Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

IKEA, matsedel

Av Sebastian Alexander - 30 maj 2011 19:21

Hellu!


Imorse stutsade mamma o Alexander iväg till IKEA för att köpa lite grejjer till mitt rum, snart är det vårt rum men eftersom Alexander inte börjat hänga i rummet än så är det fortfarande mitt rum :) Vi ska möblera o ändra om lite o fixa nya gardiner (mormor hjälp tack..) hihi nejdå, vi köper sån här.. grej som man fåller upp med hjälp av ett band bara o stryckjärn, det är knappt vad mamma klarar av, hon har nog aldrig strykt nått i hela sitt liv... kanske nån pärlplatta förr i tiden så spänningen är olidlig om hur det kommer att bli. Hon hittade en jättefin rosa grej på IKEA men köpte den inte för hon var osäker men när hon kom hem så ångrade hon sig, vilket innebär att mamma o Alexander lär åka tillbaka till IKEA imorgon.. stackars Alex!!!! :)


 

Gissa vilken färg som dominerar i mitt rum :)


 

Stackars Alex som fått tagit över min roll som shoppingpartner till mama :)


När jag slutat dagis drog vi oss till ÖB o mötte upp mormor o Annica, de skulle köpa lite smått o gott inför Annichas studentfest. Vi träffade också på Anita (mammas morbros fru) HEJ ANITA (om du läser detta..) Mamma o jag köpte tandkräm, tandborste o engångsgrillar, nu ska vi ut o sommargrilla i det gröna :)


 

*lalalala sjunger lite..* skulle behöva lite schampo tror jag...


 

Den här röda verkar bra... ja en sån tar vi!


Mamma drog vagnen med Alexander o jag insiterar. AHAHHHAHHAHA gud nu skulle höra här hemma nu, mamma frågade pappa vad ordet heter/uttalas/skriver, pappa visste inte ens vilket ord mamma är ute efter så hon sitter "insti...inss..institera" till slut kommer pappa på vilket ord hon är ute efter o säger det som man ska.. man mamma fattar ändå inte hur man skriver, så pappa säger oret igen o mamma försöker härma efter men har redan glömt bort hur man säger det.. men mamma försöker frå fram ordet.. där man.. liksom berstämmer sig för.. institerar.. ja vi säger så, jag institerade på att ha kundkord med hjul så jag drog den o mamma vagnen.. då vet ni denna viktiga info.. hehe :)


 

Gullunge Alexander!


 

Han sov så skönt på IKEA...


 

.. o han sov så skönt i bilen ifrån ÖB..


Idag har vi gjort en liten nätt matsedel för nästan två veckor, för att ni är så söta så får ni hela listan här o varje dag så får ni bild på maträtten.


KYCKLING MED MARINAD AV SOYA O ROSÉPEPPAR.


CESARSALLAD MED LUFTTORKAD SKINKA


OSTBIFFAR I TIMJANSÅS


CHILI FLÄSKFILÉ


HAMBURGARE


KÖTTFÄRSSPETT MED VITLÖK/GRÄSLÖKSSÅS


SALAMI/BRIEOST FYLLD KYCKLING


KYCKLINGGRATÄNG MED BASILIKA


SPETT MED KÖTT, KORV


KYCKLING MED VITLÖK O SALAMI


BACONFYLLD CHILIKYCKLING


KÖTT MED SAMBALOLEAK KRÄM FRÄSCH


KYCKLING MED GRÄDDIG VITLÖKSSÅS


KYCKLING MED SALAMISÅS


hehehe bara kyckling nästan, men det är ju gott.. vi äter detta med sallad bara. Jag får dock potatis/ris/pasta till, men inte mamma o pappa..så nu får vi se hur länge vi kan följa denna meny..


Nu är det dags för sängen för Alex o mig.. hörs i morgon, min sista dag på dagis denna vecka! haha två dagar bara kommer jag gå :) pusspusspusspusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards