Direktlänk till inlägg 18 december 2010

äntligen kamera o lucköppning

Av Sebastian Alexander - 18 december 2010 15:48

haha jag smäller av.. mamma pajjade ju vår nya kamera men hittade vår gamla kamera o hon blev så nöjd att hon äntligen kunde ta lite bilder. MEN vad händer?! Jo vi var och kollade på luciatåg med Moa o Hugo på deras dagis, o mormor höll i mammas kamera.. mormor gav den till mamma.. mamma orkade inte hålla i den utan la den i mormors väska o gav väskan till ankan.. sen glömde mamma den och vi åkte hem till oss när det var klart.. UTAN kameran.. sen har den legat hemma hos mormor hela veckan.. gugugu.. mamma säger att de beror på hennes gravidhjärna.. att hon glömmer hela tiden.. men hur kan man ha gravidhjärna när man inte har hjärna... HÖ HÖ HÖ.. aja idag ahr vi iaf varit o hämtat kameran så NUUU kanske vi kan börja ta lite kort o videos :)


Hela dagen har jag sjungit, ma ma ma ma ma ma o lite .. la la ma ma har de blivit.. mamma o pappa hörde vilken såg jag sjöng.. det var "lilla katt.. lilla katt, lilla söteeee kaaaata" jag såg nog att pappa försökte filma men han frågde inte mig först så jag slutade sjunga PRECIIIS när pappa satte igång kameran! Yeah så tuff är jag! :) Mamma o pappa tror att de ska göra en kupp emot mig o ställa kameran så jag inte ser o sjunga så kanske vi får höra en truddelut här ute.. vi får se.. vi får se :)


Jag har åkte pulka också.. ÅH SÅ ROLIGT! Tack snälla moster Tiss att vi fick hugos babypulka så jag kan åka! Igår var jag hemma, dagis var stängt så jag o mamma var hemma o fixade istället. Vi slog in alla julklappar, städade, damsög o gjorde mat. Vi var också iväg till verkstaden med bilen. Kl 7 på morgonen åkte vi iväg, lämnade in den och så tog vi pulkan hem. Jag satt o hängde över kanten hela vägen o drog med handen i snön. När vi nästan var hemma så skulle mamma åka över ett gupp, men poof sa det så välte hela pulkan. Rätt ner i en snöhög!! Mamma blev rädd o kastade sig ner efter mig, men jag bara tittade upp, med HELA ansiktet av snö o sa.. OOOOOOOOO mamma börjde skratta o ringde till pappa på en gång o berättade.. o han skrattade också.. mm.. skitkul.. de tyckte jag ocskå *ironi* kanske ska slänga ner tanten o gubben i snön o skratta åt dom.. grr.. menmen.. det ordnade sig ju iaf.


Bilen hann inte bli klar till pappa slutade så vi kunde inte hämta honom utan precis när han kom hem så fick vi höra att bilen var klar så alla vi tre drog ut igen o hämtade tillbaka bilen, åkte iväg till affären o köpte lite fredagsmys o sen hem o käkade.. ja.. precis.. POTATISGRATÄNG! o fläskfilé.. mamma sa att hon skulle äta lite fläskfilé för bäbis skull.. men ja vad blev de.. två tre tuggor sen var hon nöjd. Hon åt halva potatisgratängen i stället :)


Vår ABS bromslampa har lyst på bilen så nu lämnade vi in den ochf ick reda på att de var en givare el sensor i bak som strulade så den måste vi byta. Vi ska besikta i februari så då måste detta vara fixat innan.. vi ska kolla lite o fixa till det i mellandagarna.


NU HAR JAG JULLOV! I torsdags hade jag min sista dag på dagis, sen börjar jag inte förren 11 januari! På måndag ska ajg vara hemma hos mormor hela dagen för både mamma o pappa jobbar. men resten av veckan har pappa semester så då är jag o han hemma, och i mellandagarna är bägge två hemma. Sen efter nyår har mamma semester o pappa jobbar. I torsdags hade vi julpyssel o fika på dagis. Pappa hann inte dit för de var så mycket på jobbet pga av snön så tog allt också mycket längre tid.. men mamma kom dit, vi fikade o pysslade.. vi ska ta kort på det så får ni se så vackert.. höhöhö jag åt pepparkaka o saft, mamma åt inget.. hon hatar pepparkakor.. så känslig man kan vara :P


Jaa.. vad ahr vi gjort mer.. vi var ju o kollade på lucia tåg som sagt, Moa och Hugos avdelningen hade lucia. De går på avdelningen gullvivan på nedervåningen och jag går på ovanvåningen - solrosen. Vi hade vårt lucia tåg i måndags men då var jag sjuk så jag missade det. Jag o mamma hade lucia tåg hemma för pappa. Vi tände ljusstaken och bar med den tillsammans med pepparkakor o egna bakade lussebullar. Morsan vart lite skraj för att sjunga så jag höll henne hårt i handen hela tiden och så sjöng vi tillsammans. Vi sjöng "sanktaaaaa luuuucia, tänd dina vita ljus.. sankta lucia" ja sen var de klart.. vi kunde bara den raden :)


Nu ska ni få.. jag är uppe hos moster nu! moa kom ner o frågade om ajg ville komma upp o kolla granen, hon o jag gick hand  hand ut till hissen o åkte upp. mamma vinkade o jag vinkade tillbaka.. jäs, äntligen frihet!!! :)


Nu måste mamma komma upp o hämta mig.. vi hörs lite senare pusspusspusspuss


Idag är det den 18:e då ska vi öppna den här luckan mamma.


 

El var det den här luckan.. oj nu vart jag osäker...


 

El.. mamma..?! Är det den här luckan?


 

Vi öppnar alla luckor, då missar vi ingen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards