Alla inlägg under juni 2011

Av Sebastian Alexander - 19 juni 2011 08:16

                             

Nu ska vi redan iväg, mamma ska träna, mamma o jag ska fixa på bilen - måla lite, o Alex ska väl sova :)I (hopaps vi iaf!) vi hörs senare pusspusspusspusspusspuss


ps. tack ROBERT för bilderna, de vart jättefina!!

Av Sebastian Alexander - 17 juni 2011 20:33

 

*smack* en liten fredagspuss till dig mamma..


 

Tack lillälsklingen min! *smack* en liten fredagspuss till dig min lilla gubbe!


 

Vi kör en riktig puss också så är vi klara sen! *SMACK*


 

Busar lite med mamma *lipar*


 

Ahhh släpp mig, du har fått puss på både kinden o munnen mamma.. nu räcker det!


 

Syns att det är mammas kille va?


 

Närbild igen.. mamma tar kort då brukar de ju bli så..


Nu får det räcka, ta o gosa med Alex istället.. jag orkar inte..  


 

*alex säger* Gääsp.. jag försöker faktiskt sova mamma..


 

En snabb puss bara.. måste.. sova.... nu...


 

*lillkorven Alex sover*


 

*alex öppnar ett öga försiktigt..* Skit, hon håller fortfarande på att ta kort..


 

*buuuhhuuuu* jag vill inte bara med på fler kort mamma.. jag måste få sova, jag har bara sovit 23 timmar idag!


 

*SUCK* ja men ge mig en puss nu mamma så är vi klara sen!


 

Shit.. hon snodde en till bild på oss.. jag är inte OK med det.. jag sa en puss på kiden sen skulle jag sova..


 

Jag är verkligen väldigt jätte trött.. *gääääääääääspar munnen ur led*


 

Mammas lilla älskling *kärlek*


 

Bägge busungarna!   


 

Mysisar!


 

Mamma o hennes favoriter!


 

Så ja.. Alex.. det är över nu.. mamma har tagit klart med kort nu.. du behöver inte vara rädd längre.. slappna av lilla gubben..


 

Ja jag måste faktiskt lugna ner mig.. hon väckte ju mig för att pussas o ta kort.. jag måste vila lite med att titta på min blåa fisk.. då kan jag lugna ner mig.. *andas ut*


 

Ahhh min blåa fisk vad lugn du gör mig... *lugn o ro i kroppen*


 

Va? Vart är du blåa fisk... pys gröna fisken.. jag vill ha min blå.. *börjar darra i kroppen..* blåa fisken?! hallå.... ojoj.. nu stressar jag upp mig igen..


   

Lägger mig o gymmar ett tag istället.. hoppas blåa fisken kommer tillbaka snart igen..


Sova nu, pusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss


Av Sebastian Alexander - 17 juni 2011 18:59


Hallå!


Trevlig fortsatt fredag, visst är det underbart med fredagar, det är veckans bästa dag! Idag var vi hem till mormor o morfar o stöka omkring. Vi var iväg o handlade lite mat o gott till ikväll, när vi kom tillbaka från affären så hade jag preciiis somnat så snälla Annicha bar upp mig till mormors soffa. Åhh vad Annicha är snäll o söt, hon hjälper mig o leker med leka med Tom, hennes katt på mobilen. Jag älskar den! Jag ger den mjölk o stryker den över magen.. så söt (det är en katt som finns på telefonen.. man ska liksom bara.. ge den mat o leka med den.. ) Sen drog vi iväg o hämtade upp pappa, hem o lagade mat, sen kirrade vi iordning mitt rum. Mamma tog upp spjälsängen som jag hade o i den skulle nu Alex sova, men mamma har lite svårt att slita sig ifrån lillkorven på nätterna så han får sova mellan pappa o mamma. I spjälsängen ligger han bara om dagarna så då var det onödigt att den stod i sovrummet, som redan är trångt pga min säng, så nu har lillkorvens säng flyttat in i mitt rum...


Igår när vi kom hem ifrån dagis så var vi som vanligt ute o lekte på lekplatsen..

 

*lalala* här sitter jag o bygger kakor o torn i sandlådan..


 

Men det fungerar inte.. (sanden var för torr/ljus så det gick inte att bygga nått).. shitsaker *muttrar*


 

Nu lägger jag ner det här... jag drar o gungar istället!


 

ååhhhh heeeeeej..


 

..åååååhhh.. hååå *gunga gunga*


 

Vi hade hela lekplatsen för oss själva!


 

Alex låg i vagnen under trädet.. han sov..


 

INTE!


 

hahaha lurade ni blev! Ni trodde han sov!


 

Ni gick visst på det.. eller hur mamma, visst gick dom på att Alex sov?


ha ha, där ser ni, mamma sa att ni gick på det! :P


Jag ska ladda upp så sjukt mycket bilder nu så jag återkommer om ett slag.. pusspusspusspusspusspuss

BVC

Av Sebastian Alexander - 16 juni 2011 21:30

Så ja lillkorven, upp med huvudet.. dutti du är :)

  

 

O så grabbar du tag i den där leksaksnyckelpigan.. kanon lillbrorsan!


 

Jaha.. matpaus... haru goda fingrar Alex?


 

O så upp igen.. jag är imponerad!


 

... o så mer mat.. mm.. det var kul det här.. me du är iaf superduktig som kan resa på dig när du ligger på magen!


Jaa idag vart de ju ingen spruta, de hade sagt fel. Vi skulle bara till läkaren i dag som kollade igenom lillkorven att allt var bra med han o det var det ju! Jag blev lite lack när BVCtanten o läkaren började hålla på o klämma på Alex mage o när han skulle vägas, men mamma förklarade att de måste göra så o då lugnade jag ner mig lite. Men jag stod bredvid skötbordet hela tiden o kollade läget. Alex följer sina kurvor kanon så vi fick MVG!


Alex kurva:

Nyfödd 3690g 50 cm

9 dagar 3835g 50,5cm

3 veckor 4110g 51cm

5 veckor 4450g 51,7cm

8 veckor 5060g 54.5cm (dagens mått)


Eftersom vi är två stycken så får ni se min kruva också till ungefär samma tid som så länge Alex kurva sträcke sig.


Sebbes kurva:

Nyfödd 4180g 50cm

2 veckor 4215 53cm

3 veckor 4475g 54cm

4 veckor 4875g 55,5cm

7 veckor 5440g 57cm

9 veckor 6120g 60cm (ungefär samma tid som Alex är på nu)


Som ni ser så vägde jag nästan 1 kilo mer än Alex, o var 5,5cm längre! Inte för inte jag kallas buddah hehehe


Ja sen hare inte hänt så mycket mer, vi var ute o lekte som vanligt efter att jag slutat dagis, vi fixade lite med bilen o så försökte vi måla väggen men mamma hade köpt lite för ljus färg så vi avbröt. Men när pappa kom hem åkte vi iväg allihopa för att köpa ny, bättre färg, så imorgon ska vi måla lite väggar.


Nu ligger alla o sover, nästan, så jag ska väl oxå krypa ner bredvid mamma.. vi hörs i morgon pusspusspusspusspusspuss


Av Sebastian Alexander - 16 juni 2011 07:12


Guumuurgun!


Ååh så trött man är idag, jag var uppe ända till 21 igår, kunde inte sova. Jag studsade runt o hoppade i sängen istället. Pappa hade somnat o mamma mata Alex så ingen kunde hellre liksom hindra mig hehehe tillslut kom tröttmössan ifatt mig, jag la mig helt plötsligt med huvudet vid mamma i hennes säng o benen i min säng, när mamma sen tittade till mig efter sisådär 1 minut så sov jag.. var visst trött ändå :)


Torsdag idag, min sista dag för denna vecka. Jag ska sluta tidigare idag för vi ska upp till BVC med lillkorven Alex, han ska få en fix hahaha nejdå, han ska få en spruta mot nån.. barntramssjukdom o eftersom jag är hans storebror så följer jag me o kollar så alla sköter sig, mest BVCtanten.. man ska inte vara taskig mot min lillkorv i onödan.. det är bara jag som får vara det.. ibland hihi efter BVC så drar vi mot affären o ska köpa vit väggfärg, mamma har fått massa ideer om hur hon ska fixa ordning här hemma, hon är klar med sina tavla förresten.. berättade jag om den förr? Hon har köpt jättefina stora pappersark o gjort en tavla av dom.. jag ska visa när hon hängt upp den. Ja iaf.. sen drar vi o hämtar upp pappabalooooo, sen avfärd mot gymmet, av med gamla mamma, vi grabbar drar vidare o sätter oss o väntar på att tanten ska få röra på fläsket (mamma alltså) sen hämtar vi upp henne, drar hem o äter maaaat *mumsmums*


Tror ni pappa är nöjd med nya bilen eller vad? Han har hittat så mycket grejjer han vill ha till bilen så det är inte sant.. mamma säger att han får köpa vad han vill, sen ska hon lägga in en stöt o säga "du har ju fått så mycket till bilen, får jag lika mycket till ullared nu?!" moohaha men iaf, nu har han köpt ett sportluftfilter, vi fixade fast det på bilen igår, pappa mecka, jag inspekterade:


Går det bra farsan? Ska bara komma o kolla lite..



 

Ja men det där ser väl ut att vara OK..


 

Mycket bra pappa, mycket bra! *klappar på axeln* Fortsätt så, du gör helt rätt!


 

Du kan ju gubben! Mmm duktiga pappa *klappar på axeln igen* Du vekar sköta det där själv.. jag drar till husbygget här intill o kollar när traktorn o grävmaskinen gräver..


 

Våga bara följa efter mamma! Det blir inga bilder för dig idag!


 

Här har du din enda bild *flinar upp mig med min finaste pose*


Såå *viftar med handen o ger mamma arga blicken* iväg.. schas.. *mamma o sebbe har en diskution ang att mamma vill ha EN till bild.. *


 

Är den här posen bättre mamma? *åmar mig så en riktig fotomodell* KANON! Då blir de inga fler bilder.. jag drar till byggplatsen nu o kollar traktorer.. hejdå


 

lalalalala *sjunger* lilla skrotnisse på arbetsplatsen o letar grejjer..


 

MAMMA! Du fick inte ta fler bilder! Jag orkar inte vara med på kort jämt, mina ögon är förstörda för blixten.. pys nu!


 

Nu måste vi dra till dagis, Alex är råtaggad! (inte)


pusspusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 15 juni 2011 07:33


Gomorgon!


Strax dagisavfärd, men först: Vi hittade fler bilder i kameran sen den varit hos mormor o Annicha...


       

TjockisAlex 2011 - SÖT!


Jag känner igen att jag sett den där söta kaninen förr... för typ.. 1½år sen..


     

Tjockissebbe 2009/2010 - SÖT!


Verkar som att det smittat av sig på fler:

 

Annicha 2010 - SÖT!


Nu: dagis! hejdå pusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 14 juni 2011 16:51


Igår gick vi hem till mormor o sen var mamma till gymmet som sagt. När mamma kom tillbaka var hennes kamera borta! När hon väl hittade den så verkar det som att de kommit nått virus.. alla bilder som var tagna med kameran såg väldigt konstiga ut.. eller hur?!


               

hahahahahha gissa EN gång vem som varit framme? Mormor! MEN! Hon hade en medhjälpare, mormors maskeradutklädnad på små barn o djur har smittat av sig.. ANNICHA hjälpte mormor! Jag säger tur att jag hade fullt upp så de snodde med sig Alex istället.. *puhh* kommer ni ihåg vad mormor gjort med mig?


             

Jaaaaadu vad säger man :)


Nu ska vi ut o fixa lite sportfilter som pappa köpt till vår nya bil! Jag ska ta bilder på den också så får ni se hur jäkla snygg bilen är! :)


PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

Av Sebastian Alexander - 14 juni 2011 12:40


Linus, den snälla mannen har köpt en tröja åt mig! Supercool, den är svart med massor av lastbilar på! Jag har använt den så mycket att den legat på tvätt typ hela tiden men nu hann vi ta ett kort på den iaf.. cool va?!


Cool tröja till en ännu coolare liten kille!


 

Coola baksidan :)


 

Närbild på alla lastbilar! TACK LAJNUS! Vad gulligt gjort av dig att köpa en tröja till mig!! *sebbe puss*


 

Här är min varg som jag gjorde på dagis. Hjälp, visst blir man rädd när man ser den farliga vargen *skakar i kroppen*


 

Vi fick ett par vita vantar i papp så skulle vi rita av våra egna vanter i vintras.. mamma tycker de är lite skumt för jag hade svarta vantar på mig..  men jag tyckte det var lite läckrare att inte göra som man ska, jag målade lite orange streck istället... var ju snyggare än tråkiga svarta vantar hehehe


Mamma o Alex har börjat gå långpromenader, de går en timme åt ett hål, sen vänder de å går hem igen. Det brukar bli ungefär en mil om dagen o igår var mamma på gym o fick gyminstruktion o ett program upplagt anpassat åt henne, skitkul tyckte hon! Nu ska det köras igång på riktigt.. det kommer bli lite pauser i sommar för det är ändå sommar, sommarlov, glass o resor på schemat, men hon ska försöka så bra det går iaf! Idag gick de två till icamaxi o tillbaka. Snart slutar jag på dagis för dagen, o ikväll ska ni få se vad som hänt med mammas kamera! Nån hade snott den o hon verkar fått nått virus på den.... nått som gör att bilderna blir alldeles konstiga.. det hände efter att vi var hemma hos mormor o morfar.......


pusspusspusspusspusspuss från en glad Alex!

Ovido - Quiz & Flashcards