Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Sjukis

Av Sebastian Alexander - 15 januari 2011 08:14

Igår hade jag och pappa chillafton, vi låg i soffan o saccosäcken hela kvällen o myste tillsammans. Det är så kul att vara med pappa för han busar så mycket med mig och lyfter mig o kastar upp mig i luften.. men igår ville vi bara vila efter en hel vecka på dagis o jobb..


       


Jag och pappa börjar bli förkylda, redan igår var jag väldigt varm men inte mer än så, men i morse när jag vaknade var jag jättesnorig o ont i munnen o dreglar en massa. Det är väl inte så konstigt efter att man varit ledig ifrån dagis nästan en månad och nu när alla kommit tillbaka så smittar det väl massa basiller. Pappa har ont i halsen o har svårt att svälja, men mamma har klarat sig, hon är bara trött som vanligt.


Vi har varit o köpt massa kläder till mig, jaa precis, mamma har köpt massa kläder, hon kan juh inte motstå nallepuh kläder så det blir mycket sånt, helst tiger på kläderna skare vara. Jag fick en tiger när jag föddes, ett mjukisdjur, som jag har på dagis när jag sover men igår (säkert eftersom jag började bli sjuk) så hade jag tiger även fast jag var vaken. Han var med mig på maten o mellanmålet på dagis plus att jag inte ville ge honom till fröken när jag skulle gå hem så han fick följa med. Vi åkte och handlade o sen hem o chillade o då fick tiger vara med. Nu hela morgonen har jag också gått omkring o kramats med honom.. han är mysig att kramas med! Nån mer som är mysig att kramas med är mamma o pappa! Kunde man inte tro va? Men jag kramar mamma o pappa jättemycket, jag kommer och lägger armarna om halsen hela vägen liksom o trycker min kind mot deras kind, det gör jag jättemycket.. de blir så glada o nästan fäller en lyckotår.. bra.. då har jag dom preciiis där jag vill ha dom.. då ska jag sätta in en stöt snart, jag vill ha bilar, en egen data, dvdfilmer.. ja.... lite sånt.. ska nog slänga in en puss snart också så kanske grejjerna inte är så långt borta höhöh


När jag ska sova för kvällen så är det jag o mamma som lägger oss, pappa kommer och säger gonatt o pussar mig, o då pekar jag alltid på mamma o pappa det betyder att de ska pussas också, och när dom gör det börjar jag skratta. Det ser så roligt ut!! Sen ger jag pappa massa slängpussar innan han går ut och jag o mamma ligger o kollar på fåret shuan innan jag somnar. MYS!!!


Nu ska jag sova lite mer för vi gick upp vid 5 i morse! PUSSPUSSPUSSPUSS


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards