Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Larvig anka

Av Sebastian Alexander - 27 januari 2011 19:48

Tjoohooo idag var en bra dag! Imorse var mamma till ackis för att prata med en till läkare ang hennes kejsarsnitt. jag fick följa me för mamma skulle inte hinna lämna mig på dagis, snälla söta ankan var barnvakt. Vi skulle träffas lite innan 8 på ackis, jag o mamma var där typ kvart i, så vi gick in i väntrummet o satt o lekte med leksakerna, lite innan 8 så kom läkaren och ropade in mamma. Men hon sa att barnvakten inte hade kommit än så läkaren satte sig ner vid bordet där vi satt o lekte med oss Jag var lite sur, JAG lekte med leksakerna, då ska inte hon komma o ta de ifrån mig, så jag kröp under bordet, och till min räddning såg jag hur ankan kom SPRINGADES! JA jag höll på att sätta i halsen, men hon sprang.. de var en vacker syn haha Jag bara skrek när jag såg min anka o pekade mot dörren, jag var så lycklig! Mamma o läkaren försvann iväg, jag o ankan gick en mysig lite promenad genom korridoren. Det tog ungefär en timme för mamma och under tiden så hade jag o ankan hur kul som helst! Vi, el JAG gick nämligen på en bänk i sisådär.. 40 minuter, fram o tillbaka...... fram o tillbaka... fram o tillbaka.... o ... fram o tillbaka!  Så kul var det länge sen jag hade! :)


tack finafina ankan för att du var barnvakt idag!!!! tycker om dig.. <3 pusspuss


När vi var klara hos läkaren så skjusade vi ankan till skolan, åkte vidare till IKEA för att käka lite lunch, jag fick nån slags barnmeny med pasta o köttfärssås, det var en ganska så stor portion men jag åt upp nästan allt! Det går ju skitbra det här med att jag måste gå upp i vikt, till maten fick jag även en glasspinne. SWEEEET!


Nu på kvällen drog vi till gränby och köpte en present till Robert som fyller 23 på torsdag, sen hem o käkade och titta lite på fåret shaun. Perfa dag!


 

Hörru Buffy, jag vet att du jämt vill sitta i mitt knä, men jag orkar itne..


 

Vi kan väl bara ligga så här på golvet o prata istället... bli inte sur o vänd dig om nu.. kom så pratar vi lite..


 

Oki, va sur då, men här får du lite godis.. kanske du blir lite glad ett tag..


 

jag måste gå iväg nu.. hjälp, vad var det här som kom flygandes?! En larv??


 

men mormor, måste du lägga den på mitt huvud??... suck, nej det är ingen som tror att det är mitt hår!


  

Jo men de var ju faktiskt lite LARVigt mormor o hålla på så emot mig... nu drar vi o lagar lite mat istället va tanten!


 

Öppna kylskåpet då mormor! Du kan ju inte få så mycket hjälp om du inte hjälper mig :)


  

hallå... mormor... jag pratar med dig.. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ..


  '

jaha.. hörapparaten fungerar inte på dig, kom ska jag hälpa!


 

Måste vi bara.. göra så här.... håll i lite här mormor..


 

*skruva, skruva, laga, mecka*


 

Så varsågoo mormor, testa den nu!


 

ja bra, den fungerar, nu kan du väl lyssna på mig! Ja tack, du behöver inte tjata sönder mina öron bara...


 

jo men.. mormor.. allvar.... snacka inte så mycket, ge mig lite kaffe i koppen istället så vi kan börja med maten!


 

*kraam* ja det var så lite så mormor, klart jag hjälper tanten med hörapparaten när som helst :)


  

säg till om du behöver mer hjälp sen.. men att resa dig upp, el hämta rullatorn.. ja vad som helst hahaha


  

Eftersom mormor inte hjälpte mig att öppna kylskåpet utan tjatade hål i mina öron o jag fick ju hjälpa henne så mycket blev jag så trött nu.. det är så ljust.. måste.. sova.. ni får se matbilder i morgon istället.. tack för det mormor :) hihihihi pusspuss


ps.. Nä mormor har varken hörapparat el rullator.. men en tant är hon iaf!!! en söt tant, världens sötaste bästaste tant!! *pusspusspusspuss*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards