Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Alex skrattar

Av Sebastian Alexander - 20 juni 2011 19:50


Gokvällens storkorvar!


Lillkorvarna Nilson här igen :) Nu fungerar det att ladda upp bilder, så nu har vi laddat upp ganska så jättemånga bilder :) Idag var jag tillbaka på dagis efter helgen o ledigheten, shit vad kul det var att vara tillbaka igen, alla kompisar o alla leksaker o lekar! Jag har haft massor av energi idag, sprungit omkring, busat, skrikit, kastat saker o varit allmänt busig o "galen" :)


Lillkorven Alex ligger o sover, jag måste ge honom beröm idag. Han badade i dag och han älskade det! Jag själv är ju inte så förtjust i att bada, men Alex måste fått nått på sned i skallen eftersom han gillade att bada :) Han låg helt stilla o bara stirrade, sen började han plaska med fötterna o bara låg o njöt medan mamma hällde vatten över honom. Inte ens när han fick vatten i ansiktet/ögonen brydde han sig.. imponerande! När han badat klart hoppad jag o pappa i (ja.. vi bytte vatten först.. hehe) det går bra att bada om jag får bada med pappa, annars inte. Men medans vi badade så hade mamma o Alex lite babymassage, mamma smörjde in stackarn med massa salva, kammade håret o smörjde lite mer.. när hon kom in i badrummet o visade upp Alex i sin snedlugg så såg jag nog att han skämdes, han hade kräm i ansiktet o luktade gott.. stackarn :) Mamma visade upp honom i spegel o jag tror han såg sig själv! Han började skratta o "jollra" det var jättekul att se!!! Jag o pappa badade o hällde vatten över hela badrummet, när vi badat klart lyckades jag smita ifrån mammas insmörjning, jag är toknöjd över det! hehehe


I helgen har vi mest städat, tvättat, handlat o röjt i förrådet. Det är rent o snyggt här hemma nu, det VAR det iaf, efter en dag är det tillbaka i samma gamla smuts igen.. Vi var hem till mormor i lördags o grillade, pappa var med farfar i strängnäs o kollade rallycross SM.. För nån vecka sen började Alex att le/skratta, nu är det tydligare o han gör det ofta.. watch this:


           

Undrar du varför Alex skrattar så mycket? Det är nån som får han på bra humör...


 

MORMOR!   


Mamma har gått omkrign o tjatat om ett par glas hon såg på affären här omdan, hon ville köpa men visste inte om hon verkligen skulle det.. men igår slog hon till, hon köpte dom. När vi kom hem så visste hon dock inteom hon skulle ha de som dricksglas el ljusstakar.. hon bestämmde sig till slut för att ha de som ljusstakar och köpa nya o ha som dricksglas :)


 

De är jättefina på kvällen när de lyser lite svagt om ljusen i glasen.. bra gjort mamma hehehe


  

Själv fick jag lite schampo o tandkräm..


 

Vi var ut en sväng idag o lekte, jag tog med min hoj o latchade lite..


 

Alex... ja.. sov..


 

Gullunge!   


 

Lillkorven ligger o spanar på sina fiskar..


 

Han älskar den blå fisken..


 

*Sebbe sitter o tittar på film i sovrummet och ignorerar Alex skrik.. *


 

Nej Alex, jag har faktiskt inte tid för dig nu.. nångång måste jag få ltie egen tid.. jag ska kolla klart på min film..


  

MMMAAAAAAMMMMMMMAAA! *alex skriker efter mamma*


 

buuuhuuuu *drarrar på läpparna* Jag får inte vara med o titta på film med Sebbe.. buuuhhuuuuu


 

*mamma säger* Kom här o var med på lite bilder med mig istället..

*alex säger* jiihoo.. vad kul.. jättekul *ironi*


 

Det här var ju jättekul!! *säger mamma*


 

Jag vill inte vara med längre! *buuhuuu gråter*


 

Så här gör vi mamma.. JAG drar.. jag drar till sängen o lägger mig o sover.. verkar roligare!


 

*sover*


 

Måste bara visa Alex "skor" innan vi drar oss till sängen o sover allihop..


 

Tjaarååå! Gonatt, sov gott, drömt sött och vakna utvilad! Ha en fin dag i morgon!


pusspusspusspusspusspusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards