Alla inlägg under oktober 2011

Av Sebastian Alexander - 20 oktober 2011 07:02


Gomorgon! 


Lillgubben Alexander är lite bättre idag, dock har varken han el mamma sovit nått inatt så det är väl det mamma o Alex kommer pyssla med idag.. SOVA.. men när jag tänker efter så brukar mamma oftast säga så, att idag MÅSTE jag få sova för jag sov inget i natt.. men när väl man ätit frukost o gått iväg itll dagis så börjar dagen o då är man inte lika trött, och när väl Alexander somnar på dagen så vill mamma göra hennes grejjer o vips så är kl 1330 o jag slutar på dagis, då är det ingen idee att försöka sova så mamma kommer nog vara vaken hela dagen.. men trött är hon, det måste jag få säga! *gäspgäsp* Tycker synd om Alex.. han har skrikit 100 gånger inatt och har inte kunnat komma till ro o somnat nångång, mamma har försökt amma, sjunga o klappa till sömns, men han bara skriker o skriker.. vid ett tillfälle vaknade jag också, då var vi två ungar som skrek o låg på varsin av mammas arm.. måste sett kul ut :) Jag somnade om ganska fort men Alex fortsatte o skrika.. stackarn. Han fick alvedon inatt för han var såå himla varm o låg o stånkade o stönade hela tiden.. men som sagt, han är inte varm nu så lite bättre är han, men han har väl sisådär 10 timmars sömn att ta igen.. 



Nu vaknade jag, sebbe. också, så nu blir det frukost sen dagis. Hörs sen! pusspuspusspuss

 

Av Sebastian Alexander - 19 oktober 2011 19:55

 

Du Sebbe.. eftersom du ändå inte sitter i vagnen utan mest springer omkring..


 

Ja jag gillar att springa o hoppa, det är det bästa jag vet *hoppa hoppa* vaddårå?


 

Jo då tänkte jag att jag lånar din sittdel av vagnen.. kan jag sitta upp ibland o titta när du springer omkring..


 

.. det går bra va brorsan?!


 

Åhh vad snällt av dig, då lånar jag sittdelen ibland.. du är snäll du grabben!


 

hihihi fast ibland vill jag ligga i min liggdel.. det är ganska så skönt ändå :)


 

Nää nu vet jag inte vad jag ska välja.. sittdel el liggdel.. attans då..


 

... hha vilka svåra val man har i livet :) liggdel el sittdel... sittdel el liggdel.. *funderar*


 

Kom Sebbe *Alex tar tag i sebbes arm* bara för att du är så snäll o delar med dig av vagnen så ska du få en sak av mig..


 

Nää jag orkar inte *säger Sebbe*

Joooo men kom dååå *säger alex o slänger sig i soffan som protest..* kom igen nuuuuu


 

... du.. Sebbe.. *säger alex*...


 

.. du är då allt en snäll storbror *klappar Sebbe i huvvet*..


 

..*alex säger* eftersom du är så snäll ska du få en........ kom lite närmare... ska du få se..


 

*alex säger* .. jag når inte.. jag måste ta tag i tröjjan o.. kom närmare då sebbe!

*sebbe blir rädd o funderar vad det är alex ska ge honom egentligen..*


 

*alex drar av sebbe i tröjan i farten, alex vill bara att sebbe kommer närmare*

*sebbe säger* Åhhh nej men alex då hohoho ska du ta av mina kläder hehe


 

*sebbe blri nervös och tror alex faktiskt ska dra av han tröjjan* Nej Alex, ska du kittla mig eller vad?

*alex drar o drar i tröjan för att sebbe ska komma nära..*


 

*alex kastar sig på mot sebbe för att ge honom..... EN PUSS*

*sebbe försöker komma loss ur alex famn, vänder o vrider på sig*


 

*sebbe säger* Alex du får gärna ge mig en puss.. men inte när så många coola killar läser detta.. de kanske tror att jag vill pussas mer nu... jag vill ju bara pussas med mamma (hehehe) *sebbe blir lite ledsen o gnuggar i ögat*


 

*sebbe säger* bara för att du var taskig emot mig Alex, så..... så kan jag itne se skillnad på om det är DU el en BOLL som jag håller i mina händer o om det är DU el en BOLL som liger bredvid mig *sebbe retas*


 

*alex blir sårad* Äsch vad taskig du är.. jag ville ju bara tacka dig med en enkel puss..  jag drar!


 

*sebbe hinner stoppa alex* nej vänta killen... förlåt.. klart vi kan gosa ibland.. syskonkärlek du vet :) Kom.. jag ska visa dig en grej..


 

*sebbe pekar* titta där!

*alex tittar med spänning....*


 

*alex tar tag i sebbe..* öhh.. du brorsan.. jag ser inget... vad är det jag ska se?

*sebbe skrattar lite busigt*


 

*sebbe säger* ähh...... det försvann.. det du skulle få se... öhh... men ärligt brorsan.. jag sa bara så för att jag ivlle att du skulle sitta kvar bredvid mig.. jag tycker du är ganska cool ändå alex! :)


Lillalex har fått feber nu efter sprutorna.. han andas jättetungt o jobbigt, mamma sitter som på nålar och lyssnar på honom o tittar så bröstet höjer sig och att han andas.. kommer bli en låång natt för mamma tror jag, men det är så hon vill ha det, ha koll på Alex då får man lägga sömnen åt sidan o sova en annan gång..


När jag slutat för dagen idag åkte vi och hämtade upp pappa för att sen åka och storhandla. Oj vad med mat vi köpte, vi hade en matlista och vad vi räknat ut borde vi ha mat för tre veckoer framöver!! Tjäännare, vi får se hur det går med den saken, ALLTID är det nått som glömt, el nått smo tagit slut så vi lär behöva åka till affären igen.. nu är det svåra bara vad vi ska äta för mat :) Det är så mycket, man vill ju ha ALLT på en o samma gång.. men imorgon blir de nog köttfärsås o spaghetti för pappa o chilliconcarne för mig o mamma mums!


Nu ska vi återgå till att ligga bredvid Alex och hoppas han blir bättre SNART!!


ps, förresten, gillar ni vår nya rosabandet design? Mamma absolutly LOVES rosa, så denna kommer nog stanna kvar... men jag o alex kommer slås om saken, vi vill ha blått... vad säger ni!?


Ha en skön kväll och hoppas ni vaknar upp till en frisk o fin torsdag! KRAAAM


Av Sebastian Alexander - 19 oktober 2011 12:11

Nya färger o deisgn på sidan, det är ju oktober och rosabandet månaden så klart vi hyllar och bidrar med en ROSA och fin sida.. mamma älskar ju rosa så hon har gärna kvar denna även efter oktobermånad, men jag o Alex vet inte riktigt.. vi gillar ju blått.. vi får komprimissa o göra nån färg imellan.. typ lila :) Vi köpte oss ett rosaband idag också och satte på vagnen, hoppas flera köper och stöder bröstcancer! 


pusspusspuspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 19 oktober 2011 11:03





Goomorgon el golunch!


Ahh vilken härlig dag om ni frågar mig (Alex) men frågar ni mamma el pappa så är den nog inte så jävla najs! Jag var såå jävla pigg i natt, jag var vaknade 250 o låg o försökte busa med pappa men han var inte så mottaglig, så jag vände mig emot mamma o tänkte väl att hon o hennes moderhjärta kommer ju leka med mig, men nää ingen framgång hos henne heller... så jag låg o snacka o lät för mig själv.. var väl vaken sisådär till 5 när pappa åkte iväg till jobbet, sen somnade jag o vaknade klockan 6 o då var det bara för mamma att gå upp och från klockan 6 i morse till nu 11:10 så har jag sovit 45 minuter bara.. o som sagt ca 2 timmar vaken mellan 3-5 också.. kommer bli en lååång dag. Mamma hade världens huvudvärk och sprang till affären för att köpa dricka, vi hade nämligen INGENTING hemma, ingen mjölk, macka, fil.. INGET så när vi lämnat storebrorsan på dagis hade vi 45 minuter på oss innan vi skulle vara på BVC men morsan kopplade på springdojjorna så sprang vi till affären, köpte en pepsi, tog en klunk o mamma såg rosa moln.. ahhhhh så underbart! Sen har hon varit på bra humör hehe


På bvc fick jag en 6månaders kontroll, allt såg ju tiptop ut med mig som belöning fick jag två sprutor i vardera lår o bvctanten var förvånad för jag skrek inte.. jämfört med brorsan har jag hör höhöhö 


Appråpå min storebror, häromdagen när vi höll på att dansa (jag o mamma dansade tryckare o pappa o storbror Sebbe dansade.. nån.... killdans??) så började pappa hoppa o springa fram o tillbaka o skrika som en häst och det tyckte Sebbe var skitkul så han skulle härma och han lät ju bara FÖR underbar, mamma började så skratta så mycket så sebbe blev ledsen.. morsan var lite taskig tycker jag som skrattade åt Sebbe så jag sa till henne...


.. skärp dig nu mamma.. var lite snäll.. jag tolererar inte att du är taskig emot min Sebbe!


Mamma kramade om Sebbe o så var allt ur världen.. MEN.. jag tänkte att ni ska också få höra hur det låter.. här kommer en LIITEN bit av hästen.. efter att jag - snackpåsen - pratat klart... 



Hörde ni?! Gullunge är vad han är, min storbror!


Jag har massa bilder att ladda upp till ett kommande inlägg så jag avbryter här så hörs vi senare! pusspusspusspusspusspusspusspuss


 

ps kolla, den här tomten har PAPPA ritat!! (med hjälp av en stämpel som gjort konturerna "bara")

Av Sebastian Alexander - 18 oktober 2011 07:26


Sebbe in action... lite överspeedad :)



Jaa vad säger man :) Förlåt för alla snoppbilder haha Ska bara förklara att när jag säger nena är det Lena (min fröken) marita är också min fröken, mijam är katt, den säger ju mjaauu, men jag säger mijam sen var de inget mer va? Buzz, Woody, dinosarien och Jessie är ifrån Toystoryfilmen och snigeln är ifrån filmen bortspolad.. 


Jahapp nu ska vi äta lite frukost, klä på oss och sen full rulle mot dagis! 

pusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspu
sspuss

Av Sebastian Alexander - 17 oktober 2011 12:10


Ojoj vi har fullt upp där hemma, både Alex och jag blir äldre o vill hitta på massa saker istället för att sitta bredvid o titta när mamma skiver på sidan.. på kvällarna är mamma helt slut o somnar så därför blir de ibland lite glest mellan inläggen.. här kommer bilder på oss när vi gick iväg till dagis imorse..


 

Lite småkallt i morse.. brrr.. men Alex ligger nedbäddad o myser i vagnen med nya speldosnallen..


 

Jag var lagom glad att åg till dagis imorse, men så berättade mamma att min fröken Lena (som varit sjuk) var tillbaka idag.. 


 

... då blev jag glad! NENA, skrek jag :) 


I eftermiddag åker vi o hämtar upp pappa, han ska till kiropraktorn igen, han får det gratis av jobbet så han passar på att dra dit ibland.. förra gången tog det typ 20minuter så vi väntar utanför, kanske går o letar efter nån lekplats... 


Hoppas ni får en finfin dag i kylan, mamma o Alex ska gå o packa ner sig i täcken o mysa innan de hämtar upp mig ifrån dagis.. hörs sen! pusspusspuspusspuss


Av Sebastian Alexander - 13 oktober 2011 20:35


Glömde berätta att för nån dag sedan så kom marita (min fröken) fram till mamma o berättade en grej. När vi byter blöja på dagis så ligger vi två o två på skötbordet så i onsdags så låg jag där o en tjej som heter Maja. Vi ligger där o skrattar o busar, Annelie (min andra fröken) kommer in o frågar Marita en sak, vilket tar en halv sekund, men just när Marita vänder bort huvudet så börjar Maja att gallskrika o gråta, och så visar hon upp ett blåmärke hon fått på armen.. o nu till grejjer.. visst vem som gjorde blåmärket!? JAG! Mamma och fröknarna blev alldeles chokade, Marita sa att jag var den sista de trodde skulle bråka o nypas.. så fel de hade! Men både mamma o fröknarna har varit på mig o berättat att det var fel gjort av mig o blablabla.. jag fattar, jag ska försöka att inte göra om det.. :)


Idag var jag hemma ifrån dagis, mamma ville ha en gosdag med mig o Alex så jag fick stanna hemma. Jag o mamma började morgonen med att tvätta alla fönster, insida, mellansida o utsida, vi bytte gardiner och städade överallt. Tömmde diskmaskinen, stoppade i en ny, förberedde mat, damsög o inhandlade en ny matta till köket. Det blev så fint nu, vi har haft det mesta i svart här hemma, men nu har mamma ändrat typ allt till vitt, vi målade vår ena svarta vägg i vardagsrummet till vit, hon har målat om min svarta vägg i rummet till vit, hon målade om min matstol i brunt trä idag till... vitt :) Vi har väldigt mycket vitt här hemma nu, men det är ganska najs. Imorgon ska vi iväg o försöka hitta lite ljusgrått tyg som jag o alex ska ha i våra vita matstolar. Pappa sa att han får börja ta med sina saker annars kommer väl mamma måla dom vita också haha


 

Alex visar att mamma målat hans tunga vit också! Ser ni? har ni verkligen era glasögon på ni som ser lite dåligt? titta en gång till.... höhöhö LURADE! Inte fasen har hon målat Alex tunga vit... skärpning nu! :)


Älskade Alex är fortfarande lite förkyld, inte lika snorig men lite hänig och VÄLDIGT gosig.. mamma smälter när han håller på o pussas o gosas med henne :)


Idag fick jag åka med i pappas jobbarbil!!! Kan ni förstå hur lycklig jag är/var! jag skulle egentligen bara få åka med pappa några meter, men eftersom vi var lite tidiga för pappa hade inte slutat så vi åkte förbi mormor först (mamma, jag o alex alltså) vi krånglade ur hela vagnen, ner med två sovande barn i vagnen, i med parkeringspengar, kämpade oss upp för backen till mormor o morfar.. OCH SÅ ÄR DOM INTE HEMMA! hihi vi kunde ju faktistk ah ringt innan men trodde de var hemma.. ickesa nicke.. så då fick vi alltså tid över så vi åkte ut en bit utanför stan för att möta upp pappa.. jag låg o sov, så när mamma öppnade dörren o viskade "älskling.. vill du åka med pappa" så fullkommligt FLÖG jag upp o sa JAA o var klarvaken! Jag var världens lyckligaste unge i det ögonblicket. Vi satte fast min barnstol i pappas bil o jag satte mig till rätta med min picknickpåse i framsättet o började prata med pappa på en gång.. jag hade knappt tid att vinka till mamma, jag hade bara ögon för pappa. Mamma blev så glad för min skull att jag får vara med pappa o att jag blivit så stor så hon fällde en liten glädjetår när jag o pappa åkte iväg... Vi möttes upp på jobbet sen o åkte hem tillsammans o gjorde mat o städade upp i mitt rum, bar ut lite kläder som Alex vuxit ur sen bara lekte o mös vi och tände massviss med stearinljus.. mys!!!!


Appråpå att vara lycklig.. kan man bli annat när man ser den här lilla skitungen *kärlek*


 

*alex skrattar o försöker prata* Jaa den var allt bra den historien mamma.. hahaha


 

haha.. att du kommer på nått sånt mamma.. haha.. jaa.. det var kul.. så.. ska vi göra nått annat nu? Leka?


 

Hii jaa så ja mamma, nu kan du sluta skratta.. såå jättekul var de ju inte... bara lite smått så där...


 

..öhh..... skärp dig mamma... alla vi andra har slutat skratta sen länge..


 

..pinsam du är..... hur mår du egentligen mamma? märker du inte att skämtet är slut.. klart?!


 

Äsch.. jag tar o tuggar på fjärrkontrollen istället medan du inte förstår att vi skrattat färdigt för idag.. *tugga tugga nomnom*


 

Vilken god dosa mamma! Ge mig mer.. mer...MER! Fort jag börjar bli lite trött nämligen..


 

Mitt egna öga stängs av trötthet strax...


 

Jävlar.. nu är det nära... jag tror att jag..... somnar.. just.. preciss......


 

NU!


 

Ahhh jag drömmer att jag pussas med en katt... åhh mysigt.. (hahaha)


 

Mmmm PUSS på dig katten *jag drömmer fortfarande att jag pussar katten så jag pussar rakt ut i lufen.. fast jag sover..*


 

Här är mina sista nya skor jag fått, vinterkängor, jag testade de nu när de var minusgrader ute o de höll sig riktigt varma o bra.. mucho bra köp!


 

Alex testade min vintermössa jag hade förra året, jag var ju lite tjockare o större än alex så mössan var lite stor för killknubbis.. hoppas han gillar mössan bättre än av jag gjorde. mamma tycker mössan är bra för den går ner så långt o är VARM.. jag tycker den är ful..


 

Alex verkar gilla den än så länge iaf... sötnosen!


 

Nu ikväll låg alla vi tre killar på golvet o snackade.. det var givande. Vi kom fram till att ingen av oss orkar vara med på mammas kort längre.. jag är nära att ge mamma en snyting här.. .men är mogen o fortsätter käka på min klubba istället..


Nu sover alla vi tre som är med på kortet, bara mamma vaken.. men.. vi hörs imorgon dåår, ha en fin kväll o sovgott! Dröm sött och vakna till en fin o glad dag! pusspusspusspusspuspsuss

Av Sebastian Alexander - 12 oktober 2011 12:46

 

Jag ligger här o tänker på en grej som hände förra veckan.. *säger Alex*


 

.. det var en lite rolig sak.. vill ni veta? Joo mamma tänkte ta kort på mig o Sebbe tillsammans *säger Alex*


 

.. men jag VÄGRADE titta in i kameran... Sebbe var inte heller så förtjust i att behöva titta in i kameran..


 

.. mamma försökte med alla knep hon visst men jag ville bara sträcka mig till att visa mina ögon en snabbis.. 


 

.. sebbe som varit med förr visste att om man ställer upp på mammas kort så tar hon ett o sen lämnar hon oss i fred.. så han försökte hjälpa MAMMA med att få mig att titta i kameran.. 


 

.. men jag får ont i ögonen av blixten, mamma! Kolla.. jag har jätteont i ögat *alex pekar på sitt onda öga*


 

.. släpp mig! Jag lyckas brotta mig ur Sebbes järngrepp.. o mamma fick ingen bra bild på oss två.. 


  .. haha jaa... då är man nöjd.. då har man satt lite käppar i hjulet för mamma.. hoho alltid lika kul! 


Ja som vanligt så ska vi hämta Sebbe ifrån dagis strax, sen upp till husläkaren med pappa, han har fått mass konstiga utslag, mamma har gissat på psoriasis el skabb haha pappa gissar på svinkoppor.. vi får se, spännningen är oliiiiidlig.. eller? Vi hörs sen iaf! pusspusspuspusspuss

Ovido - Quiz & Flashcards