Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

tand, dagis, badtrick

Av Sebastian Alexander - 18 januari 2011 19:16

 

Jag härmar mormor, jag ser så dåligt att jag måste sitta så nära tvn :)


  

Jag lånar mormors tomtars släde och sitter och tittar på fåret shaun.. kanon!


Jaaaaa du... mamma är fortfarande sur över läkaren. Hon säger att hon inte tänker åka in till läkaren när det är dags utan låta vattnet gå o sen bara vara hemma.. sen om nått händer ska hono stämma läkaren höhöhö men de är ju ofta mycket snack liten verkstad från tanten så vi får väl se om hon verkligen stannar hemma när vattnet går.. höhöhö


blä för mina fröknar på dagis! o för mamma o pappa som retas! Nästan varje dag när mamma hämtat mig på dagis så har fröknarna sagt att jag är ledsen o bara vill bli buren, jag vill inte vara själv utan följa med fröken överallt. Jag vet inte om det har med att göra att jag är så liten o inget syskon där som hjälper mig( väldigt många på min avdelning är syskon) jag har hostat o snorat och varit ledig nästan en månad plus att jag fått en ny tand!! de var väl kul mitt i allt detta tråkiga?! Jag har juh mina fyra tänder högst upp sen har jag fått en högst upp på höger sida.. mitt i tandraden liksom.. typ som... 7 tand så jag har mina fyra, sen mellanrum på typ tre tänder sen kommer min tand.. kanske det som krånglat..?! Men så när mamma hämtade mig idag var fröken så glad o sa att JAG varit sååå glad idag och att fröken var så glad över det FÖR... hon hade nämligen tänkt föreslå för mamma o pappa att jag kanske itne klarar av dagis utan ska gå hos en dagmamma!! För att de är lugnare där!


Jo men som idag när mamma hämtade mig så hade vi precis ätit klart mellanmål o jag väntade på min tur att få tvätta mig. Då kommer en av de störra tjäjerna och lyfter upp mig och går iväg med mig.. hon klämmer ganska hårt på magen och jag skriker men fröken reagerar juh inte.. kanske inte så kul för mig att de bär omkring på mig hela tiden.. fröken sa eoförsig att jag är så liten o söt därför vill de stora barnen vara med mig o ha mig som en jävla docka! Lite kul var att fröken också sa att jag var flirtig idag.. hur är man det?!?!?!?! Aja på torsdag ska mamma, pappa o fröken ha ett möte om detta.


JOOOO tror ni man fick stöd av mina föräldrar i detta? typ att stackars sebbe, ska du kanske få börja hos dagmama.. nääää då firade de istället med att köpa semlor o skrattade o sa att jag var ett specbarn som inte får gå på dagis, de sa att de bara skojjade o sa det med kärlek i rösten.. sen försökte de skylla på varann, vem jag var brås på, vem av mamma o pappa som hade "specbarn virus" o smittat mig med det .. äsch.. de är sååå omogna dom där två töntarna!!!! Tur att de har varann så löjliga som mamma o pappa är, förresten så firar de 4år på fredag och då ska de på restaurang och jag ska vara hos mormor o få lite lugn o ro från de där två.. knäppisarna! Hur tror de att jag skulle må o bette mig när jag härstammar från mamma o pappa, de två mest specföräldrarna i världen?!?!? höhöhööhöhööhöhö *allt i detta "kapitel" var ironi, förutom att de ska fira 4år*


Mamma är i vecka 27 nu, varsugu, nu väger bäbislillebror 1 kg!


Nu kanske du känner en liten fot som trycker mot magen. Ibland tar barnet spjärn och prövar sina krafter.
Du kan känna hur barnet "svarar" när du försiktigt trycker tillbaka.

I vecka 27 är medelkroppslängden 36 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1000 gr. Huvudets omkrets är 26 cm.
Hårstråna på huvudet är fortfarande små, tunna och bleka utan pigmentering eller med mycket sparsam pigmentering. De är ofta bara någon millimeter långa.
" Vad är det för ljus och skuggor?" Efter att ha varit helt slutna i mer än fyra månader kan nu barnet öppna sina ögonlock igen.
Detta i kombination med att den visuella delen av hjärnan är aktiv och att själva ögonstrukturen i det närmsta är färdigutvecklad innebär att barnet kan se
sin omgivning även om den är en aningen begränsad. Barnet kan ännu inte urskilja olika objekt men ser ljus och skuggor.

Vagga ditt barn till sömns. Genom att uppmärksamma barnets rörelser kan du få en bra bild av hur ditt barn tillbringar sina dagar och nätter.
I likhet med barnet i mammas famn, så somnar barnet om du vyssjar och gungar. Dina dagliga aktiviteter kanske inte känns som gungande rörelser för dig
men fostervattnet utgör en sådan kudde att allt ditt barn känner är ett mjukt vaggande. Därför är det troligare att barnet sover mer under dagtid.
På kvällen när du lägger dig till ro för att sova vaknar barnet ofta och du känner sparkarna tydligt.


 

Jag hittade på ett trick själv när jag satt o badade.. kolla!


  

TADAA!! jag balanserar den på min fot.. utan att hålla i med händera! Kan man det då är man bara bäst.. akta gamla tanter o gubbar, prova inte detta hemma.. ni kan.. och kommer att göra er illa!


Nu ska jag sova o tänka över detta med dagmamma.. vi hörs senare PUSSPUSSPUSSPUSSPSSSS 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards