Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

nu är det pappas tur..

Av Sebastian Alexander - 23 februari 2011 19:49

 

Mamma, jag vill se på "cars"! Sätt igång filmen.. NU!


 

Nu sätter du igång filmen.. hajjar du!? Våga bara säga nej!


 

*muttrar* ingen som lyssnar på mig här hemma längre.. man får göra ALLT själv.. inte ens en simpel film kan tanten starta igång.. *muttrar*


Jo du, i måndags var vi till BVC för jag skulle få min spruta. Det gick juh bra, jag är ju så jäkla bra på allt så det där var ju en enkel kaka (peace of cake), några som hade det lite svettigare var mamma o pappa haha BVCtanten frågade hur vi gör med min sömn, om jag sover i eget rum.. njaaaaaa svarade mamma.. han har en egen säng... men han sover i vår rum.. i.. vår säng!  BVCtanten bara tittade på mamma o pappa.. sen sa hon, ja han är ju stor nog att sova i egen säng så det borde han juh få göra.. o i eget rum nu när en till bäbis är på G. Joo.. men.. ja... började mamma.. han vill juh inte sova då därför får han sova mellan oss får då sover han så bra. BVCtanten sa att vi måste fixa detta innan bäbis kommer, annars kommer det bli skitjobbigt. Mamma sa att det var skitjobbigt redan nu, för hon får ta kvällen själv, hela natten får hon ta hand om mig själv och hela morgonen. Hon lämnar mig på dagis o hämtar mig. Det är tungt o jobbigt för gamla mamma o BVCtanten verkade se det så hon sa på en gång, med bestämde o hög röst och pekandes på pappa "det är DITT ansvar att lägga sebastian" OJ, mamma blev alldeles nervös.. skulle pappa lägga mig?!


Pappa sa inget utan vart lite... sur, för han måste upp tidigt o jobba (vilket mamma också måste!!) men tant BVC pratade lite om det, pappa sa inget el frågade inget. Mamma var helt med på noterna o ville göra det hela klart o frågade vem som ska ta mig på nätterna när jag vaknar.. ja pappa självklart svarade hon.. höhöhöhö mamma njöt i hemlighet, äntligen, efter 18 månader skulle hon få en stund för sig själv på kvällen o slippa gå upp på nätterna! Pappa pratade inte med mamma så mycket den dagen, men det släppte efter ett tag.

Jag o pappa gick in i sängen o la oss, jag visste att de inte var nån ide att bråka så bara på nån minut hade jag somnat. Jag hade ju inga tuttar att gosa med heller så jag visste direkt, jag somnar o allt blir bra, lugn o ro :)


Så nu har vi iaf börjat lite lätt, jag o pappa går o lägger oss, dock fortfarande i mamma o pappas säng, sen om nån vecka ska jag få sova i MIN säng och sen till slut i MITT rum. Små steg, glad sebbe :)


Mammas första kväll utan att behöva lägga mig tog hon en varm dusch i typ 40 minuter, sen satt hon o lyssnade på musik. Mamma är den som lagt mig ändå sen dag ett och varje dusch får hon stressa igenom för jag står o hänger vid badkarskanten o vill att hon ska bli klar nångång. Inget ont emot pappa, han är UNDERBAR o hjälper på alla möjliga sätt o vis!!!!! Men det börjar lite tufft för mamma så det var skönt att nån såg det..


ALL kärlek till PAPPA, du är underbar och jag ÄLSKAR dig! Mamma älskar dig också, pappa! *PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS*


 

Pappa o jag tittar på filmen "timmy lamm" i soffan..


 

Jag blev ganska trött o somnade... vi hörs i morgon PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS


 
 
farmor

farmor

24 februari 2011 17:32

ja det är på.
tiden att mamma får lite "egen" tid.
Vill du ha hjälp att baka tårtan jag gjorde.
Ring farmor så kommer hon

http://sva004

Sebastian Alexander

24 februari 2011 19:04

Ja jag tror också mamma behöver lite egentid, men inte mig emot. jag o pappa har jättemysigt på kvällarna o tittar på killprogram, inte massa såpor hehe vi är nöjda!

 
farmor

farmor

24 februari 2011 21:06

vill du inte ha hjälp med att göra Budapeststubben? snyft farmor

http://sva004

Sebastian Alexander

25 februari 2011 09:01

haha jooooo vi kan göra den, fast mamma o pappa är så kinkiga emot grädde.. men du får gärna komma o baka nått annat, el äta mat!! kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards