Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Ultuna o grillning

Av Sebastian Alexander - 17 april 2011 09:55

Goomööra!


Välkommen till sjukstugan IGEN! Nu är det jag som har feber, tror att det är för att alla mina tänder är på G. De stora tänderna längst bak har kommit upp nu, el de håller påatt spricka upp så snart har jag en käft full med gaddar höhöhö i natt var ajg sååå varm så mamma låg o svettades för jag låg nära och pappa tyckte också det var så varmt plus att han hade sin hosta så han gick upp i natt o la sig på soffan för att inte väcka oss med sin hosta, sötnosen pappa! Hoppas vi blir friska snart allihopa! Om jag el pappa är sjuka så får vi inte träffa bäbis i början och det VILL vi juh, så nu kurerar vi här hemma med ostbågar o festis o lite glass :)


igår hade jag också feber men var ändå pigg och ville SJÄLVKLART leka med Moa o Hugo. De kom ner redan på morgonen när Tiss o Fredrik fortfarande låg o sov och söta som dom är kom de ner med en festis åt mig! Gullungar!

Vi satte oss vid pappas data och kollade på toy story 3 (vi har tappat bort dvdn så vi kollade på youtube istället på små filmsnuttar - gick ju bra det me!)


 

Tripp trapp trull i kusiner Nilson/Hallén.


Kan inte slita oss en sekund ifrån toy story 3! :)


Jag fick ett par nya pjucks igår också, slipper jag gå i gummistövlarna nu när snön smält och det inte är så blött ute, jag fick ett par najsiga gympadojjor, kanske syns lite dåligt men detta är vad ni får se och då får ni hålla till godo med det :)


 

Ja nu kanske ni bara ser en snygg kille, men försök slita blicken ifrån mig o lite längre ner så ser ni mina skor :P


Åh vilket fint väder det var igår, och när det är fint väder så drar vi ju ut till ultuna och picknickar. Alla vi åka dit, mamma/pappa/jag, tiss/fredrik/moa/hugo, robert/kickan, annicha/linus, mormor/morfar. Vi köpte med oss mackor o dricka, sen tog vi fram våra filtar o satt i solen, vi var där i nästan två timmar! Åhh så skönt o roligt vi hade! Vi spelade fotboll, vi åt, vi sprang, vi kollade på kanoter o båtar, jag/moa/hugo satt i mosters bil o tutade så de blev helt galna på oss! :D men vi sket i det höhöhö vi tutade på och skrattade åt att de skrek på oss hehe


 

Mormor tuggar macka för glatta livet, annicha/linus gav varan syrgas som morfar sa (de pussades hela tiden alltså) hihi


 

TUUUUT TUUUUUT sa det om bilen när vi buskusiner var där :)


 

Jag o Mosing leker med nån snurrgrej.


När vi ätit klart o alla var lite trött av lek o solen (som var väldigrt varm - blåste nästan inget) så skulle mamma o pappa byte till sommardäck och de fick hjälp av annicha/linus så de åkte iväg åt ett håll, medan jag fick följa med hem itll mormor/morfar o leka med mina kusiner (näähäääää?!) Vi bestämmde oss nämligen för att vi skulle grilla så alla skulle samlas hemma hos mormor. När mamma/pappa var kalra med däcken åkte vi och handlade och sen hem o grillade, fläskfilé, hamburgare o pommes, jooooo man var ganska nöjd med den maten - SKITGOTT var det! (opps, mamma får utskällning av moa varje dag för att mamma svär så mycket.. och säger SKIT hela tiden haha) Pappa o fredrik skötte grillningen, jag var lite hänig av febern o satt mest hos mamma, moster o mormor fixade med maten. Robert försökte hjälpa mamma med bärbara datan som krånglar. Vi kollade innebandyn, STORVRETA VANN!!! *yäääj* Sen drog vi hem o jag somnade på en sekund efter att vi satt oss i bilen. När vi kom hem vaknade jag men mamma o jag la oss i soffan, släckte ner o kollade på.. toystory... ETT (inte 3!) somnade ganska fort då. MYSDAG!!


 

Kickan, mormor, pappa och fredrik.


 

Hmm.. jag vet inte om det ser ut att gå så bra för grabbarna när de håller på att grilla.. haha


 

Morfar fick gå dit o hjälpa dom lite, men det blev bra till slut hihihi


Idag ska vi tvätta lite (håller på nu) och så har vi städat... funderar på att gå ner till stan el ut o leka lite idag, ser ut att vara ganska så fint väder ute.


Återkommer i em med vad som händer i veckan!! *MYS* och bilder på mitt läckra påskpyssel!


PUSSPUSSPUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards