Alla inlägg under maj 2011

Av Sebastian Alexander - 23 maj 2011 11:18

Efter att vi varit på stan hela förmiddagen igår så fick jag äntligen se ett tåg när vi gick hem. Det var länge sen jag såg ett så jag var nöjd!


Jag fick en ny "docka" av mamma o pappa, det är WOODY ifrån toystory! Han följde med mig hela dagen igår, jag visade honom tillochmed dammsugaren o så fick han sova i min säng.


Jag hittade mina spindelmannen solglasögon igår, jag var tvunen att testa dom på en gång o jag kunde fortfarande ha dom! Ja! Jag vägrade ta av mig solisarna så jag hade de när vi gick till stan, var faktiskt väldigt soligt ute så de var välbehövliga hehe


       
 

pusspusspusspusspusspusspusspussspuss

Av Sebastian Alexander - 22 maj 2011 19:59

I lördags var jag som sagt på mitt första kalas, Moa (o Hugo) bjöd in mig plus några av deras kompisar. Vi varpå nickis o lekte, sen fick vi korv, saft o glass. När vi ätit fick vi gå tillbaka en stund o leka o innan vi åkte hem fick vi alla en varsin godispåse! Åhh jag hade så roligt där, sprang omkring o lekte, hoppade, kastade bollar, rullade hjul o .. ja allt möjligt! TACK MOA I HUGO MED FAMILJ att jag fick komma på kalas!!


 

Här i bollhavet ligger faktiskt moa gömd! :)


 

jag försöker ta mig upp för trappan till ruschkanan, det var lite halt med strumpor, men jag lyckades iaf!


 

jag var inte så förtjust i att springa o klättra i stora klätterställningen (gillar inte den sista låååånga ruschkanan) jag hittade en "trästubbe" som jag rullade runt istället..


 

jag hade jättekul! jag rullade.. o rullade.. o sprang.. o rullade..


 

Alex.. ja han sov :)


 

Jag kollade på när de andra åkte i en lång hoppruschkana.. jag hade lite ont i benet *hosthost* o ville inte.. elller jag menar.. jag kunde inte åka.. *hmm*


 

Alex sover fortfarande..


 

Pappa försöker lura in mig i en hoppborg..


 

Jag tror att han bara försökte ha mig som stöd, det var pappa o moster som egentligen ville hoppa men tyckte de var pinsamt att två vuxna hoppade så jag fick stå där o vara söt så kunde de två hoppa..


 

Hugo kom o var med som ett moraliskt stöd.. :)


 

Moa, Sebastian o jag lekte lite i linbanan..


 

Sen bar Moa bort mig.. schysst.. hehe ja ajg vet att jag är liten o linbanan gick så fort o du ville inte att jag skulle göra illa mig.. du är snäll du gumman!


 

jag o moster sitter o tittar när Moa o Sebastian åker linbana..


 

jaha.. då vankas de mat tydligen.. o var är den?


  

Hugo väntar också på mat..


 

Vi fick korv o saft. Vi tre killar heter ALLA Sebastian. Jag var yngst o kortast, men hade jättekul me de äldre barnen.


 

Gullpluttunge!!!!


 

Moa fick sitta i drottningstolen eftersom de var hennes kalas o dag.


 

*smask o slurp* gottigott med mat o saft!


Moster hjälper till att hålla koll på barnen..


 

nu kom glassen in!


 

Jag hjälpte till att äta med händerna också så jag inte missade minsta smula/droppe!


 

Godispåse! Åhhhh en klubba.. det här var det bästa kalaset! :)


Nu är det läggdags! Pusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 22 maj 2011 17:13

jag var ju på kalas i lördags, shit vad kul jag hade! Jag fick äntligen träffa Moa o Hugo också, som jag hade längtat! Jag o Alex hittade en bil som vi tog en sväng i.. pappa tyckte de såg så kul ut så han hakade på efter ett tag..


 

Bra Sebbe, tjuvkoppla bilen nu så drar vi! hehe


 

Ja vi klarade det! Håll i dig Alex, nu rullar vi iväg!


 

Jaha.. pappa ville också me.. oki de går väl bra..


 

Men när du ändå sitter här pappa, kan du väl hålla i mig lite, jag hittar inget bälte på bilen *säger Alex*


Mer bilder från kalaset kommer snart, måste bara ladda upp alla bilder..


 

Mormor busar med mig o Alex..


 

 

 

Fina mormor o gullplutten Alex!   


 

När vi var hemma hos mormor i fredags så spelade jag fotboll, ibland hamnade det i gräset o jag vägrade gå i gräset om jag inte ´hade skor på mig.. hittade inte mina men fick låna morfars.. snällt!


 

Fina anders höll i Alex medan jag spelade fotboll.. söt!

Av Sebastian Alexander - 21 maj 2011 09:51

 

I torsdags var det förskolans dag, vi hade fått ballonger över hela lekplatsen..


 

I buskarna, staketet o dörrar satt det ballonger. Vi barn fick också en varsin ballong *glad* plus glass till efterrätt. Under dagen hade vi olika stationer där vi fick göra olika saker, min favorit som jag även gör när vi är i lekrummet, är att gå med en ärtpåse på huvudet, det fanns som en station så där höll jag till under hela dagen.


  

Nu ska vi testa gamlisarnas ögon.. ser ni mig? Jaha ni behöver facit.. ja jag står vid den blå o visar upp min keps.. ni måste ju försöka titta ordentligt iaf.. :)


 

Ser ni mig nu då? (facit till er extra gamla - jag står precis bakom den gula.. pelaren)


 

Jag har satt på mig kepsen själv..


 

Resultatet är ju strålande!


 

Alex sov som vanligt..


 

Ännu mer sov...


 

Nu vakna han!! Nej.. jag skojjade bara.. han sov som vanligt..


 

Sömntuta..


 

Vi köpte en ny nalle till Alex, han har tappat sin nalle som han fick av mig o mamma den dagen vi fick reda på att mamma var gravid...


 

Hejdå dagis.. vi syns i mörn..nä de gör vi inte, vi syns på måndag!


 

Åhh min gammle mor orkar inte dra vagnen... starke sebbe får hjälpa henne..


 

Bredvid dagis håller de på att bygga så varje morgon o eftermiddag står vi o tittar på grävmaskiner, lastbilar, gubbar o allt som finns på ett bygge.. jag brukar klättra upp i stenhögen som ni ser längst ner till höger..


 

Måste ha kontroll på gubbarna så de sköter sig *måste stå upp så jag ser*


 

Där kom en sopbil också.. då stannar vi o tittar på den också.. o så kom en traktor.. de tog oss en timme att gå hem, brukar ta ca...8 min annars :)


 

Alex - duuuu Sebbbbeee.... hur kan du vara sååå cool? Du är ju häftigaste, snyggaste, snällaste, finaste, roligaste av ALLA jag känner?!


Mamma - nej Sebbe, du får inte hitta på att Alex säger sånna saker (även om jag håller me, om både dig o alex)


Sebbe - men mamma, Alex sa ju så! Jag hittar inte på! Jag kan inte rå för att han känner så hehehhehehhe och förresten, det är MIN blogg så jag skriver vad jag vill!


Mamma - Jaja du gör som du vill.. gullunge!


 

Sebbe - Tack för dina fina ord.. nu ska jag förklara för dig hur det kommer sig att jag är sååååå cool...


blablablablablablablabla *alex lysnar intressant på sin storebror*

Av Sebastian Alexander - 20 maj 2011 22:08

 

Mormor o Alex


 

Farmor o Alex


 

Moster Annicha o Alex


 

Moster Tiss o Alex


 

Morbror Robert o Alex


 

Kusin Hugo o Alex


 

Farbrors "fru" Maria o Alex


 

Kusin Nora o Alex

 

Kusin Linus o Alex


Det är grabbarna kvar nu som inte är med på bild med Alex, morfar, farfar, farbror Daniel o Peter o lilla mosing.. vi får väl se om vi får nån bild tillsammans med dom.. hoppashoppas!


Idag var jag ledig, som alltid på fredagar. Mormor ringde o bjöd oss till hennes skola, de hade kulturdag där med uppträdande, dans, mat o loppis. Klart vi ville komma så vi packade in oss i bilen o drog dit, både jag o Alex somnade på en gång när vi började åka men vaknade så fort mormor skrek hej till oss hihi sötnosen, vi har saknat mormor, så länge sen vi såg henne! Vi fick träffa hennes kompis anncathrine (?) också, vi gick omkring o kollade hur skolan var o så fick vi se mormors arbetsplats, biblioteket, det var ganska stort o massviss med böcker. Jag är inte så intresserad av böcker men det var roligt att springa omkring där inne o dra ut böcker o hoppa i soffan höhöhö


Alex ville fortsätta sova o inte lyssna på mormor så han pluggade igen öronen.. smart gjort nu när man tänker efter :P


 

Hoppa, hopp o studs i soffan


 

Mormors bibliotek..


 

Hjälp! En gammal tant försöker röva bort mig..


 

Hon försöker gömma mig o henne bakom en buske.. hjälp mig!


 

Äsch jag skojja ju bara! Det är ju jag o mormor på väg mot ruschkanan..


 

Kom nu hit mormor.. sitt här.. nää det är inte läskigt.. jag finns ju här o hjälper dig.. du kan ställa käppen där nere så hämtar vi den sen... *retas*


 

Så nu håller jag om dig mormor så du kan åka.. kom här tanten.. *håller om* nu kör vi!


 

Här är lite kort till er tjejjer som läser o vill ha en cool idolbild på mig.. jag "kör" hoj med.. EN hand! *tufft*


 

Jag flaschar lite o halsvstår upp på hojjen... *hetthett*  


När vi kom hem var det tvättstugan som väntade o matlagning, vi gjrode pasta med fläskfilé till pappa o mig, pasta med salami o lufttorkad skinka till känsliga mamma (hon gillar inte kött).


 

Mumsfilibabba!


Imorgon är det KALAS! Äntligen, det blev inställt förra gången för mosinggosing blev sjuk, men i morgon ska vi dit istället, jag blir så glad! När mamma berättade det idag, att vi jag ska få träffa Hugo o Moa imorgon så sträckte jag upp händerna i luften o sa jajajajajaja :) Det var en evighet sen jag såg mina kusiner.. känns det som iaf..


Nu är det klart, vi har bestämmt att vår lilla bäbis o min lillebror ska heta:  


 ALEXANDER PHILIP NILSON  

Av Sebastian Alexander - 20 maj 2011 18:07

 

Idag fyller jag EN månad! Grattis till mig.. undrar om man ska fira med att tutta extra länge.. på BÄGGE tuttar... mmmm mums, så får de bli!


Återkommer efter maten pusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 18 maj 2011 17:25

En lite tjockis..


           

Det är OK att vara en liten tjockis, destu mer får jag o pussa på!


Igår var mina kusiner häro hälsade på och JAG fick en present.. en försenad julklapp haha, jag tror mamma o pappa blev glada......... eller?


 

En trumma!! Jag ska lajja massa musik nu, tidigt på mornarna *yeah*


Lilla Alex fick lite kläder:

 

En racer body o byxor, de såg lite stora ut..


 

Men de passade nästan perfekt, bodyn var jättebra, byxorna var lite stora, men det är ju bara bra då kan Alex ha de länge..


Nora hade gjort en teckning till mig o Alex, det är nallepuh (om nån gammal tant inte ser det.. typ.. mormor ööhhöh)


 

Fina teckningen!


       

Jag blev så glad att mina kusiner var där, jag busade, skrattade o sprang omkring överalt. Jag visade ALLA mina leksaker, klättrade på bord o stolar för att alla skulle se mig, jag hade superkul!


Kändisgrejjen som vi nämde tidigare är följande: Det är en person som ska skriva en bok och JAG kommer vara med på ÅTTA bilder! Det handlar om förskolan o hur man ska lära ut o lite sånt, så det kommer väl riktas mer till personal i förskolan och kommer finnas i olika förskolor, men den kommer även komma ut i handeln så om nån är intresserad att köpa den så kan man det :) Den kommer ut i höst, kommer finnas på förlaget LIBER.. skitkul juh! Om jag hör nått mer el så så berättar jag annars så ses vi i boken till höst hahaha


Idag åt vi cesarsallad med pepparsalami o lufttorkad skinka, yummi!

 


Vi fick ett paket på posten idag, det var till Alex ifrån Libro:

 

Fick massa bra saker, blandannat en skallra att hänga på vagnen, precis en som som mamma varit på jakt efter ju!! Gissa om mamma blev glad :) o Alex också hoppas vi. Fick även en mössa, blöjor, skötlappar, skötunderlägg, babyolja, rabattkuponger o lite grejjer till mamma... schysst!


Själv fick man nöja sig med en ... banan!

 

Inte schysst!

Av Sebastian Alexander - 18 maj 2011 13:01

 

Pappa o Sebbe 2009


 

Pappa o Alex 2011


  

Vilande Sebbe 2009


 

Vilande Alex 2011


 

En sne sebbe 2009


 

En sne Alex 2011


 

Vad sa du mamma, ska du berätta vad fröken sa i morse?! Den där SUPERHÄFTIGA grejjen jag ska vara med om? Den där om att jag ska bli.. KÄND! Jäs, berätta du.. el vänta lite.. du måste hämta mig på dagis först :)


pusspusspusspuss

Ovido - Quiz & Flashcards