Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Magsjuka, pyssel o dagiskort

Av Sebastian Alexander - 26 december 2010 14:41

 

Här är jag o mitt dagis. Gissa var jag är? :) (precis.. jag är den enda som inte tittar i kameran.. jag sitter i knä på min fröken Anneli, i mitten sitter vi.. läckert va?) Jag ä alltså den i vit tröja o randig väst över.. ja ni kanske känner igen mitt öra.. det enda som visas på bild..


 

Jag var såå rädd att ta kort, det var ju stora stora blixtrar o så fick vi vänta så länge så det blev jobbigt..


 

Jag fick ha min tiger eftersom jag blev lite lugnare då..


  

Men.. ja.. lite bra bilder blev de va? höhöhö


Oj vad länge sen vi skrev nu. Under julafton så låg mamma o pappa matsjuka/matförgiftade. De hade den briljanta iden att de skulle äta pizza dagen innan julafton för man lär ju äta ås mycket julmat under de här veckorna ändå. Så de beställde pizza, vi slog in julklapparna, myste o hade jättefint på kvällen innan julafton. Vi hade köpt bingolotto (vi vann inte ett skit) och massa chips, dip, ostbågar, frukt o gott. Men på natten började pappa springa upp på toan o kräkas flera gånger.. jag o mamma sov vidare, vi kände juh inget. På förmiddagen blev mamma väldigt trött o gick o la sig, vaknade av att hon precis kräktes.. o så fortsatte det hela dagen. De låg o sov o kräktes omvartannat. Kul för mig.. NOT! Moster tiss kom förbi o frågade hur vi mådde o jag bad henne att ta mig därifrån så jag fick följa med henne upp till stormormor där mormor, annicha o robert också var. Snacka om roligare liv än hemma hos sjuklingarna!


Mamma o pappa sov o sov, och just när vi kom hem o skulle åka iväg så var mamma tvungen att kräkas igen men sen blev hon lite piggare så alla vi åkte hem till mormor, dock orkade varken mamma el pappa köra så robert var så snäll o skjusade hem mina gamla päron till mormor o morfar. Pappa fick i sig TVÅ!! prinskorvar o mamma fick i sig ett glas julmust. De var ganska ok nån timme, men sen just när mamma resta sig upp för att åka hem var hon tvungen att kräkas igen.. gud, dt var den julmusten hon fick i sig! Vi tog alla våra julklappar o åkte hem. Allt fick ligga kvar i bilen, vi gick raka vägen in till sängen o la oss.. MEN.. då vaknade jag till liv igen! (jag hade somnat i bilen förstår ni) Jag fick min julfeber på kvällen. Jag snackade, sjöng, dansade skulle leka med allt o sprang omkring överallt. Mamma låg o sov i sängen o pappa låg o halvsov i soffan. När kl blev 2030 så gav jag upp.. jag gick in o la mig hos mamma o så somnade vi. Mamma var sååå törstig, hon hade varken ätit el drukit på nästan ett dygn så hon drömde om EXACT två liter iskallt vatten med isbitar. Pappa mådde lite bättre nu men bägge två hade så ont i kroppen o huvudet o var SÅÅÅÅ trötta. Iaf.. dagen efter så mådde de lite bättre och kunde dricka lite mer. Igår kväll så åt mamma en macka för första gången och det var SÅ gott! Jag själva blev aldrig smittad, för jag vet bättre än att äta pizza! :) Vi beställde ifrån ett nytt ställe o jag fattade ju att så ska man inte göra så jag sket i att äta pizza.. o jag blev inte dålig. höhöhö så bra man kan vara!


Jag skriver om julaftonen.. den roliga delen i nästa inlägg.. nu kommer lite bilder o sen ska vi äta julmat.. vi har minijulafton idag för mamma o pappa missade juh hela!


Jag snodde lite dricka av morsan.. för att hon inte skulle märka att jag snott nått o lämna spår av mitt munavtryck på glaset så gjorde jag en speciallare. Jag tog min kam.. doppade den..


smakade av på ena sidan..


      

o sen på nästa sida.. så jag inte missade ett uns cola!     


Hej mormor! Jaa.. jag är hemma i morgon... öhh.. vad sa du? Mellandagsrean..? Med dig o mamma? .... öhh... näää... jag kom på att jag ska juh gå på dagis.. jaha är det söndag i morgon säger du... jo.. men... ja... men.. dagis kanske är öppet ändå?! Nähä.. så det tror du inte.. ja... men.............. suck


     

Åhh jävlar.. mellandagsrea.. med mormor.. OCH mamma! Jag orkar inte!!!


Mormor har gjort en bil till mig i papperkaksdeg! Så fin! Men...


  

den var sönder! Mormor.. schysst o ge mig en trasig bil... (höhöhö NÄÄÄÄÄÄ inte har JAAAG ätit en bit av bilen!!) hahahaha


För ett tag sen var juh jag o mamma o julpysslade på dagis. jag vet inte om vi visat resultatet, mamma har ju en redig gravidhjärna o glömmer ju ALLT! Jaa.. ni fattade väl att hjärnan inte är redig o stor.. den är ju skitliten, men hennes glömska är ju större än man kan tro.. hon kommer inte ihåg ett dugg!

Här är iaf vårt julpyssel:


    

Tomte.. men de ser ni väl? :)


 

Ja... detta är nått slags.. vykorthållare.. JAG har satt fast alla hjärtan! Mamma klippte o häftade! LÄCKERT!


 

JAG fixade o sytlade hunden så han fick bara ETT öra! Såååå jäkla snyggt!


  

Här är hela smällkaramellen.. jag smäller av SÅ snygg den är.... ironi om alla bilder


 

Vad sa du nu mamma? Får jag inte skriva nått mer?


 

Är du säker?? håller upp o hotar med skruvmejsel....


 

Näähää så tar jag väl min gunghäst o drar då.. så skriver jag mer ikväll.. tro inte att du bestämmer över mig mamma!


 

Hejdåååååå!


  

ÅH JÄVLAR! Hästan gungade så snabbt så jag flög av o fastnade! ... opps... öh... mamma..?! Hjälp...?!


PUSSPUSSPUSSPUSS 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards