Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Drunkningsolycka - till akuten med Alex

Av Sebastian Alexander - 19 juli 2011 20:48


Jaa då var det barnakuten igen med Alex.. usch vad läskigt o jobbigt det var! :( Vi tar det från början..

Vi var ute o gick i söndagsmorse, gick mot fyrishov, Sebbe sprang omkring runt cykelställena och lekte, en tant kom förbi o sa hej till sebbe, sen hör jag ett skrik NEJ! Det är tanten som skriker nej, jag vänder mig om o ser det värsta jag sett hitills.. vagnen, där min älskade Alexander börjar rulla, ner för en brant och ut i ån! och vagnen välter!! Med min älskade gubbe i vagnen!!!   Herregud, sen går allt i slowmotion, jag ser hur Stefan på en milisekund vänder sig om o springer efter, ut i vattnet o försöker rycka upp vagnen - som är tung av allt vatten. Jag springer också ner i ån o bara skriker "TA HONOM! TA ALEX!!! TA HONOM STEFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN" "TA UPP ALEXANDER" När jag kom ut i ån så var det alldeles lerigt o tungt för fötterna att röra sig, jag ser vagnen upp o ner, ingen Alex o jag får panik! Det känns som en evighet, men det handlar bara om några sekunder. Medan jag springer ner så hinner jag tänka att vi kommer aldrig hitta Alex.. min älskade lilla gubbe har åkt ner i ån, vält o fått vagnen över sig och försvunnit ner på botten  man tänker ju sig det värsta, jag hann tänka tusen tankar på en sekund o allt jag kommer ihåg var bara att jag skrek i panik att vi måste ta upp alex! Men som sagt, när jag kom ut i vattnet så ser jag hur stefan drar upp Alex med ena handen o vagnen med andra. Jag springer fram o skriker fortfarande att vi måste få upp honom, sen ser jag Alex, då trodde jag att han inte andades, utan att vi fått upp honom o att han inte mår bra.. men precis samtididgt som jag tänker det hör jag honom gråta.. mitt hjärta fullkommligt exploderade o jag stod o panikandades.. sen skrek jag igen "MEN ANDAS HAN DÅ STEFAAAAAN??" Så håll Stefan fram honom emot mig och då bara hängde min lilla älskling där o tittade på mig o undrade vad jag höll på med.. Åhh gud min älsakde Alexander! Jag älskar dig så mycket, det gör ont i kroppen av all kärlek som bultar på insidan för dig o din bror!  

Stefan gick upp på vägen med Alex o jag försökte dra vagnen ur vattnet o leran och upp för branten, inte det lättaste men det sket jag i, jag kämpade o drog o fick upp den tillslut. Vi tog av Alex alla kläder o sprang hem igen. Ringde till 1177 som tyckte vi skulle upp till barnakuten med honom för att kolla o undersöka hur han mår. Vsad vi såg så mådde han bra, han åt när vi kom hem, han sög på tummen medan vi sprang hemåt.. men vi åkte upp till akuten ändå för att kolla.

 Allt i vagnen åkte ur i vattnet o leran, vi stod o plockade upp mobiler, nycklar, kamera, plånbok, filtar, leksaker, kläder, vagnmadrass, ja massor av saker.. men det är inget vi lägger så stor vikt vid, huvudsaken är ju självklart att min älskade lilla plutt klarade sig! Kameran som vi haft i ca.. 2 veckor är alltså totaltförstörd så vi kan inte ta några bilder på ett tag nu, orkar inte köpa ny kamera. Vi har väl förbrukat 4-5 kameror hittills.. suck


På akuten, när de skrev in oss, fick hon lov att använda den enda term som passade med vad som hänt, hon skrev drukningsolycka. Usch, kan inte sluta tänka på dom roden.. drunkningsolycka.. :( Men det var inte så allvarligt utan det var bara den som "passade" på varför vi sökt till akuten. Vi fick komma in på en gång, de tog tempen, kollade puls o syresättning av blod, vikt. Sen kom det in en läkare o kollade lungor, hjärta, rygg o svalg. Allt var tipptopp! Han sa att det var bra att Alex var under 3 månader för då stängs allting av (svalg, näsan, munnen) så de får aldrig några kallsupar, så tur i oturen liksom. Men som sagt, allt var kanon, om Alex skulle få feber inom de närmsta dagarna måste vi åka upp igen för att kolla, men läkaren trodde inte det var nått fel.. inte vi heller, han är jätteglad o äter, sover, skrattar o jollrar.. Min lillälskling!


Slutet gott, allting gott, men jävlar vad vi mådde dåligt den dagen! Huvudvärk o helt matta i kroppen.. vi bara låg hemma, förutom en snabbis när vi drog till mormor o morfar för att spola av vagnen från all lera, dy, löv o skit ifrån vattnet.. Man tänker ju väldigt mycket "tänk om.." tänk om inte stefan stått så nära å hunnit i fatt vagnen ganska snabbt.. eller om det var djupare än var det var.. el om han stefan inte sett var Alex var osv.. usch.. man får inte tänka så! Alex tog sig en liten simtur i ån, och hans första utomhusbad för iår :)


       


Jag älskar er mina småälsklingar! Ni är mitt liv, mitt kött o blod, mitt allt! Tack för att jag får dela livet med er!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards