Direktlänk till inlägg 17 november 2010

för länge sen och vecka 18

Av Sebastian Alexander - 17 november 2010 19:06

 

Men släpp då handen.. jag vill inte hålla i bollen.. släpp!!


 

Ahh så ja... skönt att nån lyssnar på mig!


  

vad sa du sa du?! tjockis?


 

Hörru du, nu tar du o lugnar ner dig! Va inte störog emot mig... hajjar du?


 

kom ska vi slåss om saken.. vänta.. har.. lite svårt.. att röra på  mig bara... *suck o stön*


 

nej, jag skulle aldrig kunna slås el vara störiga.. aldriiiig nånsin!


 

Eller?? hehe


 

jag lurades! jag kan vara värsta gangstern! yoyo


 

Snackar du med mig eller? Vill du gå en runda?! jag är beredd!


 

Jag reser mig inte.. du får komma ner till mig om du ska slås... jo för jag orkar inte resa mig.. okioki.. jag kan itne resa mig...


  

Jag ligger så himla bra här där jag ligger.... :)


ja som vanligt har mamma hittat lite gammla bilder som hon tycker är så roliga o visa upp.. mm.. jättekul, varsuguda! nu kan vi gå vidare!


igår gick mama in i vecka 18, hon mår rätt bra, men det är ett evigt tjat om potatismos.. och nu på kvällen snackade hon om vårrullar i en timme.. vad gott det skulle vara emd vårrullar med köttfärs i.. sen kom höjdpunkten.. tanten ville ha..: potatismos i en vårrulle! Ja herregud... så nu ska hon köpa sån där jäkla.. filodeg o fylla med potatismos o vitlök o fritera............ märker nån att jag ropar på hjälp?!


Vecka 18:

Nu kan fostret höra! Benen i innerörat och nerverna till hjärnan är utvecklade. Fostret kan höra ljudet av blod som pumpas genom navelsträngen och moderns hjärtslag. Det kan till och med bli skrämt av höga ljud.

Fostret kan också svälja. Han eller hon kan svälja så mycket som 1 liter fostervatten under en dag. Nya forskningsresultat indikerar att fostret redan kan känna törst. Törsten kan vara anledningen till att barnet sväljer för att hålla det skyddande fostervattnet på en jämn nivå.

Fram tills nu har fostrets skelett varit mjukt men nu börjar det att hårdna. De första benen att hårdna är de som finns i benen och i innerörat. Handflatorna har sin rätta form och nu utvecklas fingeravtrycken.

Barnet är känsligt för ljus och det kan göra grimaser, vinka och reagerar på ljud och stötar. Det är vanligt att man känner fostrets rörelser i magen för första gången i vecka 18-20. Än känns det inte som sparkar och slag - snarare som fjärilar i magen. 


20 cm lång, 200g


ja ananrs händer väl inte så mycket.. pappa är lite sjuk.. mamma är sjuk.. jag är frisk.. jag är glad o klättrar överallt. Nästa torsdag ska vi på ultraljud o träffa min lilla bäbisplutt.. jag brukar nypa mamma i magen, jag o bäbis har ett hemligt språk.. jag brukar peta i naveln också.. jag tror bäbis gillar det.. jag kommer själv ihåg när jag låg där inne.. de var ganska najs.. höh närå nu skojja jag.. jag kommer inte ihåg.. men men..


ja så... dåså.. gonatt sötaste! PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards