Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Regn o krokar

Av Sebastian Alexander - 27 maj 2011 19:29

hallå o gokväll!


Har precis kommit hem från en tripp på stan med moster, kusiner, mormor o annicha. Vi skulle köpa en studentpresent till Annicha (mormor o tiss, men vi följde med som support o stöd) När vi gick upp mot stan var det rätt fint väder ute, men ju närmare stan vi kom destu mörkare blev himlen och just när vi går in på affären så VRÄKER regnet ner. Vi var inne i affären kanske 15 minuter så vi trodde det var lugnt o regnet borta när vi kom ut men tråkigt nog regnade det fortfarande så det var bara att knata hem i spöregn. När vi var halvvägs hem så började det avta och när vi hade en liten bit kvar så började solen titta fram, härligt!


Idag fick Alex sitta lite i babybjörnen när vi gick hem, tror han gillade det för han somnade i den efter ett tag. jag somnade i vagnen :)


 

En glad Alex i babybjörnen :)


Vi var hem en sväng till mormor idag också o hälsade på, jag är ledig fredagar så då brukar vi passa på att dra hem till mormor nån timme o sen tar vi vägen förbi pappas jobb på hemvägen o hämtar upp pappabaloo, det gillar han :) jag fick åka i hans bil idag igen och bära hans handdata in på kontoret. De på kontoret trodde jag var en gammal gubbe för jag stampade så mycket men fötterna höhö jag fick också sätta i handdatan i laddaren o då pep det till, jag var så lycklig :)


 

En glad Alex i bilstolen på väg hem till mormor :)


Imorgon är det kulturkarnival här i stan, ett litet nätt o fint tåg går en bit runt stan. Det är inte stort, bara några grupper men mammas favorit sambatjejjerna är med. Mamma älskar dom (ja musiken o dansen iaf!) hon ska ha samba på sitt bröllop sen har hon bestämmt.. som ingångsmarsch tufft va? :)


Nu vill Alex ha mat så mamma kan inte hjälpa mig skriva mer, vi hörs i morgon. Förresten har vi köpt lite magdroppar till Alex nu o i natt var första natten han INTE skrek.. man känner kärlek o glädje i huset idag! Dock är han snorig så näsan rinner o då är det självklart jobbigt att äta o man skriker.. men han verkar bättre i magen! GLADA!


Lite bilder från dagen:

              

På väg till stan o hjälpa mormor shoppa.. jag har ju lärt mig massor av alla mammas shoppingrundor så mormor ville ha med mig :)


 

Alexander sov som vanligt... han är inte mycket till hjälp på shoppingturen, ibland håller han i mammas plåbok.. men oftast sover han..


 

Oj vad nära du sitter mamma... du kan inte.. backa lite..


 

HEY tjejjen! Jag snackar med dig.. backa lite.. jag är lite nervös för vad du kommer göra.. jag har på känn nämligen..att..


 

.. du kommer försöka PUSSA mig.. *bläää o hjälp*


 

Du, back off! Man måste fråga om lov först..


 

.. annars blir det en högerkrok!


 

Hjälp.. nu ligger pappa väldigt nära....


 

.. du.. pappa... du kommer väl inte också att försöka..... *hjälp*


 

*gaaaaahhhh* jäklar.. han hann ta en puss ändå!


 

Du Sebbe, nu jäklar, nu är det allvar.. hjälper du mig?


 

Pappa o mamma håller på att pussas med mig.. jag tänkte mig om man ska ge dom en höger el vänsterkrok.. *visar med händerna*


Sebbe: Du ska nog köra på en högerkrok, Alex, du verkar starkare i den handen/armen..


   

Då kör vi, we´re going in! *pang poof bang* höhöhöhöhöhö


Hörs o syns senare! pusspusspusspusspusspusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards