Alla inlägg under maj 2011

Av Sebastian Alexander - 13 maj 2011 09:16

 

Först, i med lite "smet" i i kakformen..


 

Sen vänder vi den upp o ner (varför vet jag inte.. trodde inte man skulle vända på smeten..)


 

*knack knack på kakan*..


 

Ahh!! Där är den... inte.. man ser den ju knappt.. inte en bra kaka.. men bra försök :)




Av Sebastian Alexander - 12 maj 2011 19:43

Igår fyllde Alex 3 veckor.. de firade vi me ett bad :)


      

     


Nu måste jag dra, vi hörs senare pusspusspuss 

Av Sebastian Alexander - 11 maj 2011 17:52

Mormor....... jag tror att Alex vill ha sånna här...... mamma köper garn nu i  veckan men vi måste ha "nån" som virkar dessa..... hehe


 

Dessa skor är VIRKADE! Alex vill gärna ha svarta, blå o kanske.... beige? nja men svarta o blå iaf... tack mormor hahaha


http://pysselkiisen.blogspot.com/2010/09/gratis-monster-pa-baby-converse.html

BVC

Av Sebastian Alexander - 11 maj 2011 17:33

 


Idag var vi till BVC, lill plutten väger nu 4110g o är 51cm lång, han har växt jättemycket så nu ska vi gå mer sällan på bvc.. najs! :)


Måste äta mat, hörs senare! pusspusspuss



Av Sebastian Alexander - 10 maj 2011 09:52

Jag har fått en trehjuling, den heter cupcake :) Den är jättesöt, lite svår att trampa på bara. att jag inte lärt mig cykla/trampa än kan ju vara en bidragande orsak hehe


Så nu håller jag här.. kan du skruva.. el ska jag göra det? Jag brukar vara väldigt bra på att skruva o mecka, det vet du väl Robert?


 

Mormor (mormor har tagit dessa cykelkort) Jag tänkte ställa mitt saftglas i glashållaren på cykeln, det är väl OK?


 

Robert, jag fick ha mitt glas i hållaren.. men du är ju aldrig färdig...... *lalala sjunger i väntan på att Robert ska bli klar..lalalalla......lalallala.....lalalla.....lal
alla..lalllaaaaa... laaaaa  lllaaaaaalalalallalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa*


 

Så där ja, glaset är på plats! Tack Robert.. nästa gång ska jag hjälpa dig så slipper vi alla vänta så länge :P Men TACK för hjälpen o bygget av cykeln Robert!!! *kramar om*


 

Så här cool blev cykeln när jag sitter på, vilken cooling va? Jag alltså..


 

Jag o min "partner in crime" HUGO! Vi sitter o filurar på lite bus emot mamma o moster Tiss..


Ahhh vilken god mat vi gjorde igår, vi gjorde inte exact på receptet, men nästan o det blev sååå gott! Idag ska vi göra.. nått med fläskfilé tror vi... har inte kommit på nått än.. men kanske fläskfilé med salami o nån ost o grädde :)


Nu har jag gått iväg till dagis, mamma har varit ute o gått en timme o Alex... sover.. ! Imorse innan vi skulle gå till dagis så busade jag med honom..


 

Heeeeeeeeej! Jag heter Alexander *pratar med tjejröst*


 

Men Alex.. jag får låna DIN mössa.. för att jag är störst o bestämmer så då gör jag så.. höhöhö *retas*


 

bu hu bu hu *låtsas vara ledsen* "meeeeen sebbe... ge mig mööössssaaannn" *härmar en ledsen alex* HAHA aldrig att du får tillbaka mössan, den är min.. MIN... MIIIN! men.. mamma, sluta, jag bara skojar ju.. få tillbaka mössan, jag ska inte reta alex mer.. bara låna hans mössa lite :(


 

Nu sover gullplutten i vagnen medan mamma klurar ut mat..


Hörs senare grabbar o tjejjer! pusspusspusspusspusspuss


 
Av Sebastian Alexander - 9 maj 2011 08:24


Goomorgon!


Idag mår jag mycket bra, liiiite feber men är hemma ifrån dagis eftersom jag inte åt nått igår o man ska vara hemma ifrån dagis om man haft feber så då blir det så :) Vi ska iväg o handla idag, vi ska börja äta bättre mat här hemma, LCHF så det kommer komma upp lite recept så mormor också kan göra lite mat (hon ville det själv..)


Så idag blir det:


Ostfyllda kycklingfileér:

Kycklingfilé

Nån god ost (typ ädelost, philidelfia med smak)

Grädde 40%

Soja

Rosépeppar


Skär ett snitt i kycklingfilén, pensla insidan med soja, lägg i ost. Pensla ovansidan med soja, salta/peppra o gnid in krossad rosépeppar. Häll på grädden, in i ugnen - 200 grader i ca 25 minuter.

Så har vi en sallad till, mums! (tror vi att det blir iaf)


Eftersom jag var såå sjuk igår fick jag sova i mammas säng, det blev lite tight men mysigt, Alex låg också i mammas säng.. detta kallas KÄRLEK!










 

     


Nu blir det frukost, pusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 8 maj 2011 18:45

 

Jag är såå sjuk.. har 39,3 i feber o har kräkts.. :(


 

Jag är såå trött o sjuk.. buhu.. men tapper som jag är..


 

.. försöker jag bjuda på ett leende.. bara för DIN skull :) Vad Alex gjorde under tiden? Han sov...


 

.. eller VA?! Han är vaken.. de trodde man banne mig inte!


 

Jag har precis fått en alvedon..


 

.. o fått i mig några smörgåskex o sockerdricka..då får ni ett riktigt stort leende! :)

Vad Alex gjorde under tiden? Han sov...


MEN dra på trissor, han har varit vaken två gånger nu! Galet värre.. :)


 

fortfarande vaken....


 

ja jäklar du, han var vaken under alla tre kort.. jag är imponerad!


Nu ska vi sova o kurera, jag blir hemma ifrån dagis imorgon.. mamma, jag o alex ska bara mysa o vara under dagen.. HÄRLIGT!


pusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 7 maj 2011 20:43

 

Nää vi försöker inte ignorera dig mamma..


 

Men mamma, Alex vill inte vara med på kort - skärp dig nu mama!


 

Så jag Alex, du behöver inte vara rädd.. det är bara mamma.. man får liksom.. acceptera det helt enkelt.. hon tar kort hela tiden..


 

Så ja Alex.... vettu?


 

Jag finns här för dig.. du kan vila här hos mig.. så ska jag skydda dig emot mama :)


 

Hmm.. vad skådar mitt öga.. tuttar, det betyder MAT! Måste dra.. tack för att du skyddar mig Sebbe *high five*



Ovido - Quiz & Flashcards