Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Cykel o avloppsmästaren

Av Sebastian Alexander - 24 mars 2011 10:03

igår var mammilurven upp till tanten på barnmorskecentralen. Mamma o hon drar inte riktigt jämt utan de sitter där helt tysta bägge två, sen mäter de blodtryck o SFmått sen är det klart, de brukar inte ta längre än 10 minuter. Med "min" barnmorska, supersöta Lena så kunde mamma o pappa sitta o prata med henne i eveigheter o skratta o babbla om allt möjligt, hon var söt hon.. men nu är det andra bullar, man kan inte alltid få som man vill. Iaf, så var allt bra med tjockismamma o bäbis. Sfmåttet (hur stor magen är) var lite stort (höhö NO KIDDING?!) men barnmorskan sa att magen ligger så högt upp så det var inga problem, sen när hon kände på magen vart hon lite orolig för det känndes som bäbis huvud inte låg neråt, utan att rumpan var neråt och huvudet uppåt. Hon fick gå och hämta en annan barnmorska som inte heller var riktigt säker, men som tur är ska mamma upp på ultraljud på onsdag o då skulle de titta hur min lilla bäbisbror ligger. Barnmorskorna tyckte det var OK att vänta en vecka på ultraljudet än att skicka upp mamma igår för att se efter.. så på onsdag får vi se, spännande. bara min bäbisbror mår bra!!


 

Du bäbis i mammas mage, du ser väl till att du har det bra där inne så du kommer ut o mår bra! jag läntar efter dig! (måste ju få busa o leka med dig!)


Igår var vi ute och gungade, shitpommesfrites vad jag saknat det! Först var jag lite skraj, hade ju glömt bort hur högt man faktiskt kunde gunga i en gunga.. så jag ville hoppa ur, men kom tillbaka lite senare och då gick det bra. Jag o mamma gungade o gungade, tog en liten paus o kollade runt på lekplatsen o lekte med en bil, sen gungade vi på lite mer. Det var fortfarande snö kvar på lekplatsen så det var lite knöligt för mig att gå omkring utan att ramla, så jag höll mig mest till gungan som sagt.


Mammas hjärna fungerar ju inte så bra (som om att den nånsin gjort det) hon kommer inte ihåg vad hon skriver om från dag till dag, så ni kanske redan läst detta men på dagis igår så hade de tagit bilder på oss vad vi gjort udner dagen. Vi var i rörelserummet, kuddis hette det på mammas tid, på mormor/farmor morfar/farfar leffe/rositas tid.. den svartvita tiden.. så kanske de inte fanns nått sånt.. hade ni ens dagis? :) ni kanske bara satt i gruset o snurrade på ett hjul höhöhöhö (RETAS!!!!) ja iaf så var vi där inne o lekte, dansade o åkte ruschkana. Jag åkte massor av gånger och sen fick vi en liten ärtpåse som vi skulle ha på huvudet o balansera med. Jaa.. ord överflödiga, ajg var kung! (de måste ha varit nått fel på bilden mamma såg bara, för där fick jag hålla i ärtpåsen för den gled av hela tiden.. men som sagt.. de var fel på bilden o kameran....)


Vi hade cykelpremiär igår! Vi cyklade o mötte upp pappa, åhh vad jag njöt av att susa fram i vinden med solen i ansiktet hehe, morsan började gnälla direkt om att hon fick så ont i magen o pga foglossningen så vi tog det lite easy, mormor: lugnt alltså. Mötte upp pappa, cyklade hem, gjorde skitgod mat, ut  o gungade, badade o åt lite glass o chokladsås.. mmmmmmmmmmm :)


 

Mot pappa!!


mmm glass o lite maräng... mums!


och chokladsås... ännu mer mums!


Jag fick hjälpa farsan baloo igår, de var stopp i avloppet så vi pallrade oss in i badrummet o kirrade det som riktiga män medan mamma gjorde mat åt oss grabbar :)



 

Så då har jag byggbältet på mig, mot badrummet o avloppslagandet (tack farmor för verktygsbältet, nu kan jag hjälpa pappa att laga o fixa saker!!!!) 


 

Så, hinken är på plats och så har vi skruvat av den där.. grejjen.. hm de var lite mörkt, ska hämta ficklampan bara..


 

Japp dåsåå.. nu borde det gå lite bättre. Vad sa du pappa?! Ser du inget.. men jag har ju tänt ficklampan! jaha du vill ha den närmare?

  

 

Så är det bättre nu då? Vad skulle du göra utan mig farsan? Är det lagat o klart nu?! vad bra.. bra jobbat farsan!


 

Åh du är så bra på allt sebbe.. jag skulle vilja vara lika häftig som du min son! *tänker pappa*


Ska du också försvinna in i dimman nu o sova en stund?

jag ska också det.. el jag är redan där..... nu somnar jag.. natti natti


            

jag var på väg att sova men var tvungen att kolla klart på barnprogrammet först.. ska snart sova, ska bara...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards