Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Grönan

Av Sebastian Alexander - 24 juli 2011 09:13




Gomorgon!


Ah vad utvilad jag är idag, jag har sovit hela natten i min säng och Alex har sovit hela natten. Nån gång vaknade jag o sa "mamma" men då svarade mamma att hon ar där och då kunde jag somna om igen. Klockan är 0930 o vi sover fortfarande, bägge två smågrabbar! :)

Undrar vad vi ska göra idag, kanske hem till mormor o grilla, får se om kusinerna kommer hem idag annars kanske vi grillar imorgon. Men iaf.. här är lite bilder sen grönan som vi var på nu i veckan:


Trött liten kille..


 

Börjar så sakta vakna till liv..


Snart är vi vakna... nästan.... nära nu..


 

och där vaknar gullungen till ordentligt! Älskade Sebastian!  


 

Vi kom på ganska sent att vi skulle till grönan. Mamma var först till läkaren för vet du varför?! Hon har halsfluss IGEN, hon var precis klar med sin första kåvepeninkur på 10 dagar, så slår halsflussen till igen! Nu har hon påbörjat ännu en till kur.. hoppas det inte kommer tillbaka igen nu då. Men iaf så på började vi vår resa till grönan 15, först buss..


 

Där vi tre SJÄLVKLART satt tillsammans. VI hade bråttom, de gick ett tåg 15,30 o vi skulle vara på stan 15,20  så vi skulle få springa för att hinna köpa biljetter o på med dubbelvagn o vanlig vagn på tåget. Hugo satt hela tiden o bussen å sa "åhh nej stanna inte" "stanna inte" skrek han till ibland för bussen skulle åka snabbare ner till stationen.


 

Vi hann med tåget! Pappa o Fredrik sprang före o hämtade biljetter, mamma, moster o alla vi sprang mot tåget, just när vi kommer till stationen är klockan 15,30 FAN! Men så såg vi att tåget var försenat tre minuter så vi "kastade" upp vagnarna i rulltrappan o sprang fram till tåget o började lasta in dubbelvagnen.. vi hann!


 

Framme i sthlm var alla så hungriga så vi stannade till vid mcdonald, jag fick smaka milkshake för första gången och verkligen inte sista gången! Mums! Vi tog färjan över till grönan o var framme 18.. TRE timmar efter att vi åkt hemifrån var vi framme hahaha men vi hade jättekul på vägen till grönan iaf!


 

Jag, Hugo, Moa o mamma åkte karusell. Moa åkte själv på en häst (till höger på bilden i pirattröjan) vi andra tre åkte på en elefant. Den här karusellen gillade jag! Den ville jag åka flera gånger!!


 

Moa galopperar iväg! Jiiihaaaaaa *cowboysnack*


 

Alexälsklingen var vaken!


 

Sen drog vi vidare till "farfars bilar". Hugo o Fredrik rattar den svarta bilen som jag o mamma ville ha..


 

Moster och Moa ute o kör.. mamma o jag körde också men pappa glömde bort att ta kort på oss.. :(


 

Jag åkte tre gånger och här med moster så hann mamma med att ta kort iaf.Jag rattade för glatta livet i alla kruvor, tur att jag inte körde av vägen, hade varit pinsamt hihi


 

Moster "lurade" med mig att åka i "tufftuff tåget" ser ni mig?


 

Nu då? Jag tittar fram vid mosters sida.. Åh vad roligt det ska bli! Jag är så förväntansfull.. så glad, shit vad roligt att JAG åker i ett TÅG!!!


 

Eller? Alla satt o skrek o då blev jag rädd o började skrika/gråta själv.. men när jag kom av karusellen var allt bra igen!


 

Jag tröstade mig med LITE sockervadd.....


 

--- och en godisnapp.. som var för stor för mig att få in i munnen..


 

Sen vart det samma procedur hem, färja, tåg, buss.


 

Hejdå Sthlm o grönan. Vi hade jättekul!!


    

Alexälsklingen somnade för natten..


Ha en fin dag, njut av det ev regnet o livet! pusspusspusspusspusspusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards