Direktlänk till inlägg 30 december 2010

v24, ännu mer julklappar o nyår

Av Sebastian Alexander - 30 december 2010 19:53

 

Jag gör lite mat, pasta med stekt kyckling o bacon. Mamma o pappa ååt jättemycket, de sa att jag var duktig på att laga mat... i know! :)


 

lite trött blev man allt, så jag tog mig en tupplur. Det är faktiskt sant, jag brukar lägga mig på disktrasan o vila.. tänk på det nästa gång ni pussar mig på kinden höhöhö


 

Oftast ligger jag i soffan o chillar o vilar.. morsan är tråk o läser reklam, pappa spelar, så jag roar mig själv genom att se på tv..


 

Så ska vi se.. bolibompa går på barnkanalen... *trycker på dosan*


 

jag fick en ny tandborste eftersom jag kasta min gamla i toaletten.. det är en katt på den så jag passade på att ringa kissen lite o snacka.. här snackar vi i telefon dårå.. som ni så klart ser :)


 

Här rensar jag i och mellan mina tänder..


 

Fast.. man ska ju faktiskt borsta tänderna med tandborsten så..


 

och när man borstar gör man så här.. *borsta UPPE; NERE; BAKOM; FRAMFÖR; PÅ*


 

vi hade städdag och sätdade överallt hemma.. tillochmed under soffan....


 

det var ganska behövligt kan jag säga.. hittade massor av saker som varit borta länge... :)


 

Åh en macka.. schysst farsan! Den tar jag!


 

Shit pommesfrites, den försvann!


 

Hallå.. mackan.. är du i diskhon?


 

Bakom kranen??!

  

Nä pappa.. det är försent.. mackan är borta.. kirrar du en ny åt mig äre snäll!!


I tisdags em var vi till enkp och hem o hälsade på både farfar o farmor! Jag fick julklappar och farmor bjöd på risalamalta. Första gången jag och mamma smakade på det! Jag ville bara ha saftsoppan, den hade farmor gjort bra! :) jag fick jätttefina kläder av farmor, och en söt tiger som alltid är med mig i sängen. Jag fick en badanka av farmor också.. av peter fick jag en lastbil med släp och några djur som man ska skjusa omkring! Sen lekte jag med ville, farmors katt.. ojojoj jag sprang efter honom hela tiden när vi var där hemma, jag fullkommligt flög över honom.. sen så hade ju farmor lagt puzzelbitar över hela bordet så jag hjälpte henne att samla ihop alla.. man kan ju liksom inte bara bre ut sig så där :) jag la några på golvet och några gav jag till farmor.. sen förstod nog farmor vad hon gjort.. att hon tagit över hela bordet med sitt puzzel så hon bar tillslut bort hela brickan med puzzel... el... var de att jag inte kunde låta bli puzzlet?? Nää.. de var farmor.. hon bredde ut sig.. jag fixade det!

TACK TACKTACK för julklapparna!!!!! Just de, vi fick också en chokladask.. JAG åt upp nästan alla.. ajg bjussade mamma, pappa o farmor på kanske..... 2 st var.. jag är sååå jäkla snäll alltså.. bjuder med mig av choklad..


Av farfar fick jag en bil och en sån här.. ja... bildel.. liksom, det är ratt o växelspak o en bild på en bil.. så kan jag ratta o växla så kör bilen på bilden.. ja.. ni ska få se kort i nästa inlägg. kameran är inte här o mamma orkar inte gå upp o hämta.. hon säger att hon har så ont av foglossning.. hon har någ de för hon har lite svårt att gå ibland.. men.. äsch.. bit ihop tant! :)


I tisdags gick mamma in i vecka 24:

Ett energiknippe. Hoppande och dykande, rullande och sparkande - barnet rör sig mycket". Precis när du har tänkt sova, sätter det igång med sin "gympa". Känns det som om barnet rör sig mer än någonsin? Det stämmer. Barnet är som mest aktivt mellan den 24:e och 28:e veckan. Efter det finns det inte tillräckligt med utrymme för alla akrobatiska övningar han eller hon nu är expert på.

Tunnhudad. Huden är fortfarande är tunn och genomskinlig är det fullt möjligt att se blodkärl, ben och organ under den. Huden kommer att tjockna månad efter månad, ända tills den är ogenomskinlig som din egen.

ögats utveckling. Trots att ditt barns ögon fortfarande är helt slutna är alla delar på plats, inklusive näthinnan, som utvecklas till fullo den kommande månaden. Iris, den färgade delen av ögat, har ännu inget pigment. Barnets ögonfärg utvecklas så sakteliga under de följande månaderna. Den slutliga nyansen fastställs däremot inte förrän barnet är fött.

Vikt och längd. Din lilla barn väger ca 600 gram den här veckan och har blivit 25-28 centimeter lång.

Din graviditet Tecken på för tidig födsel. Från och med nu bör du vara uppmärksam på tecken som kan tyda på en för tidig födsel. De vanligaste symptomen är mensliknande kramper, förändring av flytningar, en svag smärta i nedre delen av ryggen, sammandragningar i livmodern, ett tryck på bäckenet (som om barnet trycker sig ner mot det) eller att det vätskar från slidan. Många av de här obehagen, t ex. ont i ryggen och lätta sammandragningar, kan förstås vara bara vanliga besvär som förekommer under en graviditet. Lyssna på din kropp, om symptomen dyker upp ofta eller inte försvinner om du dricker lite vatten eller vilar en stund, ta då kontakt med din barnmorska eller direkt med förlossningsavdelningen 

Ett energiknippe. Hoppande och dykande, rullande och sparkande - barnet rör sig mycket". Precis när du har tänkt sova, sätter det igång med sin "gympa". Känns det som om barnet rör sig mer än någonsin? Det stämmer. Barnet är som mest aktivt mellan den 24:e och 28:e veckan. Efter det finns det inte tillräckligt med utrymme för alla akrobatiska övningar han eller hon nu är expert på.

Tunnhudad. Huden är fortfarande är tunn och genomskinlig är det fullt möjligt att se blodkärl, ben och organ under den. Huden kommer att tjockna månad efter månad, ända tills den är ogenomskinlig som din egen.

ögats utveckling. Trots att ditt barns ögon fortfarande är helt slutna är alla delar på plats, inklusive näthinnan, som utvecklas till fullo den kommande månaden. Iris, den färgade delen av ögat, har ännu inget pigment. Barnets ögonfärg utvecklas så sakteliga under de följande månaderna. Den slutliga nyansen fastställs däremot inte förrän barnet är fött.

Vikt och längd. Din lilla barn väger ca 600 gram den här veckan och har blivit 25-28 centimeter lång.

Din graviditet Tecken på för tidig födsel. Från och med nu bör du vara uppmärksam på tecken som kan tyda på en för tidig födsel. De vanligaste symptomen är mensliknande kramper, förändring av flytningar, en svag smärta i nedre delen av ryggen, sammandragningar i livmodern, ett tryck på bäckenet (som om barnet trycker sig ner mot det) eller att det vätskar från slidan. Många av de här obehagen, t ex. ont i ryggen och lätta sammandragningar, kan förstås vara bara vanliga besvär som förekommer under en graviditet. Lyssna på din kropp, om symptomen dyker upp ofta eller inte försvinner om du dricker lite vatten eller vilar en stund, ta då kontakt med din barnmorska eller direkt med förlossningsavdelningen


Vi har varit och lagat vår bil nu! Vi lämnade in den i går onsdag så fixade de våra ABS... så nu har vi en bil med ABSbromsar! Fy så nöjda vi är, det känns så skönt att veta att vi iaf är lite säkrare på vägarna nu när vi kör. UNDERBART! Pappa mådde inget bra i onsdags natt/fmorgon/fm.. han hade sån fruktansvärd huvudvärk så jag o mamma fick iväg själva med bilen.. ja.. vi körde dit o tog pulkan hem. Det var ganska skönt, det var lugnt ute, nysnö så det var tyst när vi drog pulkan och så lite mörkt.. det var jättemysigt. Jag var så glad att de skulle laga bilen så jag sjöng o lät hela vägen hem! Mamma bara gick o skrattade åt mig, o ibland .. när jag vart torr i halsen av allt snackandes så tog jag mig lite snö.. fantastiskt gott det där! mamma sa åt mig att akta mig för gul snö.. vad är det? kanske måste testa ändå... hehehehe


Nu ska vi ringa till verkstaden igenf ör att kolla upp centrallåset, mamma o pappa har ju låst in mig i bilen.. TVÅ gånger.. så nu måste vi fixa det. Eftersom det var ett fel i systemet förmodligen så kan vi bara lämna in den hos volvo och inte på verkstaden som ligger här bredvid.. de är lite synd. Vi ska ringa i mrogon o få en vecka nästa vecka förhoppningsvis medan mamma fortfarande är hemma o inte behöver ha bilen i jobbet. pappa börjar jobba på måndag nu.. vad tråkigt, jag o mamma kommer sakna ihjäl oss efter pappa.. det är så skönt att ha honom hemma!


I onsdagskväll så bjöd vi över mormor, morfar, robert o ankan på lite mat. Mamma o pappa tror nämligen inte de kommer orkar vara uppe på över tolvslaget så vi körde en nyårsmiddag i onsdags redan haha vi bjöd på oxfilé, potaitsgratäng o pepparsås.. det var jättegott. jag fick oxfile i tre omgånger av pappa.. kanon!


Nu ska vi nog runda av o sova lite.. vi hörs PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS


 
 
Ingen bild

Anders

31 december 2010 19:33

GOTT NYTT ÅR SEBBE! =D

Sebastian Alexander

2 januari 2011 08:20

TACKTACKTACK Anders!! Vad du är snäll!! Hälsa ankan o spöa henne lite ifrån mig.. (för då kan jag pussa på henne som tröst... hihihi) höööhöh puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards