Direktlänk till inlägg 15 november 2010

jag kan.. jag kan inte

Av Sebastian Alexander - 15 november 2010 19:01

idag var jag tillbaka på dagis. Hela förra veckan var jag hemma med feber o hosta.. usch hoppas inte jag blir mer sjuk! Orkar inte.. vill ju leka med leksaker på dagiset, inte gå hemma o skrota med mamma eller pappa..


jag har ju inte gjort en kan/kan inte lista på ett tag.. så nu ska vi se:


KAN

jag kan klättra upp i sängen o soffa.

jag kan klättra ner för sängen o soffan.

jag kan klättra upp i fönstret o kasta ner blomvasen o ljusen.

jag kan dricka ur ett vanligt glas, inte nån gammal jäkla barnmugg!

jag kan klättra upp för pallen i badrummet o ta min egen tandborsta o borsta tänderna.

jag kan sova själv i min nya stora säng.

jag kan vinka, säga mamma, kitte (kisse) pussas med munnen.

jag kan äta helt själv.

jag kan kasta mina egna blöjor o annat skräp i papperskorgen. bara man säger.. vi slänger den.. då går jag till papperskorgen!

mamma/pappa lägger overålen på golvet, så går jag dit o sätter mig för ajg vet att vi ka klä på oss.

jag sträcker ut handen o säger ma/mak nån lik, de betyder att jag vill ha mer.

jag kan äta smör direkt ur smörpaketet

jag kan härma katten med ljud


KAN INTE

jag kan inte äta utan att kladda ner HELA mig, HELA bordet och HELA golvet

jag kan itne låta NÅGOT vara i affären, jag har VÄÄÄÄÄLDIGT långa armar!

jag kan inte låta mamma vara många meter ifrån mig.

jag kan inte äta en macka om de inte är MASSVISS med smör på.

jag kan inte sova utan min kattfilt jag fått av farmor.


Ja lite så... och så lite bilder på de, varsugu och tack robert för bilderna!

            


mamma är så trött nu förtiden, hon har somnat i min säng när hon lägger mig, o därför inte skrivit nått här inne.. ajg skriker på henne varje dag men hon bara är trött.. o tjatar om potatis.. herregud, hon lär väl se ut som en potatis snart. Hon har ätit potatismos tre dagar i sträck, sen vart de lite potatisgratäng mellan där.. inte så mycket kött/kyckling till BARA potatismos.. jisses!


PUSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards