Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

4 år och barnvakt

Av Sebastian Alexander - 22 januari 2011 10:09

i torsdags hade lilla jag namnsdag, grattis till mig själv! Jag fick lite filmer i namnsdags present av mamma o pappa. Fem filmer, 2st fåret shaun, cars, hitta nemo, timmy lamm (fåret shuns bäbis). MEN nu är det så här.. att jag vet att mamma o pappa beställde de där filmerna för nån vecka sen så jag tror (el VET) att de bara var en tillfällighet så eftersom de var min namnsdags så sa de att de var namnsdagspresenter.. vilka lurare! Men.. skit i det, jag älskade filmerna och sitter o tittar på de hela dagarna. Fåret shaun är BÄST, jag kan inte sova utan att å se lite på den filmen. Om man säger FÅRET SHAUN så börjar jag sjunga o dansa, den är så grymt bra.. kanske kan lägga in titelsången här så får ni se :)


Det är inte den riktiga videon men låten iaf, så den brukar jag dansa till!


Jag o mamma var hemma i torsdags o fredags. De ringde juh från dagis i onsdags o sa att jag inte mådde så bra så mamma kom o hämtade mig o jag var lite bättre på onsdagskvällen men sämre igen på torsdagen. Har man magsjuka/lösi magen måste man vara hemma i 48timmar för smittrisken. Så även om jag var bra i går fredag fick jag vara hemma. Vi gjorde inget spec i torsdags, låg mest o sova hela dagen, var jättetrött!!! Men de var första veckan tillbaka på dagis så säkert lite sömn o ta igen och allt ljud gör ju att man blir trött o alla tjejer som springer efter.. ja mina gubbar som läser det här, nu vet hur det är va?! :)


Igår åkte vi till gränby medan vi väntade på Annicha som skulle åka med oss hem. Vi kunde inte hålla oss ifrån att köpa lite kläder till bäbisen.. rättelse, MAMMA kunde inte hålla sig.. jag får ju inte använda hennes kort så jag får ju ändå inte köpa nått så jag skiter väl i vilket.. men vi hittade strumpor, två pyjamas/body o en filt som mamma gått o trånat efter i 100år så nu fick hon den äntligen:


   

Som med alla kläder hon köpte och har köpt åt mig så är det med TIGER! Babytiger är det nu, på en fleecefilt typ i beige, brunt o ränder på insidan.. den är till bäbis!


  

Tiger pyjamas.. det är en till bakom som ni ser, en riktig tigerdräkt. Jag har också den här vita o oranga.. mamma tyckte de skulle vara så kul om vi sprang omkring i likadanna kläder, två små tigrar :) (JA mamma älskar tigrar o lejon.. o elefanter o sånt som finns i afrika...)


  

två par tjocka strumpor, BORN 2011 står de på ena paret. Bägge är i vitt o beige.. rätt läckra :)


Vi köpte också ett par vad heter de... inte tofflor men de ser ut som sånna.... ja.. precis.. SÅNNA köpte vi, ett par vita som bäbis ska ha på sig också...


4år firade mamma o pappa tillsammans igår.. åhhh såååååååå puttinutt.....ÄCKLIGT! Som att man bryr sig! Jag drog hem till mormor o morfar medan mamma o pappa gick ut på restaurang och käkade. De åt på commedia, en italiensk restaurang och de var proppmätta! Bruschetta till förrätt och en pasta med salami, parmesanost, parmaskinka, grädde och lite sånt.. pappa fick gorgonzola i sin också, men mamma kräks på sånt så hon hoppade över det. Till pastan var de grillat vitlöksbröd.. yummi så gott! Själv firade jag med att äta ravioli hos mormor och jag åt det faktiskt! och lite frallor till.. vi hade en störtskön kväll jag, mormor, morfar, ankan o robert! SÅ därför gör vi om det ikväll hehehe joo mina gamla föräldrar orkar juh inte vara uppe så länge om kvällarna så både restaurang OCH bio på samma kväll var ju otänkbart, så ikväll kör de bio och jar drar till mormis igen, kan juh inte bli bättre!


Jag hade mina nya byxor o munkjacka på mig igår:


   

Sötaste lilla bäbisen EVAH! (det är alltså ever på fjortisspråk och mormor för dig är det typ... nånsin.. sötaste bäbisen nånsin)

  

Ursäkte mina stumpor, mamma stoppade de innanför byxorna så de inte skulle bli glapp mellan skor o overall..


Pappa är iväg på rally i björklinge idag så mamma o jag ska mysa hela dagen idag.. just nu ligger jag o sover under täcket och mamma sitter o snorar o är förkyld o äter syltkakor.. hon säger att det är bäbis som vill ha kakor. Hon brukar komma upp på kvällarna efter att hon lagt mig, så säger hon jämt till mamma.. "assander (hon kallar alexanderbäbis på assander" assander vill ha kakor, så går hon bara förbi pappa, hämtar kakor o går o lägger sig igen.. sen kan hon komma upp igen o säga.. "assander vill ha fler kakor" så tar hon några fler kakor o oboy o går o lägger sig... idag är kaklådan slut så vette fasen hur hon ska klara sig idag.. hon har tjatat på pappa att hon måste få varma chips på bion idag iaf.. det är det mamma ser mest fram emot! :)


Vi hörs senare! PUSSSPUSSPUSSSPUSS o du.. glöm inte vem som är NR 1!!


  

jag, mr pimpdaddy nr 1! HAHAHA


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards