Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Alnäs o besök

Av Sebastian Alexander - 28 april 2011 18:40

Oj vad tiden går! Bäbis är redan en vecka och en dag! Vi har just kommit hem från en liten promenad med Moa, Hugo o Tiss. Vi gick till affären o köpte lite ballonger till moa som ska ha kalas på lördag då hon fyller 6år! Jag fick åka i Moas vagn tillsammans med Hugo o Moa åkte i min vagn tillsammans med Alex, men vi släppte inte varann med blicken, vi satt o tittade vad den andra gjorde hela tiden, min bästa kusin Moa, jag älskar när hon är här! Alex låg o sov i vagnen hela tiden, han är så snäll o go, jag tycker såå mycket om honom. Jag försöker bära upp honom o sätta han i mitt knä men när jag väl fått han i knät blir jag lite nervös o vill att mamma/pappa tar tillbaka honom. Men så fort dom tagit honom så saknar jag honom o vill hålla i honom igen :) Jag försöker slita bort honom i från tutten, men då är mamma där o stoppar mig *suck* men mellan måltiderna o sömnen så får jag iaf hålla honom.


 

Bäbis hade sina fina stumpor på sig, ser nästan ut som att det är ett par skor va :)


 

Tröttmössa!


Imorgon ska vi ut o leta present till Moa, jag tror vi har kommit på bästa presenten, kommer bli såå bra! Vi ska till toy´s r´us, mamma brukar ha väldigt svårt att hålla händerna i styr där inne, o jag tror att varje gång vi varit in där har hon köpt nått så jag hoppas det blir så i morgon också.. jag behvöer verkligen en stor spade att gräva i sandlådan me, jag behöver verkligen bilar, jag behöver verkligen sommarleksaker.. jaa det är väldigt viktiga saker jag behöver så ska ta ett snack med morsan i morgon. Hon köpte en nicke nyfiken affish i dag som vi ska sätta upp på dörren el väggen, ni får se resultatet senare.


Igår fick vi tid på vårdcentralen 1840 (!) för att ta bort mammas agraffer. Det gick ju superbra, såret hade läkt och det hade blivit riktig hud där nu så nu slipper mamma oroa sig för att såret ska spricka upp igen som det hände efter att jag föds. Mamma får leva som vanligt nu, bara hon inte bär mig el tränar på 8 veckor så är det bra.


Imorgon kommer BVC hem till oss o gör en kontroll på bäbisen. Vi var upp på återbesök i tisdags och då hade bäbis gått ner ifrån 3690 till 3400. Men det var vanligt i början så det är inget vi oroar oss för, vi fick testa hörseln också och bäbis hörde såå bra. Sen in till barnläkaren där han lyssnade på hjärta/lungor o pillade o böjde o hade sig och även där.. allt KANONbra! :) Bra bäbis vi har!


Efter många dagars ledighet är jag nu tillbaka på dagis, skitkul (not höhö) jorå men det är kul att vara tillbaka i gemet, vi har börjat med utelämning nu så varje morgon slipper vi gå till på dagis o ta av oss utan nu stannar vi ute o leker fram till lunch. Det har gått väldigt bra att vara på dagis måste jag säga själv.. alla brudar hade ju saknat mig så det är juh roligt höhö i onsdags var farmor här och hälsade på och följde med och hämtade mig på dagis. Alex fick lite kläder av farmor, så snällt av farmis! TACK!


 

En groda tröja, byxor, mössa..


 

hakklapp, pyjamas, body.. allt ifrån snälla farmor!


Ja en liten uppdatering blev det, det är så svårt att hinna med att skriva här inne nu när både jag o min lillebror vill ha uppmärksamhet och att bäbis ammar varannan timme från kl 22 - 4 ungefär så mamma är ju ganska så jättetrött på dagarna.. men vi ska försöka göra små korta inlägg istället för långa inlägg en gång i veckan, bra va? :)


Vi va på utflykt till alnäs (ett ställe vid vattnet där man kan klättra i träd, gå hinderbana, spela vollyboll, fotboll, basket klätra på klättervägg.. ja allt möjligt) i helgen, både lördag o söndag var vi där. SUPERVARMT o fint väder och picknick med mormor/morfar, robert/annicha/linus, tiss/fredrik/moa/hugo. MYSMYSMYS


 

Fredde, jag o moa picknickar..


  

Moa sitter o göra grimaser åt mig, knäppisunge :P


  

Pappa o jag gungar i lianen *fram o tillbaka, fram o tillbaka*


 

JIIHOOOO, inte för högt bara pappa, då blir jag rädd!


 

Bäbis låg o sov hela tiden.. som vanligt..


Hörs i morgon PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards