Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Sjuklingar

Av Sebastian Alexander - 31 mars 2011 09:58

Usch, mamma har haft halsont i fyra dagar nu, kan knappt svälja o sover inget alls, bara tänker på bäbis, förlossning o halsontet. Det som är bra för mig i det hela är att mamma vill att jag ska ligga bredvid henne i sängen o gosa med henne så jag njuter i fulla drag av att slippa min säng o gosa ner mig mellan mamma o pappa istället :) igår var jag sååå sjukt trött efter att jag varit lite sjuk/hängig, så vid 10 ringde dagis efter mamma o bad henne komma o hämta mig för jag bara skrek o grät efter mamma höhöhö vad gör man inte för att få komma hem o kolla på toy story 3 för 5 gången på EN dag hehe Jag o mamma köpa winerbröd o gosade ner oss i soffan o bägge två somnade innnan toy story ens hann börja :) vaknade sen av att pappa ringade o frågade vad vi gjorde. Vi åkte och hämtade lilla pappilurven på jobbet och jag fick åka i hans bil! Vi rullade ner för en backe som är typ ½m hög o jag blir lika glad varje gång, sen fick jag pilla på alla knappar o grejjer i pappas jobbar bil, jag rattade o höll på. Pappa fattade inget o stod med förardörren öppen när jag höll på så jag sa till honom, pappa, stäng dörren jag håller ju för fasen på att köra här! jag pekade att han skulle stänga dörren, han lyssnade på mig så jag o mamma var i bilen o pappa stod utanför höhö men man kan ju faktiskt inte åka med dörren öppen..


 

När jag kom hem från dagis igår så satt jag o mamma i fönstret 30-40 minuter o kollade när de tog bort snöhögar, sopade och fixade på parkeringen. Jag ÄLSKAR traktorer o lastbilar. Jag blir helt galen när jag ser dom, tur att de håller på att bygga mittemot oss så jag ser sånna bilar varje dag :)


 

En liten hängig o trött kille *kärlek*


 

Ännu en dag så jag stod o tittade på lastbilar o traktorer..


På dagis idag stod det en stor lapp, "VI HAR VATTENKOPPOR PÅ AVDELNINGEN" happ, då är det väl dags dårå, hoppas jag får det nu innan bäbisen kommer.. annars blir det tungt för mormor o morfar (el moster tiss) - som ska vara barnvakt åt mig när mamma o pappa åker in till förlossningen. Vi får väl se, jag håller tummarna för att ajg faktiskt får vattenkoppor så jag slipper det sen, det är väl bra att få det nu än när man är äldre!?


Vi lämnade in sommarlovslappen till dagis också, jag ska vara ledig från v 25 - 32 HÖHÖHÖ 8 veckor ledigt, det ni! Jag kanske inte får så mycket ledighet som jag hoppas på om den här bäbisen håller på o störar sig emot mig, men då tar jag hand om honom, jag ska leka o ha kul på mitt sommarlov! :)


Nu har mamma rett ut det här med bäbis o igångsättningen. Hon ringde runt i mrose o fick tillslut tag på läkaren som sa att på tisdag 12 april ska mamma in o kolla att livmoderstappen är redo för att sättas igång och är den det så bokas hon in på förlossningen till dagen efter, alltså onsdag 13 april och då gör de en "hinnsvepning" dvs sveper med ett finger så hinnorna ska lossna o vattnet gå o värkarna komma och eftersom det är planerat så kommer de sätta ryggbedövning INNAN de tar hål på hinnorna så när värkarna kommer på gång så är det bara att trycka på dosan så EDAt kommer o räddar mamma haha Är INTE livmodertappen mogen så får mamma komma upp på fredag igen o kolla hur de ser ut och ta det därifrån, för hon "får" inte gå hela vägen ut för då blir bäbisen för stor. Så vi skulle mest ha koll på tisdag o fredagen sen får vi se hur de blir därifrån, men vi hopaps ju på att livmodertappen ä rmogen på tisdagen! (den är oftast mogen på omföderskor, dels är mamma kommer ändå vara i v 38 o det är ganska långt plus att det är andra barnet å då kan tappen vara mogen tidigare..) vi hoppas på det bästa. Om bäbis kommer onsdag 13 april blir det samma dag som farbror Daniels födelsedag, två tuffa killar komma fylla år då, (men det absolut tuffaste killen fyller ju 17juli!!) höhöhö


I sommar ska vi itll Ullared, ja men det ahr jag väl redan sagt?! Ska in o boka stuga nu, mamma säger att man inte klarar sig att åka ner, handla o åka hem sama dag utan vi ska sova över där så man kan shoppa lite varje dag hahaha men det kan bli tufft på allvar, med två barn som ska åka från uppsala ner till ullared, shoppa o åka hem samma dag.. Pappa har lämnat in semesterförslag att han vill ha v.28 - 32 så hoppas pappas chef är snäll o ger honom de veckorna :)


 

Jag o världens bästa (o snyggaste hälsar mamma) pappa håller på att byta lampa. Det gick LYSANDE!


 

Det firade vi med lite nonstop, el LITE nonstop i skålen, MYCKET nonstop i munnen hihi


 

Hemma hos mormor o morfar har de förstorat kort på alla oss, de är gigantiska, typ 1m åt varje håll hihi de sitter i trappan upp till övervåningen. Jag fick inte med alla bilder, men högst upp till vänster är ju mamma o pappa första julen för 4 år sen, sen är det lite bilder på Hugo, Robert, Annicha och jag där i mitten på det rosa täcket. Moster tiss o mamma finns där också.. najs!


 

Jag o pappa kör en tryckare innan vi går o lägger oss. Vi brukar dansa o mysa lite på kvällen efter gröten, då sätter vi på lite schysst musik o dansar o snurrar runt lite. Jag blir alltid så trött o hängig (för att jag älskar att bli dansad o snurrad runt med!) så jag ligger mest på mamma el pappas axel o njuter..


Nu ska mamma titta på en film som hon hyrt o dricka lite oboy (bäbisen vill a säger hon hihi) vi hörs lite senare! PUSSPUSSPUSSPUSS


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards