Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

mormor o byte till i bak

Av Sebastian Alexander - 27 februari 2011 19:15

Goookvällens!


Ahh vilken skön dag vi har haft det idag! Vi började med att tvätta, som tur var hade vi bara en omgång tvätt så vi var klara till 1030. Farfar ringde o grusade våra planer för resten av dagen.. men det gjorde inte så mycket. Vi skulle ha åkt o handlat, tvättat o dammsugit bilen, byta en jacka mot en tröja och ut o gå en sväng. Jag har saknat att åka vagn! Farfar o hans kompis skulle till östhammar o kolla på nått med motorcyklar o bilar som körde på is.. pappa frågade mamma lite snällt om han fick åka med, och det var väl självklart att han fick! Så istället så drog jag o mamma till maxi o handlade lite, sen ner till stan o byte jackan o sen hem till mormor. Det var SÅ länge sen jag såg mormor, jag hade saknat ihjäl mig efter henne!


 

Här är din sko mamma, varsugu! Skynda dig nu så vi kan åka till mormor o morfar!


 

Men skynda sa jag! Jag har inte tid att vänta, vill till mormor o morfar nu!!!


Mormor, mamma o jag åkte till affären o köpte lite lunch, o när vi kom hem så skulle mamma göra iordning plättar (som jag skulle få till lunch, UTAN sylt *blää*) men mormor satt bredvid mig o frestade med en macka med smör o ost.. o jag är väl inte dum, jag ville juh också ha macka istället för plättar! Morfar gick förbi o såg att min ost var på väg att ta slut, så han var så snäll o tog fram ny ost ifrån kylskåpet, jag fick fyra skivor på en macka.. MUMS! Vi var hos mormor o morfar några timmar innan vi drog hem o inväntade pappa. Jag somnade i bilen o sov när vi kom hem, fast mamma tog av mig både overall o skor så fortsatte jag bara att sova.. najs!


 

ost... ost.. mera.. ost!! *mums*


När jag vaknade så gjorde vi iordning maten, hemmagjorda köttisar med potatis o gräddsås, vi vek tvätten o sen kom pappa hem, äntligen blev allt bra! *kärlek*Jag hade saknat pappa under dagen!


För att göra mammas lidan kort, med tanke på att hon inte "får" lägga mig länge, el att jag får ligga bredvid henne i sängen så bytte vi även plats i bilen. Jag har alltid suttit i fram så mamma har haft koll på mig o hållt mig i handen, men nu var det dags att flytta bak. Det var faktiskt helt OK, första gången blev jag lite rädd att sitta där, men pappa satt bredvid mig o efter ett tag blev jag så glad, jag såg juh så mycekt i bak jämfört med när jag satt i fram. Jag satt o pekade ut genom rutan o sa "da..da" "da..da" i typ en timmes tid! :)


 

jag o pappa ligger o myser innan jag ska sova..


 

jag suger INTE på tummen, jag "småknaprar" på min tumled, det klias där tänderna är på väg att växa ut..


Imorgon är det bara tre veckor kvar innan mamma blir mammaledig, hon längtar lite efter det faktiskt :) Det är lite tungt att hålla på o stressa på mornarna o åka till jobbet o hem o fixa o allt, så det ska bli skönt för tanten kan jag tro att få ta det lite lugnare, särskillt efter det onda hon hade i fredags. Det är helt borta nu, det stramar lite på sidorna bara, men inget mer än så.


Nu ska jag sova, vi hörs!  PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS


 

Värsta schyssta musiken morsan!


 

Det svänger juh! (lägg märke till min ENA sko)


 

jag hör dig inte mamma.. jag lyssnar på musik så sluta tjata!


 

Vad är det här för musik mamma? Jag måste juh erkänna..


 

att.. det svänger juh! *yeeaaa* *dansa, dansa, dansa, kör lite grymma moves*


 

haha erkänn att du är avis på mina dansmoves jag nyss körde pappa! jag är grym på att dansa!


 

puss o tack för idag bästa mormor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards