Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Sommarresor

Av Sebastian Alexander - 22 juni 2011 11:22


Halloj!


Ahh det börjar närma sig sommarlov nu, oj vad jag ser framemot det, jag är lite seg på mornarna nu när det ska upp i tid till dagis, det är nått jag kommer ändra på, jag ska ligga o dra mig hur länge som helst nu :) Om inte mamma drar upp mig för att gå ut på promenad vill säga.. hon säger att vi ska ut o gå fast jag är ledig.. hm.. vet inte om det är OK.. jag får fundera på det o se hur jag gör. Leka ska vi göra iaf, mamma har sett så många lekplatser när hon varit ute o gått om dagarna så vi ska på lite lekplatsutflykter under sommaren, så slipper vi bara vara på våran (även fast den är den bästa..)


En liten hälsning till mormor: Kräm fräschen som mamma köpte med paprika/chili, den var jättegod till fläskfilén! Åh vad vi åt igår, du måste köpa o laga den rättan nån gång :)


Igår kom moster Tiss o Fredde förbi oss på kvällen o snacka lite skit och lite allvar om vår resa vi ska göra i sommar.. vi ska till ullared, mamma är GLAD, pappa är.. glad.. hehe jag o alex vi är glada för Moa o Hugo ska me, det ser vi mest framemot. Vi ska bo i en egen stor stuga, som heter ullaredparadise - kan det bli bättre? hehe Det ligger 4km från Ullared, så det är ganska nära o bra. Vi har 6 bäddar så vi funderar på om de vuxna får en egen säng o så ställer vi ihop två sänger (om det går) där ska jag, Moa o hugo sova.. ÅH VAD KUL DET KOMMER BLI! VI åker ner på söndagen o sover en natt, sen ska vi hem igen :) Men det är det värt, vi kanske hittar på nått längst vägen hem (el ner.) sen ska vi till skansen o gröna lund och kanske till furuvik. Sen blir vi nog hemma under sommaren/semestern, det är ganska skönt det också.


Nu till midsommar vet vi inte riktigt vad vi ska göra, vi är bjudna till enköping, till pappas kompis, men det är ganska lång väg att åka (han bor en bit utanför stan) o om pappa sover över där ska vi åka dit med honom, hem o sen hämta honom o hem igen..lite drygt.. o bara åka dit för nån timme känns lite trist också.. vi får se.. det lutar åt att jag, Alex o mamma iaf åker hem till mormor o träffar MOA o HUGO! (har inte sett dom på nästan 2 veckor..) så får vi se hur pappa gör :)


Mamma, är det sant.. får jag göra det nu..?


 

Får jag sätta mig vid det dukade bordet o hugga in på en macka fast ingen annan kommit o satt sig?! Yes! Ro hit en macka nån..NU! hihi


 

Lilla Alex frös o vi hade inte mössan nära.. det fick bli en filt till sötnosen.. ja säg.. det funkar!  


 

Hörru Alex... du får ju ta o sitta upp själv.. lite får du engagera dig :)


 

*alex säger* jag känner mig trött o hänig.. ska nog sova nu tills vi hämtar storebror på dagis..


pusspuspsuspsuspsusspuss

 
 
Zandra

Zandra

22 juni 2011 11:48

Hur FAN har du lyckats övertala din man till Ullared??
Jag har försökt i flera år med min men fungerar inge bra, får inte åka själv heller för då finns det för mkt plats i bilen säger han. :-)

http://livetsomalltiallo.blogg.se

Sebastian Alexander

22 juni 2011 12:17

hahahaha ja om du visst vad jag fått "betala" för den här resan :) Nejdå men i vintras så fick jag åka själv (med mamma o syster istället) men nu verkar det vara OK för honom.. vet inte vad som gått snett, men jag är LYCKLIG! haha Ja du det är farligt att ha för mycket plats i bilen, det är väldigt lätt att handla för mycket där :) Haru varit i Ullared nångång?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards