Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

matlagning

Av Sebastian Alexander - 29 januari 2011 06:53

Vet ni?! Igår ville jag inte ens gå hem ifrån dagis! När mamma o pappa kom för att hämta mig sprang jag in i ett annat rum o lekte kurragömma med dom :) Sen gick jag o lekte med bilgaraget, sen klättrade jag upp på bordet och hoppades att mamma inte skulle nå mig, sen drog jag iväg o skulle lägga puzzel.. ja jag gjorde allt för att inte gå hem. Tillslut lyfte mamma upp mig så då hade jag ingenstans att springa, då fick jag lov att gå hem.. Vi tog bilen och åkte och käkade mat, pinsammaste när killen i luckan sa att jag var så stor för han kom ihåg när mamma var gravid med mig och nu är jag så här stor.. pinsamt, tror du mamma o pappa har ätit där nån gång eller?! hahaha


Vi var så sjukt trött igår att jag o mamma somnade i sängen runt 20.. herregud, pappa höll iaf ut till 22. Kl 545 vaknade vi i morse var ganska utvilade, men lite trötta ändå. Idag ska mamma åka o klippa sig, jag o pappa ska gå på stan. När mamma är klar drar vi till vaksalatorg och spanar in rallybilar. De skulle ha nån uppvisning där idag..


 

Jo men det här smöret funkar juh att ha i såsen... ja men då kör vi på det!


 

Ska vi bara röra lite...


 

Lite mer pulver i mormor så blir det bra..


 

Så, tackar för det. Såsen klar!


 

Vad ska vi göra nu.. vi har såsen klar... och.. grönsakerna/potatisarna är klara.. *funderar*


 

Såg ni inte potatisen/grönsakerna? Check this out!


 

Det här har jag o mormor fixat.. snyggt va?! Synd bara att det är grönsaker där i... höhö


 

Vi hade lite champinjoner, paprika, potatis, morot i... nä detta är inte mammas hjärna..


 

Det är en äcklig liten champinjon *bläää* men var tvungen att ha i så inte mormor började grina... höhööh


 

Sen skärde vi lite kött o stekte... allt blev skitgott!! tack mormor!!


 

Jaa.. det var allt från min mathörna... vi hörs senare PUSSPUSSPUSSPUSS

 
 
Ingen bild

farmor

29 januari 2011 08:27

du är så duktig på att dissekera "hjärnor"

 
Thea

Thea

29 januari 2011 09:34

Det är SÅ KONSTIGT att se en liten Stefan... Ofattbart så lika de är! :) Men han fick iaf dina bruna ögon! :D

http://banankartong.blogspot.com

Sebastian Alexander

2 februari 2011 20:35

ja jag o min pappilurv är grymt lika varann, alla säger det :) jag fick mammas bruna ögon o grisnäsa.. bra el dålit, i dont know höhöhö

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards