Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

sjukis

Av Sebastian Alexander - 23 oktober 2010 18:48

Höstblåsor... det är vad dagiset smittat mig med! Det är väl alla tjejerna som sprungit efter mig som smittat mig.. jag säger ju de.. tjejer suck..

Höstblåsor: Blåsor som man får i munnen, gommen, halsen. blåsorna siver o klias. Man kan även få de på händerna. Man kan även få feber, vara tött o hängig och illamående.. ALLT det har jag!! :( det började i onsdags att jag var dålig..och i torsdags så tänkte ju dagis ringa efter mamma för då var jag itne bra.. jag varken åt el sov o ville bara sitta i knä hela tiden. På torsdagskväll så kräktes jag två gånger. När jag kräktes första gången så kräktes mamma också nästan, hon är lite känslig emot sån där nu när hon har bäbis i magen.. så hon skrek på pappa.. "sebbe kräks.. o jag kräks" pappa fick städa upp i hela sängen, stackarn. Sen trodde vi att de blev bra, ajg la mig igen, men då kräktes jag över mammas säng, men vi var sååå trött så vi la bara en handduk över o somnade om haha


Sen på fredags morgonen kräktes jag igen och var jättesnorig o hes, knappt nån röst. mamma stannade hemma ifrån jobbet o jag var hemma ifrån dagis. Nu såg vi första gången blåsor på mina händer.. bllää! I fredag varken åt el drack jag heller. Jag hade feber ändå sen i onsdags så nu fick jag också alvedon. Blev lite dålig i magen av det, men febern gick ju ner! ingen av oss har sovit nått på nätterna, jag bara dreglar o bits o kliar o snorar... blää för att vara sjuk.


Imorse så kunde jag iaf för första gången att en liiiten mackbit... men efter ett tag kräktes jag upp den också :( Jag har fått alvedon idag o blåst näsan så jag inte är lika snorig. Vi var hem till mormor i dag eftersom pappa skulle ut till banan o köra med sin radiostyrda bil. Jag o mormor lekte jättemycket och så lagade vi mat. Jag lånade mormors glasögon.. vad tycks?? :)


        


Jag sa ju att vi lagade mat.. de blev spett.. men eftersom är jag är man i huset så satt jag på diskbänken o åt korv o beodrade mina tjejer att laga mat.. sånt som tjejer är bra på hehehe


 

Mm prinskorv.. jag åt eoförsig ingen sån.. liiiiite ris o liiiite ketshup fick jag i mig..


 

Så ja min flickor.. ni lagar maten o jag tittar på... skär nu lagom stora bitar annica... I´m watching you... försök inget där borta i hörnet mormor.. jag ser dig också!

  

Mm ölkorv... skär ni upp ltie sånt också tjejer?


 

Nä tjejer, nu får ni sköta er själva.. jag kommer snart tillbaka o kolla att ni sköter er.. ska bara ta en sväng först..


 

Tjenare Jåbet! Sitter du här.. jag slår mig ner vid dig ett tag får vi grabbar snacka lite!

  

opps.. mamma har mig på span.. måste dra vidare nu innan hon börjar gnälla.. :)


 

Nää mamma, jar har inte tagit din choklad... varför tor du det knäppis :)


 

Man ska inte anklaga små barn.. jag har INTE tagit det säger jag....


 

Men här då.. titta så får du se!


  

Just precis... va snäll nu mamma! Anklaga inte mer... jag blir så trött då.. jag börjar faktiskt bli väldigt trött.....


 

 

hej mormor! jag skulle bara säga gonatt.. vad sa du? nää jag har inte ätit mammas choklad!! jag har redan visat mamma men kolla igen då!


 

igen choklad! punkt slut!


 

ska bara äta min "välling" ....


 

o "gröt" innan jag ska sova.....


 

men jag är sååå tröööttttttt...


  

bara lite mer "välling" sen är det sängen.....


natti PUSSPUSSPUSS





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards