Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Sjukskrivning och tandläkare.

Av Sebastian Alexander - 10 januari 2013 12:18


Nämen, vad är nu detta? :) Nu när mamma är sjukskriven så har hon lite mer tid att skriva här inne, såg att vi inte varit så aktiva sen i augusti 2012 så har precis laddat upp 90 bilder :) Mamma fastnade i gamla videon sen jag var liten och häpnade över hur lik Alex är mig, både till sättet, utseendet och rösten. Ska ladda upp den videon sen så får ni oxå se :) 


Mamma är sjukskriven 2 veckor till att börja med eftersom tanten börjat få sammandragningar, ont i magen och högt blodtryck pga av detta mirakel:


 


Ska tillbaka till läkaren den 22 och se vad de säger, om hon ska börja jobba lite lätt igen eller bli fortsatt sjukskriven. Mamma har lite svårt att tagga ner, igår, första dagen på sjukskrivningen, sprang hon runt ändå o städade, plockade och hade sig men det fick hon betala för, under eftermiddagen fick hon jätteont igen och kunde knappt gå med mig till tandläkaren, vi fick gå saaaaaakta o stanna ett par gånger men tillslut kom vi fram. Jag skulle på koll hos tandläkaren och jag var så taggad o pratade hela tiden. Både pappa o mamma blev lite förvånade eftersom jag oftast är blyg men nu babbla jag på med både en tandläkare vi mötte i korridoren plus min egna, jag fick leka i stolen, pilla på allt och tända lampan. Hon räknade mina tänder, kollade runt i munnen och konstaterade att jag hade ett par hål.. närå! Allt såg superbra ut och jag fick TVÅ leksaker ifrån skattkistan PLUS en tandborste, länge sen jag var så lycklig hahaha när vi gick sa hon hejdå, alex stannade till, vände sig om, satte upp handen ovanför huvudet och sa hejdå, jävla sötnos! Sen tog han mammas hand och sa kom då, som att det var han som varit hos tandläkaren och skulle gå hihihi, den där lilla gobiten alltså! 


 

Precis nyvaken på julaftonmorgonen, lite småjobbigt med en blixt i ögonen liksom. 



   


Nu ska mamma redan hämta oss på dagis, vi går bara ett par timmar om dagen så mamma får vila i lugn o ro men hon saknar oss så mycket så vi behöver inte gå så länge som när hon jobbar. Skönt tycker vi hihi men dååsååååååååå, då hörs vi lite senare :) 


PUSSPISSPÖSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards