Alla inlägg under juni 2011

Av Sebastian Alexander - 4 juni 2011 21:45


Nu har mama fått hem sin efterlängtade canvastavla. Hon beställde en med oss två som nyfödda, bara 1 dag gammal.. Längst ner i hörnet står våra namn, födelsedag, vikt o längd.. vart jättefin, tror den ska hänga i sovrummet.. vi får se..


 

Tavlan vart jättefin o bra kvalitet, vi är nöjda!


Klart är också lillkrovens namn, nu är det officiellt..


 

Alexander Philip Nilson, det är oki namn på en liten sötnöt tycker vi!


            


Nu, sova! pusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 4 juni 2011 16:46

 

Annicha fick massor av blommor, vi glömde våra hemma så de hade torkat o ruttnat, blev till att slänga dom.. tyvärr :(

 

Mmm smörgåstårta o dricka.. mmmmmm


 

Mormor o kickan pyntar inför Annichas ankomst hemma..


 

Mormor i farten..


 

Vi hade köpt en ljusrosa klocka till Annicha, hon verkade bli glad över den :)


 

Mormor hade som vanligt skrivit en egen dikt om Annichas skoltid.. mormor är bäst på att göra sånna dikter!


Ser ni vad det står? Ska be mormor o hela texten så jag kan skriva ut den så det syns bättre..


 

*linus säger* Sebbe, kan vi inte gå ut o leka, jag vill så gärna det?


 

Nja jag håller på att spana här.. jag kan tyvärr inte Linus..

*linus säger* Joo men kom nu Sebbe, jag tycker du är så rolig så vi kan väl gå ut o leka? Kom, jag kan bära dig så slipper du gå :)


 

*linus säger* Kom Sebbe, vi springer upp o ner för den här trappan!


 

*linus säger* Jihoo vad roligt vi har det! Vad snäll du är som kom ut o lekte med mig Sebbe! Visst har vi kul?!


 

Åhh Robert, rädda mig ifrån Linus, han vill bara leka.. jag vill spana över staketen!


 

Leffe o mammas kusin Sandra kom o firade!


 

Moster Sita var där också, hon kidnappade Alex på en gång :)


 

Alex verkade nöjd över det...... eller? :)


 

Fredrik o moster Tiss, snälla Fredrik var barnvakt åt Alex så att mamma o pappa fick äta! Tacktack!


 

Jag passade på att äta jag me.. kakor! *mums*


 

Jaha, ville du också ha en kaka Alex..?


 

*alex säger* jaa faktiskt, de ser så goda ut!


 

*Alex säger* Men nu är de slut, du åt ju upp den sista Sebbe! *buuhuuu*


 

*Alex säger* Va? Finns det en till, ge mig, ge mig!


   

*nom nom* käkar kaka *nom nom* gött!


 

En mätt Alex vilar ut i pappas famn..


 

Tack fina Annicha för studentfesten! *puss på dig moster*

Av Sebastian Alexander - 4 juni 2011 08:11

 

Ahh idag är det lördag o skolen skiner, 32 grader är det ute nu klockan 8. Vi ska iväg på en grej snart, säger inget för vi lär bara bli besvikna isåfall.. men hoppashoppas! :)

Av Sebastian Alexander - 3 juni 2011 21:15

  

Jag o Moa sprang runt, runt, runt i en ring istället för att glo på massa studenter..


 

Fina Anders var med också, med plakatet på Annicha..


 

Tillslut blev vi lite trötta på att springa runt, vi var självklart tvugna att sitta i SAMMA vagn.. alla vi tre i en vagn, Alex själv i en dubbelvagn :)


 

Massor av folk på Fyrisskolan..


 

Jag spanade in däcken, ja de ser bra ut.. jag brukar hjälpa till att skruva på pappas radiostyrdabil så jag vet hur däcken saka vara och detta är godkänt.. bra!


  

Sötnosen *kärlek*

  

 

Vi hade köpt en stor råtta till ankan, en råtta som i gnagare, som i AIK :) hehe och nej annicha, du får inte elda upp vår AIKråtta! :)


 

Jag vart så himla trött av att stå o vänta o Alex ropade på mig så vad gör man inte för lillebrorsan.. jo man går o sätter sig i sin egen vagn o snackar lite med lillkorven Alex..


 

Anders, Moster Tiss, Hugo, Mormor, Karin (moa o hugos farmor)


 

Linus, Robert, Kickan, Morfar, Anders, Hugo, Tiss o jag..


 

Annichas klass´baksida på lastbilen..


 

Lastbilen ifrån sidan..

  

 

Lillkorven sover.. (neehee)


  

ANNICHA!! NYBAKAD STUDENT! 1/6 2011


 

Fullt med studentdjur runt halsen o en vuvuzela, vi hade också en sån o mamma skrek hela tiden i den.. pinsamt :)


 

Annicha o bästa kompis Madde.


 

Love is in the air! Annicha o Linus..


 

Morfar, Annicha, Mormor..


 

Annicha o robert..


 

Lastbilen proppad med studenter..


 

på väg på en kul resa genom stan..


 

jag var så trött efter allt ståhej så jag somnade i bilen på väg hem till mormor o festen.. mer bilder i morgon.. pusspusspusspsus

Av Sebastian Alexander - 3 juni 2011 17:22



När mamma o Alex övergav mig en dag i veckan o åkte till IKEA så köpte hon en ram, hon tänkte göra en tavla åt oss. I rummet förr så hade mamma satt disneybokmärken som en bård genom hel rummet (ja det tog ganska lång tid att stå o häftmassa upp dom) men nu har vi andra planer för rummet så det var dags att ta ned dom o så ska vi sätta in de i ramen, dock var ramen för stor så vi ska upp o köpa en mindre, men så här kommer de bli, bilden blev lite dålig eftersom de var plast på glaset så blixten speglade sig..



Ni hajjar principen va? Jättesnygga o färgglada bokmärken i en svart ram, snyggt!



 

Vi tog in Alex spjälsäng för nån vecka sen också ju, nu ser ni hur nära o tätt vi sover :) Mamma o pappas säng är den rosa (mammas sänghalva som syns nu) min säng med nicke nyfiken o så Alex säng med trumtäcket.


Mamma hade en glitterlava lampa när hon var yngre, den stod på en videoapparat o så på nått sätt ramlade lampan, gick sönder o allt innehåll rann ut i videon.. höhöhö  men nu har hon införskaffat sig en ny, denna gång med rosa vatten o vita glitterkorn.. den lyser sjukt fint på kvällen när det är mörkt i rummet.


 

Alex säng med nya täcket ifrån IKEA, med trumor på.Hjärtlampan över sängen har mamma knåpat ihop själv, den hade vi egentligen som juldekoration men den funkar ju nu också..


I tisdag var vi hem till mormor o förberedde för annichas studentfest. Vi kämpade på o mitt i allt så tog jag mig en välförtjänst paus.. mamma hade köpte lite godis för vi skulle orka med dagen..


 

Blää.. kanske inte så gott godis mamma.. bara vuxen godis ju..


 

Blää här också.. har du köpt sånt bara för att du ska få ha det själv? Dålig idé..


 

Hallå vattnet! Nejhej.. fanns de inget vatten i hinken.. mormor sa ju att de fanns vatten i den..


 

AHHHHHHHHH där var det!


 

hahaha hela tröjan blev blöt.. nu du mormor, ska du få igen för att du hällt vatten i hinken!


 

*springer efter mormor som i sin tur springer in i huset*


 

Åh nej en papparazi fotar mig i min bikinistyrsel :) Bäst jag drar in!


 

Mormor hade tagit Alex till frånga, för att jag inte skulle blöta ner henne med vatten.


 

Vad gör du mormor? Försöker du lipa åt mig? Du är störig nu va när du har en gisslan? :)


 

Nej förlåt Sebbe.. jag ska inte reta dig.. vapenvila, oki?


 

Alex du hjälper mig väl om Sebbe hittar på nått bus emot mig?!


 

Spana in Alex frilla! hahaha det har nöts bort på sidorna o lämnat en väg kvar i mitten o massviss i nacken hehehe


 

Lillplutten har somnat i bilen..


 

*Ahh vilken härlig dröm jag har, drömmer om mjölk, mjölk, mjölk.. *


 

Jag känner mig iaktagen... *vaknar upp ur min fina dröm*


 

Aha! Det var mamma som stod o tog kort, hörru Sebbe du får ju säga till när morsan är i farten... hör du det? hallå.. Sebbe.. polarn?


Jasså.. du sover.. oki.. hörs sen dårå! pusspusspusspusspusspuss  




Av Sebastian Alexander - 1 juni 2011 10:16

Idag tar Annicha STUDENTEN!


Vilken underbar känsla för henne, hon har klarat av grundskolan, högstadiet, gymnasiet och ska idag 1/6 2011 ta STUDENTEN! Vi är så stolta över dig Annicha, du har kämpat, gått upp tidigt, kommit hem sent, pluggat, skrivit tentor o prov. (nåja..) Nu är det slut, nu har du ett sommarlov kvar, nu skiljs era vägar åt, o nya vägar kommer byggs. Vi kommer ju alltid finnas vid din sida men LYCKA TILL I FRAMTIDEN ÄLSKADE ANNICHA, välkommen till vuxenlivet, nu börjar det och det är bra jävla härligt! WEEEEHOOOOOOOOOOO


                          

Inläggen idag blir bara tillängnade ANNICHA!


Vi var hem till mormor o hjälpte till att förbereda inför dagens fest. Vi handlade, lagade mat o förberedde det mesta. Det blev en låång dag, men värt det för smörgåstårtan vi ska få idag hihi Jag o Annicha låg o myste i soffan medan de andra jobbade, vi tyckte det var bäst så, vi två är bra på att mysa med varann o bara ligga i soffan:P


             


Annicha var upp ett slag o jobbade lite. Hon målade lakan som hennes klass ska sätta upp på flaket de ska åka på idag.


 

Snyggt jobbat snygging!


 

Här är älskade plutten Annicha när hon var pytteliten :) Den bilden har vi på studentplankatet..


 

Mormor fixar det sista på plakatet...


 

Tadaa! Nu är det klart! Vart jättefint!

Ovido - Quiz & Flashcards