg.. men det är vi inte.. vi står på en ministen.. 


Jo men se, det var en jättefin dag/kväll! Tack farmor Åsa, Janne o Ellen (?) för mat o sällskap!! 


Här hemma så håller mamma på med sin inredning o gör-om-hela-huset varje ledig stund hon har, pappa har börjat jobba o det har gått ganska bra o själv börjar man på dagis i morgon. Ska bli kul o komma tillbaka o träffa alla, få leka med nya leksaker o vara ute på gården o se alla barn från andra avdelningen. Lite ledsen är jag för att vara "själv" på dagis men bara vi kommit dit o jag hittat min hink o spade så ska det nog gå bra, jag drar till sandlådan o drar ihop några kakor o torn o softar.. 


Vi ska ta lite fler bilder så de kanske kommer ikväll annars i morgon när bara mamma o Alex är hemma... tillsdess så hoppas jag att du får en fin eftermiddag, tack för att du läser och hoppas att du kommer fortsätta göra det! 


 

*Alex säger*

lalala imorgon ska jag o Sebbe leka hela dagen låååång.. *lalala nynnar* 


 

*Alex säger*

Vad ska du nu Sebbe??! *tuggar nervös på naglarna* Ska du inte vara hemma imorgon? Ska du till dagis?! Men.... det innebär ju att jag ska vara själv hemma med morsan.. 


 

Näääää du skojjar! *suuuuck* ska det bara vara jag o morsan.. ahh fy, lägg av va! Fy vad trist.. hon kommer säkert dra iväg med mig till gränby för att titta på massa jäkla grejjer.. skit också... 


Vi hörs senare! pusspusspusspusspuss fina underbara du! 

 

Av Sebastian Alexander - 8 augusti 2011 08:12


Det är inget kul att skriva här när man inte har några bilder så därför blir de inte så många inlägg nu.. vi har lämnat in vår kamera för lagning så hoppas vi hör nått ifrån affären snart hur det blir så vi vet om vi kan köpa ny el få tillbaka den gamla..


Mamma har fått nån dille på att göra om grejjer här hemma (som vanligt) hon håller på att måla om i mitt rum, satt upp spotlights och dimmer i väggen (pappa hjälpte henne med det) sen gick hon på bänk o skåp i badrummet som ska få sig lite färg o upprustning, samtidigt har hon beställt en förstorning som hon nu fått hem så nu måste hon kirra en ram, vi har en men den behöver ny färg.. så så ser det ut här hemma.. målning, målning o målning och lite lampautbytning o dimmerinstallering :)


Men du, Alex, han är ju bara FÖR bra och underbar! Han kan ju nästna snurra runt nu! Från rygg till mage snurrar han hela tiden så man måste ha koll på honom hela tiden, men när han ska tillbaka från mage till rygg så tar ena armen i o han kommer inte runt helt... men det är väldigt nära nu! Spännande! 

Han dreglar som nått jag aldrig sett förr, och ligger o snackar för fullt! Man kan vakna av att han och mamma ligger i sängen o snackar om hur bilar låter, hur man ska säga "mamma" och så skrattar dom för fullt.. ingen hänsyn till att jag vill sova :) Alec brukar vakna runt 4, 5 och ligga o snacka med mamma en timme ungefär, sen får han mat o så somnar han om.. vilket liv han lever, glidar´n :) 


Själv, om man får säga det själv, är ju också bra jäkla otrolig hehe jag går på pottan! Utan att säga till så drar jag till potten för att uträtta mina behov (åhh vad fint sagt) när jag är klar ropar jag på mamma el pappa o så går vi iväg o häller ut allt i toaletten *detaljer detaljer* tillochmed att jag inte ens haft blöja två nätter! Men helt vågar inte mamma o pappa släppa mg, på nätterna ska jag nog ha blöja ett tag till men på dagarna slipper jag blöja, snaka om frihet o kärlek på hög nivå - slippa en varm, instängd blöja, sweeeeeeeeeeeeeeeet! :) 


Jaa ni får se lite bilder på allt som händer o som vi fixat sen när kameran är lagad, så länge får ni hålla till godo med den underbaraste lillebror man kan tänka sig, han hade lite party i lördags..


 

Han hade druckit så mycket mjölk så han var alldeles lycklig o glad..


 

Han tillochmed körde en liten dans - cha.cha - aribaa! *alex dansar för fullt, full på mjölk*


 

Han var så glad o lycklig, lilla älsklingskorven..


 

Han blev lite småsur emellan åt när de inte spelades nån bra musik.. 


 

men det gick över ganska så fort.. hör kör han ett trumbeat *gör massa ljud med munnen*


 

Gulliga fina underbara älskade Alexander! Du är så älskad!   

Ovido - Quiz & Flashcards