Alla inlägg under augusti 2011

Av Sebastian Alexander - 5 augusti 2011 08:21




Tänk vilken lycka och kärlek man känner, när man vaknar upp med dom här två "skitungarna" i sängen som ligger o skrattar o busar med varann! 






         


Underbara ni! Pusspusspusspuss / mamma

Av Sebastian Alexander - 4 augusti 2011 12:58

 

Mooooooster, ge tillbaka min fisk! Jag vill juuu haaa dennnn :( 


 

Nähä vill du inte? Då får jag väl hämta den själv.. öppna... öppna munnen sa jag.. ge mig firren! Jag är hungrig!


 

Yes, jag fick tag på den! Så hungirg.. måste.. ha den nu.. måste.. äta..fisken nu... fasen jag missar munnen hela tiden! hungrig juu!


 

Så nu! *nomnom äter upp fisken* smaskigt värre! 


Här är lite av grejjena vi köpte på ullard:


 

Fem stycken kuddar som barbapappafigurer.. oj.. de saknas en.. var är den? 


 

Där har vi han, barbasebbis, finaste "kudden" av alla barbapappor hahaha


 

Lite smått o gott till köket..


 

Alex fick en barbapappa mössa, han var extremt glad o nöjd över den! syns?!


 

En barbapappa dregglis.. mamma fullkomligt HATAR dregglisar, men denna är av fleece så vi tänkte att Alex kan ha den när de blåser lite kallt om kvällarna som en liten halsduk..




och en till barbapappa halsduk :) Du ser, han har inte tagit av sig mössan är, Alex är ju rånöjd över den! :)


 

Filmer till moi..


 

Fina ljuslyktor mamma ska ha på sitt nya vita bord.. (men hon har tagit av blingblinget.. ser fööör tääskigt ut)


Godistavla till köket..


 

Köksgrejjer.. 


 

Nagellack o grejs.. Annichas nagellack - är dom bra gumman!?


 

Alex fick ett påslakan till spjällsängen.. 


 

Det var så mycket grejjer att packa upp o sortera, jag o farsan måste svalka oss lite.. vi drog upp ett bad o softa lite.. vi grabbar imellan liksom :)


 

Då fortsätter vi, här är då Alex "halsdukar", mössa o sötaste skorna, enligt mamma. Pappa hatar som sagt när de är öron o grejjs på barnkläder, mama ÄLSKAR det.. 


 

Så klart att de fick bli ett par mjukskor med öron o ansikte.. löjligt om du frågar mig, men jag är ju man.. jag håller ju med pappa ja :)


 

Jag fick en barbapappatröja, och massa strumpor.. 


 

barbapappa där också.. känns som mamma snöat in på barbapappa.. vilket hon inte har, men de varf så söta så hon kunde inte motstå..

  

 ¨

Handdukar till Alex..


   

Mjukisbrallor o munkjacka till Alex.. mamma försöker pimpa honom till en gsunda gangster hahaha *skojja*


 

Alex fick en badcape också med bilar..... höhöhö nää det är faktiskt barbapappa om ni inte listat ut det ännu :)


 

Vi grabbar hålla på med grabbsaker.. vi håller på att mecka ihop det allra bästa med hela resan! 


 

Jag fick bästa "presenten".. jag kommer stå här jämt (vilket jag också gjort sen vi kom hem..)


 

En arbetsbänk!! Bara till MIG, bara MINMINMIN.. maj prächhus *som den där slajmkillen i sagen om ringen - gollum säger*


 

Jag kan borra, mecka, hyvla, såga.. 


 

Fila, mäta, hammra, spika, skurva muttrar.. 


Här ligger allt i fin ordning..

  

 

Taada! Visst är den schysst?! Jag är nöjd, Sweeet! 


Ja det var Ullared, då stänger vi den påsen o tar nya tagt till julen hahaha nejdå.. nu blir de nog inte mer Ullared.. tack för denna tid! :) 


Vettu, måste berätta, jag imponerade på mamma o pappa igårkväll. Så här va:

Jag o pappa meckade upp en lamplist i köket, under skåpet..  ja allt bra och så igår, några dagar efter, så tände mamma den o skulle sätta mig på bänken så skulle vi laga mat tillsammans. Innan hon bär upp  mig säger jag "aj" o pekar på huvudet, sen säger jag "aj pappa" o pekar på huvudet.. då frågade mamma om jag hade ont i huvet.. jag svarade "aj.. pappa" o pekade på bänken o huvudet.. mamma frågade pappa vad jag menade o då berättade pappa att pappa slagit i huvudet när vi satte upp lamplisten, därför sa jag "aj pappa" o pekade på huvudet. Då måste man komma ihåg att de gått kanske en vecka sen vi satte upp listen o jag kom fortfarande ihåg att det var där pappa slog i huvudet.. fy fasen vad bra jag är hoho


Vi bjöd hem oss till mormor o morfar idag på lite grillning hihiihihihih så snart ska vi dit, vi hörs lite senare! pusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 3 augusti 2011 21:47


Gokvällens!


Nu kommer det massviss med bilder sen vår lilla tripp ner till de småländska skogarna och det stora huset - Ullared. Vi åkte ner och mötte upp moster med familj och bodde tillsammans i en stuga, jättemysigt! ;ycket liv, bus o skrik med 4 barn som är uppspelta o glada över att se varann hehe


 

Vi tar oss en liten glasspaus..


 

Alex blev lite sur för han fick ingen glass, han tänkte gå o köpa egen glass..


 

Men jag hann stoppa honom! Jag sitter vakt så han inte ska försöka dra igen.. vi har inte tid att vänta om han ska krypa till affären o tillbaka...


 

Han verkade inte så glad över att bli vaktad...


 

men jag tror de var ett spel för galleriet.. för lite senare blev han glad igen!


 

Här bodde vi, i stuga nr 2 ifrån vänster, den som är högst upp på kullen..


 

Utsikten ifrån vår altan..


 

Ingången..


 

Här är köksdelen och toaletten till vänster. Tog ingen bild men den hade en mega massagedusch, najs!


 

Här är själva matsittplatsen, ligger mitt emot köket, på varsin kortsida liksom..


 

Två av sovrummen, vi sov i det högra. Det fanns två stoora sängar plus garderob så rummen var stora o bra.


 

Uppe på loftet fick moster o fredrik sova..


 

En bit av gräset utanför huset..


 

En fin (inte) sjö i närheten..


 

Åhh denna var underbar! en STOOOOR mega gunga som man kunde ligga i o gunga o se ut över vattnet.. ojojoj :)


 

Här ligger vi o myser, moster passar alex o mosing gungar..


 

Moster, alex o fredde gungeligungar lite..


Jag har tagit detta kort, ett väldigt bra kort om jag får säga det själv.. detta är hur jag ser världen ifrån min höjd :)  


  

Jag dumpade den stora gungan o drog itll moa istället..


 

Vi gungade på den lilla gungan tillsammans istället..


 

Moa klättrade i klättergungan..


 

Jag var lite sur för jag kunde inte klättra iden, jag bara ramlade...


 

Jag försöker göra peacetecknet (V) som mamma o pappa jämt gör på bild.. funkar va?!


 

Moa, jag o hugo ska fiska.. men.. hugo försvann..?


 

Ahh där är han! Han var o hämtade en sopborste o började borsta stenklippan vid vattnet :)


 

Han är bra knasig han :)


 

Fredde filosoferar o kanske längtar efter ullaredaffären hehehhe :P


 

Moster tiss bär omkring på lillkorven..


 

På eftermiddagen så gjrode vi alla lite olika saker.. moa kollade film o pappa läste..


 

Hugo gick omkring o drack dricka..


 

Moster tiss o fredde satt o käkade mat som de grillat..


 

Alex låg o sov..


 

Jag, Hugo o Moa skulle sova i samma säng..


 

Vi hade pratat om det länge, länge.. men.. de gick inte så bra..


 

Vi var för busiga så vi fick gå till varsitt rum! hahaha


När jag var i Moa o Hugos rum så hörde jag ett skrik.. det var Alex.. han var ledsen :(


Pappa.. jag känner mig hängig.. o ensam.. ingen o leka me..


  

BUUHUUUUU jag vill att Sebbe ska komma o leka med mig o sova i  min säng, nte hos Moa o Hugo! BUUHUUU


 

Så ja lilla gubben *säger pappa*.. fråga sebbe så kanske han vill sova i samma säng som du..


  

Hörru brorsan *alex puffar Sebbe i sidan* du har inte lust att sova i samma säng som jag då, slipper jag sova själv med mamma o pappa?


  

Klart jag ställer upp för dig lillgrabben!! Sebbe o Alex sov i en säng, mamma o pappa sov i en säng.. sängarna var 90cm så det var en skön natts sömn för alla oss....... NOT! '


Imorgon får ni se lite vad vi köpte på ullared, nu ska vi sova.. pusspusspusspusspusspusspusss



Av Sebastian Alexander - 2 augusti 2011 15:29

*alex säger* Ahhh Sebbe, det kittlas..


hhahaha vad det kittlas!


Såg du inte vad jag gjorde? Kom det inte med på på bilden helt? Jag gör om det.. jo det var så att det kittlades när Sebbe blåser i mitt öra..


Så jag började skratta...


hahahaha hoho vad det var roligt!


Vi hade ju ett litet födelsedagsfika för pappa i lördags när han fyllde år..

Bullar o tårta i stora lass..


hihi en liten bild på vårt nya bord o nya matta.. lovley :)


Jag o mamma stod hela kvällen o bakade vaniljbullar med vit choklad..


och en nutellatårta med jordgubbsströssel..


Mmmmmmmmm mums!


Pappas tårta!


*alex säger* Sebbe, var är du?


Är du här under? *lyfter på leksakerna..* nnehee..


Men var är du dårå Sebbe? *letar o letar*


Jag vill leka med dig ju.. SEBBBBEEEE var är duuu?! *sebbe ligger stil o gömmer sig för alex* hehehe


Kommer snart ett inlägg ifrån vår Ullareds resa men nu är det lite kräftkalas som vankas :)


pusspusspusspusspusspuss

Ovido - Quiz & Flashcards